ulek Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 Witajcie Zakładam ten temat żeby nie mieszać na forum. Wiem większość forumowiczów posiada Notesy 1,4 ale są i tacy jak np ja czy DAR co mają przyjemność jeździć autkiem z silnikiem 1,6. Tegoroczne moje wyniki z trasy Lublin- Ujście ---- Ujście - Lublin - średnia spalania 5,8 l/100 km z prędkością w przedziale 80- 120 i z załączoną klimą. Miasto u mnie wypada średnio ok 7 l. ( sezon wiosenno, letnio, jesienny) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dar1962 Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 (edited) ano z tym bywa róznie trasa Lublin Włodawa,ładna pogoda, bez klimy i innych urządzeń, noga delikatna jak piórko, prędkość 80/90 km/h - 4,5 trasa jw z klimą i nieco ostrzej ale też z umiarem - 5,5 trasa z prędkością 180-190km/h gdzieś między 13 a 15 (bałem się bawić w częste zerowanie komputera tylko trzymałem kurczowo ręce na kółku ) miasto latem ok 6,5 do 7 miasto zimą (dmuchawa,ogrzewanie klimatyzacja, tylna szyba, zimny motor) ok 8,5 do 9, po rozgrzaniu ok 7,5 a tak średnio (miasto,trasa,zima,lato itd) przy zachowaniu zasad zdrowego rozsądku i odrobinie eco drivingu mniej więcej do 6,5 Edited August 17, 2011 by Dar1962 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulek Posted August 17, 2011 Author Share Posted August 17, 2011 (edited) DAR ty piszesz o wskazaniach komputera czy o rzeczywistym spalaniu tj przeliczasz ilość spalonego paliwa na ilość przejechanych kilometrów ?, Bo ja to drugie. Komputer komputerem wskazuje chwilę a nie całość np 500 km trasy. A jeszcze apropo ECo Drivingu ktoś kiedyś w jakiejś gazecie pisał ze jazda na luzie jest nieekonomiczna a ja twierdze że ekonomiczna bo wskazanie komputera pokazuje spalanie ok 2 litrów Edited August 17, 2011 by ulek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dar1962 Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 (edited) jedno i drugie, choć staram się przeliczać, bo na komputerze nie można do końca polegać. Jazda na luzie jest MNIEJ ekonomiczna niż na biegu - po zdjęciu nogi z pedału gazu (na jakimkolwiek biegu) dopływ paliwa odcinany jest do silnika w takim stopniu aby jedynie podtrzymać jego pracę.Gdyby udało ci się (co jest raczej mało prawdopodobne - chyba że na jakimś długim odcinku drogi o dużym spadku - jest taki długi zjazd w rejonie Niska) na tyle długo przejechać na biegu ze zdjętą z pedału gazu nogą, prawdopodobnie po wyzerowaniu pierwsze wskazania komputera byłoby mniejsze niż 1 litr. Poza tym dojeżdżając np powoli do skrzyżowania lub planując z wyprzedzeniem zatrzymanie oszczędzamy hamulce, bo silnik spowalnia auto bez ich użycia. Zdaję sobie sprawę,że w warunkach miasta Lublin zabawa w hamowanie silnikiem jest trudna ale w mieście Włodawa przy tutejszym ruchu można się tak pobawić Edited August 17, 2011 by Dar1962 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulek Posted August 17, 2011 Author Share Posted August 17, 2011 WS Lublinie możliwe jest hamowanie silnikiem ale w określonych czasookresach dnia roboczego i na niektórych odcinkach da rade zastosować ale to pod warunkiem ze ktoś nagle z przodu nie hamuje lub nie wbija się na chama bez użycia kierunkowskazów ( co mnie ogromnie wkurza - oszczędność czy co? ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dar1962 Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 (edited) jeśli lecisz dość szybko przy mniejszym ruchu jakąś szeroką przelotówką - np Al.Solidarności czy dwupasmówką od Świdnika i z daleka widzisz czerwone światła, masz możliwość łagodnego wytracenia prędkości właśnie poprzez redukcję kolejnych coraz niższych biegów, do świateł dotaczasz się np na trójce bez gazu i jedynie dohamowujesz przy użyciu hamulca Edited August 17, 2011 by Dar1962 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
g.a.polak Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 miasto - około 7 - właściwie to trasa Swarzędz - centrum Poznania - Swarzędz Trasa Swarzędz - Lwówek Śląski - Swarzędz - 500 km - prędkość ekonomiczne 70 - 90 spalanie około 5 (bo klima troche dzialała) Trasa Swarzędz - Konin pogoda średnia spalanie 4,6 Generalnie spalanei średnie wynosi około 6,68 przy założeniu 50/50 miasto/wieś Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
