Guest rastaman81 Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 witam wszystkich. ostatnio stałem sie szczęśliwym posiadaczem Almery N16 z silnikiem podobno ekonomicznym 2.2 diesel no i niestety na dzień dobry wystąpił problem... :/ po odpaleniu jest wszystko ok, po przejechaniu kilometra zapala sie check engine i auto wyraźnie traci na mocy. kontrolka raz sie pali raz gaśnie i cholera wie co to może być... może ktos wie cos o takim przypadku?? istnieje możliwość zrobienia samodiagnostyki kompa? z góry dziękuje za pomoc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek22 Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 sprawdz przepływke czy wtyczka sie nie poluzowała albo odepnij i sprawdz roznice po dpieciu zapali sie czek ale tym sie nie przejmuj w moim przypadku jak przepływka padła to spalanie wskoczyło na 8l-100km teraz mam niecałe 6l Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rastaman81 Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 pojechałem do elektromechanika, podłaczył kompa, zczytał błedy i wyszło że problem z początkiem układu wtryskowego, moze byc to pompa ale mechanik nakazał wymiane filtra paliwa, podobno ma to problem załatwić ale jesli nie to musze szykować kase na regeneracje pompy 1500 psu w du....e Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mario632 Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 jak za 1500 udało by ci sie zrobic regeneracje to sie ciesz. Normalnie to kosztuje w sumie ok 2500 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rastaman81 Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 mam już nagranego mechaniora w razie czego sprawdzony i polecony więc jak nie daj Boże bede musiał skozystac z jego usług i się sprawdzi to dam namiary. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasio_ciaputek Posted August 22, 2011 Share Posted August 22, 2011 prędzej czy później będziesz musiał, zasada TTTM. Lepiej zrobić i jeździć przez kolejne 200000 ze spokojem i pogodą ducha. Dbaj o autko, nie lej doń byle gówna, eksploatuj turbo wedle przyjętych zasad, a motor odwdzięczy się długą i bezawaryjną pracą. Aha i sprawdź przy okazji czy nie masz luzów na półosiach wchodzących do skrzyni biegów. Sprawdź czy skrzynia od dołu nie jest "spocona". Można wiedzieć ile zapłaciłeś za almę? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gwaltek Posted August 23, 2011 Share Posted August 23, 2011 Co do luzów na półośkach to ostatnio przy okazji wymiany wahacza okazało się że przegub wchodzący do skrzyni ma luzy i to spore, myślałem że może wyskoczył jak zmieniałem wahacz ale niestety okazało się że nie... skrzynia narazie się nie poci ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rastaman81 Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 dzieki za rady, za almere zapłaciłem 9k ze świadomościa ze była udeżona przodem aczkolwiek niegroźnie (mam nadziej) jeździ prosto w każdym razie, wymieniłem sobie olej a jesli chodzi o awarie z tematu to po wymianie filtra paliwa defekt narazie zanikł... tak w ogóle to czy ktos może mi jeszcze powiedzieć czy zaciski mozna zregenerować domowymi sposobami? bo chyba mi trzyma z przodu. z przepływka to musze pomysleć bo własnie jakoś dużo mi pali ale podobno jest mułowata jak sie popsuje.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasio_ciaputek Posted August 29, 2011 Share Posted August 29, 2011 Co do przepływki to masz temat opisany TU. A co do hamulca to rozbierz wyczyść i nasmaruj, sprawdź stan tych gum które są na zaciskach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rastaman81 Posted August 30, 2011 Share Posted August 30, 2011 w sumie to auto nie muli a na 10 litrach robie prawie 200km więc spalanie jest zadowalajace. jest jakis manual ze zdjeciami jak sie zabrać za te zaciski? z almera mam do czynienia pierwszy raz. honde rozbieram z zamknietymi oczami Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasio_ciaputek Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 technologie, szczególnie szczęk hamulcowych są raczej podobne, a co do manuala to zerknij do książki serwisowej do działu BR, opis zacisków jest na str 27. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rastaman81 Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 dziex man. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Grzech Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 ostatnio stałem sie szczęśliwym posiadaczem Almery N16 z silnikiem podobno ekonomicznym 2.2 diesel no i niestety na dzień dobry wystąpił problem... :/ po odpaleniu jest wszystko ok, po przejechaniu kilometra zapala sie check engine i auto wyraźnie traci na mocy. kontrolka raz sie pali raz gaśnie i cholera wie co to może być... może ktos wie cos o takim przypadku?? istnieje możliwość zrobienia samodiagnostyki kompa? z góry dziękuje za pomoc Może też być EGR zasyfiony - zaślep. Ostatnio w trasie, też mi zaczynał się palić ce. Po zaślepieniu na razie problem zniknął. Przepływkę warto wyjąć i przeczyścić środkiem do czyszczenia gaźników. "podobno ekonomiczny"? trasa wawa-polwysep - jazda tam - jeden bak 1200km - tyle o ekonomii Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rastaman81 Posted September 1, 2011 Share Posted September 1, 2011 oo, to ładnie ci spalił. wiesz może jak sie ten środek nazywa do czyszczenia gaźników? i poprosze jakis link z manułalem zaslepienia EGR'a. z góry dziex. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Grzech Posted September 1, 2011 Share Posted September 1, 2011 oo, to ładnie ci spalił. wiesz może jak sie ten środek nazywa do czyszczenia gaźników? i poprosze jakis link z manułalem zaslepienia EGR'a. z góry dziex. do gaźników stp ale są taż inne: http://tinyurl.com/3qpjrhu co do egr'a - sporo było pisane na forum - łatwo znaleźć. Generalnie najtrudniejsze jak nie masz imadła, szlifierki kątowej i zwykłej to wycięcie blachy bo musi być troszkę grubsza niż z puszki po piwie:) 1. Odkręcasz pokrywę silnika (tą plastikową) - 4 śruby. 2. Pod prawym górnym rogiem pokrywy masz zawór EGR. 3. Podpięta jest do niego wtyczka którą idzie sterowanie zaworu i 2 wężyki 5. Odkręcasz dwie śruby trzymające rurę doprowadzającą spaliny do zaworu. Zdjąłem jeden wężyk by kluczem go nie zerwać jak śruba puści. (mogą być zapieczone) u mnie poszło bez większych trudności:) Między rurą a zaworem jest podkładka/uszczelka. Bierzemy ją na wzór. Z kawałka blachy, najlepiej miedzianej wycinamy taki sam kształt, wiercimy tylko dwa otworzy pod śróby i składamy wszystko. Ja nie miałem miedzianej, w zasadzie żadnej ale że murować nie potrafię a kielnia się walała po garażu to z niej skorzystałem i jej kawałek o wiele bardziej jako zaślepka się przydała:) Tak zatem usunąłem kolejny zbędny ficzer po katalizatorze i chłodniczce oleju w nysce i chyba jej z tym lepiej bo mi na pewno - im mniej elementów mogących popsuć przyjemność z jazdy tym dusza spokojniejsza:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rastaman81 Posted September 1, 2011 Share Posted September 1, 2011 (edited) a czy zredukowanie spalania do mniej wiecej twojego polega własnie miedzy innymi na zaslepieniu tego zaworu czy to tylko od przepływki w tym przypadku zależy.. zagladałem do filtra powietrza i przepływka jest troche zasyfiona, nawet wiecej niz troche. a odnosnie kata i chłodniczki oleju... co tam sie dzieje? sorry za wiele pytań ale z dieslem mam do czynienia pierwszy raz w życiu więc sie jeszcze nie za bardzo orientuje a nissan tez pierwszy w życiu. i jeszcze jedno Grzechu, jestes z piaseczna więc mam do ciebie 20 minut drogi. masz może jakis sprawdzony warsztat zeby mi zrobili pożądek z zawieszeniem?? cos mi postukuje z prawej strony z przodu i jak byłem na ściezce diagnostycznej i u dwóch innych mechaników to nie potrafili zlokalizować usterki. pzdr. ktos był szybszy odemnie z EGRem, juz był zaslepiony. jeszczed musze przepływke zrobić. Edited September 1, 2011 by rastaman81 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mario632 Posted September 1, 2011 Share Posted September 1, 2011 Niech zobacza dobrze luz na maglownicy. Bardzo ciezko go wychwycic a daje spore odglosy zwlaszacza na malych nierownosciach. Ja tez tak mam. Sprawna Przeplywka ma duze znaczenie odnosnie spalania, po zaslepieniu EGR nie zauwazylem roznicy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kazakoff Posted September 1, 2011 Share Posted September 1, 2011 Czy ktos moze dysponuje zdjeciem dla laikow, gdzie dokladnie jest przeplywomierz i jak sie do niego zabrac, zeby nie uszkodzic przy czyszczeniu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest YamaY Posted September 2, 2011 Share Posted September 2, 2011 Czy ktos moze dysponuje zdjeciem dla laikow, gdzie dokladnie jest przeplywomierz i jak sie do niego zabrac, zeby nie uszkodzic przy czyszczeniu? Pierwsze urządzenie po filtrze powietrza - czarne z kostką łącza elektrycznego odkręcasz opaskę i cztery śruby łączące z filtrem powietrza odpinasz kostkę, zsuwasz wąż i finito. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Grzech Posted September 2, 2011 Share Posted September 2, 2011 a czy zredukowanie spalania do mniej wiecej twojego polega własnie miedzy innymi na zaslepieniu tego zaworu czy to tylko od przepływki w tym przypadku zależy.. zagladałem do filtra powietrza i przepływka jest troche zasyfiona, nawet wiecej niz troche. a odnosnie kata i chłodniczki oleju... co tam sie dzieje? sorry za wiele pytań ale z dieslem mam do czynienia pierwszy raz w życiu więc sie jeszcze nie za bardzo orientuje a nissan tez pierwszy w życiu. i jeszcze jedno Grzechu, jestes z piaseczna więc mam do ciebie 20 minut drogi. masz może jakis sprawdzony warsztat zeby mi zrobili pożądek z zawieszeniem?? cos mi postukuje z prawej strony z przodu i jak byłem na ściezce diagnostycznej i u dwóch innych mechaników to nie potrafili zlokalizować usterki. Zaślepienie zaworu nie wpływa na spalanie. Sprawna przepływka natomiast bardzo. W Przypadku jej padnięcia autko przełącza się w tryb serwisowy, poza tym się nie wkręca i jechać się prawie nie da:( Zaglądając do filtra to przepływki nie zobaczysz zbytnio bo jest za taką siateczką. Trzeba po prostu wypiąć i wykręcić by dobrze wyczyścić - dziwne śrubki:( Wywalenie kata lepiej robi turbinie no i spaliny nie mają oporów. Chłodniczka natomiast potrafi narobić bajzlu i nie daj boziu - daleko od domu. Mi padła na Puławskiej więc daleko nie musiałem holować. Objaw - dym spod maski spowodowany wywaleniem oleju do układu chłodzącego i bryzganiem tą mieszaniną przez przewód przelewowy ze zbiorniczka wyrównawczego. W zasadzie na wielkim strachu się skończyło. Już nie z piaseczna, wyprowadziłem się pod pruszków:) Jednak zawieszenie robiłem 2 lata temu w woli gołkowskiej. Mały warsztacik po prawej jadąc w stronę zalesia. Pan Grzegorz - zresztą - całkiem nieźle zrobił. Nie miał wtedy tylko "maszyny" do ustawiania zbieżności ale jakiś jego znajomy dał radę. Potem łożysko robiłem już bliżej domu w ożarowie mazowieckim - auto-bolex. Szczerze polecam. Zresztą pewnie niedługo będę musiał tam podjechać bo i mi stuka jak dodaje albo ujmuje gaz:( Czy ktos moze dysponuje zdjeciem dla laikow, gdzie dokladnie jest przeplywomierz i jak sie do niego zabrac, zeby nie uszkodzic przy czyszczeniu? Jak otworzysz maskę i spojrzysz na filtr powietrza i taką grubą rurę dochodzącą do niego to od strony wnętrza autka widać przepływomierz wkręcony do tej rury i wychodzący z niego kabelek - obrazowo? Wyłączasz auto, wyciągasz ten kabelek - jest wpięty w kostkę w przepływce. Wykręcasz delikwenta i masz go na dłoni:) psikasz w każdą dziurkę, otrzepujesz z płynu ewentualnie czekasz aż wyschnie/wyparuje. Wkręcasz, wpinasz, klapiesz maską i jedziesz - nawet pifka nie zdążysz dopić Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rastaman81 Posted September 8, 2011 Share Posted September 8, 2011 technologie, szczególnie szczęk hamulcowych są raczej podobne, a co do manuala to zerknij do książki serwisowej do działu BR, opis zacisków jest na str 27. a ma ktoś linka??? tak mi trzymają heble ze spalanie bardzo wzrosło. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasio_ciaputek Posted September 9, 2011 Share Posted September 9, 2011 a ma ktoś linka??? tak mi trzymają heble ze spalanie bardzo wzrosło. http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/69214-n16-nissan-almera-ii-minifaq-podstawy-przeczytaj-zanim-zapytasz/ w części download. Ściagaj od razu serwis manual, wersję odpowiednią dla rocznika Twojej Almy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rastaman81 Posted September 13, 2011 Share Posted September 13, 2011 dziekufa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.