Guest kamilooow Posted August 13, 2011 Share Posted August 13, 2011 Posiadam Nissana Qashqaia z 2007r.z silnikiem 1.5.D.C.I, 30 000 km przebiegu. W ostatnim okresie czasu pojazd zużywa zbyt wysoką ilość paliwa - średnio na autostradzie 7-8 L przy prędkości 130 km/h. Wcześniej jego zużycie mieściło się w granicach 6 litrów. Co może być przyczyną tak wysokiego spalania? Proszę o odpowiedź. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
^^ehhh^^ Posted August 14, 2011 Share Posted August 14, 2011 [cut]........... ehhh... ...............[cut] ehhh ? :) mi przy 150 wg kompa palił 12 co prawda benz - ale zauwazylem ze w trasie qq jest oszczedny ale tylko do ok 100km/h potem nastepuje dratyczny wzrost spalania Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosmo Posted August 30, 2011 Share Posted August 30, 2011 Posiadam Nissana Qashqaia z 2007r.z silnikiem 1.5.D.C.I, 30 000 km przebiegu. W ostatnim okresie czasu pojazd zużywa zbyt wysoką ilość paliwa - średnio na autostradzie 7-8 L przy prędkości 130 km/h. Wcześniej jego zużycie mieściło się w granicach 6 litrów. Co może być przyczyną tak wysokiego spalania? Proszę o odpowiedź. opory powietrza przy prędkościach powyżej 100km/h są bardzo duże, a ponieważ QQ opływowy za bardzo nie jest to stawia większy opór niż na przykład osobówka Mi z prędkościami autostradowymi 140 km/h spalił 7,5 (1,6 benz. qq+2, dwie osoby, bagaż niezbyt ciężki + bak do połowy). Znajomy swojego QQ+2 rozpędził maksymalnie do 190km/h, w zasadzie od 180 do 190 przyrost jest już b,b mały. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kules Posted August 30, 2011 Share Posted August 30, 2011 Znajomy swojego QQ+2 rozpędził maksymalnie do 190km/h, w zasadzie od 180 do 190 przyrost jest już b,b mały. a ja w notku 1.6 przekroczyłem 200 przy pełnej obsadzie i to nie było jego ostatnie słowo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Seewolf Posted August 30, 2011 Share Posted August 30, 2011 (edited) Posiadam Nissana Qashqaia z 2007r.z silnikiem 1.5.D.C.I, 30 000 km przebiegu. W ostatnim okresie czasu pojazd zużywa zbyt wysoką ilość paliwa - średnio na autostradzie 7-8 L przy prędkości 130 km/h. Wcześniej jego zużycie mieściło się w granicach 6 litrów. Co może być przyczyną tak wysokiego spalania? Proszę o odpowiedź. Wcześniej te 6 litrów spalał też przy prędkości 130 km/h? Tak jak moi przedmówcy wspomnieli, w Qashqai spalanie zaczyna drastycznie wzrastać powyżej prędkości 100-120 km/h (w zależności od silnika). Mój 2.0 dCi pali średnio 7.9 l/100km (bez oszczędzania), ale na autostradzie przy stałej prędkości 150 km/h (tempomat) miał spalanie na odcinku 250 km - 8,6 l/100km (komplet pasażerów) i spalanie to w dalszym ciągu rosło więc pewnie na jeszcze dłuższym odcinku zbliżyło by się do 9 l/100km. Znajomy swojego QQ+2 rozpędził maksymalnie do 190km/h, w zasadzie od 180 do 190 przyrost jest już b,b mały. Ja swojego rozpędziłem (z kompletem pasażerów), na płaskim odcinku autostrady, do 193 km/h i dalej już nie chciał przyspieszać, chociaż od 150 do 193 przyśpieszył dość chętnie i stosunkowo szybko. Edited August 30, 2011 by Seewolf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosmo Posted August 30, 2011 Share Posted August 30, 2011 a ja w notku 1.6 przekroczyłem 200 przy pełnej obsadzie i to nie było jego ostatnie słowo już wyobrażam sobie tą dźwiękową agonię silnika i późniejszy stan oleju w silniku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Seewolf Posted August 30, 2011 Share Posted August 30, 2011 (edited) już wyobrażam sobie tą dźwiękową agonię silnika i późniejszy stan oleju w silniku Bez przesady... 