Marins Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 Czy bedzie pasował katalizator z modelu po lifcie do modelu z przed liftu? almera n16 silnik 1.8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 a po co Ci kat?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest komar18 Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 chodzi o pierwszy katalizator? na oko wyglądają tak samo, ale numery katalogowe są inne.aby odpowiedzieć dokładnie muszę znać rok i miesiąc produkcji każdego z samochodów oraz jaka to wersja nadwozia, silnika i skrzyni. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 a nie lepiej założyć zwykły kolektor 421?? koszt ten sam a luźniej i lepiej dla silnika, do tego tulejka na II sondę i gitt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marins Posted August 26, 2011 Author Share Posted August 26, 2011 (edited) W koncu znalazlem konkretnego elektronika i powiedzial ze moja almerka jest calkiem rozklekotana i ze trzeba zaczac od katalizatora bo obie sondy pokazuja to samo i gdy cos tam zrobil z 2 sonda to zaczal sie wkrecac na obroty i przestal gasnac a takze cisnienie z 11 na wtryskach unormowalo sie na 3,3 i przez kata sa bledne odczyty i zeby cokolwiek dalej robic musi byc katalizator wporzadku. Kat 1 zaraz za kolektorem. chcac kupic z allegro raczej nie bede znal roku produkcji i miesiaca oraz wersji nadwozia itp . Zreszta znalazlem tylko 2 od silnika 1.8 i jeden jest z wersji po lifcie. Edited August 26, 2011 by Marins Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 II sonda nic nie ma do wkręcania ani pracy silnika, kontroluje tylko stan KATA, ewentualnie zły skład mieszanki, jak się ma gaz w aucie, który można wywalić i dać tulejkę na II sondę aby nie zgłaszała błędu, coś ten Twój elektronik Ciebie naciągnął, co zrobi Twój elektronik jak auto będzie dobrze gadać bez KATA?? ja u siebie nie mam i jest gitt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marins Posted August 27, 2011 Author Share Posted August 27, 2011 No ale Ty masz primere i inny silnik. Ale odpowiada za mieszanke paliwa reguluje ja na podstawie danych ze spalin i wywala bledy zbyt bogata mieszanka lub zbyt uboga. Coś z tym katalizatorem musi byc nie tak skoro po emulacji tej 2 sondy praca silnika sie zmienila a jak jest tak jak powinno byc to jest zle... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted August 27, 2011 Share Posted August 27, 2011 1. No ale Ty masz primere i inny silnik. 2. Ale odpowiada za mieszanke paliwa reguluje ja na podstawie danych ze spalin i wywala bledy zbyt bogata mieszanka lub zbyt uboga. 3. Coś z tym katalizatorem musi byc nie tak skoro po emulacji tej 2 sondy praca silnika sie zmienila a jak jest tak jak powinno byc to jest zle... ad1. a jakie to ma znaczenie??? ad2. za to odpowiada I sonda a nie druga ad3. emulacja, czy to tulejką czy w jakiś inny sposób, ciekawe z drugiej strony co zrobił, powoduje to, że nei wywala błędu kata Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marins Posted August 29, 2011 Author Share Posted August 29, 2011 (edited) Dobra znalazłem gościa który by się podjął wyczyszczenia kata i emulacji 2 sondy tylko nigdy tego nie robił, słyszał ze na tulei się ja jakoś podwyższa czy jakoś tak. Jakby ktoś mógł napisać jak to dokładnie się robi lub jak to ma wyglądać to byłbym wdzięczny. Swoja droga elektronik powiedział ze prędzej się zemuluję 1 sondę niż 2 ale chyba nie miał do czynienia za dużo z nissanami. Pytasz co zrobił, mówił mi ze podpiął się pod kompa i pozmieniał / oszukał kompa wpisując inne wartości niż odczytywała lambda 2, po czym ciśnienie na wtryskach spadło z 11 na 3.3 oraz silnik zaczął wkręcać się na obroty i już nie gasł. Aha , prawdopodobnie mam 2 katalizatory tyle że ten 2 jest już chyba za obydwoma lambdami podobnie jak tłumiki środkowe. Można to wszystko wyciąć w cholerę albo wstawić tam strumienice czy zwykły kawałek rurki z kwasówki? Pytam tak teoretycznie. Edited August 29, 2011 by Marins Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted August 30, 2011 Share Posted August 30, 2011 1. Dobra znalazłem gościa który by się podjął wyczyszczenia kata i emulacji 2 sondy tylko nigdy tego nie robił, słyszał ze na tulei się ja jakoś podwyższa czy jakoś tak. Jakby ktoś mógł napisać jak to dokładnie się robi lub jak to ma wyglądać to byłbym wdzięczny. 2. Swoja droga elektronik powiedział ze prędzej się zemuluję 1 sondę niż 2 ale chyba nie miał do czynienia za dużo z nissanami. 3. Pytasz co zrobił, mówił mi ze podpiął się pod kompa i pozmieniał / oszukał kompa wpisując inne wartości niż odczytywała lambda 2, po czym ciśnienie na wtryskach spadło z 11 na 3.3 oraz silnik zaczął wkręcać się na obroty i już nie gasł. 4. Aha , prawdopodobnie mam 2 katalizatory tyle że ten 2 jest już chyba za obydwoma lambdami podobnie jak tłumiki środkowe. Można to wszystko wyciąć w cholerę albo wstawić tam strumienice czy zwykły kawałek rurki z kwasówki? Pytam tak teoretycznie. ad1. poszukaj w dziale primera, w temacie Triki i Sztuczki, jest przyklejony, tam masz rysunek co i jak zrobić ad2. jedną i drugą można ad3. ale w ori ECU???? jak On to zrobił?? ad4. tak masz dwa katy, pierwszy w kolektorze a drugi za II sondą, można wywalić i włożyć jakiś przelotowy tłumik, na strumienicę szkoda kasy, zwykły kawałek rury też można włożyć, ale będzie głośniej 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marins Posted September 3, 2011 Author Share Posted September 3, 2011 (edited) Podobno ma pro sprzęt za kilkanaście tyś zł ale ja go nie pytałem, tylko słyszałem. Dzięki Dino za pomoc. Dzisiaj pojade do tego gościa i niech coś próbuje robić z tym katem i sondą. Jeszcze tylko pytanko odnośnie samej tulejki. Czy sonda ma się całkowicie schować w tej tulejce tak żeby wogóle nie dochodziła do rury? Czy np koniec sondy ma być równy z końcem gwintu tulei? Kat jest już pusty i tuleja założona na 2 sondę. Oprócz tego że jest głośniej to nic się nie zmieniło... Trzeba teraz znowu do elektronika żeby posprawdzał wszystko jeszcze raz i ewentualnie wykasował jakieś błędy czy raczej operacja się nie powiodła? Edited August 30, 2011 by Marins Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.