Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

zdjęcie xenonów - światła


słonik
 Share

Recommended Posts

Witam

Pewnie się przyda na przyszłość. Zdjęcie xenonów w garażu przy ścianie. Będę wdzięczny za info czy macie podobnie czy też świeci inaczej.

Pozdrawiam

post-41405-0-43966300-1313613702_thumb.jpg

post-41405-0-09037900-1313613708_thumb.jpg

post-41405-0-08954600-1313613713_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

miałem podobnie jak były przekręcone żarniki, po włożeniu jak należy wszystko wróciło do normy, czyli nie było takich mazów po bokach tylko, że u mnie są soczewki,

Link to comment
Share on other sites

Hej doczytałem się w histori autka, że jeden xenon był zmieniany.Faktycznie jak dłużej poświecą to lewy świeci jakby na zielono lekko.

Mozesz wrzucic swoją poglądową fotkę świateł?Ja jeszcze zrobie przt jakiejś ścianie białem bo od garażu mogą być zbędne odblaski.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

jak miałeś zmieniany żarnik to sprawdź czy jest dobrze włożony, łatwo go wsadzić obkręconego i też będzie świecił ale własnie nie ma takiego dokładnego odcięcia tylko jest rozmazany, jak znajdę chwilę czasu to zrobię jak jest i jak jest obkręcony aby było wiadomo o co caman smile.gif

Link to comment
Share on other sites

Będę wdzięczny za fotki. Mam wrazenie, ze aso właśnie źle wymieniło tą żarówkę i on tak świeci. No chyba, ze lampa od anglika jest i specjalnie tak ustawili, jak poznać czy jest europejska?

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Będę wdzięczny za fotki. Mam wrazenie, ze aso właśnie źle wymieniło tą żarówkę i on tak świeci. No chyba, ze lampa od anglika jest i specjalnie tak ustawili, jak poznać czy jest europejska?

Pozdrawiam

Rozpoznanie masz tutaj: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/60520-reflektor-anglik-rozpoznanie/

Wszystko rozbija się o te nieszczęsne strzałki, tylko nie wiem, czy znajdziesz 100% odpowiedź na pytanie co one oznaczają, bo równie dobrze reflektor może źle świecić przez niepoprawne ustawienie, a nie przez to, że jest z anglika.

Edited by maius
Link to comment
Share on other sites

Teza ze to anglik odpada, roczniki itp wygląd wskazuje na europejską wersję dedykowaną do tego rocznika.

Na regulacji świateł byłem i jest ok. Mam wrażenie, że prawa lampa prawie nie świeci wali to jakby w ziemię taki jest jeden gruby skupiony punkt. I teraz dwie opcjie : albo żarówka źle wsadzona (podejrzenia są bo ktoś ją zmieniał), dwa zaśniedziały plastik od zewn powoduje takie refleksy. Po czym poznać czy żarówka jest wsadzona OK? Dam sobie sam z tym radę czy mogę coś ułamać....? Będę wdzięczny za fotki dotyczące świecenia świateł i ew jak da radę prawidłowego montażu żarówki.

Pozdrawiam

Słonik

Link to comment
Share on other sites

Ja bym Ci wrzucił, ale tak jak DINO mam ksenony w soczewkach (P11) więc pewnie inaczej to świeci... W sumie jak nikt z P12 nie zamieści to cyknę fotę wieczorem. A co do złego wsadzenia żarnika to nie wiem, czy się w ogóle da, bo na oprawce są specjalne rowki, wytłoczenia, i żarnik nie będzie siedział ciasno jak będzie przekręcony. Chociaż np. po ASO to się wszystkiego można spodziewać, a w instrukcji żarniki tam zalecają zmieniać.

Edited by maius
Link to comment
Share on other sites

. A co do złego wsadzenia żarnika to nie wiem, czy się w ogóle da, bo na oprawce są specjalne rowki, wytłoczenia, i żarnik nie będzie siedział ciasno jak będzie przekręcony.

 

da się devil.gifdevil.gif wtedy jest własnie podobny efekt,

Link to comment
Share on other sites

W te Aso na Jagiellonskiej w Warszawie nie wierzę. Doszukalem się naprawy u nich i nie była dokręcona WOGÓLE osłona błotnika. Po prostu wsadzona...

Link to comment
Share on other sites

Dzięki No wydaje mi sie, ze ładnie Ci świecą. U mnie złe mocowanie żarówek odpada, tzn na tyle odpada ze sa obydwie tak samo założone.