200 km/h w dzisiejszych czasach, nawet dla takiego autka, to nie jest znowu nic takiego destrukcyjnego... Chociaż biorąc pod uwagę że Nissan podaje dla Note 1.6 prędkość maksymalną 183 km/h, to musiała być niezła górka Edited August 30, 2011 by Seewolf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waszka Posted August 30, 2011 Share Posted August 30, 2011 Wróciłem właśnie moją Kaśka z podróży Włochy , Chorwacja .Przejechałem 4300 km z przyczepa kempingowa o wadze 1200 kg DMC . Zuzycie paliwa wyszło średnio 9,5 l /100km , przy szybkosciach na autostradzie około 100km/h . Przy szybkości nie przekraczającej 80km/h spalanie spadło do 9,1/100km . Myśle że jest to bardzo dobry wynik dla silnika 2,0dci .Nadmienie że przez cały czas była używana klima. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dambam Posted August 30, 2011 Share Posted August 30, 2011 Już podawałem w innym temacie, przy 160-180km/h na autostradzie prawie 100km średnie spalanie QQ 1.6 to 14l, bez tempomatu. Spalanie znośne jest do 130-140km 8-9l/100km Powyżej apetyt mocno rośnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosmo Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 (edited) Bez przesady... 200 km/h w dzisiejszych czasach, nawet dla takiego autka, to nie jest znowu nic takiego destrukcyjnego... Chociaż biorąc pod uwagę że Nissan podaje dla Note 1.6 prędkość maksymalną 183 km/h, to musiała być niezła górka To jest niewykonalne, ale gdybyś jeździł z takimi prędkościami cały czas, to sądzę że na stacji paliw oprócz paliwa tankowałbyś olej do silnika. Sam mam silnik 1,6 i wiem jakie dźwięki wydaje silnik przy prędkościach autostradowych i powyżej (radio możesz wyłączyć ewentualnie zrobić dużo głośniej, aby spróbować hałas silnika zagłuszyć). Wiem, również że taka jazda wpływa na ilość oleju w silniku i na pewno w jakimś stopniu na jego żywotność. qq też ma prędkość max 180 Edited August 31, 2011 by cosmo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Seewolf Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 To jest niewykonalne, ale gdybyś jeździł z takimi prędkościami cały czas, to sądzę że na stacji paliw oprócz paliwa tankowałbyś olej do silnika. Sam mam silnik 1,6 i wiem jakie dźwięki wydaje silnik przy prędkościach autostradowych i powyżej (radio możesz wyłączyć ewentualnie zrobić dużo głośniej, aby spróbować hałas silnika zagłuszyć). Wiem, również że taka jazda wpływa na ilość oleju w silniku i na pewno w jakimś stopniu na jego żywotność. qq też ma prędkość max 180 Prędkość maksymalna Qashqai zależy od wersji silnika, skrzyni biegów i opcji napędu. Na przykład Nissan podaje dla Qashqai 2.0 dCi 150KM - prędkość maksymalną 194 km/h dla 2WD i 193 km/h dla 4WD (skrzynia manual). Najsłabszy 1.5 dCi ma prędkość max 177 km/h. Sam stwierdziłeś że jest niewykonalne jechanie Note z prędkością 200 km/h cały czas i masz 100% racji. Więc zgodzisz się zapewne że taka chwilowa prędkość na pewno nie wpłynie destrukcyjnie na silnik. Olej można "zagotować" nawet przy niższych prędkościach. Wszystko zależy od obrotów i obciążenia silnika oraz czasu przez jaki czas te czynniki występowały, a nie od samej prędkości maksymalnej jako takiej. Zresztą prędkość maksymalna podawana przez producenta przeważnie występuje w bezpiecznym zakresie obrotów - kilkaset obr/min przed czerwonym polem więc zawsze jest jeszcze spory margines na bezpieczne dla silnika przekroczenie tej maksymalnej prędkości zakładanej przez producenta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosmo Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 Sam stwierdziłeś że ... czyli w sumie się zgadzamy i o to chodzi i o to chodzi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Seewolf Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 (edited) czyli w sumie się zgadzamy i o to chodzi i o to chodzi Co do tego że Note bez pomocy górki (czyli praktycznie przez dłuższy czas) nie pojedzie 200 km/h to oczywiście się zgadzamy Ale faktem jest też to, że z pomocą górki ten sam Note jednak chwilowo osiągnie te 200 km/h (może więcej) i raczej nie będzie to tak szkodliwe dla jego silnika. Ale to już dyskusja na inny