Guest Piciud Posted August 16, 2011 Share Posted August 16, 2011 (edited) Witajcie, szukałem na forum i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Jeżeli coś przeoczyłem do przepraszam. Wracając do tematu. Przy przyspieszaniu, powyżej 2500 obrotów, głównie na zimnym silniku słychać dość dziwny dźwięk. Coś jakby delikatne tarcie, trochę świszczenie. Jeżeli wcisnę sprzęgło i wkręcę silnik na wysokie obroty słychać tylko pracę silnika, a zatem jest to pewnie coś z przeniesieniem napędu - na łańcuch za wcześnie, ale nie jestem specjalistą. Problem powoli ustępuje po nagrzaniu silnika. Na początku dźwięk ten pojawiał się sporadycznie - teraz praktycznie zawsze, gdy ruszam na zimnym silniku i coraz później ustaje. Może coś ze smarowaniem? Mam przejechane niecałe 5000 km, jazda raczej delikatna plus eko - hamowanie silnikiem i te sprawy; silnik 1,4. Podjechałem dzisiaj na serwis, ale pracują tylko do 18:00, a w sobotę muszę zrobić długą trasę, więc na serwis raczej się nie załapię. Dlatego zwracam się z prośbą o pomoc do Was. Macie pomysły co to może być? Może ktoś się spotkał z podobnym problemem? Edited August 16, 2011 by Piciud Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dar1962 Posted August 16, 2011 Share Posted August 16, 2011 (edited) jeśli dobrze zrozumiałem - "świerszczenie" na niskich obrotach przy nie rozgrzanym silniku,niknące wraz ze wzrostem temperatury lub podniesieniem obrotów? wg mnie najbardziej logiczne wytłumaczenie to odgłos pracy klawiatury 16 zaworów na zimno czyli rzecz zupełnie normalna w tego rodzaju silniku - może wcześniej nie zwróciłeś na niego uwagi? Edited August 16, 2011 by Dar1962 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Piciud Posted August 16, 2011 Share Posted August 16, 2011 właśnie to "świerszczenie"; "szuranie" zaczyna się przy wysokich obrotach - powyżej 2500 - 3000 i tylko, gdy silnik "ciągnie" auto, gdy wrzucam sprzęgło i daje wysokie obroty słychać tylko silnik bez żadnych "udziwnień" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
myk Posted August 16, 2011 Share Posted August 16, 2011 (edited) Może to też być pasek napędu osprzętu (alternatora), na zimnym silniku taki może piszczeć, na ciepłym zazwyczaj ustaje - lepsza przyczepnosć gumy do kół pasowych na skutek rozgrzania..... Z czasem czas poślizgu na skutek zwiększajacego sie zuzycia powierzchni paska się wydłuża.... To chyba tłumaczyło by opisane objawy... Niewykluczone, że może to być też jakieś łożysko.... Może na postoju podnieść maskę i posłuchać przy różnych obrotach silnika i ich zmianie.... Ale to tylko mój domysł... Edited August 16, 2011 by myk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Piciud Posted August 19, 2011 Share Posted August 19, 2011 (edited) Problem w tym, że na luzie nic nie słychać, a jedynie jak silnik ciągnie autko na biegu i na obrotach powyżej 2500 obrotów. Byłem dzisiaj w serwisie. Zrobiłem rundkę autem z serwisantem. Stwierdził, że faktycznie "coś nie tak". On to określił jako stuki - nie wiedział jak nazwać ten dźwięk. Jutro mam zostawić samochód na noc i w piątek rano będą sprawdzać auto na zimnym silniku. Przy okazji zgłosiłem też inne drobniejsze usterki. Jestem ciekaw co wybadają Jestem już po wizycie w serwisie. Pół dnia szukali w czym jest problem. Okazało się, że jakiś wężyk się wyczepił Edited August 19, 2011 by Piciud Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted August 19, 2011 Share Posted August 19, 2011 Wężyk??? Oby się nie okazało że nie trafili... Ale liczmy na to że będzie OK! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ranger Posted September 16, 2011 Share Posted September 16, 2011 Wężyk??? Oby się nie okazało że nie trafili... Ale liczmy na to że będzie OK! Pewnie wypiął się i wibrował. Na zimnym silniku wibrował bardziej i o coś ocierał i stukał. Przy zapiętym biegu silnik bardziej wibruje niż na luzie. Pewnie to był powód. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Piciud Posted September 16, 2011 Share Posted September 16, 2011 To jednak coś innego. Problem nie został rozwiązany. Ewidentnie jest to związane z przeniesieniem napędu, ponieważ ten dźwięk jest słyszalny jedynie przy przyspieszaniu i na każdym biegu. Od ostatniej wizyty w serwisie przejechałem 2000 km. Nie zauważyłem, aby miało to negatywny wpływu na osiągi. Mimo wszystko jak znajdę chwilę po podjadę na serwis, aby jeszcze raz to sprawdzili. Niestety wiąże się to z pozostawieniem auta na noc w serwisie, ponieważ chcą to sprawdzić na zimnym silniku. Choć zauważyłem, że wystarczy postój 2-3 godzinny, aby te odgłosy powróciły przy przyspieszaniu. Jak będę po przeglądzie to napiszę co znaleźli - jeśli wogóle coś wykryją Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted September 16, 2011 Share Posted September 16, 2011 A jednak... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ranger Posted September 16, 2011 Share Posted September 16, 2011 (edited) A nie jest to taki rytmiczny dźwięk, jak by coś wpadało w rezonans i rytmicznie tępo drgało? Może to wydech? Sporo osób o tym pisało - zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym? A jak przyspieszasz, to ten dźwięk zawsze pojawia się w tym samym zakresie obrotów - niezależnie od biegu? Nie koniecznie musi to być coś z przeniesieniem napędu. Obciążony silnik inaczej przenosi drgania niż silnik kręcony na biegu jałowym. Edited September 16, 2011 by ranger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Piciud Posted September 18, 2011 Share Posted September 18, 2011 A nie jest to taki rytmiczny dźwięk, jak by coś wpadało w rezonans i rytmicznie tępo drgało? Może to wydech? Sporo osób o tym pisało - zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym? A jak przyspieszasz, to ten dźwięk zawsze pojawia się w tym samym zakresie obrotów - niezależnie od biegu? Nie koniecznie musi to być coś z przeniesieniem napędu. Obciążony silnik inaczej przenosi drgania niż silnik kręcony na biegu jałowym. Też o tym myślałem. Przy kolejnej wizycie w serwisie na pewno o tym wspomnę. Odpowiadając na Twoje pytanie to ten dźwięk pojawia się zawsze na zimnym silniku dokładnie od 2500 obrotów w górę. Można to uznać za tępe rytmiczne drganie, czasami jest to drganie metaliczne. Objawy ustają po ok. 10 minutach lub przejechaniu 10 kilometrów (w zależności co nastąpi pierwsze ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ranger Posted September 18, 2011 Share Posted September 18, 2011 (edited) Zatem raczej to nie jest związane z przeniesieniem napędu. Skrzynia rozgrzewa się bardzo wolno a poza tym, gdyby coś działo się w skrzyni, to nie ustępowałoby tak szybko. Poza tym, efekt raczej był by odwrotny - po rozgrzaniu, bardziej słyszalny, gdy olej w skrzyni jest "rzadszy". Sprzęgło raczej też odpada. Stawiam na rezonowanie wydechu lub niedokręconą sprężarkę klimy. Mieliśmy parę sygnałów na forum o takiej przypadłości. Napisz koniecznie co powiedzą Ci w serwisie. Forum to nie tylko dyskusja bieżąca. To także kopalnia wiedzy dla obecnych i potomnych . A Twój przypadek jest ciekawy - choć myślę, że okaże się to banalnym drganiem wydechu. W wersjach przed FL użytkownicy określali to bardziej jako "skrzypienie". Po FL wydech jest minimalnie inaczej zbudowany i efekt może być nieco inny. Edited September 