Guest krynioski Posted December 29, 2010 Share Posted December 29, 2010 Witam serdecznie... tym bardziej że jestem tu nowy. Od niedawna posiadam Nissana Almera N16 1.8 benz. rok 2003 po lifcie, salon Polska: - data wydania 04.2003 UK - model FATALEFN16EGA - A1 - seria modeli N16E - typ silnika QG18DE Mam lusterka zewnętrzne regulowane manualnie a chciałbym wymienić na elektryczne. Oczywiście liczę się z kupnem lusterek elektrycznych, przełącznika regulacji lusterek, oraz maskownic lusterka bez otworu do wewnątrz samochodu. - niestety nie wiem czy to wszystko czego potrzebuję? - czy w N16 mimo braku elektrycznych lusterek instalacja pod elektryczne lusterka jest w pełni wyprowadzona? - jak wyciągnę zaślepkę maskującą otwór na przełącznik regulacji lusterek to będzie tam kostka do podłączenia przełącznika? Nie mam garażu a obecnie jest trochę za zimno na podglądanie czegokolwiek. Bardzo proszę o wyczerpujące odpowiedzi, jeśli taka zmiana będzie możliwa to części chcę kupić niebawem Pozdr. Krzysztof Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted December 29, 2010 Share Posted December 29, 2010 instalacja powinna być, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted January 1, 2011 Share Posted January 1, 2011 Raczej powinna być Skoro jest puszczona i nie podłączona do podgrzewania to może też być i puszczona do elektrycznych luster. Zdejmij narożnik tam gdzie nasz dźwignię i wszystko się wyjaśni. Przewód biało zielony to zasilenie od podgrzewania luster czarny masa, 3 pozostałe to od regulacji, jakie kolory to nie powiem bo nie pamiętam. Jak już będziesz robił elektrykę to od razu zarzuć maty do podgrzewania. Jak wygląda sprawa zasilenia kostki od regulatora lusterek też nie wiem. musisz lecieć po przewodach. Do tego nie ma żadnego przekaźnika i powinno być zasilone spod bezpieczników w kabinie.. Ten kabel od podgrzewania łączysz z przewodem niebiesko czerwonym idącym do podgrzewania tylnej szyby. Możesz to zrobić zaraz pod przekaźnikiem, który trzeba wybebeszyć spod obudowy bezpieczników, lub wlutować się pod nakładką progu PS Mam almę od 20 12 2010 ( taka gwiazdka pod choinkę dla żony, a cooo ) tak że jeszcze ją poznaję Tak to już jest. Zona jeździ a ja sprzątam i śruby kręcę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest krynioski Posted January 4, 2011 Share Posted January 4, 2011 and_pec, dziękuję bardzo, coraz więcej się wyjaśnia... PS też zmieniłem sobie auto przed samymi świętami :-) a 20 grudnia to moje urodziny :-) Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aeron Posted August 9, 2011 Share Posted August 9, 2011 Witam, chcialbym zmienić u siebie w N16 2004r lusterka na elektryczne - przerabial już ktos temat ? - nie zalezy mi na podgrzewaniu itd. Pytanie jest tego typu - mam teraz manualne europejskie - czy jak zakupie elektryczne angielskie to podpasują lustra z tych manualnych (wiadomo, angielskie inne kąty + problemy z przybliżaniem)? 2 sprawa - zdjąłem trójkąt przy lusterkach (plastik)- jest tam wtyk, kwestia czy wystarczy podlaczyć w drzwiach + zakupić sterownik (to pokrętełko), czy trzeba całą instalacje ciągnąć ? Z góry dzieki za odpowiedzi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaziu588 Posted August 10, 2011 Share Posted August 10, 2011 Wydaje mi sie ze nie trzeba bedzie dokladać przewodów. Jak przy zmianie klimy z manuala na auto trzeba dolozyc raptem 2 kable to tu na 90% nie bedzie potrzeby. Niezbędne będzie pewnie dołożenie bezpiecznika, może przekaźnika no i pokrętło. Jak juz rozbierasz do zrób sobie podgrzewanie. Dwa cienkie kabelki dokladasz, trochę podłączeń i gitara. