Gość jestczynie Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 Witam, czy ktoś może wie co steruje pracą turbiny i gdzie się to znajduje???? Podobno jest to jakaś puszka,która znajduje się przy turbinie.Znalazłem coś co może być tą puszką,ale pewnosci nie mam. I jeszcze jedno czy droga jest naprawa takiego sterownika turbiny???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 Witam, czy ktoś może wie co steruje pracą turbiny i gdzie się to znajduje???? Podobno jest to jakaś puszka,która znajduje się przy turbinie.Znalazłem coś co może być tą puszką,ale pewnosci nie mam. I jeszcze jedno czy droga jest naprawa takiego sterownika turbiny???? Napęd Turbosprężarki jest spalinami w wydechu,a ta puszka to mieszek od zaworu upustowego,czyli(jak turbina się za mocno wkręca to uchyla się zawór i przepuszcza spaliny,co zwalnia turbinę,itd). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 silnik steruje, tak jak napisał Forumowicz Jacek. To prosta konstrukcja z zaworem nadciśnienia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jestczynie Opublikowano 8 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2011 pytam ponieważ turbina jakby się nie załączała(czasami czuje że działa,ale słabo jakoś)w serwisie turbosprężarek pan powiedział,że turbina jest prawie idealna i że nawet nagaru nie ma na łopatkach!!!Inny mechanik wspomniał coś,że to może być problem ze sterowaniem turbiny,stąd moje pytanie. Generalnie auto słabo wkręca się na obroty i nie ma mocy(przepływka wymieniona na nową i pompa wtryskowa też odpada)mechanicy(a byłem już u kilku)mówią,że to może być jakaś pierdoła,ale nikt nie wie co.Nawet 90konny focus mojej dziewczyny lepiej się zbiera!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 8 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2011 pytam ponieważ turbina jakby się nie załączała(czasami czuje że działa,ale słabo jakoś)w serwisie turbosprężarek pan powiedział,że turbina jest prawie idealna i że nawet nagaru nie ma na łopatkach!!!Inny mechanik wspomniał coś,że to może być problem ze sterowaniem turbiny,stąd moje pytanie. Generalnie auto słabo wkręca się na obroty i nie ma mocy(przepływka wymieniona na nową i pompa wtryskowa też odpada)mechanicy(a byłem już u kilku)mówią,że to może być jakaś pierdoła,ale nikt nie wie co.Nawet 90konny focus mojej dziewczyny lepiej się zbiera!!! Almy ze startu to kiepsko idą,ale od 2 tyś.2,200 powinna ciągnąć dobrze.Jeśli tak nie jest to sprawdz,czy ten mieszek sterowania turbiną pracuje jak trzeba(cięgno od mieszka do zaworu turbiny powinno się lekko przesuwać po ostrym dodaniu gazu)zawór otwiera się i zamyka.Jak nic nie da rady ustalić to pisz,Pomyślimy co dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jestczynie Opublikowano 10 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2011 Kiedyś właśnie tak było jak napisałeś ciągneła od 2-2200tyś a teraz to i przy 3tyś szału nie ma. Sprawdzę ten mieszek i napiszę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 10 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2011 tez tak miałem po kupnie almy ciagneła od 1800 z czasem ok 2200 a na koncu 2500 wymieniłem przepływke zaslepiłem egr i usunełem kat po tej ostatniej operacji auto lepiej sie zbiera czyli jak nacisne przy 1400obr. to juz zaczyna wciskac ze wzrostem obrotow wciskanie w fotel rosnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 11 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2011 (edytowane) Almy ze startu to kiepsko idą,ale od 2 tyś.2,200 powinna ciągnąć dobrze.Jeśli tak nie jest to sprawdz,czy ten mieszek sterowania turbiną pracuje jak