18, 2011 by ranger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yogi Posted September 22, 2011 Share Posted September 22, 2011 Witam, przyłączam się do tematu. W moim Notku jest dokładnie to samo czyli coś stuka na zimnym silniku i zaczyna się właśnie od okolic 2 tys. obr/min i zwiększa się pod wpływem dodawania gazu ale ustaje jak samochód trzymam w stałej prędkości obrotowej silnika lub też jak zdejmuję nogę z gazu. Sprężarkę klimy sam osobiście sprawdzałem i to nie jest to, sprawdzałem wydech i dalej nic, na razie nie wiem co to jest a do ASO nie pojadę bo samochód jest już po gwarancji. Jeżeli macie jakieś pomysły to dajcie jakieś info bo już mnie to wkurza a nie za bardzo wiem jak to ugryźć. Pozdr. Yogi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ranger Posted September 22, 2011 Share Posted September 22, 2011 I też bardzo szybko to ustępuje jak silnik nieco się rozgrzeje? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yogi Posted September 22, 2011 Share Posted September 22, 2011 Witam, ten dźwięk ustępuje jak samochód się rozgrzeje tzn. jak przejadę około 6-10 km. wszystko zależy od temperatury otoczenia, jak jest zima to nawet trwa to nieco dłużej a jak lato to wystarczy około 3-5 km. Z tego powodu miałem tez rozbierany silnik na części pierwsze ale znajomy mechanik niestety się poddał, myślał w pierwszym momencie że to są popychacze zaworowe a tu zonk, posprawdzał wszystkie panewki, pomierzył tłoki, wszystkie luzy i dalej nic, a słychać to w okolicy katalizatora. Na razie jeżdżę i czekam co będzie dalej. Pozdr. Yogi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ranger Posted September 22, 2011 Share Posted September 22, 2011 (edited) A sprawdzałeś na "luzie"? Tu kolegom coś dzwoni jak silnik "ciągnie" na biegiu a na luzie nie. U Ciebie też tak jest? Mimo wszystko trzeba szukać w okolicach wydechu. Tylko wydech rozgrzewa się tak szybko. Zimny silnik bardziej drga, być może te drgania przenoszą się na wydech (przenoszą się na pewno - pytanie w jakim stopniu na zimnym silniku) i coś o coś obciera. Pod obciążeniem drgania zapewne przenoszą się bardziej niż na luzie i to może być przyczyna. Dzwoniący wydech w Note to dość szeroko opisywany temat. Edited September 22, 2011 by ranger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dar1962 Posted September 22, 2011 Share Posted September 22, 2011 (edited) warto wjechać na kanał, po czym dokładnie sprawdzić przewód wydechu a w szczególności mocowanie dwururki do kolektora, uszczelkę kolektora (czy jej nie wydmuchało lub nie wypaliło), złączki i miejsca łączenia rury wydechowej,wieszaki i wreszcie osłony termiczne (mocowanie, ocieranie o rurę itd) plus stan tych gównianych metalowych spinek które mocują je do podwozia, bo mogły skorodować i powypadać. Potem niech druga osoba wsiądzie do auta, uruchomi silnik i stopniowo go rozgrzewa. A my słuchamy skąd stuka i kiedy przestaje Edited September 22, 2011 by Dar1962 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted September 22, 2011 Share Posted September 22, 2011 Właśnie w szczególności to felerne połączenie kolektora z rurą,to może dawać taki odgłos. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Piciud Posted November 2, 2011 Share Posted November 2, 2011 Jestem po kolejnej wizycie w serwisie. Nic nie znaleźli. Rezonans przy przyspieszaniu na zimnym silniku pozostał. Z tego co mówili to podokręcali wszystko co się dało. Zaproponowali, że jeżeli ten dźwięk będzie mi przeszkadzał to ściągną technika z centrali z Warszawy. Na razie nie mam czasu na kolejne wizyty w serwisie i pozostawianie samochodu na noc. W sumie to dziwne, że podczas naprawy gwarancyjnej nie przysługuje samochód zastępczy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ranger Posted November 2, 2011 Share Posted November 2, 2011 Ja bym na to poszedł. Jeszcze jedna wizyta i będziesz wiedział o co w tym chodzi. Nie wiadomo co to za czort, żeby za jakiś czas nie walnęło coś nie spodziewanie i drogo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gaax Posted November 8, 2011 Share Posted November 8, 2011 Ja walczyłem z tematem 3 lata (3 sezony). w serwisie byłem ze 4 razy, bez efektu. Po gwarancji pojechałem do znajomego, i opowiedziałem mu co się dzieje. Znalazł przyczynę :-) . Problemem były luźne osłony termiczne (tak jak piszeDar1962). Brakowało spinek. Jednak my poszliśmy na całość i kupel zespawał te osłony ze sobą na stałe. 3 lata walki i PO PROBLEMIE !!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Robertzeb Posted November 13, 2011 Share Posted November 13, 2011 Witam Przeczytałem wasze wpisy ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Nam notesa 1.4 od lutego. Ostatnio drażni mnie głośna praca klawiatury przy zimnym silniku w zakresie obrotów pomiędzy 2500 i 3000 obr. Wyczytałem w jednej z opinii że to normalne ale wcześniej tego nie słyszałem. Byłem w serwisie ale tam powiedzieli mi że to norma. Czy możecie mi coś poradzić na ten temat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted November 13, 2011 Share Posted November 13, 2011 Robert ,co znaczy głośna? Słyszysz klekot w środku!? Jak tak to nie jest normalne... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dareke Posted November 14, 2011 Share Posted November 14, 2011 Przyglądam się temu tematowi od początku , nie wypowiadałem się , gdyż na mechanice się nie znam ale.....Z tych objawów , które są tu opisywane , wydaję mi się że są one bardzo podobne do tego co mnie się przytrafiło po niedługim kupnie Notesa z salonu ( jestem jego 2 użytkownikiem). wszystko zakończyło się rozebraniem silnika i wymianą - zaślepki kanału olejowego nr indeksu 1102472B00- Było to spowodowane brakiem faktycznej wymiany oleju silnikowego i filtra oleju przez przynajmniej 2-3 sezony. Piszę o tym , gdyż objawy wydają mi się podobne , a jeśli samochód jest na gwarancji to nic tylko jechać do serwisu i niech działają i nie odpuszczać im. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ranger Posted November 18, 2011 Share Posted November 18, 2011 Ja walczyłem z tematem 3 lata (3 sezony). w serwisie byłem ze 4 razy, bez efektu. Po gwarancji pojechałem do znajomego, i opowiedziałem mu co się dzieje. Znalazł przyczynę :-) . Problemem były luźne osłony termiczne (tak jak piszeDar1962). Brakowało spinek. Nie za bardzo mogę sobie wyobrazić o jakie spinki chodzi. Jest szansa na jakiś rysunek poglądowy lub zdjęcie? Witam Przeczytałem wasze wpisy ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Nam notesa 1.4 od lutego. Ostatnio drażni mnie głośna praca klawiatury przy zimnym silniku w zakresie obrotów pomiędzy 2500 i 3000 obr. Wyczytałem w jednej z opinii że to normalne ale wcześniej tego nie słyszałem. Byłem w serwisie ale tam powiedzieli mi że to norma. Czy możecie mi coś poradzić na ten temat? Może to nie klawiatura? Próbowałeś przygazować na postoju na biegu jałowym? Raz z wciśniętym sprzęgłem raz bez sprzęgła? Jestem po kolejnej wizycie w serwisie. Nic nie znaleźli. Rezonans przy przyspieszaniu na zimnym silniku pozostał. Z tego co mówili to podokręcali wszystko co się dało. Prośba o to samo - pogazuj na postoju na biegu jałowym - raz z wciśniętym sprzęgłem i potem bez. Może to nie silnik? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.