Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Usunięcie zaworu EGrt


jasiek22
 Share

Recommended Posts

Witam planuje usunięcie zaworu EGR w swojej navarce.Mam pytanie czy ktoś z was przeprowadzał już taką operacje jeśli tak to czy jest ona trudna i co trzeba odłączyć oprócz samego zaworu??

Edited by jasiek22
Link to comment
Share on other sites

Tutaj jest opis w primerze i pewnie dobrze poszukać i w dziale navara też bedzie foto i opis :whistle:

 

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/30315-p11wp11-20td-sie-czasem-dusi-i-kopci/page__view__findpost__p__355746__hl__kopci__fromsearch__1

Link to comment
Share on other sites

Może zamiast go usuwać lepiej dać jakąś drobną przekładkę ?

 

chodzi mi o coś takiego:

juntaegrfiat1.jpg

 

 

Jest to oryginalna "przekładka" do EGRów dla silników 1.9 Fiat'a.

Może u Ciebie też to da się zrobić ?

 

 

Mam to wstawione w Opel Vectra C.

Zrobiłem to po czyszczeniu EGR'a przy przebiegu 50k

Teraz jest 130k i nie ma problemów.

Link to comment
Share on other sites

ja zrobiłem u siebie zaślepkę z kawałka blachy nierdzewnej erg działa normalnie lecz spaliny nie dostają się do dolotu i przybyło nie znacznie mocy

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Może zamiast go usuwać lepiej dać jakąś drobną przekładkę ?

 

chodzi mi o coś takiego:

juntaegrfiat1.jpg

 

 

Jest to oryginalna "przekładka" do EGRów dla silników 1.9 Fiat'a.

Może u Ciebie też to da się zrobić ?

 

 

Mam to wstawione w Opel Vectra C.

Zrobiłem to po czyszczeniu EGR'a przy przebiegu 50k

Teraz jest 130k i nie ma problemów.

 

 

A gdzie mozna kupic taka przekładkę>

Mam D 40 105 tys. km mało doswiadczenia w silnikach i chetnie posłucham radu odnosnie EGR

 

Pozdrowionka

 

Odpowiedz daj na biuro@am-pol.com.pl

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

A taką zaślepkę trzeba uszczelniać jakimś wyskokotemp. uszczelniaczem?

Chyba po zamknieciu obiegu spalin temp. w okolicach zaworu nie powinna być wyższa niż korpusu silnika?

Link to comment
Share on other sites

Guest Patrol 260

Kiedyś zaślepiłem tak w mercedesie (taką blaszkę wyciąłem z puszki od piwa) i wszystko było OK, ale w nowszym modelu u znajomego, po zaślepieniu, wyskakiwał jakiś błąd na kompie, i zrezygnował z tego.W Patrolu EGR wywaliłem całkowicie na złom :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ja zrobiłem u siebie zaślepkę z kawałka blachy nierdzewnej erg działa normalnie lecz spaliny nie dostają się do dolotu i przybyło nie znacznie mocy

 

Gdzie się to wstawia? Za zaworem tuż przez wlotem do kanału powietrza, czy przed zaworem?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Guest Cimencio

Czesc, sama wymiana i czyszczenie zaworu nie jest trudne .Sam to robilem kilka razy ,ale efekt byl zawsze krotkotrwały . Najlepszą opcją jak sie okazało jest wyłączenie zaworu w komputerze ( u mnie na wichorze nikt tego nie robił , bo jak sie okazało mam jakiś skomplikowany komputer w 2,5 dci - znalazłem na szczescie w miare blisko w Krakowie w Łg auto serwis i oni mi to zrobili ). egr zostaje wtedy cały czas zamkniety ,a samochód jezdzi wyłacznie na czystym powietrzu i zadna kontrolka sie juz nie swieci. Mocy przybylo duzo ,ale nie wiem ile dzieki wylaczeniu egr , a ile przez chipa , ktorego sobie tez wykupilem

Link to comment
Share on other sites

Guest MariuszGL

Tak przeglądam po dłuższej nieobecności tematy dotyczące NIssana, brak zamierza coś w tym stylu kupić, nie określił się co do dokładnego modelu i marki, jedynie co określił to typ samochodu, a że pracy troszkę jest i nie ma on czasu nin stop przesiadywać na forach w poszukiwaniu informacji, robimy to wspólnymi siłami. I tak przy okazji niniejszej wymiany poglądów, pragnę odnieść się Cimencio, nie wiem, czy opisywany na stronie jest jego pojazd, czy też jest to samochód innego klienta niniejszego serwisu, nie mniej opisane jest to chyba dosyć dokładnie (pomimo lokowania produktu) i osobom zainteresowanym chyba powinno czy też pomóc w podjęciu decyzji, czy też "podrzucić" jakieś pomysły. W każdym razie wszystko dokładnie (ocena subiektywna :whistle: ) jest opisane na stronie : http://www.naprawasamochodowkrakow.pl/news/nissan-navara-25-dci-zawor-egr-off-chiptuning-krakow-607-939-500/

Link to comment
Share on other sites

Za 30 PLN na Allegro lub Ebay zaślepka z nierdzewki-koniecznie 30min roboty w oryginalne uszczelki przy zaworze dla pewności wysokotemp.silikon i spokój na zawsze.

Link to comment
Share on other sites

post-75524-0-59957700-1386354199_thumb.jpgpost-75524-0-47469400-1386354191_thumb.jpgW mojej D40 z 2007r zawór EGR zaślepiłem w miejscu połączenia ( chłodniczki egr-u z zaworem egr-u) jak pokazuje czerwona strzałka na załączonym zdjęciu. Użyłem blaszki i uszczelki zakupionej w firmie Tafmet (są na allegro) dołączam fotki. Po zaślepieniu nic nie trzeba odłączać. Zawór pracuje dalej, lecz w czystych warunkach, nie jest zaśmiecany sadzą gdyż spaliny nie przepływają przez zawór. Większość osób po zaślepieniu twierdzi że przybywa mocy. Ja również zgadzam się z tym. Ciężko wyczuć tę garstkę mocy podczas jazdy gdyż silnik Navary nie należy do słabych ale przepaść (oczywiście na PLUS) jest podczas manewrów zwłaszcza bez użycia gazu tzw. na pół sprzęgle. Praca silnika "nie wpada w nierówny terkot". Przed zaślepieniem często miałem wrażenie że tracą pracę dwa cylindry i zaraz zgaśnie silnik. To skutek braku tlenu w powietrzu które zostało już raz poddane "obróbce". Po zaślepieniu NORMALNA PRACA. Przyjemnego zaślepiania :) Pozdrawiam  

post-75524-0-92061200-1386354401_thumb.jpg

Edited by pinio1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...