Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Wysokie zużycie paliwa


Guest kamilooow
 Share

Recommended Posts

Guest kamilooow

Posiadam Nissana Qashqaia z 2007r.z silnikiem 1.5.D.C.I, 30 000 km przebiegu. W ostatnim okresie czasu pojazd zużywa zbyt wysoką ilość paliwa - średnio na autostradzie 7-8 L przy prędkości 130 km/h. Wcześniej jego zużycie mieściło się w granicach 6 litrów. Co może być przyczyną tak wysokiego spalania? Proszę o odpowiedź.

Link to comment
Share on other sites

[cut]........... ehhh... ...............[cut]

 

 

ehhh ? :) :) :)

 

mi przy 150 wg kompa palił 12 ;) co prawda benz - ale zauwazylem ze w trasie qq jest oszczedny ale tylko do ok 100km/h potem nastepuje dratyczny wzrost spalania :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Posiadam Nissana Qashqaia z 2007r.z silnikiem 1.5.D.C.I, 30 000 km przebiegu. W ostatnim okresie czasu pojazd zużywa zbyt wysoką ilość paliwa - średnio na autostradzie 7-8 L przy prędkości 130 km/h. Wcześniej jego zużycie mieściło się w granicach 6 litrów. Co może być przyczyną tak wysokiego spalania? Proszę o odpowiedź.

 

 

opory powietrza przy prędkościach powyżej 100km/h są bardzo duże, a ponieważ QQ opływowy za bardzo nie jest to stawia większy opór niż na przykład osobówka :)

Mi z prędkościami autostradowymi 140 km/h spalił 7,5 (1,6 benz. qq+2, dwie osoby, bagaż niezbyt ciężki + bak do połowy).

 

Znajomy swojego QQ+2 rozpędził maksymalnie do 190km/h, w zasadzie od 180 do 190 przyrost jest już b,b mały.

Link to comment
Share on other sites

 

Znajomy swojego QQ+2 rozpędził maksymalnie do 190km/h, w zasadzie od 180 do 190 przyrost jest już b,b mały.

 

a ja w notku 1.6 przekroczyłem 200 przy pełnej obsadzie i to nie było jego ostatnie słowo :P

Link to comment
Share on other sites

Guest Seewolf

Posiadam Nissana Qashqaia z 2007r.z silnikiem 1.5.D.C.I, 30 000 km przebiegu. W ostatnim okresie czasu pojazd zużywa zbyt wysoką ilość paliwa - średnio na autostradzie 7-8 L przy prędkości 130 km/h. Wcześniej jego zużycie mieściło się w granicach 6 litrów. Co może być przyczyną tak wysokiego spalania? Proszę o odpowiedź.

Wcześniej te 6 litrów spalał też przy prędkości 130 km/h? Tak jak moi przedmówcy wspomnieli, w Qashqai spalanie zaczyna drastycznie wzrastać powyżej prędkości 100-120 km/h (w zależności od silnika). Mój 2.0 dCi pali średnio 7.9 l/100km (bez oszczędzania), ale na autostradzie przy stałej prędkości 150 km/h (tempomat) miał spalanie na odcinku 250 km - 8,6 l/100km (komplet pasażerów) i spalanie to w dalszym ciągu rosło więc pewnie na jeszcze dłuższym odcinku zbliżyło by się do 9 l/100km.

 

Znajomy swojego QQ+2 rozpędził maksymalnie do 190km/h, w zasadzie od 180 do 190 przyrost jest już b,b mały.

Ja swojego rozpędziłem (z kompletem pasażerów), na płaskim odcinku autostrady, do 193 km/h i dalej już nie chciał przyspieszać, chociaż od 150 do 193 przyśpieszył dość chętnie i stosunkowo szybko.

