Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

uszczelka pod głowicą??


Radzio_sl

Recommended Posts

Witam.

W mojej primerze p11 20de pękła chłodnia i wyciekło troche płynu, wymieniłem chłodnice na nową. Później okazało się że padł też czujnik wentylatora chłodnicy też wymieniony i działa już. Niestety od jakiegoś czasu zauważyłem że ucieka gdzieś płyn. Na rozgrzanym silniku nie widać żadnych wycieków chłodnica sucha, węże przy parowniku też suche, wszystkie łączenia węży też. Jedyne co zauważyłem to dość duże skraplanie z rury wydechowej (nie kapie z niej woda) ale podczas rozgrzewania silnika (gazowania) na betonie pod wydechem pojawił się dość spory wilgotny ślad. Proszę o pomoc. Ubytek płynu to ok. 1,5L/mc.

Link to comment
Share on other sites

Witam.

W mojej primerze p11 20de pękła chłodnia i wyciekło troche płynu, wymieniłem chłodnice na nową. Później okazało się że padł też czujnik wentylatora chłodnicy też wymieniony i działa już. Niestety od jakiegoś czasu zauważyłem że ucieka gdzieś płyn. Na rozgrzanym silniku nie widać żadnych wycieków chłodnica sucha, węże przy parowniku też suche, wszystkie łączenia węży też. Jedyne co zauważyłem to dość duże skraplanie z rury wydechowej (nie kapie z niej woda) ale podczas rozgrzewania silnika (gazowania) na betonie pod wydechem pojawił się dość spory wilgotny ślad. Proszę o pomoc. Ubytek płynu to ok. 1,5L/mc.

To, że węże są suche nie znaczy że dobre sprawdź czy nie sparciałe lub gdzieś nie popękane od starości.

Link to comment
Share on other sites

Miałem kiedyś podobny problem w Primerze i winnym był przewód który po rozgrzaniu się rozszerzał i puszczał płyn :D

Link to comment
Share on other sites

Koledzy to chyba jednak ta uszczelka bo zauważyłem dziś że kopci na biało na wyższych obrotach :(

Link to comment
Share on other sites

węże od chłodnicy są twarde??? mają różną temperaturę??? zauważyłeś bombelki w płyniE??

Link to comment
Share on other sites

w zbiorniczku wyrównawczym nie bulgocze nic, korka od chłodnicy nie ściągałem podczas pracy silnika. węż od chłodnicy jest twardy na gorącym silniku mają taką samą temperature raczej.

 

Dziś odpaliłem autko ze zdjętym korkiem na chłodnicy i zaczął wzrastać poziom płynu, zaczął się przelewać. Nie wiem czy to normalne... ?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest leszekb

U mnie podobnie najpierw pękła chłodnica potem czujnik i po wielu dziwnych teoriach wymieniłem korek od chłodnicy i jest ok. Stary wypuszczał płyn ale zasysał powietrze a powietrze po rozgrzaniu rozsadzało wszystko co najsłabsze w układzie :-) Korek HTK 28 zł stary 1,2 bar nowy 1,1 bar. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest mrborowsky

Miałem kiedyś podobny problem - co prawda w służbowej pandzie ale zasada bardzo podobna. Kiedyś poprzedniemu właścicielowi(znajomy) zagotował się silnik na autostradzie - po prostu gdzieś mu uciekł płyn. Potem zalał ją nowym płynem i było ok(do dzisiaj nie wiadomo czemu ten płyn uciekł). Po tej sytuacji mniej wiecej 10 tys km dalej zaczęło zżerać płyn. I nabijać do układu chłodzenia powietrze - bardzo dobrze to było czuć jak się troche pojeździło i potem odkręciło(oczywiście nie na ciepłym silniku) korek ze zbiornika wyrównawczego - powietrze uciekało jak z nowo otwartej coca coli;p. Wymieniona uszczelka pod głowicą i po problemie. W nissanach sprawdzić czy powietrze nabija będzie dużo trudniej (przynajmniej w zbiorniku wyrównawczym) bo u mnie na przykład jest on tak skonstruowany że moim zdaniem ciśnienie jak byłoby za duże bez problemu by sobie uciekło.

Szkoda że jest lato bo bardzo fajnie było czuć zapowietrzony układ chłodzenia na ogrzewaniu( raz grzało raz nie grzało).

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...