jasiek22 Posted August 7, 2011 Share Posted August 7, 2011 (edited) Witam planuje usunięcie zaworu EGR w swojej navarce.Mam pytanie czy ktoś z was przeprowadzał już taką operacje jeśli tak to czy jest ona trudna i co trzeba odłączyć oprócz samego zaworu?? Edited August 7, 2011 by jasiek22 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RAAAD Posted August 7, 2011 Share Posted August 7, 2011 Tutaj jest opis w primerze i pewnie dobrze poszukać i w dziale navara też bedzie foto i opis http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/30315-p11wp11-20td-sie-czasem-dusi-i-kopci/page__view__findpost__p__355746__hl__kopci__fromsearch__1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sygma Posted August 8, 2011 Share Posted August 8, 2011 Może zamiast go usuwać lepiej dać jakąś drobną przekładkę ? chodzi mi o coś takiego: Jest to oryginalna "przekładka" do EGRów dla silników 1.9 Fiat'a. Może u Ciebie też to da się zrobić ? Mam to wstawione w Opel Vectra C. Zrobiłem to po czyszczeniu EGR'a przy przebiegu 50k Teraz jest 130k i nie ma problemów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alkaspaw Posted August 8, 2011 Share Posted August 8, 2011 ja zrobiłem u siebie zaślepkę z kawałka blachy nierdzewnej erg działa normalnie lecz spaliny nie dostają się do dolotu i przybyło nie znacznie mocy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AM-POL Posted August 21, 2011 Share Posted August 21, 2011 Może zamiast go usuwać lepiej dać jakąś drobną przekładkę ? chodzi mi o coś takiego: Jest to oryginalna "przekładka" do EGRów dla silników 1.9 Fiat'a. Może u Ciebie też to da się zrobić ? Mam to wstawione w Opel Vectra C. Zrobiłem to po czyszczeniu EGR'a przy przebiegu 50k Teraz jest 130k i nie ma problemów. A gdzie mozna kupic taka przekładkę> Mam D 40 105 tys. km mało doswiadczenia w silnikach i chetnie posłucham radu odnosnie EGR Pozdrowionka Odpowiedz daj na biuro@am-pol.com.pl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Harry341 Posted November 5, 2011 Share Posted November 5, 2011 pytanie do debeściaka czy zaślepka twoja jest w 100% szczelna ? czy z przelotem jak w wersji fiat ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alkaspaw Posted November 5, 2011 Share Posted November 5, 2011 Bez przelotu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caesar Posted November 7, 2011 Share Posted November 7, 2011 A taką zaślepkę trzeba uszczelniać jakimś wyskokotemp. uszczelniaczem? Chyba po zamknieciu obiegu spalin temp. w okolicach zaworu nie powinna być wyższa niż korpusu silnika? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Patrol 260 Posted November 8, 2011 Share Posted November 8, 2011 Kiedyś zaślepiłem tak w mercedesie (taką blaszkę wyciąłem z puszki od piwa) i wszystko było OK, ale w nowszym modelu u znajomego, po zaślepieniu, wyskakiwał jakiś błąd na kompie, i zrezygnował z tego.W Patrolu EGR wywaliłem całkowicie na złom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caesar Posted November 21, 2011 Share Posted November 21, 2011 ja zrobiłem u siebie zaślepkę z kawałka blachy nierdzewnej erg działa normalnie lecz spaliny nie dostają się do dolotu i przybyło nie znacznie mocy Gdzie się to wstawia? Za zaworem tuż przez wlotem do kanału powietrza, czy przed zaworem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alkaspaw Posted November 21, 2011 Share Posted November 21, 2011 Przed Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Cimencio Posted November 28, 2013 Share Posted November 28, 2013 Czesc, sama wymiana i czyszczenie zaworu nie jest trudne .Sam to robilem kilka razy ,ale efekt byl zawsze krotkotrwały . Najlepszą opcją jak sie okazało jest wyłączenie zaworu w komputerze ( u mnie na wichorze nikt tego nie robił , bo jak sie okazało mam jakiś skomplikowany komputer w 2,5 dci - znalazłem na szczescie w miare blisko w Krakowie w Łg auto serwis i oni mi to zrobili ). egr zostaje wtedy cały czas zamkniety ,a samochód jezdzi wyłacznie na czystym powietrzu i zadna kontrolka sie juz nie swieci. Mocy przybylo duzo ,ale nie wiem ile dzieki wylaczeniu egr , a ile przez chipa , ktorego sobie tez wykupilem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MariuszGL Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Tak przeglądam po dłuższej nieobecności tematy dotyczące NIssana, brak zamierza coś w tym stylu kupić, nie określił się co do dokładnego modelu i marki, jedynie co określił to typ samochodu, a że pracy troszkę jest i nie ma on czasu nin stop przesiadywać na forach w poszukiwaniu informacji, robimy to wspólnymi siłami. I tak przy okazji niniejszej wymiany poglądów, pragnę odnieść się Cimencio, nie wiem, czy opisywany na stronie jest jego pojazd, czy też jest to samochód innego klienta niniejszego serwisu, nie mniej opisane jest to chyba dosyć dokładnie (pomimo lokowania produktu) i osobom zainteresowanym chyba powinno czy też pomóc w podjęciu decyzji, czy też "podrzucić" jakieś pomysły. W każdym razie wszystko dokładnie (ocena subiektywna ) jest opisane na stronie : http://www.naprawasamochodowkrakow.pl/news/nissan-navara-25-dci-zawor-egr-off-chiptuning-krakow-607-939-500/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kkn Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 Za 30 PLN na Allegro lub Ebay zaślepka z nierdzewki-koniecznie 30min roboty w oryginalne uszczelki przy zaworze dla pewności wysokotemp.silikon i spokój na zawsze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinio1 Posted December 6, 2013 Share Posted December 6, 2013 (edited) W mojej D40 z 2007r zawór EGR zaślepiłem w miejscu połączenia ( chłodniczki egr-u z zaworem egr-u) jak pokazuje czerwona strzałka na załączonym zdjęciu. Użyłem blaszki i uszczelki zakupionej w firmie Tafmet (są na allegro) dołączam fotki. Po zaślepieniu nic nie trzeba odłączać. Zawór pracuje dalej, lecz w czystych warunkach, nie jest zaśmiecany sadzą gdyż spaliny nie przepływają przez zawór. Większość osób po zaślepieniu twierdzi że przybywa mocy. Ja również zgadzam się z tym. Ciężko wyczuć tę garstkę mocy podczas jazdy gdyż silnik Navary nie należy do słabych ale przepaść (oczywiście na PLUS) jest podczas manewrów zwłaszcza bez użycia gazu tzw. na pół sprzęgle. Praca silnika "nie wpada w nierówny terkot". Przed zaślepieniem często miałem wrażenie że tracą pracę dwa cylindry i zaraz zgaśnie silnik. To skutek braku tlenu w powietrzu które zostało już raz poddane "obróbce". Po zaślepieniu NORMALNA PRACA. Przyjemnego zaślepiania Pozdrawiam Edited December 6, 2013 by pinio1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.