Edited by Seewolf
Link to comment
Share on other sites

a ja w notku 1.6 przekroczyłem 200 przy pełnej obsadzie i to nie było jego ostatnie słowo :P

 

już wyobrażam sobie tą dźwiękową agonię silnika :) i późniejszy stan oleju w silniku :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Seewolf

już wyobrażam sobie tą dźwiękową agonię silnika :) i późniejszy stan oleju w silniku :)

Bez przesady... 200 km/h w dzisiejszych czasach, nawet dla takiego autka, to nie jest znowu nic takiego destrukcyjnego... Chociaż biorąc pod uwagę że Nissan podaje dla Note 1.6 prędkość maksymalną 183 km/h, to musiała być niezła górka :lol:

Edited by Seewolf
Link to comment
Share on other sites

Wróciłem właśnie moją Kaśka z podróży Włochy , Chorwacja .Przejechałem 4300 km z przyczepa kempingowa o wadze 1200 kg DMC . Zuzycie paliwa wyszło średnio 9,5 l /100km , przy szybkosciach na autostradzie około 100km/h . Przy szybkości nie przekraczającej 80km/h spalanie spadło do 9,1/100km . Myśle że jest to bardzo dobry wynik dla silnika 2,0dci .Nadmienie że przez cały czas była używana klima. :D:rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Już podawałem w innym temacie, przy 160-180km/h na autostradzie prawie 100km średnie spalanie QQ 1.6 to 14l, bez tempomatu.

Spalanie znośne jest do 130-140km 8-9l/100km Powyżej apetyt mocno rośnie.

Link to comment
Share on other sites

Bez przesady... 200 km/h w dzisiejszych czasach, nawet dla takiego autka, to nie jest znowu nic takiego destrukcyjnego... Chociaż biorąc pod uwagę że Nissan podaje dla Note 1.6 prędkość maksymalną 183 km/h, to musiała być niezła górka :lol:

 

To jest niewykonalne, ale gdybyś jeździł z takimi prędkościami cały czas, to sądzę że na stacji paliw oprócz paliwa tankowałbyś olej do silnika. Sam mam silnik 1,6 i wiem jakie dźwięki wydaje silnik przy prędkościach autostradowych i powyżej (radio możesz wyłączyć ewentualnie zrobić dużo głośniej, aby spróbować hałas silnika zagłuszyć). Wiem, również że taka jazda wpływa na ilość oleju w silniku i na pewno w jakimś stopniu na jego żywotność.

 

qq też ma prędkość max 180 :)

Edited by cosmo
Link to comment
Share on other sites

Guest Seewolf

To jest niewykonalne, ale gdybyś jeździł z takimi prędkościami cały czas, to sądzę że na stacji paliw oprócz paliwa tankowałbyś olej do silnika. Sam mam silnik 1,6 i wiem jakie dźwięki wydaje silnik przy prędkościach autostradowych i powyżej (radio możesz wyłączyć ewentualnie zrobić dużo głośniej, aby spróbować hałas silnika zagłuszyć). Wiem, również że taka jazda wpływa na ilość oleju w silniku i na pewno w jakimś stopniu na jego żywotność.

 

qq też ma prędkość max 180 :)

Prędkość maksymalna Qashqai zależy od wersji silnika, skrzyni biegów i opcji napędu. Na przykład Nissan podaje dla Qashqai 2.0 dCi 150KM - prędkość maksymalną 194 km/h dla 2WD i 193 km/h dla 4WD (skrzynia manual). Najsłabszy 1.5 dCi ma prędkość max 177 km/h. Sam stwierdziłeś że jest niewykonalne jechanie Note z prędkością 200 km/h cały czas i masz 100% racji. Więc zgodzisz się zapewne że taka chwilowa prędkość na pewno nie wpłynie destrukcyjnie na silnik. Olej można "zagotować" nawet przy niższych prędkościach. Wszystko zależy od obrotów i obciążenia silnika oraz czasu przez jaki czas te czynniki występowały, a nie od samej prędkości maksymalnej jako takiej. Zresztą prędkość maksymalna podawana przez producenta przeważnie występuje w bezpiecznym zakresie obrotów - kilkaset obr/min przed czerwonym polem więc zawsze jest jeszcze spory margines na bezpieczne dla silnika przekroczenie tej maksymalnej prędkości zakładanej przez producenta.

Link to comment
Share on other sites

Sam stwierdziłeś że ...

 

czyli w sumie się zgadzamy :)

i o to chodzi i o to chodzi :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Seewolf

czyli w sumie się zgadzamy :)

i o to chodzi i o to chodzi :)

Co do tego że Note bez pomocy górki (czyli praktycznie przez dłuższy czas) nie pojedzie 200 km/h to oczywiście się zgadzamy :D Ale faktem jest też to, że z pomocą górki ten sam Note jednak chwilowo osiągnie te 200 km/h (może więcej) i raczej nie będzie to tak szkodliwe dla jego silnika. Ale to już dyskusja na inny temat. Faktem jest to że przy prędkości 200 km/h nie możemy podać jakie jest spalanie na 100 km, bo ani wspomniany Note ani Qashqai nie przejedzie z tą prędkością dystansu kilkunastu km.