temat. Faktem jest to że przy prędkości 200 km/h nie możemy podać jakie jest spalanie na 100 km, bo ani wspomniany Note ani Qashqai nie przejedzie z tą prędkością dystansu kilkunastu km. Jestem natomiast ciekaw ile Qashqai lub Qashqai+2 (wyniki jednego będą podobne dla drugiego) spali przy prędkości 190 km/h. Mam na myśli oczywiście egzemplaże dla których Nissan przewidział prędkość maksymalną ponad 190 km/h, czyli z silnikami 2.0 benzyna i 2.0 dCi. Może ktoś będzie miał możliwość sprawdzić takie spalanie na dystansie 20-50 km lub większym. Edited August 31, 2011 by Seewolf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elsebo Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 Panowie, 200km/h było już przerabiane na tym forum dla QQ HR16DE (przed liftem). A to niby jest ściema?? http://www.youtube.com/watch?v=zA-K-A4gnHU Otóż nie bo sam to z czystej ciekawości zweryfikowałem (200km/h) na dobrym paliwie... (QQ nie QQ+2) Oczywiście nie polecam takiej jazdy Qashqaiem, bo się do tego nawet wyciszony po prostu nie nadaje... Patrz hamulce, wysoka buda... Co do zużycia paliwa... hmm... przy takich prędkościach... prawie jak w odrzutowcu... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Seewolf Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 Cofam co powiedziałem o tej górce Jak widać wcale nie trzeba aż tak dużej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elsebo Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 Cofam co powiedziałem o tej górce Jak widać wcale nie trzeba aż tak dużej No nie... ale dobrze jakby mocno wiało w plecy... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Author53 Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 No nie i jeszcze dobrze jakby mocno wiało w plecy... Tak to jest niezbędne. Wtedy mozna zamontować pędnik na maszcie taki jak do windsurfingu i powstanie carwindsurfing. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paba Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 (edited) skoro QQ 1.6 z przewidzianym vmax 178 kmph rozbujał się do 200, to ciekawe na co stać 2.0 z vmax 195 kmph jakoś nie spieszy mi się sprawdzać, powyżej 150 kmph na autostradzie nie jeżdżę Edited August 31, 2011 by paba Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Author53 Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 skoro QQ 1.6 z przewidzianym vmax 178 kmph rozbujał się do 200, to ciekawe na co stać 2.0 z vmax 195 kmph jakoś nie spieszy mi się sprawdzać, powyżej 150 kmph na autostradzie nie jeżdżę QQ nie jest samochodem wyścigowym wiec prędkości powyżej 150 są raczej niewskazane. Aerodynamika, wysokość pojazdu no i spalanie nie predysponują tego autka do takich wyczynów. Tym autem należy nauczyć się jeździć a wtedy spalanie będzie w przyzwoitych granicach. Niestety przepustowość naszych dróg nie ułatwia nam osiągnięcia tych przyzwoitych wyników spalania. To, co kilkanaście lat temu było zbawieniem (światła – zielona fala, ronda) jest teraz utrapieniem. Co sto metrów światła, a co dwieście rondo. Ktoś z zarządu dróg zapomniał, co to bezkolizyjne skrzyżowania. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Seewolf Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 QQ nie jest samochodem wyścigowym wiec prędkości powyżej 150 są raczej niewskazane. Aerodynamika, wysokość pojazdu no i spalanie nie predysponują tego autka do takich wyczynów. Tym autem należy nauczyć się jeździć a wtedy spalanie będzie w przyzwoitych granicach. Niestety przepustowość naszych dróg nie ułatwia nam osiągnięcia tych przyzwoitych wyników spalania. To, co kilkanaście lat temu było zbawieniem (światła – zielona fala, ronda) jest teraz utrapieniem. Co sto metrów światła, a co dwieście rondo. Ktoś z zarządu dróg zapomniał, co to bezkolizyjne skrzyżowania. To że nie jest autem wyścigowym - wiadomo. Większość pojazdów na naszych drogach nie jest. Ale na autostradzie w