Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Primera 2.0TD tuning chip MBC CD20T co warto :)


Gość gamisou
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ciężko ruszyć traktorkiem i lepiej nie palić gumy bo fakt sprzegło nie tania rzecz.

Ale jak już sie jedzie 100km/h to już można wyprzedzać auta.

 

Ja nie mam zaślepione egru .Miałem zaślepione tylko wężyki i na regulacji silnika komputerem podłączył mi tak jak powinno być bo ciężko było ustawić dawki.

Edytowane przez RAAAD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

No, muszę się pochwalić. Intercooler zamontowany. Teraz faza długoterminowych testów :)

 

Spędziłem przy tym 3 dni (gdyby zliczyć czas do ok 24h). Ogólnie, ciężka sprawa, ze względu na bardzo mało miejsca od wentylatorów do silnika, a szczerze powiedziawszy, to nie tyle mało miejsca, co jego brak nawet na wciśnięcie zapałki. Użytkownicy powinni potwierdzić ;p Sam montaż, jak dla mnie banał, lecz niestety trzeba mieć pojęcie co się robi, bo ta robota może stać się bardzo niewdzięczna. Więc nie polecam komuś, kto tak "od święta" dłubie w wolnym czasie przy błachostkach ;)

 

Oprócz wrażeń z jazd testowych, nic więcej na razie nie mogę powiedzieć, bo dopiero dzisiaj to wszystko sfinalizowałem. Dużych przyrostów mocy z samego założenia ICka nie trzeba się spodziewać, ale ja zauważyłem, że samochód jest bardziej elastyczny z niższych obrotów i o wiele lepiej się wkręca. Jak bardzo lepiej, to może kiedyś się okaże, jak zdecyduję się zhamować primerę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 10 miesięcy temu...

witam

chcialbym sobie zamontowac wskaznik doladowania z allegro AUTO GAUGE

gdzie trzeba sie wpiac tym wezykiem z trujnikiem ?? prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zajrzyj pod maskę i zobacz co masz..

foto pierwsze - zaznaczony przewód na czerwono który powinieneś przeciąć i wpiąć w niego trójnik

foto drugie - czasami jest fabrycznie trójnik i jest zaślepiony (zaznaczone w kółku) możesz zdjąć tą zaślepkę i założyć wężyk, a na drugim końcu dać zegar i też będzie ok.

 

ja mam zrobione tak że miałem to wyjście zaślepione i dałem tam wężyk (widać na pierwszym foto), przeciągnąłem do kabiny, podłączyłem najzwyklejszy manometry ze skalą do 1,6bar za 20zł i działa, jest mała wada.. jak jest niskie ciśnienie w układzie dolotowym to wskazówka manometru drży i wydaje dźwięk.

post-33982-0-32554900-1378051114_thumb.jpg

post-33982-0-76406100-1378051125_thumb.jpg

post-33982-0-95407300-1378051134_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marlos90, widzę że masz całkowicie wyjęty EGR. Co zrobiłeś z tą rurą która doprowadza spaliny do EGR?

Druga sprawa, jak ma się zaślepienie EGR do jeżdżenia w zimę? Jeśli turbo wstaje około 1,6k to jak jeździć na zimnym silniku? Zmieniać biegi kiedy wskazówka obrotomierza przekroczy 1,6k czy normalnie jak zawsze przy około 2k? Ja jeszcze kilka dni temu miałem zaślepiony EGR i przyznam, że jazda po mieście 4 biegiem z obrotami 1,3 - 1,5k jest mocno wkurzająca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tą rurkę uciąłem i wykorzystałem samą nakrętkę tzn dałem znajomemu i mi zaspawał, ja oszlifowałem do sześciokątu aby do klucza pasowało i wkręciłem. na zimnym silniku to biegi zmieniam przy 2tys, a jak ciepły to różnie już bywa ;d