Jestem natomiast ciekaw ile Qashqai lub Qashqai+2 (wyniki jednego będą podobne dla drugiego) spali przy prędkości 190 km/h. Mam na myśli oczywiście egzemplaże dla których Nissan przewidział prędkość maksymalną ponad 190 km/h, czyli z silnikami 2.0 benzyna i 2.0 dCi. Może ktoś będzie miał możliwość sprawdzić takie spalanie na dystansie 20-50 km lub większym.

Edited by Seewolf
Link to comment
Share on other sites

Panowie,

200km/h było już przerabiane na tym forum dla QQ HR16DE (przed liftem).

A to niby jest ściema??

http://www.youtube.com/watch?v=zA-K-A4gnHU

Otóż nie bo sam to z czystej ciekawości zweryfikowałem (200km/h) na dobrym paliwie... (QQ nie QQ+2)

Oczywiście nie polecam takiej jazdy Qashqaiem, bo się do tego nawet wyciszony po prostu nie nadaje... ;)

Patrz hamulce, wysoka buda...

Co do zużycia paliwa... hmm... przy takich prędkościach... prawie jak w odrzutowcu... :)

Link to comment
Share on other sites

Cofam co powiedziałem o tej górce :D Jak widać wcale nie trzeba aż tak dużej :lol:

 

No nie... ale dobrze jakby mocno wiało w plecy... ;):D

Link to comment
Share on other sites

No nie i jeszcze dobrze jakby mocno wiało w plecy... ;):D

 

 

Tak to jest niezbędne. Wtedy mozna zamontować pędnik na maszcie taki jak do windsurfingu i powstanie carwindsurfing.

Link to comment
Share on other sites

skoro QQ 1.6 z przewidzianym vmax 178 kmph rozbujał się do 200, to ciekawe na co stać 2.0 z vmax 195 kmph :)

 

jakoś nie spieszy mi się sprawdzać, powyżej 150 kmph na autostradzie nie jeżdżę

Edited by paba
Link to comment
Share on other sites

skoro QQ 1.6 z przewidzianym vmax 178 kmph rozbujał się do 200, to ciekawe na co stać 2.0 z vmax 195 kmph :)

 

jakoś nie spieszy mi się sprawdzać, powyżej 150 kmph na autostradzie nie jeżdżę

 

QQ nie jest samochodem wyścigowym wiec prędkości powyżej 150 są raczej niewskazane. Aerodynamika, wysokość pojazdu no i spalanie nie predysponują tego autka do takich wyczynów. Tym autem należy nauczyć się jeździć a wtedy spalanie będzie w przyzwoitych granicach. Niestety przepustowość naszych dróg nie ułatwia nam osiągnięcia tych przyzwoitych wyników spalania. To, co kilkanaście lat temu było zbawieniem (światła – zielona fala, ronda) jest teraz utrapieniem. Co sto metrów światła, a co dwieście rondo. Ktoś z zarządu dróg zapomniał, co to bezkolizyjne skrzyżowania.

Link to comment
Share on other sites

Guest Seewolf

QQ nie jest samochodem wyścigowym wiec prędkości powyżej 150 są raczej niewskazane. Aerodynamika, wysokość pojazdu no i spalanie nie predysponują tego autka do takich wyczynów. Tym autem należy nauczyć się jeździć a wtedy spalanie będzie w przyzwoitych granicach. Niestety przepustowość naszych dróg nie ułatwia nam osiągnięcia tych przyzwoitych wyników spalania. To, co kilkanaście lat temu było zbawieniem (światła – zielona fala, ronda) jest teraz utrapieniem. Co sto metrów światła, a co dwieście rondo. Ktoś z zarządu dróg zapomniał, co to bezkolizyjne skrzyżowania.