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomiw Posted August 10, 2011 Share Posted August 10, 2011 O fajny temat Jak to takie banalne o też może sobię tak zrobię. Możesz rozwinąć: "Jak przy zmianie klimy z manuala na auto trzeba dolozyc raptem 2 kable to tu na 90% nie bedzie potrzeby. " Interesuje mnie ta sprawa klimy automatycznej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaziu588 Posted August 10, 2011 Share Posted August 10, 2011 tu masz post caly Mój odnośnik ale miało byc tu o lusterkach :-) Zrobilem to kiedyś sobie w Lanosie. 4h roboty (materialy mialem juz uszykowane). Troche kabla, wystarczy 1mm2, mata grzewcza z alledrogo, ok 5zł/szt. i zaciski. Podłączylem sie pod przekaźnik ogrzewania tylnej szyby. sprawdźcie prąd na przekaźniku, aby się nie przegrzał gdy dołożycie dwie maty (~5W/12V=~0,4A*2=~1A).Jak nie wystarczy to zmostkować dodatkowy przekażnik. Troche zabawy mialem aby kable poprzeciągac przez przepust w drzwiach. FAjna to sprawa, bo nawet latem sie przydaje gdy pada deszcz, okolo 2 min zajmowało odparowanie kropel z lusterka. ale miało byc tu o lusterkach :-) Zrobilem to kiedyś sobie w Lanosie. 4h roboty (materialy mialem juz uszykowane). Troche kabla, wystarczy 1mm2, mata grzewcza z alledrogo, ok 5zł/szt. i zaciski. Podłączylem sie pod przekaźnik ogrzewania tylnej szyby. sprawdźcie prąd na przekaźniku, aby się nie przegrzał gdy dołożycie dwie maty (~5W/12V=~0,4A*2=~1A).Jak nie wystarczy to zmostkować dodatkowy przekażnik. Troche zabawy mialem aby kable poprzeciągac przez przepust w drzwiach. FAjna to sprawa, bo nawet latem sie przydaje gdy pada deszcz, okolo 2 min zajmowało odparowanie kropel z lusterka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aeron Posted August 10, 2011 Share Posted August 10, 2011 dodatkowe kable to nie problem - bo i tak będę ciągnął 2,5 mm do głosników, w sumie robie to tylko po to aby tweetery zmontować w trójkątach lusterek. A powiedzcie mi jeszcze co z tymi szkłami/lustrami wewnątrz - pasuja z manualnych do elektryki ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Grzechun Posted September 10, 2011 Share Posted September 10, 2011 (edited) Siema, Jestem nowy na tym forum, ale jezdze Alá juz prawie 4 lata.. Lusterka zmienialem jakos rok moze poltora temu.. Nic prostszego, Jak juz zauwazyles po sciagnieciu trojkatow pokazuja sie kosteczki ktore trzeba polaczyc z tymi z lusterek elektrycznych. Po lewej stronie od kierownicy masz zaslepke, wywal ja i wloz pokretlo od sterowania lusterkami i podepnij kostke, wszystkie kable sa na miejscu. Jakis problem to daj znac. Co do szkiel, to wydaje mi sie ze sa identyczne w manualnych jak i elektrycznych.. Pozdro. Edited September 10, 2011 by Grzechun Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ricop01 Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 Hmm a jak to wygląda kolego z podgrzewanymi lusterkami też już jest instalacja pociągnięta??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest elo127 Posted January 22, 2013 Share Posted January 22, 2013 i co udalo sie w ymienic lusterka na elektryczne bo to samo chce zrobic w swojej almerce i tez mam przelacznik pod zaslepka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malin_f1 Posted August 21, 2013 Share Posted August 21, 2013 Czy trzeba kupować nowe lusterka czy wystarczy same silniczki i da się to jakoś zamontować w lusterku sterowanym manualnie ? Bo chyba standardowo w lusterku manualnym nie ma silniczka ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.