Załączam więcej fotek - zrobiłem przy ścianie gdyż blaszany garaż było mało miarodajny

Ostatnie zdjęcie to ciemność w garażu a więc pokazane jak teoretycznie świeci na drodze.

Pozdrawiam i będę wdzięczny za ocenę :) Moim zdaniem to światło jakoś dziwnie się skupia po prawej w postaci takiego grubej kuli.

post-41405-0-33515700-1313696564_thumb.jpg

post-41405-0-02517000-1313696583_thumb.jpg

post-41405-0-66082400-1313696606_thumb.jpg

Edited by słonik
Link to comment
Share on other sites

słonik, a weź kogoś i we 2 os. sprawdźcie, czy jak włączasz światła/przekręcasz zapłon to za każdym razem Ci się światła poziomują... Bo z kabiny sam możesz nie wypatrzyć, a może tak być, że coś przy silniczku nie łączy i nie idzie jedno światło za każdym razem do góry. Albo idzie nie do końca. No chyba, że sprawdzałeś już pod tym kątem?

Edited by maius
Link to comment
Share on other sites

Hej a to nie jest u mnie przypadkiem tak, że one się poziomują dopiero przy obciążeniu z np z tyłu auta ktoś usiądzie? Co ciekawe na stacji diagnostycznej mówią, że ustawienie jest ok. Ktoś może mi podpowiedzieć jakie fabrycznie wkładają żarniki do Primery P12? Chodzi mi o firmę i barwę.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Ksenony (jeżeli jest sprawny cały układ czyli silniczki + czujnik na tylnej osi i są ustawione na Consulcie- jest tam funkcja testu i kalibrowania)poziomują się przy każdym uruchomieniu silnika, tj podjeżdżają do góry od najnizszej pozycji i ustawiaja się w zależności od obciążenia bagaznika. Po obciążeniu tyłu przy zapalonych swiatłach trzeba odczekać moment-( dokładnie nie wiem ile sekund trzeba sprawdzić w realu) zanim ustawią się właściwie. Ta zwłoka spowodowana jest tym że podczas jazdy np na nierównych drogach silniczki bez sensu pracowałyby cały czas ustawiając światła do chwilowych ustawień nadwozia.

Co do fabrycznych żarników u mnie były Osramy, barwy nie wiem ale raczej cieplejsze tzn białe niż niebieskie.

Pozdrawiam

Edited by krzycho59
Link to comment
Share on other sites

Hej po światłach patrząc na ścianę przy odpaleniu silnika nie widzę, żeby coś się ruszało w dół w górę..chyba, że są to minimalne ruchy a ja tego nie jestem w stanie wyłapać :(

Link to comment
Share on other sites

W P11 wyraźnie słychać pracujące silniczki, a ruch linii światła jest widoczny. Jak u Ciebie tego nie ma to wg mnie są dwie opcje (nie wiem na ile to prawdopodobne ale...):

1. padły silniczki albo nie działa jakieś połączenie, słowem, nie ma regulacji i świeci za bardzo w dół,

2. wyregulowali Ci światła na wyłączonym zapłonie - i teraz masz tak, że na wyłączonym jest dobrze, a jak przekręcasz to silniczki próbują jeszcze światła podnieść, wyregulować i się wszystko przestawia. Czyli, że światła są już w górze, a silniczki próbują jeszcze wyżej je przestawić.

Nie wiem na ile opcja dwa jest prawdopodobna czy technicznie możliwa, ale nie wszyscy diagności wiedzą, że ksenon się ustawia z kierowcą w środku i na włączonym zapłonie. Szczególnie jak się wpada na takiego pana Miecia co całe życie polonezy sprawdzał...

Link to comment
Share on other sites

Hej no dzisiaj sprawdzę kolega posłucha czy silniczki się załaczają. Patrzę na reflektory to są podłączone po 2 wiązki do nich, po prawej (stojąć przy otwartej masce przodem) jedna wiązka nie jest podłączona - ale jest to TRZECIA wiązka, więc nie wiem do czego do służy a po lewej trzeciej nie ma....

Pozdrawiam

 

Hej no dzisiaj sprawdzę kolega posłucha czy silniczki się załaczają. Patrzę na reflektory to są podłączone po 2 wiązki do nich, po prawej (stojąć przy otwartej masce przodem) jedna wiązka nie jest podłączona - ale jest to TRZECIA wiązka, więc nie wiem do czego do służy a po lewej trzeciej nie ma....

Pozdrawiam

 

Sprawdzaliśmy w jego aucie - Primera P12 2004 rok też xenony. Nic przy włączeniu zapłonu się nie rusza, silniczki podłączone.