To że nie jest autem wyścigowym - wiadomo. Większość pojazdów na naszych drogach nie jest. Ale na autostradzie w zakresie prędkości między 150, a 190 km/h nie zachowuje się w sposób dziwny i niekontrolowany. Powiem więcej, moje doświadczenia wykazują że tym autem jeździ się w tym zakresie prędkości bardzo przyjemnie (odczucie dotyczy autostrady). Pewnie trzyma się drogi, układ kierowniczy pozwala na precyzyjne prowadzenie pojazdu, a hamulce dają sobie dobrze radę. Hałas też nie doskwiera aż tak bardzo. Jedynym negatywnym skutkiem takiej jazdy jest oczywiście spalanie (tak jak to już było wspomniane przez kolegów) i ewentualne mandaty za przekroczenie prędkości :rolleyes2: . Moja opinia dotyczy oczywiście wersji którą posiadam - czyli Qashqai+2 2.0 dCi po lifcie. W zwykłym Qashqai (nie +2) odczucia mogą (nie muszą - jedynie przypuszczam bo nie mam doświadczeń z takim egzemplażem) być nieco inne, bo tam jest nieco mniejszy rozstaw osi. Także wersja przed liftem miała trochę gorsze wygłuszenie co może powodować gorsze wrażenie w sferze hałasu. Jedno jest pewne - szybka jazda kosztuje, ekonomiczna jazda denerwuje. Wybór sposobu jazdy należy do kierowcy.

Link to comment
Share on other sites

przede wszystkim wg. mnie oba silniki w QQ z którymi miałem styczność (1.6 oraz 2.0 benzyna) są bardzo ciche,

i przy prędkościach zarówno miastowych (50-100 kmph) jak i autostradowych (120-150 kmph) różnice są ogromne względem wozów którymi jeździłem wcześniej

Edited by paba
Link to comment
Share on other sites

Na odcinku 3646 km, cztery dorosłe osoby i bagaż na maxa (jedzenia prawie na 2 tygodnie ;-) )zużycie 8l/100 km przy średniej prędkości 99 km. Trasa Koszalin - Split - Koszalin przez Niemcy Austrię Słowenię. Polska wiadomo jakie drogi, w Słowenii omijaliśmy płatny odcinek dróg (jechaliśmy przez Ptuj i Lenart). W zeszłym roku podobny odcinek Koszalin -Zadar -Koszalin 2,5 osoby (tam 2 osoby, w drodze powrotnej 3 osoby) zużycie 7.8 l/100 km przy średniej 100 km/h. Obecnie oscyluję 7,2 l/100 km jeżdżąc pół na pół miasto i teren. ZK

Link to comment
Share on other sites

Guest aaa1977

Jak się pospinam i jadę za tirem to i 5,0 km/100 można na pusto zrobić [tylko trasa]. Dot. 1,6 po fl. Oststnio trasa Zielone Góra - Poznań to nawet 4,7 km/100 oczywiście wg kompa i bez wł. klimy i chyba z wiatrem :P. To też jest sport - jedziemy jedziemy i górka to odpuszczamy - niech się sam wdrapie. A i nerwy trzeba mieć niezłe - szczególnie jak ktoś ma cb - przy takim stylu jazdy to wszystko można usłyszeć od kolegów jadących za mną w peletonie.

Edited by aaa1977
Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Odświeżam temat, bo u mnie zrobiło się mało śmiesznie. Ja wiem...zima, opony, ale żeby spalanie gnojówki z 5,5l/100km wskoczyło na 9,7l/100km i często haczył o 14l/100km w cyklu mieszanym. Co może być nie teges? Nie ważne jaki silnik, jaka pojeność. Chodzi o spalanie, które z poziomu x wskoczyło na poziom y. Pojemność nie gra roli, bo się nie zmieniła. Też nie podam ze względu na dywagacje "a u mie"... :P Pitolenie o wpływie czosnku na uprawę cebuli. Interesuje mnie tylko trop. Bo wskazanie jest na awarię, a nie pojemność i ciężar buta.

 

PS Kumaty znajdzie pojemność. :P

Edited by Rafer
Link to comment
Share on other sites

No dieselek koledze siorbie 100% więcej ON niż wcześniej ? 

Opory toczenia nie mają aż tak dużego znaczenia , a jakieś inne objawy , większa emisja spalin , kolor spalin ewentualne zadymienie ?

Zmiana głośności pracy kultury pracy silnika , spadek mocy , coś z tych rzeczy ? 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...