Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Ile spala Notes 1,6 w mieście/ na trasie


ulek
 Share

Recommended Posts

Witajcie

Zakładam ten temat żeby nie mieszać na forum. Wiem większość forumowiczów posiada Notesy 1,4 ale są i tacy jak np ja czy DAR co mają przyjemność jeździć autkiem z silnikiem 1,6.

Tegoroczne moje wyniki z trasy Lublin- Ujście ---- Ujście - Lublin - średnia spalania 5,8 l/100 km z prędkością w przedziale 80- 120 i z załączoną klimą.

Miasto u mnie wypada średnio ok 7 l. ( sezon wiosenno, letnio, jesienny)

Link to comment
Share on other sites

ano z tym bywa róznie :rolleyes:

 

trasa Lublin Włodawa,ładna pogoda, bez klimy i innych urządzeń, noga delikatna jak piórko, prędkość 80/90 km/h - 4,5 :rolleyes:

trasa jw z klimą i nieco ostrzej ale też z umiarem - 5,5

trasa z prędkością 180-190km/h gdzieś między 13 a 15 (bałem się bawić w częste zerowanie komputera tylko trzymałem kurczowo ręce na kółku :rolleyes: )

miasto latem ok 6,5 do 7

miasto zimą (dmuchawa,ogrzewanie klimatyzacja, tylna szyba, zimny motor) ok 8,5 do 9, po rozgrzaniu ok 7,5

 

a tak średnio (miasto,trasa,zima,lato itd) przy zachowaniu zasad zdrowego rozsądku i odrobinie eco drivingu mniej więcej do 6,5

Edited by Dar1962
Link to comment
Share on other sites

DAR ty piszesz o wskazaniach komputera czy o rzeczywistym spalaniu tj przeliczasz ilość spalonego paliwa na ilość przejechanych kilometrów ?, Bo ja to drugie. Komputer komputerem wskazuje chwilę a nie całość np 500 km trasy.

A jeszcze apropo ECo Drivingu ktoś kiedyś w jakiejś gazecie pisał ze jazda na luzie jest nieekonomiczna a ja twierdze że ekonomiczna bo wskazanie komputera pokazuje spalanie ok 2 litrów

Edited by ulek
Link to comment
Share on other sites

jedno i drugie, choć staram się przeliczać, bo na komputerze nie można do końca polegać. Jazda na luzie jest MNIEJ ekonomiczna niż na biegu - po zdjęciu nogi z pedału gazu (na jakimkolwiek biegu) dopływ paliwa odcinany jest do silnika w takim stopniu aby jedynie podtrzymać jego pracę.Gdyby udało ci się (co jest raczej mało prawdopodobne - chyba że na jakimś długim odcinku drogi o dużym spadku - jest taki długi zjazd w rejonie Niska) na tyle długo przejechać na biegu ze zdjętą z pedału gazu nogą, prawdopodobnie po wyzerowaniu pierwsze wskazania komputera byłoby mniejsze niż 1 litr. Poza tym dojeżdżając np powoli do skrzyżowania lub planując z wyprzedzeniem zatrzymanie oszczędzamy hamulce, bo silnik spowalnia auto bez ich użycia. Zdaję sobie sprawę,że w warunkach miasta Lublin zabawa w hamowanie silnikiem jest trudna ale w mieście Włodawa :rolleyes: przy tutejszym ruchu można się tak pobawić

Edited by Dar1962
Link to comment
Share on other sites

WS Lublinie możliwe jest hamowanie silnikiem ale w określonych czasookresach dnia roboczego :) i na niektórych odcinkach da rade zastosować ale to pod warunkiem ze ktoś nagle z przodu nie hamuje lub nie wbija się na chama bez użycia kierunkowskazów ( co mnie ogromnie wkurza - oszczędność czy co? )

Link to comment
Share on other sites

jeśli lecisz dość szybko przy mniejszym ruchu jakąś szeroką przelotówką - np Al.Solidarności czy dwupasmówką od Świdnika i z daleka widzisz czerwone światła, masz możliwość łagodnego wytracenia prędkości właśnie poprzez redukcję kolejnych coraz niższych biegów, do świateł dotaczasz się np na trójce bez gazu i jedynie dohamowujesz przy użyciu hamulca :rolleyes:

Edited by Dar1962
Link to comment
Share on other sites

miasto - około 7 - właściwie to trasa Swarzędz - centrum Poznania - Swarzędz

Trasa Swarzędz - Lwówek Śląski - Swarzędz - 500 km - prędkość ekonomiczne 70 - 90 spalanie około 5 (bo klima troche dzialała)

Trasa Swarzędz - Konin pogoda średnia spalanie 4,6

 

Generalnie spalanei średnie wynosi około 6,68 przy założeniu 50/50 miasto/wieś :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Coś mało podajecie w mieście, mnie wychodzi przynajmniej 8-9 a nawet może i 10 być, no ale w Krakowie więcej się stoi w korku niż jedzie płynnie ;). W trasie faktycznie 4-5 jest możliwe, trochę więcej jak jedzie się szybko autostradą lub z kompletem pasażerów.

Link to comment
Share on other sites

Coś mało podajecie w mieście

 

miasto miastu nierówne :rolleyes: Inaczej to wygląda w stolicy czy Krakowie, inaczej w Lublinie a inaczej u mnie. Generalnie - im mniejsze miasteczko, tym oszczędniej da się jeździć w ruchu ulicznym :whistle: odpadają światła, korki, mniej robót drogowych kanalizujących ruch itp

Link to comment
Share on other sites

miasto miastu nierówne :rolleyes: Inaczej to wygląda w stolicy czy Krakowie, inaczej w Lublinie a inaczej u mnie. Generalnie - im mniejsze miasteczko, tym oszczędniej da się jeździć w ruchu ulicznym :whistle: odpadają światła, korki, mniej robót drogowych kanalizujących ruch itp

 

Co fakt to fakt miasto miastu nie równe aczkolwiek w Lublinie zrobił sie wielki zryw remontu dróg w tym główną trasę przelotową przez Lublin więc są mega korki w mieście no i spalanie teraz wyższe ok 8 l.Ale chwała im za to bi chyba wszyscy mają już dosyć tylko łatania dziur po zimie. Druga sprawą jest to w których porach człowiek porusza się po mieście bo ja np rano w zasadzie nie stoję w żadnym korku a na skrzyżowaniu przejeżdżam już na pierwszym świetle lub trafiam na tzw zieloną falę. No ale po południu to już zaczyna sie cyrk i próby czasem bezowocnego ominięcia korków.

Link to comment
Share on other sites

ja np rano w zasadzie nie stoję w żadnym korku a na skrzyżowaniu przejeżdżam już na pierwszym świetle lub trafiam na tzw zieloną falę.

przed siódmą rano na wjeździe na Turystycznej korek jest już od E.Leclerca :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

DAR Przed 7 to cały lublin sie korkuje a po to już stoi .Ale jakbyś był tak ok 6,30 to przejechałbyś bez problemu.Mam przyjemność codziennie jeździć po lublinie przed 6,30 :(. A turystyczna no cóż wąskie gardło wjazdu od Łęcznej mój mąż codziennie zmaga się z korkami tam. Zawsze można odbić na Leonów i wjechać na trasę z Lubartowa do lublina i wyjedziesz na spółdzielczości pracy.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

A przy jakich obrotach zmieniacie biegi w swoich Notkach 1,6 ja osobiście robie to przy około 2600 do 2800 obr/min i tak się zastanawiam czy to nie za mało? czytałem na forum w dziale dotyczącym Tiidy że nie wolno "katować" silnika z łańcuchem wolnymi obotami bo to znacznie skraca żywotność rozrządu.

Link to comment
Share on other sites

bez przesady - to mocny i elastyczny motorek, ja przy spokojnej jeździe wrzucałem biegi do góry już przy 2500 i sześć lat takiej eksploatacji w niczym skrzyni nie zaszkodziło

Link to comment
Share on other sites

To prawda motorek jest faktycznie mocny i elastyczny co w porównaniu z niewielką masą Notesa sprawia że ma niezłe "odejście" :thumbsup: a skoro zieniałes biegi już przy 2500 i było ok to nic nie będe zmienał w swoim stylu jazdy.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

gdyby się uprzeć to przy bardzo spokojnej jeździe, bez zamiaru żwawszego przyspieszenia po zmianie biegu, można spokojnie zmienić przy 2200

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...