Jego autko o wiele młodsze rocznikowo i przebiegowo od mojego więc może śmiało służyć za wzorzec, iż silniczek się tam w takiej sytuacji nie załącza. Xenony świecą oczywiście lepiej - jest to pewnie kwestia nowszych lamp i palników.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

 

Sprawdzaliśmy w jego aucie - Primera P12 2004 rok też xenony. Nic przy włączeniu zapłonu się nie rusza, silniczki podłączone.

 

 

no to dość dziwne, hmmm ciekawe jak działa tam samo poziomowanie, i auto ma od nowości??? i nie było nic ruszane??? czujniki sprawne??? na stabilizatorze i tylnej belce???

Link to comment
Share on other sites

Hej no nie chce sie wypowiadać za kolegę z forum. Z tego co się dowiedziałem to nie jest I właścicielem, ale auto dobrze prześwietlone i z pewną historią (rocznik 2004 i przebieg ok 87 tys km) - autko krajowe.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

nie no spoko, ja mam soczewki i wiem jak działają, i, że jak są xenony to powinno być samo poziomowanie, i ciekaw jestem jak to jest rozwiązane w autach bez soczewek, myślę, że " jeździ" cały odblask ale to tylko domysł ;)

Link to comment
Share on other sites

Panowie, jeżeli w Consulcie jest opcja kalibracji i testu oznacza to że cały układ sterowania idzie przez prawdopodobnie BCM a to oznacza że jakakolwiek awaria czy to czujnika na tylnej osi(jest tylko jeden czujnik w P12) czy silniczka powoduje unieruchomienie całego układu. Ja to przerabiałem w swojej primerce bo światła świeciły za nisko, oczywiscie można je podnieść regulacją reczną ale nie rozwiązuje to problemu samopoziomowania. Serwis stwierdził brak komunikacji z układem na szczęście mechanik zabrał się za rozebranie i czyszczenie czujnika i silniczków reflektorów i zostało to uruchomione bez konieczności wymiany elementów (ok 1200 czujnik + ok600 silniczki z tego co pamietam). Po naprawie działało tak jak opisałem w moim poprzednim poście tzn wyraźnie linia światła sie podnosiła po uruchomieniu silnika. To że autko jest młodsze to nie znaczy że moze służyć za wzorzec bo akurat czujnik jest w miejscu tak narażonym na zanieczyszczenia że ponoć jest to dość częsta usterka w P12 i nie zawsze jest to zauważone przez użytkowników szczególnie jak ktoś jeździ mało w nocy.

POZDRAWIAM

Link to comment
Share on other sites

Po naprawie działało tak jak opisałem w moim poprzednim poście tzn wyraźnie linia światła sie podnosiła po uruchomieniu silnika.

 

czyli podnoszą się po przekręceniu kluczyka, czyli sprawa jasna smile.gif

 

 

a to, że ma jeden czujnik to dziwne, nie ma żadnego przy nadkolu??

Link to comment
Share on other sites

O przebiegu naprawy i dokładnym umiejscowieniu czujnika jesteś w stanie coś nam powiedzieć. Bo czytam ten temat i czytam, i powiem Wam że się zaczynam zastanawiać czy moje lampy też nie są ustawione ręcznie a regulacja padnięta... Trzeba będzie to przy jakiejś ścianie sprawdzić niebawem chyba... Z jakiej mniej więcej odległości od ściany test robić, aby było wyraźnie widać czy wszystko działa jak trzeba?

 

P.S. Czy możliwe jest że lampy poziomują się zaraz po załączeniu zapłonu, a nie dopiero jak włączy się światła? I wtedy włączając światła dopiero po uruchomieniu silnika nie widać tego poziomowania...?

Edited by PawelSalata
Link to comment
Share on other sites

jak wszystko działa OK to zobaczysz, że się podnoszą, odległość od ściany mało ważna

 

P.S. Czy możliwe jest że lampy poziomują się zaraz po załączeniu zapłonu, a nie dopiero jak włączy się światła? I wtedy włączając światła dopiero po uruchomieniu silnika nie widać tego poziomowania...?

 

reflektory zostają w takiej pozycji jak je wyłączysz, czyli jak jedziesz na światłach i najpierw wyłączysz światła a dopiero później kluczykiem zapłon, to po ponownym odpaleniu świateł możesz nie zauważyć wielkiego ruchu, a jak najpierw wyłączysz zapłon a dopiero później światła to zauważysz jak jadą na dół i po ponownym odpaleniu auta i włączeniu świateł pojadą do góry,

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...