Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Długie odpalanie disla N16 2003 1.5 DCi


Guest PowerM

Recommended Posts

Guest PowerM

Kochani,

 

Od jakiegoś czasu mam problem z odpaleniem Almery. Tzn, auto odpala ale nie tak jak kiedyś (od dotkniecia) tylko długo kreci i zapala sie chceck engine (żółta ikonka silnika) po czym gasnie. Na poczatku podczas postoju w korku również zapalała sie ikona i gasła. Teraz juz praktycznie za każdym razem długo kreci i po dopaleniu zapala sie chceck engine po czym po kilku sekundach gaśnie. Co moze byc przyczyną tego stanu rzeczy?. Objawy dodatkowe to na luzie, na postoju potrafi wpadac w wibracje, podczas ruszania na 1dynce słychać stukanie jakby po prawej stronie silnika (ktoś kiedyś mi mówił ze moze być to problem z kompresją - dlatego tak długo kreci przy odpalaniu). Macie jakiś pomysł?.

 

Wczesniejsze usterki jakie miałe to:

 

- zablokowany silnik przez spreżarkę od klimy (wymieniłem wszytko działa spoko)

- ukrecona świeca (planowanie głowicy)

- nowy rozrząd + pompa wodna

- regeneracja jednego wtryskiwacza

- wymienone wszytkie mozliwe filtry

- zmieniołem ostatnio oleje

Link to comment
Share on other sites

Zapala się check - odżałuj 50zł i skocz podpiąć ją na kompa - tam ładnie wyjdzie, co ją boli.

 

A to odpalanie - niezależnie, czy ciepły, czy zimny?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Zapala się check - odżałuj 50zł i skocz podpiąć ją na kompa - tam ładnie wyjdzie, co ją boli.

 

A to odpalanie - niezależnie, czy ciepły, czy zimny?

 

Tak, juz o odlanaiu na zmino nie mówie bo problem był zawsze, Ale nie ma to juz znaczenia. Czy zimny czy ciepły problem stałsie nagminny.

 

Koledzy jakies pomysły? auto bez samostartu praktycznie nie zapala. jeszcze nie bylem w serwisie. Może mieliście podobny przypadek?

Link to comment
Share on other sites

Wtryski,wtryski!!!To częsta awaria tych motorków.Niestety silnik renault te same bolaczki co w Clio,Megane z tym silnikiem 1.5 dci.Ostatnio przez to przechodził mój kolega ze swojm Clio 1.5dci.Podepni sie pod kompa to bedziesz w 80%(nigdy100%) pewny co jest grane.

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem jak jest po FL ale silniki Di można zdiagnozować samemu i wystarczą do tego 2 kabelki i złącze pod kierownicą. Błędy na bank są zapisane w ECM. Cąła procedura opisana jest dokładnie w service manual - niestety po angielsku.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...