hape222 Posted August 12, 2011 Share Posted August 12, 2011 witam wymieniłem tarcze+klocki i zaczęła świecić się kontrolka na żółto ABS mam instrukcje do diagnozowania ABS w N15, jednak do benzynowki czy ma ktoś, lub wie jak zdiagnozować który czujnik jest uszkodzony ?? pozdrawiam Grzegorz Link to comment Share on other sites More sharing options...
1paul11 Posted August 13, 2011 Share Posted August 13, 2011 Czesc, możesz sprawdzić omomierzem tz.multimetrem rezystancje poszczególnych czujników a sprawdzić możesz przy sterowniku znajduje sie on pod schowkiem od pasażera. Jest tam złącze które trzeba rozpiać i na pinach okazanych na obrazku. Wartość rezystancji to ok od 800 do 1200 Ohm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hape222 Posted August 13, 2011 Author Share Posted August 13, 2011 witam, dziekuje za porade, wyszlo lewe kolo przod 1620ohmow natomiast prawe przód ZERO ohmow zdjalem kolo, wyciagnalem czujnik abs (zdjecie, psiknalem WD40, zalozylem, zmierzylem opornosc i ZERO ohmow. co dalej robic, zeby ABS zaczal dzialac ? jak juz naprawie to co zrobic, zeby skasowac blad ABS gdzieś na forum znalazlem taka rade: cytuje: Jeżeli pomiary dały wynik inny niż w książce to nie zawsze oznacza uszkodzenie czujnika.... Rezystancja potrafi zmienić się na samych kablach. Czasem pomaga zwykłe zginanie przewodów. Można też przeczyścić "koło zębate" zliczania impulsów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
1paul11 Posted August 16, 2011 Share Posted August 16, 2011 witam, dziekuje za porade, wyszlo lewe kolo przod 1620ohmow natomiast prawe przód ZERO ohmow zdjalem kolo, wyciagnalem czujnik abs (zdjecie, psiknalem WD40, zalozylem, zmierzylem opornosc i ZERO ohmow. co dalej robic, zeby ABS zaczal dzialac ? jak juz naprawie to co zrobic, zeby skasowac blad ABS gdzieś na forum znalazlem taka rade: cytuje: Jeżeli pomiary dały wynik inny niż w książce to nie zawsze oznacza uszkodzenie czujnika.... Rezystancja potrafi zmienić się na samych kablach. Czasem pomaga zwykłe zginanie przewodów. Można też przeczyścić "koło zębate" zliczania impulsów. moze byc tak ze masz gdzieś przerwę na przewodach, musisz sprawdzic czujnik gdzieś na wtyczce.Ja mam ten sam problem teraz ale nie mam czasu sie wziąść za to. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.