 

i niema czegoś takiego że turbo wstaje, turbo pracuje cały czas, co prawna no wolnych obrotach jest malutkie ciśnienie ale 0,5bara powinno być coś ok 2tys

post-33982-0-83936500-1378327825_thumb.jpg

Edytowane przez marlos90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej to by było odpalić silnik i po 5 minutach dopiero startować ale na pewno 2tys na zimnym silniku jest mniej zabójcze niż 4tys ;)

 

dodałem foto zaślepki w poprzednim poście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wężyk pomiędzy egr, a elektrozaworkiem wyleciał.

w elektrozaworku zaślepiłem wyjście na egr.

i między elektrozaworkiem a vacum pompą dałem nowy wężyk bo kontrolka ręcznego mi mrugała podczas jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Na świeta zrobiłem sobie taki prezent :)

hmcg.jpg

 

jednak nie chce nic namieszac i miec watpliwosci czy oby wszystko dobrze zrobilem :P Moglibyscie mnie poinstruowac co, gdzie i jak podlaczyc?:) Najwiecej kombinowania chyba bedzie z manometrem, zeby przeciagnac wezyk i zasilanie do kabiny :/ Skad wziac zasilanie? (zegar jest podswietlany:) w instrukcji jest tylko, tyle ze w te blaszki to prad a ta 'dziurke' to wezyk PVC.

Zawor juz profilaktycznie skrecilem prawie na maxa, zeby turbo nie zaczelo mi gwizdac od 1.5 bara :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z zapalniczki weź + przecież masz podświetlaną, zegar gdzieś w schowek wrzuć, wężyk przeciągnij do silnika przez tą gumę co idą kable do sterownika ecu, a mbc było wziąć properfektu bo jest lepszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mbc jak? w przewod gdzie jest gruszka od turbiny wpinam mbc. a co z trojnikie? podpinam go za mbc i w niego manometr?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naprawdę nie było instrukcji jak podłączyć mbc? wg mnie to tak jak na foto w załączniku powinieneś podłączyć, a do wskaźnika kolejny trójnik potrzebny lub sprawdź czy przy kolektorze ssącym niema wyjścia zaślepionego tam jak wchodzi wężyk od turbiny.

 

post-33982-0-21592100-1388181598_thumb.jpg

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpialem juz zegar, miejsce ma na miejscu popielniczki, pozniej przerobie popielniczke tak, zeby wylanial sie zegar z klapki popielniczki :) Chcialem podpiac mbc, ale mam jedna zagadke :/ gdzie podlaczyc drugi przewod od mbc? jeden idzie do trojnika na gruszke przy turbo a drugi? W ta zaslepke przy dolocie?

 

Do ilu seryjnie wam gwizda turbo? Mi jak narazie do ok 0.7

I czy jak podniose cisnienie do 1 to czy komputer sam poda wieksza dawke paliwa, czy juz trzeba ingerowac w program? Cos mi da to mbc bez nowego softu?

Edytowane przez Navstar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcesz zaślepić wężyk od kolektora ssącego? tak, wtedy będziesz miał teoretycznie max ciśnienie, depniesz gazu i uszczelka pod głowicą będzie do wymiany ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem montaż mbc i jakiekolwiek inne domowe przeróbki tego dieselka mijają sie z celem - ten klekot ma jechać, bezawaryjnie.

Ktoś chce zap****lac to niech zmieni auto ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taa klekoty od vaga 1,6 i 1,9 też są od jeżdżenia, a niektóre całkiem sprawnie zapier...... tzn. szybko jeźdżą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to mam pytanie w takim razie.. czym się różni cd20t od zwykłego 1.9td na wtryskiwaczach w VW jak np 1Z czy AAZ? (oczywiście mówimy o TD, a nie TDI bo ASV to TDI - ciut inna konstrukcja głowicy)

 

także ten.. proponuję zgłębić temat zamiast pisać głupoty ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...