Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[SR20]Tania alternatywa dla Stożka lepsze efekty -Filtr Walcowy


Gość Tofu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

nie miales obudowy w standardzie? :P nie chcecie wstawic zdjec to sie tak zastanawiam, czy moze by przeszczepic z jakiegos innego samochodu wieksza obudowe na filtr, zeby miescil sie tam filtr o wiekszej powierzchni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obudowe mam ale filtr jest zajeb.... duzy i trzeba go obudowac

 

a ta obudowa pewnie by sie nie zmiescila aby ten filtr pomiescic pozatym trzeba by bylo wiekszy otwor dolotowy bo seryjnie chyba z 50mm jest a powinno byc 75

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za foto :D

No przyznam, ze wielki ten stozek :D Hmm... to jest stozek, czy sam zwinales filtr? :P

Otwor ustawiles pewnie w strone kabiny z dala od goracego silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to gotowy filtr AR296 Filtrona do opla 2,3 TD nie ma to znaczenia

to filtr WALCOWY na 1 wszej stronie chyba były wyliczenia

 

kupuje następny i będe robił do P11 choć to automat ale mółgły sie lepiej zbierać do 2krpm

 

moźna wejść w katalog i poszukać czegoś mniejszego

 

a otwór był w stronę dolną akumulatora

 

była to wersja 1.00

w wersji 2,00 będzie inaczej ,,,

 

mam zaje,,, stą żywice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdziwy nissanmaniak :D To takie filtry sa? pierwszy raz widze :P

Jak zregeneruje pompe :( to biore sie za przeszczepienie Twojego projektu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

A ja mam takie pytanie odnośnie dolotu zimnego powietrza: jesli to jest takie dobre i zdrowe, to po co przepustnica jest podgrzewana za pomocą przepływu płynu chłodniczego w dolnej części korpusu? Warto to odłączyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie pytanie odnośnie dolotu zimnego powietrza: jesli to jest takie dobre i zdrowe, to po co przepustnica jest podgrzewana za pomocą przepływu płynu chłodniczego w dolnej części korpusu? Warto to odłączyć?

Wg jamerykańskiego forum podgrzewanie służy usuwaniu oleju dostającego się do przepustnicy przed odmę i dolot. Cały syf w postaci oparów oleju nie zasycha w kolektorze i na przepustnicy tylko "spływa" dalej. Jak na mnie oil catch tanka trzebaby założyć, wyczyścić przeputnicę i kolektor ssący i można odpinać.

 

I cytat z forum subaru:

Podgrzewanie przepustnicy , stosuje w przypadkach gdzie może dojść , do zaszronienia lub skraplania sie wody , na wskutek różnych ćisnień ( jakoś to sie fachowo nazywa ale zapomniałem ) . w dolocie jest cisnienie atmosferyczne, a w kolektorze ssącym podcisnienie, przepustnica jest na granicy tych zjawisk

Odpięcie tego nic nie da , więc bez sensu kombinacja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm jeśli dobrze rozumiem: zrobienie zimnego dolotu bez odpinania podgrzewania w sumie niewiele da bo powietrze i tak będzie grzane. Natomiast żeby odpiąć podgrzewanie i zrobić dalej zimny dolot, dobrze jest dołożyć, jak to nazwałeś, oil catch tanka, żeby syf nie zasychał w kolektorze. Zgadza się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm jeśli dobrze rozumiem: zrobienie zimnego dolotu bez odpinania podgrzewania w sumie niewiele da bo powietrze i tak będzie grzane. Natomiast żeby odpiąć podgrzewanie i zrobić dalej zimny dolot, dobrze jest dołożyć, jak to nazwałeś, oil catch tanka, żeby syf nie zasychał w kolektorze. Zgadza się?

Z tego co wiem, efekt w postaci zastosowania zimnego dolotu jest widoczny wyraźnie nawet bez odpinania grzania przepustnicy. Samo grzanie służy podobno jeszcze poprawieniu zachowania samochodu w bardzo niskiej temperaturze (problemy z wolnymi obrotami?). Ale trudno jakieś fachowe info znaleźć na ten temat;/ Teoretycznie więcej powinno dać zastosowanie uszczelki termoizolacyjnej pod kolektor ssący (nie będzie się tak mocno nagrzewał od głowicy i nie będzie podgrzewał powietrza).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :-)

 

Teoretycznie więcej powinno dać zastosowanie uszczelki termoizolacyjnej pod kolektor ssący (nie będzie się tak mocno nagrzewał od głowicy i nie będzie podgrzewał powietrza).