trzeba(cięgno od mieszka do zaworu turbiny powinno się lekko przesuwać po ostrym dodaniu gazu)zawór otwiera się i zamyka.Jak nic nie da rady ustalić to pisz,Pomyślimy co dalej Obawiam sie ze na jalowym po dodaniu gazu to ciegno nie ma prawa sie przesunac. Za male cisnienie doladowania. Sprawdz kompresorem z manometrem wpinajac sie w ten maly wezyk i sprawdz przy jakim cis zaczyna sie przesuwac. Wedlug mnie przy ok 2.200 ale jest to dokladnie opisane gdzies tu na forum bo sam kiedys z tym kombinowalem Edytowane 11 Lipca 2011 przez mario632 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 (edytowane) marjo632, nie wiem,czy zauważyłeś,że napisałem,o ostrym dodaniu gazu z biegu jałowego na maxa,I wtedy powinno się ruszyć. Edytowane 15 Lipca 2011 przez Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 (edytowane) marjo632, nie wiem,czy zauważyłeś,że napisałem,o ostrym dodaniu gazu z biegu jałowego na maxa,I wtedy powinno się ruszyć. Przerabialem to juz dosyc dawno ale z tego co pamietam to turbo na jałowym pompuje max ok 0.5 bara a to ciegno zaczyna sie minimalnie (ok 1do2mm) przesuwac dopiero przy doladowaniu ok 1 bar. Charakterystyka przesuwu tego ciegna jest podana w manualu i byla gdzies na forum bo ktos na moje potrzeby wkleil to. Tak jest w manualu Wastegate Valve Actuator + Connect the handy pump to the actuator, and check that the rod strokes smoothly in compliance with the following pressure. + Pressure to be applied at actuator part to move rod end as follows: Standard (Pressure/rod stroke amount): 115.44 - 120.76 kPa (1,154 - 1,208 mbar, 866.0 - 906.0 mmHg, 34.1 - 35.7 inHg)/0.38 mm (0.0150 in) 140.54 - 149.86 kPa (1,405 - 1,498 mbar, 1,054.3 - 1,124.2 mmHg, 41.5 - 44.3 inHg)/4.0 mm (0.157 in) Nie znam angielskiego i poprawcie mnie jesli zle zrozumialem:) Tam pisza ze przy 1.1-1.2 bary ciegno powinno sie wysuwac tylko 0,38mm, a przy 1.4 bara ciegno wysuwa sie tylko 4mm. Edytowane 15 Lipca 2011 przez mario632 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 piszesz,jak by każdy był mechanikiem i wiedział o co chodzi.Podejdzmy inaczej,auto nie jedzie jak tego oczekuje kierowca i tu trzeba podpowiedzieć,tak żeby było jasne co zrobić,lub co sprawdzić.Ewentualnie,co My Forumowicze możemy pomóc. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Ja bym na poczatku wykluczyl kilka innych rzeczy przed turbina. Mianowicie kiedy byl wymieniany filtr paliwa i powietrza. Nastepnie sprawdzil czy nie ma jakis bledow w kompie (sposobem na zworke zrobisz to za free) Jesli nie ma sprawdzil bym przeplywomierz a mianowicie napiecia na nich (jest opisane na forum ale jakby cos pomozemy). Skoro masz nowa Oryginalna przeplywke Bocha to raczej wyjdzie ok. Wtedy bym szukal przy turbo. Skoro twierdzi ze jest ok to szukalbym usterki przy sterowaniu turbo. Słuzy do tego puszka z ciegnem(aktuator) i jest pod sama muszla turbiny . Sprawdz czy ten cienki wezyk laczacy turbo z puszka jest ok. Ja bym wpial sie w ten wezyk kompresorem i dmuchnal ok. 1.5 bara i przytrzymal.W ten sposob sprawdzisz czy ciegno sie wysuwa (ok 4mm) i czy jest wszystko szczelne. Potem puszczasz i koniecznie zobacz czy ciegno wraca na swoje miejsce. Jak cos bedziesz robil i nierozumial to pisz 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sigma3 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Witam! Czy jak tem wężyk będzie przepuszczał to tzn będzie miał dziurę to się tylko klapa upustowa nie. Otworzy czyli powinna turbina pracować no chyba,że tamtędy uciekać będzie tak dużo tego powietrza i będzie słabo doładowywać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.