Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Sterowanie turbiną w 2.2di


Gość jestczynie
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość jestczynie

Witam,

czy ktoś może wie co steruje pracą turbiny i gdzie się to znajduje????

Podobno jest to jakaś puszka,która znajduje się przy turbinie.Znalazłem coś co może być tą puszką,ale pewnosci nie mam.

I jeszcze jedno czy droga jest naprawa takiego sterownika turbiny????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

czy ktoś może wie co steruje pracą turbiny i gdzie się to znajduje????

Podobno jest to jakaś puszka,która znajduje się przy turbinie.Znalazłem coś co może być tą puszką,ale pewnosci nie mam.

I jeszcze jedno czy droga jest naprawa takiego sterownika turbiny????

Napęd Turbosprężarki jest spalinami w wydechu,a ta puszka to mieszek od zaworu upustowego,czyli(jak turbina się za mocno wkręca to uchyla się zawór i przepuszcza spaliny,co zwalnia turbinę,itd).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik steruje, tak jak napisał Forumowicz Jacek. To prosta konstrukcja z zaworem nadciśnienia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jestczynie

pytam ponieważ turbina jakby się nie załączała(czasami czuje że działa,ale słabo jakoś)w serwisie turbosprężarek pan powiedział,że turbina jest prawie idealna i że nawet nagaru nie ma na łopatkach!!!Inny mechanik wspomniał coś,że to może być problem ze sterowaniem turbiny,stąd moje pytanie.

Generalnie auto słabo wkręca się na obroty i nie ma mocy(przepływka wymieniona na nową i pompa wtryskowa też odpada)mechanicy(a byłem już u kilku)mówią,że to może być jakaś pierdoła,ale nikt nie wie co.Nawet 90konny focus mojej dziewczyny lepiej się zbiera!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytam ponieważ turbina jakby się nie załączała(czasami czuje że działa,ale słabo jakoś)w serwisie turbosprężarek pan powiedział,że turbina jest prawie idealna i że nawet nagaru nie ma na łopatkach!!!Inny mechanik wspomniał coś,że to może być problem ze sterowaniem turbiny,stąd moje pytanie.

Generalnie auto słabo wkręca się na obroty i nie ma mocy(przepływka wymieniona na nową i pompa wtryskowa też odpada)mechanicy(a byłem już u kilku)mówią,że to może być jakaś pierdoła,ale nikt nie wie co.Nawet 90konny focus mojej dziewczyny lepiej się zbiera!!!

Almy ze startu to kiepsko idą,ale od 2 tyś.2,200 powinna ciągnąć dobrze.Jeśli tak nie jest to sprawdz,czy ten mieszek sterowania turbiną pracuje jak trzeba(cięgno od mieszka do zaworu turbiny powinno się lekko przesuwać po ostrym dodaniu gazu)zawór otwiera się i zamyka.Jak nic nie da rady ustalić to pisz,Pomyślimy co dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez tak miałem po kupnie almy ciagneła od 1800 z czasem ok 2200 a na koncu 2500 wymieniłem przepływke zaslepiłem egr i usunełem kat po tej ostatniej operacji auto lepiej sie zbiera czyli jak nacisne przy 1400obr. to juz zaczyna wciskac ze wzrostem obrotow wciskanie w fotel rosnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Almy ze startu to kiepsko idą,ale od 2 tyś.2,200 powinna ciągnąć dobrze.Jeśli tak nie jest to sprawdz,czy ten mieszek sterowania turbiną pracuje jak trzeba(cięgno od mieszka do zaworu turbiny powinno się lekko przesuwać po ostrym dodaniu gazu)zawór otwiera się i zamyka.Jak nic nie da rady ustalić to pisz,Pomyślimy co dalej

Obawiam sie ze na jalowym po dodaniu gazu to ciegno nie ma prawa sie przesunac. Za male cisnienie doladowania. Sprawdz kompresorem z manometrem wpinajac sie w ten maly wezyk i sprawdz przy jakim cis zaczyna sie

przesuwac. Wedlug mnie przy ok 2.200 ale jest to dokladnie opisane gdzies tu na forum bo sam kiedys z tym kombinowalem

Edytowane przez mario632
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marjo632, nie wiem,czy zauważyłeś,że napisałem,o ostrym dodaniu gazu z biegu jałowego na maxa,I wtedy powinno się ruszyć.

Edytowane przez Jacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marjo632, nie wiem,czy zauważyłeś,że napisałem,o ostrym dodaniu gazu z biegu jałowego na maxa,I wtedy powinno się ruszyć.

Przerabialem to juz dosyc dawno ale z tego co pamietam to turbo na jałowym pompuje max ok 0.5 bara a to ciegno zaczyna sie minimalnie (ok 1do2mm) przesuwac dopiero przy doladowaniu ok 1 bar. Charakterystyka przesuwu tego ciegna jest podana w manualu i byla gdzies na forum bo ktos na moje potrzeby wkleil to.

 

Tak jest w manualu

Wastegate Valve Actuator

+ Connect the handy pump to the actuator, and check that the

rod strokes smoothly in compliance with the following pressure.

+ Pressure to be applied at actuator part to move rod end as

follows:

Standard (Pressure/rod stroke amount):

115.44 - 120.76 kPa (1,154 - 1,208 mbar, 866.0 - 906.0

mmHg, 34.1 - 35.7 inHg)/0.38 mm (0.0150 in)

140.54 - 149.86 kPa (1,405 - 1,498 mbar, 1,054.3 -

1,124.2 mmHg, 41.5 - 44.3 inHg)/4.0 mm (0.157 in)

 

Nie znam angielskiego i poprawcie mnie jesli zle zrozumialem:)

Tam pisza ze przy 1.1-1.2 bary ciegno powinno sie wysuwac tylko 0,38mm,

a przy 1.4 bara ciegno wysuwa sie tylko 4mm.

Edytowane przez mario632
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

piszesz,jak by każdy był mechanikiem i wiedział o co chodzi.Podejdzmy inaczej,auto nie jedzie jak tego oczekuje kierowca i tu trzeba podpowiedzieć,tak żeby było jasne co zrobić,lub co sprawdzić.Ewentualnie,co My Forumowicze możemy pomóc.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym na poczatku wykluczyl kilka innych rzeczy przed turbina. Mianowicie kiedy byl wymieniany filtr paliwa i powietrza. Nastepnie sprawdzil czy nie ma jakis bledow w kompie (sposobem na zworke zrobisz to za free) Jesli nie ma sprawdzil bym przeplywomierz a mianowicie napiecia na nich (jest opisane na forum ale jakby cos pomozemy). Skoro masz nowa Oryginalna przeplywke Bocha to raczej wyjdzie ok. Wtedy bym szukal przy turbo. Skoro twierdzi ze jest ok to szukalbym usterki przy sterowaniu turbo. Słuzy do tego puszka z ciegnem(aktuator) i jest pod sama muszla turbiny . Sprawdz czy ten cienki wezyk laczacy turbo z puszka jest ok. Ja bym wpial sie w ten wezyk kompresorem i dmuchnal ok. 1.5 bara i przytrzymal.W ten sposob sprawdzisz czy ciegno sie wysuwa (ok 4mm) i czy jest wszystko szczelne. Potem puszczasz i koniecznie zobacz czy ciegno wraca na swoje miejsce. Jak cos bedziesz robil i nierozumial to pisz

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam!

Czy jak tem wężyk będzie przepuszczał to tzn będzie miał dziurę to się tylko klapa upustowa nie. Otworzy czyli powinna turbina pracować no chyba,że tamtędy uciekać będzie tak dużo tego powietrza i będzie słabo doładowywać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...