zakresie prędkości między 150, a 190 km/h nie zachowuje się w sposób dziwny i niekontrolowany. Powiem więcej, moje doświadczenia wykazują że tym autem jeździ się w tym zakresie prędkości bardzo przyjemnie (odczucie dotyczy autostrady). Pewnie trzyma się drogi, układ kierowniczy pozwala na precyzyjne prowadzenie pojazdu, a hamulce dają sobie dobrze radę. Hałas też nie doskwiera aż tak bardzo. Jedynym negatywnym skutkiem takiej jazdy jest oczywiście spalanie (tak jak to już było wspomniane przez kolegów) i ewentualne mandaty za przekroczenie prędkości . Moja opinia dotyczy oczywiście wersji którą posiadam - czyli Qashqai+2 2.0 dCi po lifcie. W zwykłym Qashqai (nie +2) odczucia mogą (nie muszą - jedynie przypuszczam bo nie mam doświadczeń z takim egzemplażem) być nieco inne, bo tam jest nieco mniejszy rozstaw osi. Także wersja przed liftem miała trochę gorsze wygłuszenie co może powodować gorsze wrażenie w sferze hałasu. Jedno jest pewne - szybka jazda kosztuje, ekonomiczna jazda denerwuje. Wybór sposobu jazdy należy do kierowcy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paba Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 (edited) przede wszystkim wg. mnie oba silniki w QQ z którymi miałem styczność (1.6 oraz 2.0 benzyna) są bardzo ciche, i przy prędkościach zarówno miastowych (50-100 kmph) jak i autostradowych (120-150 kmph) różnice są ogromne względem wozów którymi jeździłem wcześniej Edited August 31, 2011 by paba Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rucokz Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 Na odcinku 3646 km, cztery dorosłe osoby i bagaż na maxa (jedzenia prawie na 2 tygodnie ;-) )zużycie 8l/100 km przy średniej prędkości 99 km. Trasa Koszalin - Split - Koszalin przez Niemcy Austrię Słowenię. Polska wiadomo jakie drogi, w Słowenii omijaliśmy płatny odcinek dróg (jechaliśmy przez Ptuj i Lenart). W zeszłym roku podobny odcinek Koszalin -Zadar -Koszalin 2,5 osoby (tam 2 osoby, w drodze powrotnej 3 osoby) zużycie 7.8 l/100 km przy średniej 100 km/h. Obecnie oscyluję 7,2 l/100 km jeżdżąc pół na pół miasto i teren. ZK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest aaa1977 Posted September 2, 2011 Share Posted September 2, 2011 (edited) Jak się pospinam i jadę za tirem to i 5,0 km/100 można na pusto zrobić [tylko trasa]. Dot. 1,6 po fl. Oststnio trasa Zielone Góra - Poznań to nawet 4,7 km/100 oczywiście wg kompa i bez wł. klimy i chyba z wiatrem . To też jest sport - jedziemy jedziemy i górka to odpuszczamy - niech się sam wdrapie. A i nerwy trzeba mieć niezłe - szczególnie jak ktoś ma cb - przy takim stylu jazdy to wszystko można usłyszeć od kolegów jadących za mną w peletonie. Edited September 2, 2011 by aaa1977 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafer Posted January 18, 2017 Share Posted January 18, 2017 (edited) Odświeżam temat, bo u mnie zrobiło się mało śmiesznie. Ja wiem...zima, opony, ale żeby spalanie gnojówki z 5,5l/100km wskoczyło na 9,7l/100km i często haczył o 14l/100km w cyklu mieszanym. Co może być nie teges? Nie ważne jaki silnik, jaka pojeność. Chodzi o spalanie, które z poziomu x wskoczyło na poziom y. Pojemność nie gra roli, bo się nie zmieniła. Też nie podam ze względu na dywagacje "a u mie"... Pitolenie o wpływie czosnku na uprawę cebuli. Interesuje mnie tylko trop. Bo wskazanie jest na awarię, a nie pojemność i ciężar buta. PS Kumaty znajdzie pojemność. Edited January 18, 2017 by Rafer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fergul11 Posted January 18, 2017 Share Posted January 18, 2017 No dieselek koledze siorbie 100% więcej ON niż wcześniej ? Opory toczenia nie mają aż tak dużego znaczenia , a jakieś inne objawy , większa emisja spalin , kolor spalin ewentualne zadymienie ? Zmiana głośności pracy kultury pracy silnika , spadek mocy , coś z tych rzeczy ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.