dudi4all Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 (edited) Nurtuje mnie czy zawiasy drzwiowe z Terrano II będą pasowały do Tyrka I-ej generacji bo muszę sobie wymienić. Edited August 28, 2011 by dudi4all Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniel_a Posted August 29, 2011 Share Posted August 29, 2011 (edited) czesc raczej nie ale beda pasowały od micry 2 ,primery .almery w podobnych rocznikach co tyraniec wpisz na allegro i porównaj ja małem kiedyś micre i zostały mi 2 zawiasy i sa ideal co z terrana 2 pozdr. Daniel dodam jeszcze że kierownica i air bag też pasuja z primery .almery wiec jak chca za kierownice do t2 500 to za kpl kierownica +airbag można wyrwac za 200zl Edited August 29, 2011 by tarpan 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dudi4all Posted August 31, 2011 Author Share Posted August 31, 2011 (edited) czesc raczej nie ale beda pasowały od micry 2 ,primery .almery w podobnych rocznikach co tyraniec wpisz na allegro i porównaj ja małem kiedyś micre i zostały mi 2 zawiasy i sa ideal co z terrana 2 pozdr. Daniel dodam jeszcze że kierownica i air bag też pasuja z primery .almery wiec jak chca za kierownice do t2 500 to za kpl kierownica +airbag można wyrwac za 200zl Dzięki wielkie za info. Pozdrawiam:D Edited August 31, 2011 by dudi4all Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bayes Posted August 8, 2016 Share Posted August 8, 2016 (edited) Odgrzebię temat. Siema po czasie, tak btw. Potwierdźcie proszę, że zawiasy w drzwiach terrano I są przyspawane do drzwi i przykręcane tylko od strony błotnika. Bo tak mam w swoim i tak mi wychodzi jak przeglądam katalog części. Upindolił mi się górny zawias w drzwiach kierowcy. Ponieważ te drzwi i tak opadły mocno, a po latach kupowania na Allegro nie mam złudzeń że dostałbym nie-wyświechtane zawiasy i to do Terrano I, to postanowiłem dać wrocławskiemu ASO zarobić. Jakiś niemiły pizduś przyjął zamówienie (cytuję - "zawiasy do drzwi kierowcy terrano jedynki") skasował 200 zł zaliczki i zapisał numer telefonu. Oczywiście nie zadzwonił. Przyjeżdżam dziś i oto co na mnie czekało (razy dwa): Czegoś tu brakuje, prawda? A wołają za taką plachę dwie i pół stówy i wg ASO to się nazywa "zawias drzwi przedni" (cytat z nalepki). No ja cie pi*dolę. A już sobie nagrałem magika-blacharza. I co on biedak z tym ma zrobić teraz? Wygląda na to, że brakuje tam takich pizdrygałek jak niżej i wygląda na to, że też je będę musiał domówić, bo wygląda że one są kluczowe dla sprawy. Pytanie, czy wyświechtane otwory w tym, co jest przyspawane do drzwi - i czego nie da się zamówić - nie spieprzą i tak całej roboty. I znowu pewnie pi*da w ASO coś pomyli/zapomni przy zamawianiu. Dajcie znać co z tym przyspawaniem. Edited August 8, 2016 by Bayes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
azm-61 Posted August 8, 2016 Share Posted August 8, 2016 Ale ta część zawiasa wygląda na element z T2. przykręcany jest do słupka. Oj za taką kasę to bym Tobie zregenerował oba zawiasy. Może jeszcze wypowiedzą się ci co mają T1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bayes Posted August 9, 2016 Share Posted August 9, 2016 Azm, no ale jak byś zregenerował, jak połowa zawiasu (przy każdym zawiasie) jest u mnie przyspawana do drzwi? Połowę zawiasu byś zregenerował? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mariah Posted August 9, 2016 Share Posted August 9, 2016 Potwierdźcie proszę, że zawiasy w drzwiach terrano I są przyspawane do drzwi i przykręcane tylko od strony błotnika. Potwierdzam. Jedna część jest przykręcana do nadwozia, a druga jest integralna częścią drzwi. Tak więc w ASO dostałeś to co zamówiłeś. Sprawdź dokładnie, bo odstawiam na wyrobienie otworów tej część lub/i tych szpilek (nie wiem jak to się fachowo nazywa) z ostatniego rysunku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bayes Posted August 9, 2016 Share Posted August 9, 2016 (edited) Tak więc w ASO dostałeś to co zamówiłeś.No nie tak do końca, bo misio malinowy co z wyraźnym niesmakiem przyjmował zamówienie mógł choć spytać, czy życzę sobie cały komplet (blacha + szpilka + podkładki + seger) czy tylko blachę. Po kiego grzyba mi sama blacha? Dzięki za potwierdzenie. Działam dalej. Edited August 9, 2016 by Bayes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
