monikapiotra Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 Witam. Odkryłem że moja Primerka ma spryskiwacze przednich świateł ale niestety nie mam pojęcia jak się je włącza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cofix Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 Jak pryskasz szybę przednią powinny się załączyć dwukrotnie spryskiwacze reflektorów.Jak jest inaczej upewnij sie czy ktos nie zmieniał zderzaka na inny z zaślepkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mario dajtki Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 "Jak pryskasz szybę przednią powinny się załączyć dwukrotnie spryskiwacze reflektorów.Jak jest inaczej upewnij sie czy ktos nie zmieniał zderzaka na inny z zaślepkami." Niezupełnie tak jest jak kolega napisał. Spryskiwacze włączają się co piąte naciśnięcie spryskiwacza przedniej szyby. U mnie nie zawsze to działało ale już odkryłem co było przyczyną. W mojej Primce światła włączają się automatycznie po urochomieniu silnika pomimo iż przełącznik ustawiony jest na "off". Wtedy też spryskiwacze reflektorów nie działają (pomimo iż światła się palą, ale spryskiwacz jakby "widział położenie dźwigni"). Dopiero jak przekręcę przełącznik od świateł tradycyjnie o 2 ruchy do przodu, to wtedy spryskiwacze reflektorów będą się włączać tak jak napisałem na początku. A czy ma ktoś pomysł jak wyregulować strumień w spryskiwaczach reflektorów i przepchać zapchaną brudem dyszę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cofix Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 Hej u mnie za każdym wciśnięciem myją się reflektorki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jolo Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 u mnie co któryś raz przemywane są, ale niewiem który dokładnie :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cofix Opublikowano 17 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2011 Zwracam homor!Sprawdziłem faktycznie co 5 raz myją się reflektory! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pilot9314 Opublikowano 19 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2011 "Jak pryskasz szybę przednią powinny się załączyć dwukrotnie spryskiwacze reflektorów.Jak jest inaczej upewnij sie czy ktos nie zmieniał zderzaka na inny z zaślepkami." Niezupełnie tak jest jak kolega napisał. Spryskiwacze włączają się co piąte naciśnięcie spryskiwacza przedniej szyby. U mnie nie zawsze to działało ale już odkryłem co było przyczyną. W mojej Primce światła włączają się automatycznie po urochomieniu silnika pomimo iż przełącznik ustawiony jest na "off". Wtedy też spryskiwacze reflektorów nie działają (pomimo iż światła się palą, ale spryskiwacz jakby "widział położenie dźwigni"). Dopiero jak przekręcę przełącznik od świateł tradycyjnie o 2 ruchy do przodu, to wtedy spryskiwacze reflektorów będą się włączać tak jak napisałem na początku. A czy ma ktoś pomysł jak wyregulować strumień w spryskiwaczach reflektorów i przepchać zapchaną brudem dyszę? Chodzi Ci o ciśnienie z jakim płyn jest wytryskiwany czy o kierunek ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mario dajtki Opublikowano 20 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2011 Chodzi Ci o ciśnienie z jakim płyn jest wytryskiwany czy o kierunek ? I jedno i drugie kolego jeśli masz taką wiedzę. Kierunek pewnie można ustawić wyłączając zapłon podczas spryskiwania i dysze powinny zostać "w górze"? Ale to tylko moje przypuszczenie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pilot9314 Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 w górze to raczej nie zostaną trzeba będzie je wysunąć ręcznie a co do ciśnienia można wylać płyn i podpiąć pod wężyk sprężone powietrze byle nie za mocny strumień na dobry początek...a jeśli nie posiadasz kompresora mówi się o patencie z wlanie środka odkamieniającego np takiego do toalet ale osobiście bylbym za igłą i sprężonym powietrzem popróbuj i daj znać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leo44 Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 (edytowane) Dysze spryskiwaczy reflektorów się zatykają i pod wpływam ciśnienia wypadają ze swoich miejsc.Robi się wtedy duża dziura i płyn szybko ucieka, niestety jedna mi uciekla z prawej strony. Czy ktos ma jakiś pomysł czym to można zastąpic na alegro niestety nic nie ma do P12 Edytowane 22 Listopada 2012 przez leo44 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 Jeśli chodzi o dysze spryskiwaczy, to miałem akcję z tym w wakacje. Zaraz przed wyjazdem na Chorwację zaczął mi lać lewy spryskiwacz. Okazało się, jak przypuszczam, że ktoś mocno mi do**bał do zderzaka, dociśnięta zaślepka wypchnęła uszczelkę wewnątrz i pojawiła się nieszczelność. Po wyjęciu spryskiwacza ze zderzaka, i pod godzinnej walce aby go rozebrać, stwierdzam, że to jest jakieś chore urządzenie... Działa to tak, że jest duża rura, w niej sprężyna i mniejsza rura, a w niej sprężyna znów i jeszcze mniejsza rura - na końcu tej najmniejszej - dysze. Już samo wydłubanie ręcznie spryskiwacza ze zderzaka, aby dostać się do zatrzasków zaślepki i śrub w zderzaku pod zaślepką jest mocno trudne. Nie mówię już o rozebraniu tego dziadostwa (jest na forum mój opis z tego zabiegu). Nie wyobrażam sobie jak wygląda pompka przy zbiorniku z płynem, ale ku**wstwo to musi być niesamowite i ciśnienie walić jakieś nieludzkie, aby ciśnieniem płynu wysunąć ze zderzaka dwa spryski i jeszcze psikać płynem później. Same dysze, jak miałem to wszystko w trzech kawałkach, mają jakieś mocne zaworki. Nie ma mowy aby wziąć to w usta i przedmuchać. Istota działanie tych sprysków polega na tym, że ciśnienie płynu wypycha (rozpycha) te trzy rury (między każdymi kolejnymi jest uszczelniający O-Ring), a jak już się dalej nie da wysunąć bo jest na max, i ciśnienie wzrasta jeszcze bardziej - zaworek w dyszach puszcza płyn. Co do zakupu - jak mi to się skasztaniło, to na Alle-Drogo znalazłem jeden spryskiwacz - niestety prawy. Mi ciekł lewy... No i ten prawy kosztował z tego co pamiętam jakieś 350 PLN... Stwierdzam, że jakbym miał zapłacić tyle za to dziadostwo, to robię dziury w zaślepkach i montuję niewysuwane spryski od innego auta, byleby kąt spryskiwania był odpowiedni, pozbywając się wcześniej wnętrzności po starych spryskach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sandex Opublikowano 28 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 Kupiłem na allegro koncowke z dwoma dyszami i zawleczka za 25 zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.