 

W katalogu IC znalazłem zwykłą uszczelkę pod kolektor ssący. Gdzie szukać takiej termoizolacyjnej? czy może można to wykonać samemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W katalogu IC znalazłem zwykłą uszczelkę pod kolektor ssący. Gdzie szukać takiej termoizolacyjnej? czy może można to wykonać samemu?

Do Primer chyba nie ma gotowych, trzebaby kupić odpowiedni materiał i wyciąć korzystając z oryginalnej uszczelki jako wzoru. Tylko od razu mówię, zdejmowanie kolektora ssącego to jest masa roboty. No i trudno znaleźć (dla Primery) jakieś fajne wyniki potwierdzające zasadność tego moda (chyba w Hondach to często robią, tam można zerknąć). Zimny dolot jest jak na mnie najpewniejszy i nie taki drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w p10 miałem odpięte dogrzewanie kolektora a odmy były puszczone wolno żadnych kłopotów nie było jak i w zimie i w lecie ,,

 

demolowanie kolektora to tragedia jak silnik jest zamontowany ,,,

 

dużo radochy daje duży filtr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg jamerykańskiego forum podgrzewanie służy usuwaniu oleju dostającego się do przepustnicy przed odmę i dolot. Cały syf w postaci oparów oleju nie zasycha w kolektorze i na przepustnicy tylko "spływa" dalej. Jak na mnie oil catch tanka trzebaby założyć, wyczyścić przeputnicę i kolektor ssący i można odpinać.

 

Nie wiem czy są takie same przepustnice w P11.144 i P11, ale w przepustnicy P11 przy podgrzewaniu jest jakiś popychacz, który chyba coś reguluje w tej przepustnicy. Wiecie czemu ma to służyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w którym dokładnie miejscu jest ten popychacz? Ostatnio czyściłem przepustnicę i jakoś nie kojarzę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w którym dokładnie miejscu jest ten popychacz? Ostatnio czyściłem przepustnicę i jakoś nie kojarzę..

 

http://img14.allegroimg.pl/photos/oryginal/26/13/05/69/2613056914

 

Tam gdzie od dołu wchodzi wodny wąż, opiera się o niego ta dźwignia na grubej sprężynie. "Popychacz" ten się wysuwa jak się nagrzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Podgrzewanie przepustnicy to śliski temat, gdy jest zimno.

 

Paliwo wtedy skrapla się w kolektorze ssącym i krople paliwa nie rozpylone trafiają do silnika.

Skutkiem może być - ukręcona korba, rozciągnięty rozrząd, wydmuchana uszczelka głowicy.

 

Mocy to wam nie doda, a możecie sobie zaszkodzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podgrzewanie przepustnicy to śliski temat, gdy jest zimno.

 

Paliwo wtedy skrapla się w kolektorze ssącym i krople paliwa nie rozpylone trafiają do silnika.

Skutkiem może być - ukręcona korba, rozciągnięty rozrząd, wydmuchana uszczelka głowicy.

 

Mocy to wam nie doda, a możecie sobie zaszkodzić

 

Bzdury piszesz ,,,i tyle ,,,kolektora tak czy inaczej sie nagrzewa od silnika a na zimnym i tak masz bogatą mieszankę bez podgrzewania i jakoś silnik sie nie rozpada ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzw ssanie w autkach z wtryskiem jest sterowane przez ECU a nie przez jakiś bi metal w przepustnicy co sie ma nagrzać ,,,,

generalnie podgrzewanie jest całego kolektora a nie przepustnicy jakoś nie widziałem w przepustnicy żadnego obiegu wodnego ,,, ja zrobiłem jakieś 30 tys na gazie bez podgrzewania i jakoś mi korby nie popadały a śmigam dalej na tym silniku ,,,ponad to wyobraźcie sobie że były autka które nie miały w cale podgrzewania i jakoś silniki im sie nie rozpadały ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...