Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Primera 2.0TD tuning chip MBC CD20T co warto :)


Gość gamisou
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

nie ten temat na to, inne pytanie za to :)

 

nasz turbinka sterowana jest ciśnieniowo, tak? czyli z kolektora ssącego idzie ciśnienie na gruszkę która reguluje wychyłem sztangi (cięgna), tak?

czyli jeżeli mam zgaszony motor to cięgno jest w pozycji najmniejszego ciśnienia dla turbo? więc jeżeli odetne dojście ciśnienia z kolektora to turbo przestanie wstawac w ogole?


to mam pytanie w takim razie.. czym się różni cd20t od zwykłego 1.9td na wtryskiwaczach w VW jak np 1Z czy AAZ? (oczywiście mówimy o TD, a nie TDI bo ASV to TDI - ciut inna konstrukcja głowicy)

 

także ten.. proponuję zgłębić temat zamiast pisać głupoty ;)

 

a 1Z "znawco" to TDI

Nissan w dieslach raczkowal, raczkuje i bedzie raczkował, bo kulturą pracy nie dorówna nigdy Volksdojczom :)

zupełnie inna kultura pracy - przykro mi to mówić, ale cóż ;) Nysa sie nie obrazi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcialem podpiac mbc, ale mam jedna zagadke :/ gdzie podlaczyc drugi przewod od mbc? jeden idzie do trojnika na gruszke przy turbo a drugi? W ta zaslepke przy dolocie?

 

Do ilu seryjnie wam gwizda turbo? Mi jak narazie do ok 0.7

I czy jak podniose cisnienie do 1 to czy komputer sam poda wieksza dawke paliwa, czy juz trzeba ingerowac w program? Cos mi da to mbc bez nowego softu?

 

Właśnie, na temat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wchodźmy na temat VAGów bo to nie na to miejsce i czas ;)

 

spytałem czy nasza turbina jest sterowana ciśnieniem, czy podciśnieniem? i w jakim wychyle jest bajpas gdy jest zgaszony motor? czy jest ustawiony na max cisnienia i podczas odpalania podcisnienie go zasysa, czy na minimum i podczas odpalania i ladowania go cisnienie go wypycha?

 

Navstar nasza turbinka powinna wytrzymać max ciśnienie nawet 1,8bar, ale wtedy podzespoły sięszybko pokończą, typu np węże - nie wspominając już o uszczelce pod głowicą, która powinna być metalowa jeżeli chce się krecić motor ;)

sam ECU Ci nie da więcej paliwa, ale u Nas się można pobawić nastawnikiem przesuwając go w stronę rozrządu zwiększając dawke, ale jest to bardzo czułe i nawet minimalna zmiana może być kolosalna ;) oczywiscie można to zrobic kompem, ale mówie tutaj o chałupniczej zmianie ;)

 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawiazujac do kultury tdi to sie nie zgodze 

pierwsze nisssany z dizlem sa udane dopoki francuz im nie pomogl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpialem juz zegar, miejsce ma na miejscu popielniczki, pozniej przerobie popielniczke tak, zeby wylanial sie zegar z klapki popielniczki :) Chcialem podpiac mbc, ale mam jedna zagadke :/ gdzie podlaczyc drugi przewod od mbc? jeden idzie do trojnika na gruszke przy turbo a drugi? W ta zaslepke przy dolocie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VW tdi jest wyposażone we wtrysk bezpośredni, a cd20 ma wtrysk pośredni. Silniki ZS z wtryskiem bezpośrednim mają o wiele niższą kulturę pracy (są głośniejsze, większe wibracje, dlatego też wtrysk taki przeważnie następuje w dwóch fazach), natomiast da się z nich uzyskać wyższą moc. Tyle co do VW.

 

W naszym silniku turbo jest sterowane nadciśnieniowo aktuatorem (zawór WasteGate po stronie ciepłej). Reguluje on maksymalne ciśnienie doładowania, czyli po osiągnięciu nominalnego ciśnienia zawór otwiera się nie pozwalająć sprężyć więcej powietrza. Czyli np przy wyłączonym silniku, obrotach biegu jałowego, zawór jest zamknięty. Chałupnicza zmiania dawki paliwa, tzn zabawa z nastawnikiem, jest mało precyzyjna i nie polecam, ponieważ sam nastawnik to bardzo delikatne urządzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wioorecki niepotrzebnie się produkujesz, daj link do wikipedii z zasadą działania diesla i wystarczy ;) tu niema z kim rozmawiać o dieslach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Panowie temat chipa to osobna rzecz ale ciekawi mnie cos innego.