currahee Posted September 9, 2011 Share Posted September 9, 2011 Coś mało podajecie w mieście, mnie wychodzi przynajmniej 8-9 a nawet może i 10 być, no ale w Krakowie więcej się stoi w korku niż jedzie płynnie . W trasie faktycznie 4-5 jest możliwe, trochę więcej jak jedzie się szybko autostradą lub z kompletem pasażerów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dar1962 Posted September 9, 2011 Share Posted September 9, 2011 Coś mało podajecie w mieście miasto miastu nierówne Inaczej to wygląda w stolicy czy Krakowie, inaczej w Lublinie a inaczej u mnie. Generalnie - im mniejsze miasteczko, tym oszczędniej da się jeździć w ruchu ulicznym odpadają światła, korki, mniej robót drogowych kanalizujących ruch itp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulek Posted September 10, 2011 Author Share Posted September 10, 2011 miasto miastu nierówne Inaczej to wygląda w stolicy czy Krakowie, inaczej w Lublinie a inaczej u mnie. Generalnie - im mniejsze miasteczko, tym oszczędniej da się jeździć w ruchu ulicznym odpadają światła, korki, mniej robót drogowych kanalizujących ruch itp Co fakt to fakt miasto miastu nie równe aczkolwiek w Lublinie zrobił sie wielki zryw remontu dróg w tym główną trasę przelotową przez Lublin więc są mega korki w mieście no i spalanie teraz wyższe ok 8 l.Ale chwała im za to bi chyba wszyscy mają już dosyć tylko łatania dziur po zimie. Druga sprawą jest to w których porach człowiek porusza się po mieście bo ja np rano w zasadzie nie stoję w żadnym korku a na skrzyżowaniu przejeżdżam już na pierwszym świetle lub trafiam na tzw zieloną falę. No ale po południu to już zaczyna sie cyrk i próby czasem bezowocnego ominięcia korków. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dar1962 Posted September 10, 2011 Share Posted September 10, 2011 ja np rano w zasadzie nie stoję w żadnym korku a na skrzyżowaniu przejeżdżam już na pierwszym świetle lub trafiam na tzw zieloną falę. przed siódmą rano na wjeździe na Turystycznej korek jest już od E.Leclerca Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulek Posted September 10, 2011 Author Share Posted September 10, 2011 DAR Przed 7 to cały lublin sie korkuje a po to już stoi .Ale jakbyś był tak ok 6,30 to przejechałbyś bez problemu.Mam przyjemność codziennie jeździć po lublinie przed 6,30 . A turystyczna no cóż wąskie gardło wjazdu od Łęcznej mój mąż codziennie zmaga się z korkami tam. Zawsze można odbić na Leonów i wjechać na trasę z Lubartowa do lublina i wyjedziesz na spółdzielczości pracy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krecik1973 Posted August 2, 2012 Share Posted August 2, 2012 A przy jakich obrotach zmieniacie biegi w swoich Notkach 1,6 ja osobiście robie to przy około 2600 do 2800 obr/min i tak się zastanawiam czy to nie za mało? czytałem na forum w dziale dotyczącym Tiidy że nie wolno "katować" silnika z łańcuchem wolnymi obotami bo to znacznie skraca żywotność rozrządu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dar1962 Posted August 2, 2012 Share Posted August 2, 2012 bez przesady - to mocny i elastyczny motorek, ja przy spokojnej jeździe wrzucałem biegi do góry już przy 2500 i sześć lat takiej eksploatacji w niczym skrzyni nie zaszkodziło Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krecik1973 Posted August 2, 2012 Share Posted August 2, 2012 To prawda motorek jest faktycznie mocny i elastyczny co w porównaniu z niewielką masą Notesa sprawia że ma niezłe "odejście" a skoro zieniałes biegi już przy 2500 i było ok to nic nie będe zmienał w swoim stylu jazdy. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
g.a.polak Posted August 2, 2012 Share Posted August 2, 2012 gdyby się uprzeć to przy bardzo spokojnej jeździe, bez zamiaru żwawszego przyspieszenia po zmianie biegu, można spokojnie zmienić przy 2200 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.