Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

ALMERA N15, Zacinające się wycieraczki...


Guest browa_mk
 Share

Recommended Posts

Guest browa_mk

Witam Wszystkich!

Jestem tu nowy i nie ukrywam że pilnie potrzebuję pomocy!

Jestem posiadaczem Almery N15 96r.

Problem jest w zacinających się wycieraczkach.

Na biegu przerywanym to działają tylko jak im "czapka stanie", na ciągłym chodzą normalnie ale nieraz po przełączeniu przełącznika na pozycję wyłączone potrafią nie zejść do pozycji początkowej tylko zatrzymać się gdzieś na szybie.

Pytanie co jest walnięte?

Silniczek czy przełącznik. Silniczek wyjmowałem chodzi normalnie, przełącznik przy kierownicy kupiłem drugi dalej to samo. Bezpieczniki OK. Czy występują w tej Almerze jakieś przekaźniki?

PS Gdy wycieraczki się zatną to jeśli porusza się kostką przy silniczku to schodzą do zera i później potrafią chodzić ok. Kostkę czyściłem kable przy kostce całe?

Proszę o pilną podpowiedź! Bo w niedzielę wyjeżdżam na wakacje i nie wiem co robić :-/

Z góry dziękuję wszystkim za pomoc.

Pozdrawiam

Maciej

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Idzie jesień i wracają problemy wycieraczek. A właściwie problem ZZZB (zamokniętej zabrudzonej zardzewiałej blaszki). Jeżeli na ciągłym chodzą elegancko a wariują tylko na przerywanym bądź jednorazowym cyklu (dźwignia w górę w N16) to spróbuj włączyć na najszybsze ciągłe obroty (zdejmij ramiona wycieraczek przed!!!). Niech tak sobie pochodzą z 15 min. Jak nie pomoże to trzeba sięgnąć po miernik napięcia i zobaczyć czy do silniczka dochodzi napięcie, jeżeli dochodzi, to rozebrać to i wyczyścić tak jak w tym manualu

Edited by jasio
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Idzie jesień i wracają problemy wycieraczek. A właściwie problem ZZZB (zamokniętej zabrudzonej zardzewiałej blaszki). Jeżeli na ciągłym chodzą elegancko a wariują tylko na przerywanym bądź jednorazowym cyklu (dźwignia w górę w N16) to spróbuj włączyć na najszybsze ciągłe obroty (zdejmij ramiona wycieraczek przed!!!). Niech tak sobie pochodzą z 15 min. Jak nie pomoże to trzeba sięgnąć po miernik napięcia i zobaczyć czy do silniczka dochodzi napięcie, jeżeli dochodzi, to rozebrać to i wyczyścić tak jak w tym manualu

 

Ale kolega pisał że chodzi mu o N15 a nie N16

Link to comment
Share on other sites

 

Ale kolega pisał że chodzi mu o N15 a nie N16

Myślę że opisana metoda, żeby pochodziły na najszybszym biegu może być pomocna. Podaj w takim razie jakąś alternatywną metodę dla N15, jak masz podejrzenie że wprowadzam kogoś w błąd, moim zdaniem mechanizm jest podobnie skonstruowany, inne mogą być cięgna, ale silnik i przekładnia ślimakowa jest zapewne i w jednym i w drugim.

Niech lepiej Kolega rumburak44 odpisze czy coś mu się udało naprawić.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest rumburak44

Nie udało się. Ale mam nadzieję, że tylko dla tego, że się jeszcze za to nie zabrałem. Czytałem na forum hyundaia i stawiają taką sama diagnozę. Jak się wbiję na jakiś garaż to zacznę z tym działać.

Link to comment
Share on other sites

Nie potrzeba garażu, ja robiłem to pod blokiem na podwórku, znaczy wyciągałem silnik, resztę w domu.

Link to comment
Share on other sites

Guest rumburak44

Witam. Lipa. Rozkręciłem, ale mechanizm inny niż w P11. Jakieś koła zębate etc. Tyle, że wszystko czyste i nasmarowane. Kostkę rozwaliłem, wyczyściłem kable, ale i to na wiele się nie zdało... A ostatnio to już zbaraniały wycieraczki do reszty. Na pierwszym biegu wykonują cały cykl, tyle że zaczynają i kończą w pionowej pozycji, zresztą nawet jeśli się ich wcale nie włącza, to po uruchomieniu silnika i tak maja pełny wzwód.... I tak niezależnie od pogody jeżdżę ze stojącymi wycieraczkami....

Link to comment
Share on other sites

Jak jeszcze Ci się chce to możesz sprawdzić elektrykę, jak masz ściągnięty manual to zajrzyj do niego i znajdź odpowiednią sekcję z opisem elektroniki i nawet jeżeli jesteś laikiem to jak popatrzysz na te schematy i masz manual w zrozumiałym dla Ciebie języku doczytasz to, tamto, jak sterownik steruje napięciem i na które kable go podaje będziesz wiedział jak pomierzysz to u siebie miernikiem napięcia co się dzieje.

 

A jak nie chce Ci się, to do elektryka samochodowego i zrobi Ci to, tylko najlepiej jakiś zaufany, żeby Cię nie orżnął.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

też miałem ten problem, wymiana piór mi nie pomogła. wizyta u elektryka. Ponoć padł sterownik/przerywnik który był odpowiedzialny za to. zapłaciłem jakieś 40 zł za to, a sterownik z innego auta, ale tym zają się już fachowiec

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...