czy dalo by rade zamontować do P11.144 2.0 td

silnik 2.2 Di? Jestem ciekaw bo mechanik nie potrafił odpowiedziec;)

co trzeba przerobić itd ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze, że jak się kiedyś zastanawiałem, to poduszki silnika w almerze 2.2 di są bardzo podobnie umiejscowione co w p11, nawet ich wielkość i kształt jest podobny. Aczkolwiek bez żadnych wymiarów to nie wiadomo czy trzeba by to przerabiać. Chłodnice takie same, przewody od klimy podobnie poprowadzone, turbo i dolot mniej więcej podobnie usytuowane, również alternator. Na pewno kwestia zmian tkwi w sterowniku silnika i w wiązce, która się najprawdopodobniej sporo różni, ale to też są moje przemyślenia głownie. Można oczywiście wykorzystać swoją własną, ale to jest dużo schematów, kabelków i godziny jak nie dni spędzone w towarzystwie miedzi, lutownicy i cyny ;) Tak czy inaczej potrzeba silnika z osprzętem, sterownik, trochę umiejętności i kupa czasu na dłubanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Znaczy ja bym na bank tego nie robił bo nie mam gdzie na takie zabiegi :)

Garaż który mam w domu jest przewidziany dla C4 i na mechanike aut które zawitaja do mnie na konserwacje :P
nie może mi auto w nim stac miesiac więc jakby dało rade to do mechanika z tematem. 

Ciekawi mnie ten temat z 2 względów. 
1) silnik 2.0 ma strasznie słabą moc i moment. 
Buda ciężka mocy nic. Do turlania się ok ale na trasy to tragedia. 
I tak mi wpadło do głowy czy by nie opłacało się wsadzic silnika 2.2. 
Jakby nie było moc już wystarczająca i generacja silnika nowsza. 

Tylko kurze szkoda mojego bo ma mało km i jest zdrowy jak Bożonarodzeniowy Karp :) 

2) silnik większy a ubezpieczenie to samo :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taniej wydzie zwiekszyc suszare montaz icka i  przelot zropic plus zimny dolot 

i ciekawe jak zawieszenie to zniesie bo silnik 2.2 jest duzo ciezszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to diesele lubią mieć nadmiar powietrza. Tak więc jakby zrobić układ, który dostarczy większą ilość powietrza - większe średnice -  to może się okazać coś ciekawego :D . Tak na dzień dobry - wyciągnąć lewy kierunek i zobaczyć jaki będzie efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a no do tego ze po co ma ciagnac cieple powietrze turbina jak moze zimne wtedy icek  schlodzi blizej do temperatury otoczenia

rura do zderzaka powinna wystarczyć nie trzeba zadnego stozka montowac

dobrze jest tez wyczyscic kolektor dolotowy a temat egr jest juz ladne opisany

a po tym czyms czip i pewnie wyjdzie kolo 120KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taniej wydzie zwiekszyc suszare montaz icka i  przelot zropic plus zimny dolot (...)

 

 

Owszem, zgodzę się z Tobą, że wyjdzie taniej.

 

Ale po pierwsze, większa turbosprężarka to tylko po regeneracji (bo innej bym nie wkładał, chyba, że nową) będzie kosztować i tak w granicach 600-1000, a większej niż T3 to raczej się mija z celem, bo jest po prostu ciasno. Dodatkowo należy pokombinować z flanszą od strony ciepłej, co też wiąże się z kosztami, uszczelka pod kolekotry (tak jest tylko jedna w dieslu) i inne pierdykalia.

 

Po drugie, tak na prawdę większe turbo wiąże się z nieporządanym pojęciem "lag", a ten czas się dodatkowo przedłuży przy fmic.

 

I po trzecie, dla mnie bezsensem jest zakładać inną większą sprężarkę, jeśli samochodu będzie się używać do codziennej jazdy, dmuchając w granicach 1.2 - 1.4 bar'a. To już trzeba się liczyć z problemami dotyczącymi uszczelki. Tak na prawdę nie sądzę, żeby ktoś podlewał ropy, podnosił ciśnienie doładowania z myślą, by jeździć cały czas z pedałem w podłodze i obrotami w okolicach 4-5k, bo w ten sposób można wykończyć każdy silnik i każdy osprzęt. Chyba, że samochód idzie tylko i wyłącznie z przeznaczeniem na zabawę.

 

Dlatego powołująć się na ostatnie swoje zdanie, nie neguję takich przeróbek, które zaproponował jacek22. Ale trzeba też się określić, do czego będziemy używać auta, czy nadala do jeżdżenia z punktu A do B, czy na wieczorne zabawy po mieście i od czasu do czasu jakiś KZK, czy stricte torowo.

