Guest Radek82 Posted August 10, 2011 Share Posted August 10, 2011 witam, posiadam primerę z końca 2000 roku, mam problem z obrotami, tzn na luzie są one za wysokie i skaczą, ponadto dojeżdżając powiedzmy do skrzyżowania, zrzucam bieg na luz i obroty idą na chwilę w górę do wartości 1600 obr, po czym opadają do wartości między 900-1000 obr, takie same obroty mam na luzie jak stoję, proszę o pomoc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted August 10, 2011 Share Posted August 10, 2011 zacznij od czyszczenia, przepustnicy, przepływomierza, wszystko znajdziesz na forum co i jak, do tego warto też pomierzyć przepływkę i lambadę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Radek82 Posted August 10, 2011 Share Posted August 10, 2011 przepływkę mam nową, przepustnica przeczyszczona jest, silnik krokowy też, czujnik biegu jałowego wymieniony, nie wiem co dalej mam robić Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted August 10, 2011 Share Posted August 10, 2011 to jak jetseś tego wszystkiego pewien, to sprawdź czy się linka nie blokuje, pomierz lambadę, i przeprowadź naukę obrotów Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Radek82 Posted August 10, 2011 Share Posted August 10, 2011 dzięki, wykonam te czynności, mam nadzieję że pomogą Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slodki1270 Posted August 25, 2011 Share Posted August 25, 2011 (edited) a u mnie obroty faluja tylko na ciepłym silniku i tylko na postoju w granicach 650-750, np rozpedze sie do 100 km/h wrzuce na luz i gdy cały czas samochód sie toczy z obrotami jest wszystko ok dopiero po zatrzymaniu sie auta zaczynaja wariowac. co może być nie tak? filtry nowe przepływka nowa i nadał to samo. dodam ze jak stoi auto i skrece kierownicą do oporu obojetnie wktórą strone to obroty sie stabilizują i są ok. prosze o pomoc. silnik oczywiscie 2.0td Edited August 25, 2011 by nowakmariusz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysiek1958 Posted August 25, 2011 Share Posted August 25, 2011 Moze najpierw zainteresuj sie zaworem EGR. Zawor egr dziala wlasnie jak jest silnik nagrzany. Trzeba sprawdzic czy nie jest juz zabity nagarem olejem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slodki1270 Posted August 25, 2011 Share Posted August 25, 2011 zawór egr mam zaslepiony Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysiek1958 Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 Prosze napisac jakie masz obroty jalowe na zimnym silniku ?. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slodki1270 Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 (edited) na zimnym jest wszystko ok nie faluja maja 750-800 Edited August 26, 2011 by nowakmariusz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysiek1958 Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 Powiedz z jakiego powodu zaslepiles EGr .Czy po zaslepieniu egr bylo w porzadku i dopiero sie to stalo niedawno. Pytam dlatego zeby nie narazac Cie na zbedne koszty. Wiec najpierw sprawdz egr. Koledzy pisali ze mieli zaslepiony a jednak puszczal. Trzeba sprawdzic czy gdzies sie nie poca przewody . Sprawdz tez alternator jak laduje i styki przy nim. Trzeba spawdzic najpierw to zanim padnie podejrzenie na pompe wtryskowa . Tu juz sie zaczna koszty. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slodki1270 Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 z obrotami mam problem od 8 miesiecy a zawór egr zaslepiłem 2 miesiące temu róznice jaką zauważyłem to troche lepiej przyspiesza Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysiek1958 Posted August 30, 2011 Share Posted August 30, 2011 Jesli dalej walczysz z tymi obrotami to sprobuj jeszcze zmierzyc opor czujnka polozenia walu korbowego i wtryskiwacza sterujacego jak bedzie silnik nagrzany. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slodki1270 Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 (edited) opór czujnika wału korbowego na zimnym 1.3 a na ciepłym ponad 1.5, wtrysk sterujacy 111 ohmow ale gdy silnik jest odpalony to opór czujnika wału korbowego skacze od 0.5 do 1.3 Edited August 31, 2011 by nowakmariusz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.