Guest browa_mk Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 Witam Wszystkich! Jestem tu nowy i nie ukrywam że pilnie potrzebuję pomocy! Jestem posiadaczem Almery N15 96r. Problem jest w zacinających się wycieraczkach. Na biegu przerywanym to działają tylko jak im "czapka stanie", na ciągłym chodzą normalnie ale nieraz po przełączeniu przełącznika na pozycję wyłączone potrafią nie zejść do pozycji początkowej tylko zatrzymać się gdzieś na szybie. Pytanie co jest walnięte? Silniczek czy przełącznik. Silniczek wyjmowałem chodzi normalnie, przełącznik przy kierownicy kupiłem drugi dalej to samo. Bezpieczniki OK. Czy występują w tej Almerze jakieś przekaźniki? PS Gdy wycieraczki się zatną to jeśli porusza się kostką przy silniczku to schodzą do zera i później potrafią chodzić ok. Kostkę czyściłem kable przy kostce całe? Proszę o pilną podpowiedź! Bo w niedzielę wyjeżdżam na wakacje i nie wiem co robić :-/ Z góry dziękuję wszystkim za pomoc. Pozdrawiam Maciej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rumburak44 Posted September 19, 2011 Share Posted September 19, 2011 Witaj! Pojawił się w moim bolidzie dokładnie tan sam problem... Jeśli jakoś rozwiązałeś tę kwestię, proszę daj znać!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasio_ciaputek Posted September 19, 2011 Share Posted September 19, 2011 (edited) Idzie jesień i wracają problemy wycieraczek. A właściwie problem ZZZB (zamokniętej zabrudzonej zardzewiałej blaszki). Jeżeli na ciągłym chodzą elegancko a wariują tylko na przerywanym bądź jednorazowym cyklu (dźwignia w górę w N16) to spróbuj włączyć na najszybsze ciągłe obroty (zdejmij ramiona wycieraczek przed!!!). Niech tak sobie pochodzą z 15 min. Jak nie pomoże to trzeba sięgnąć po miernik napięcia i zobaczyć czy do silniczka dochodzi napięcie, jeżeli dochodzi, to rozebrać to i wyczyścić tak jak w tym manualu Edited September 19, 2011 by jasio 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rumburak44 Posted September 24, 2011 Share Posted September 24, 2011 Dzięki! zaraz zabieram się do działania! Pozdrawiam! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yankee Posted September 27, 2011 Share Posted September 27, 2011 Idzie jesień i wracają problemy wycieraczek. A właściwie problem ZZZB (zamokniętej zabrudzonej zardzewiałej blaszki). Jeżeli na ciągłym chodzą elegancko a wariują tylko na przerywanym bądź jednorazowym cyklu (dźwignia w górę w N16) to spróbuj włączyć na najszybsze ciągłe obroty (zdejmij ramiona wycieraczek przed!!!). Niech tak sobie pochodzą z 15 min. Jak nie pomoże to trzeba sięgnąć po miernik napięcia i zobaczyć czy do silniczka dochodzi napięcie, jeżeli dochodzi, to rozebrać to i wyczyścić tak jak w tym manualu Ale kolega pisał że chodzi mu o N15 a nie N16 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasio_ciaputek Posted September 27, 2011 Share Posted September 27, 2011 Ale kolega pisał że chodzi mu o N15 a nie N16 Myślę że opisana metoda, żeby pochodziły na najszybszym biegu może być pomocna. Podaj w takim razie jakąś alternatywną metodę dla N15, jak masz podejrzenie że wprowadzam kogoś w błąd, moim zdaniem mechanizm jest podobnie skonstruowany, inne mogą być cięgna, ale silnik i przekładnia ślimakowa jest zapewne i w jednym i w drugim. Niech lepiej Kolega rumburak44 odpisze czy coś mu się udało naprawić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rumburak44 Posted October 6, 2011 Share Posted October 6, 2011 Nie udało się. Ale mam nadzieję, że tylko dla tego, że się jeszcze za to nie zabrałem. Czytałem na forum hyundaia i stawiają taką sama diagnozę. Jak się wbiję na jakiś garaż to zacznę z tym działać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasio_ciaputek Posted October 6, 2011 Share Posted October 6, 2011 Nie potrzeba garażu, ja robiłem to pod blokiem na podwórku, znaczy wyciągałem silnik, resztę w domu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rumburak44 Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 Witam. Lipa. Rozkręciłem, ale mechanizm inny niż w P11. Jakieś koła zębate etc. Tyle, że wszystko czyste i nasmarowane. Kostkę rozwaliłem, wyczyściłem kable, ale i to na wiele się nie zdało... A ostatnio to już zbaraniały wycieraczki do reszty. Na pierwszym biegu wykonują cały cykl, tyle że zaczynają i kończą w pionowej pozycji, zresztą nawet jeśli się ich wcale nie włącza, to po uruchomieniu silnika i tak maja pełny wzwód.... I tak niezależnie od pogody jeżdżę ze stojącymi wycieraczkami.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasio_ciaputek Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 Jak jeszcze Ci się chce to możesz sprawdzić elektrykę, jak masz ściągnięty manual to zajrzyj do niego i znajdź odpowiednią sekcję z opisem elektroniki i nawet jeżeli jesteś laikiem to jak popatrzysz na te schematy i masz manual w zrozumiałym dla Ciebie języku doczytasz to, tamto, jak sterownik steruje napięciem i na które kable go podaje będziesz wiedział jak pomierzysz to u siebie miernikiem napięcia co się dzieje. A jak nie chce Ci się, to do elektryka samochodowego i zrobi Ci to, tylko najlepiej jakiś zaufany, żeby Cię nie orżnął. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
specjal Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 ja wymieniłem pióra..działa:P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kacpero102 Posted November 7, 2011 Share Posted November 7, 2011 też miałem ten problem, wymiana piór mi nie pomogła. wizyta u elektryka. Ponoć padł sterownik/przerywnik który był odpowiedzialny za to. zapłaciłem jakieś 40 zł za to, a sterownik z innego auta, ale tym zają się już fachowiec Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.