 

Janusz_lublin, diesle nie tyle lubią, co je tak zmuszono do pracy na zubożonej mieszance :D co by było, gdyby dać tyle paliwa, aby samochód miał jak największą moc? W silnikach o zapłonie iskrowym byłoby czuć bardziej benzynę w spalinach. Natomiast w dieslu efektem nie do końca spalonego paliwa, jest SADZA :D No i cóż z tego, że mamy w aucie o ok. 10% więcej moc i my jesteśmy zadowoleni, jak za nami biegnie tłum ekologów z transparentami i chcą nas spalić na stosie jak czarownicę za czary ;)

 

Jedynym sposobem na poprawienie parametrów silnika, bez ingerencji w układ zasilania i podnoszenie ciśnienia doładowania jest zniwelowanie wszelkich oporów w układzie wydechowym (pełen przelot mam na myśli bez żadnych tłumików na jakieś hmm... 3", albo w ogóle nic :D ) oraz wszelkich oporów w układzie dolotowym (pozbycie się filtra, tych długich krętych cienkich rur itp). Lecz w cywilnym, normalnie użytkowanym samochodzie to mija się z celem. Raz że hałas, dwa że mogłoby wciągać niewinne zwierzątka do turbiny, kamienie itp ;)

 

 

a no do tego ze po co ma ciagnac cieple powietrze turbina jak moze zimne wtedy icek  schlodzi blizej do temperatury otoczenia

Nie nie nie, to nie tak działa, wcześniej to już było poruszane. Tu się kłania termodynamika: chcemy sprężyć gaz, wzrośnie nam jego temperatura. I to jest tak na prawde nie ważne w turbo czy to jest 10 stopni w te czy we wte.

Edytowane przez Wiooreck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle przeróbek robić żeby 120KM uzyskać? np. Fabryka Mocy (taka renomowana firma zajmująca się chip tuningiem w mojej okolicy) oferuje przeróbkę oprogramowania za jedyne 1tys zł i rzekomo będzie nawet 115KM i 227NM

źródło: http://www.fabryka-mocy.com.pl/index.php/chiptuning/auta-osobowe/116.html

 

kolejna kwestia większej turbiny.. Garrett T25 i T3 mają takie flansze jak kolektor wydechowy w cd20t także są P&P, ceny T25 zaczynają się od 500-600zl..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak czy siak zamiana silnika nie jest oplacalna ale pomazyc mozna

bo dojdzie jeszcze ingerencja w zawiszenie porownywalem wagi almer 2.2 i najlezszego silnika 1.5 i roznica siega prawie 200kg 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt faktem, głowica jest większa, bo dwa wałki są. Ale tak na prawdę sama primera przygotowana do drogi z połową zbiornika waży 1425 kg (ważona pod koniec 2013). A sam silnik 2.2 różni się trochę średnicą tłoka i skokiem od 2.0, więc różnice myślę, że nie więcej jak 50 kg.

 

A mówić, że zamiana silnika jest nieopłacalna w dieslu, to tak jak mówić, że montaż w benzynie VE zamiast DE też jest nieopłacalny ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo sie nie oplaca jak robic przekladke po to aby mial 110km i wiecej niuta

fakt zmiane turba mozna sobie odpuscic ale zwiekszyc cisnienie doladowania montaz icka czip i bedzie zadowolajaco

mam tak w tej almie i juz jest spoko

ten program do primerki mozna taniej wyrwac ja placilem do ali 600zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartek9108

Panowie temat chipa to osobna rzecz ale ciekawi mnie cos innego.

czy dalo by rade zamontować do P11.144 2.0 td

silnik 2.2 Di? Jestem ciekaw bo mechanik nie potrafił odpowiedziec;)

co trzeba przerobić itd ;)

 

Wszystko się da. Właśnie 2.0 V6 z Mazdy będziemy do Primki pasować.

Da się 2.2Di, trzeba boczne łapy przespawać, nieznacznie ale troszkę brakuje, dotoczyć półosie bo ciężko coś dopasować, wiązkę przedłużasz metodą ultradźwiękową, a nie jakieś tworzenie typu luty i cyna. To takie ważniejsze rzeczy, reszta jak to w przekładkach z przeróbkami, zawsze trzeba coś stworzyć bo jest nie tak. Jak sam nie możesz zrobić to musisz liczyć z tysiaka za przekładkę silnika i ze 300 za wiązkę samą, reszta to już duperele. Jedyna rzecz na którą gość się uskarżał po przekładce to szybko padające przeguby.

Co do icka w 2.2Di... różnica odczuwalna jest głównie tylko na długich trasach.

Szczerze, jeśli już chcesz przełożyć to ja bym zainwestował w nowszą jednostkę. Kłopot podobny, a ceny silników z angoli i koszta przekładki te same, natomiast moc bez porównania lepsza. A jak Ci się znudzi i masz kasę, to można na nowszym i do 200 dociągnąć.

Edytowane przez bartek9108
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

No tak.
Musiałbym to komus dac do robienie bo nie mam miejsca ni sie nie znam na tym,szczerze mówiąc :)
A nie bd sie brał za coś na czym sie nie znam.
Po...rdole cos i bedzie:)

W nowsza czyli co masz na mysli?
Jakieś HDI,TDI? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...