Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Dum, dum , dum podczas jazdy.


Guest aniagal
 Share

Recommended Posts

Guest aniagal

Witam Wszystkich pod koniec wakacji. Moje autko spisywało się doskonale podczas wakacyjnych podróży. Jest jednak jedna rzecz, która nie daje mi spokoju. Mianowicie od dawna już w przednim, prawdopodobnie lewym kole słychać taskie dum, dum w miarę rozpędzania się auta coraz szybciej.

Mam wrażenie, że trochę nawet to czuć na kierownicy. Koło było zdejmowane, zamieniane na inne i niestety usterka wciąż jest. Ten odgłos słychać coraz bardziej, mechanik jakiś czas temu mówił, że nic się nie dzieje ale sami wiecie jak to jest. Poprzednio też mi dzwoniło to dopiero jak mi łącznik stabiloizatora z przodu wypadł to mechanik przyznał mi rację, że to dzwoniło. Znajoma pracujaca w hurtowni części samochodowych mówi, że może to obudowa przegubu. Ja jak zwykle zwracam się do doświadczonych posiadaczy Nissanków. Pozdrawiam. AG

 

Kochani, czy wszyscy którzy mi doradzali są jeszcze na wakacjach? Proszę o pomoc. AG

Edited by aniagal
Link to comment
Share on other sites

Dum dum masz gdy przyspieszasz? A w czasie jazdy, gdy puścisz pedał gazu, to też dum dum robi?

Link to comment
Share on other sites

Witam Wszystkich pod koniec wakacji. Moje autko spisywało się doskonale podczas wakacyjnych podróży. Jest jednak jedna rzecz, która nie daje mi spokoju. Mianowicie od dawna już w przednim, prawdopodobnie lewym kole słychać taskie dum, dum w miarę rozpędzania się auta coraz szybciej.

Mam wrażenie, że trochę nawet to czuć na kierownicy. Koło było zdejmowane, zamieniane na inne i niestety usterka wciąż jest. Ten odgłos słychać coraz bardziej, mechanik jakiś czas temu mówił, że nic się nie dzieje ale sami wiecie jak to jest. Poprzednio też mi dzwoniło to dopiero jak mi łącznik stabiloizatora z przodu wypadł to mechanik przyznał mi rację, że to dzwoniło. Znajoma pracujaca w hurtowni części samochodowych mówi, że może to obudowa przegubu. Ja jak zwykle zwracam się do doświadczonych posiadaczy Nissanków. Pozdrawiam. AG

 

Kochani, czy wszyscy którzy mi doradzali są jeszcze na wakacjach? Proszę o pomoc. AG

 

 

 

Zmień mechanika. Jeśli nie wie jak wykryc usterkę, to jak może dobrze wymienic częśc lub naprawic!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Zmień mechanika. Jeśli nie wie jak wykryc usterkę, to jak może dobrze wymienic częśc lub naprawic!!!

Podobno może to być łożysko-nie szumi jednak tak typowo i jednolicie. Może to jest krzywa tarcza hamulcowa-ale jak to sprawdzić żeby nie wymieniać kilku rzeczy niepotrzebnie? łatwo powiedzieć, zmień mechanika-nie mam czasu i kasy na jeżdżenie do kilku a auto muszę mieć sprawne. Już tak łomoce, że nawet radio głośno włączone nie zagłusza tego dźwięku. Może jednak macie jakieś sugestie, czy wymienić najpierw to łożyski? I czy jedno czy dwa naraz? Dzięki AG.

Link to comment
Share on other sites

tak najpierw to sprawdź opony czy żadna guza nie dostała i czy nie są wyząbkowane.

 

sprawdzenie łożysk na rozpędzarce kosztuje ok. 20-30zł i przed wymianą warto je najpierw sprawdzić.

Link to comment
Share on other sites

przeciez napisal ze zmienial kola...

Dzięki, rzeczywiście napisałam że koła były zdejmowane i zamieniane-dalej waliło. Rozumiem, że większość zakładów dysponuje takim sprzętem? Czy tylko specjalistyczne? AG

Link to comment
Share on other sites

Rozumiem, że większość zakładów dysponuje takim sprzętem? Czy tylko specjalistyczne? AG

 

każdy większy zakład powinien mieć takie coś, u mnie nawet na stacji diagnostycznej jest.

Link to comment
Share on other sites

O!!! u mnie też występuje coś takiego... Prawe przednie koło, szczególnie przy skręcaniu w lewo jakby się nasila. Podobno to krzywa tarcza hamulcowa ale czy wówczas nie byłoby czuć przy hamowaniu? A nie czuć...

Dziwne.

Link to comment
Share on other sites

O!!! u mnie też występuje coś takiego... Prawe przednie koło, szczególnie przy skręcaniu w lewo jakby się nasila. Podobno to krzywa tarcza hamulcowa ale czy wówczas nie byłoby czuć przy hamowaniu? A nie czuć...

Dziwne.

A widzisz, u mnie na pewno są krzywe tarcze, ale przy hamowaniu bardzo drży kierownica ale to tylko na 60 % może być związane z tym dźwiękiem przy jeździe, poza tym stawiaja na łożysko. Póki co kobitka mi wjechała w tył w piątek-zderzak do malowania i cofnięta lampa z tyłu, wyskoczyły zaczepy zderzaka. Wycenili razem z nową lampą na 1600 pln? Może być? AG

Edited by aniagal
Link to comment
Share on other sites

Wtrącę się też z małymi spostrzeżeniami do waszego wątku, choć samochód mam ciut inny.

Też miałem takie dum-dum i bagatelizowałem to i czekałem co będzie dalej, bo tez samemu nic nie zaobserwowałem.

Jak pisze Fickus u mnie tez się to nasilało i było wyraźniej słychać już przy małych skrętach, /np. powrót na swój pas, po wyprzedzeniu/ a nie koniecznie dużych.

W końcu się okazało że padło łożysko, ale mało tego, to zjechało również piastę. Nowe łożysko na starej piaście miało luzy. Koszty były o wiele większe, bo dochodził koszt piasty. Dodaję, że ja mam Tino i u mnie jest tylko jedno łożysko, ale od takiego dum-dum, się zaczynało.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Z łożyskiem koła to jest raczej loteria. Pod obciążeniem zachowują się inaczej, gdy są rozgrzane także. Teoria mówi, że jak skręcasz np. w lewo, to do wymiany prawe łożysko. Idąc tym tropem tak zrobiłem. Ale to strzał kulą w płot. Wymieniłem drugi ale jeszcze nie testowałem (u mnie huczenie następowało po przejechaniu 20-30 km). Teraz mam do wymiany jeszcze łożyska zwrotnicy. Zawieszenie na lokalnych ulicznych dziurach, to studnia bez dna. Tym bardziej, że w rok po powodzi 3/4 ulic w moim miasteczku nie ma właściwej nawierzchni.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest aniagal

Witam, co do jakości dróg to myślę, że każdy przeklina jak może. Cóż trzeba się przyzwyczaić, natomiast w moim przypadku-wymiana łożyska oraz wymiana tarcz i klocków z przodu dała efekt pozytywny. Nie buczy, nie robi dum, dum. Hamulce jak brzytwy. Wreszcie czuję komfort jazdy. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeżeli buczy lub robi dum dum i to nasila się w miarę wzrostu prędkości to wymienia się łożysko , które się zużyło, Jeżeli w czasie skręcania to przegub tarcze i klocki nie mają z tym nic wspólnego chyba że były wymieniane klocki i podgięło się blaszaną osłonę jej odgięcie w tym przypadku pomaga

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...