Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K10] Max prędkości na poszczególnych biegach


xelus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam nastepujace pytanko: jakie sa maksymalne predkosci na poszczegolnych biegach w micrze K10? Glownie chodzi o 1,2,3 - nie mam obrotka i nie wiem ile mozna aby tloki nie wyskoczyly przez maske :) Z tego co sie orientuje to K10 nie ma odciecia wiec eksperymentalnie nie mam jak sprawdzic :D

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość InterCell

no to powiem wam że nie wiem jak 1 i 2 bo sie strasznie szybko wkręcaja ale 3 pociągnąłem do 115 tak na oko - ale wył tak nieniemiłosiernie że tego już nie robie zreszta i tak powyżej 5500obr/min już czuć że słabnie chociaz gdzieś czytałem że micra 1.2 ma moc maksymakną przy równo 6000 ale jak tam w praktyce to wychodzi to nie mam pojęcia.

Jak tak chce pociągnąć to maks do 5000 i zmiana.

Aaaaa i dodam że to wszystko na LPG a na PB nie sprawdzałem bo mam gaźnik od 1.0 i po przekroczeniu 3500 sie dławi.

 

Pozdrooo........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....Jak tak chce pociągnąć to maks do 5000 i zmiana.....

 

A jakim predkosciom to odpowiada? Tak jak pisal Piomal tj. 40,70,95?

W waszych 1.2 to pewnie trochę niższe obroty, a co za tym idzie wyższe prędkości będą niż u mnie w 1.0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość InterCell

Jeśli chodzi o prędkości na każdym biegu przy 5000 to wiem tylko że na 3 jest około 100km/h. Reszty jakoś nie kojarze ale jutro jak będe śmigał do roboty i niezapomne to sprawdze - oczywiście nie gwarantuje że na 4 i 5 dam rade bo w sumie to po mieście sie rozbijam :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o prędkości na każdym biegu przy 5000 to wiem tylko że na 3 jest około 100km/h. Reszty jakoś nie kojarze ale jutro jak będe śmigał do roboty i niezapomne to sprawdze - oczywiście nie gwarantuje że na 4 i 5 dam rade bo w sumie to po mieście sie rozbijam :P

Chyba nie jeden sie przeliczył co do Twojej K10 na drodze bo niezle zapierd...la ten Twój sprzęt :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość InterCell

Dzięki dzięki jaca ale to przecieżjest seryjny motorek i w dodatku na LPG :? No chyba że wczesniej był dłubany i ja nic o tym nie wiem :shock:

W każdym razie dzisiaj sprawdziłem jakie są prędkości na poszczególnych biegach przy równo 5000 obr/min:

(przynajmniej u mnie)

 

1 - 40

2 - 70

3 - 100

4 - 125

5 - he he za dużo byście chcieli wiedzieć :P a tak na serio to nawet nie próbowałem bo to już kosmiczne prędkości jak na to auto i dotego po mieście :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wielkie. Dzis wyjezdzam weiec akurat zdazyles :) 4 i 5 to raczej mnie nie interesowala, chodzilo glownie o wyprzedzanie. Dziwi mnie tylko 125 na 4.... Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 7 miesięcy temu...

Sprawdzałem tylko 2 (100km/h) i 3 (~130) - do wyprzedzania, bo 1 i 4 nigdy nie ciągnąłem do końca, a na 5. zamknąłem licznik (tj. 160 km/h)

 

Maksymalna moc w 1.2 jest przy 5,5krpm, więc nie opłaci się wyżej kręcić, a na "dwójce" przy 90 km/h czuć spory spadek mocy, co jednak nie przeszkadza uzyskać 100km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić raz można, nie powiedziałem, że tak jeżdżę na co dzień! Rozróżniaj proszę. Nawet przy wyprzedzaniu tak nie żyłuję silnika, bo to nie ma najmniejszego sensu...

To tak samo jak sprawdzenie vmax w swoim aucie - każdego (męskiego) kierowcę kusi, żeby sprawdzić ile jego auto "wyciągnie" - jednorazowa próba. Kwestię spalania pomijam, bo jakby było widać ile benzyny ssie silnik przy takich obrotach, to drobne by Ci z kieszeni zaczęły uciekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nawet raz wole nie próbować, ciągnięcie takiego małego silniczka do obrotów w granicach 7000, moze nawet powyzej... - 100km/h na 2 to kat i moze od razu skonczyc sie uszkodzeniem... gdyby ten silnik mial odcinke to napewno by byla ponizej 6000 rpm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.1

100km/h na 2. biegu to 6-6,5krpm, a to jest jeszcze obszar pracy takiego autka... krytyczne obroty to od 6,5krpm w górę - a powyżej tej granicy nie wchodziłem nigdy... Od czasu tego testu nie zdarzyło mi się wejść wyżej niż na 5krpm - a i to tylko przy wyprzedzaniu...

 

Ad.2

...a swoją drogą, że obrotomierz nie po to jest do 8krpm, żeby poniżej 6krpm odcinać. A co jeśli auto ma graniczne obroty 6krpm? Gdzie dałbyś odcięcie ? przy 3,5krpm ? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Zaciekawiła mnie ta fotka...56bb15aa.jpg

Ciekawe, czy nie jest to jakaś podpucha...choć wątpię (fota z Micra Sports Club)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy 140 km/h miałem jakieś 3800 rpm więc moim zdaniem jak najbardziej prawdziwe :D

Snafu z Twoimi wynikami się zgodzę...A wiarygodność tej fotki...no nie wiem...prawie 180km/h przy 4400 rpm :?: :?: :?:

 

Ps. Ten zegar z obrotkiem, co zakupiłeś na początku gość chciał mi sprzedać za 50 zł...Ale później się skapował w temacie i wystawił astronomiczną cenę :<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...