azm-61 Posted August 9, 2016 Share Posted August 9, 2016 Azm, no ale jak byś zregenerował, jak połowa zawiasu (przy każdym zawiasie) jest u mnie przyspawana do drzwi? Połowę zawiasu byś zregenerował? Potraktuj moją wypowiedź jak wziętą w cudzysłów bo wiadomo, że tego na odległość nie wykonam ani Ty nie będziesz wycinał z drzwi zawiasów. Uważam, że bez tego elementu za 250 zł. też dobry blacharz czy mechanik ale powtórzę mechanik, a nie wymieniacz zregeneruje stare zawiasy i to za cenę właśnie tego jednego elementu z ASO. Przecież rozbite otwory w zawiasach można zaspawać, ponownie nawiercić, a nawet wytulejować, można dorobić jeśli zajdzie taka potrzeba nawet nowe elementy ale to już zależy od chęci i umiejętności, a także możliwości danego speca. Ja tylko stwierdziłem, u siebie bym je zregenerował bo mam odpowiednie zaplecze. Cena tego elementu w ASO szokuje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
łysy Posted August 10, 2016 Share Posted August 10, 2016 To w tej części co ci przysłali wyrabiają się otwory i można to zregenerować jak kolega wspomniał u dobrego blachaża lub mechanika.a po drugie kolego to co żadko siada w autkach zawsze jest drogie ,a od pracownika w aso niewymagaj poświęceń bo on morze pierwszy raz widział i zamawiał części do takiej fury poprostu go zaskoczyłeś. Wysłane z mojego SM-G350 przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bayes Posted September 1, 2016 Share Posted September 1, 2016 Dzięki Panowie za wsparcie i cenne opinie, jak zawsze. Dalszy ciąg historii. Osie zawiasów w moim Terrano I przez kogoś bliżej nieokreślonego w przeszłości zostały przyspawane do elementu przykręcanego do nadwozia. Mi w drzwiach kierowcy urwał się górny zawias. Urwał się w sposób dziwny - mianowicie przyspawana oś zawiasu zatarła się w środku tulei przyspawanej do drzwi, po czym po kilkukrotnym otwarciu i zamknięciu tychże - ukręciła się po obu stronach i drzwi wypadły z górnego zawiasu, na szczęście ogranicznik i dolny zawias wytrzymał. Wczoraj w końcu miałem możliwość się tym zająć (wychodzenie stroną pasażera zaczyna mnie irytować pomału ) - udało się odkręcić i zdjąć drzwi bez ściągania błotnika. Jest duża szansa że też da się je bez tego przykręcić... ALE Nosz kufa nie jestem w stanie wybić tego kawałka osi, który zapiekł się w tulei przyspawanej do drzwi. Próbowałem rozwiercać, ale położenie (przyspawanego) elementu uniemożliwia ustawienie wiertarki w osi tulei. Element znajduje się w miejscu niewiarygodnie upierdliwym, z różnych stron miejsce jest ograniczone elementami drzwi, nie sposób nawet jakiegoś ściągacza (a raczej wypychacza) wykminić, bo nie ma jak włożyć. Ktoś ma jakiś pomysł? Zrobię dziś foty, bo - jak mawiają korposzczury - kejs jest czelendżing. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
azm-61 Posted September 1, 2016 Share Posted September 1, 2016 Źle, że próbowałeś nawiercać. Trzeba było do urwanej ośki przyspawać nakrętkę i wtedy próbować przekręcać ośką. Zapewne kilka, a nawet kilkanaście razy nakrętka by się urwała ale przez podgrzewanie ośki spawami może by puściła. Przy okazji pokręcania ośką smarować jakąś oliwką penetrującą. Chyba, że z drugiej strony nie nawiercałeś, a jest miejsce na spawanie. Teraz to można dorobić przyrząd - ja bym tak próbował:tulejka - rurka z wyciętym rowkiem na schowanie się główki zawiasu i na jednym z końców przyspawać grubszą tulejkę z otworem aby ośka się przez ten otwór wysuwała, ona będzie spełniać rolę ogranicznika przyrządu. Z drugiej strony przyspawać podobną tulejkę z dość grubą ścianką, a otwór nagwintować pod śrubę, którą będzie się pokręcać aby wypchnąć ośkę. Śruba z drobnym gwintem np. M10x1 o klasie wytrzymałości minimum 8,8 ale najlepiej 10,9 , a w niej nawiercony otwór prowadzący pod utwardzany wałek o średnicy nieco mniejszej od średnicy ośki. Wałek celowo wprowadzony w śrubę po to żeby miał sztywne prowadzenie. Takim przyrządem może się uda ją wycisnąć z tego mocowania bez większej ingerencji w drzwi. Czas (dla mnie) wykonania przyrządu od 30 min do 1 godz. w zależności co z materiałów akurat wpadnie w ręce. Oczywiście jest to pierwszy pomysł ale znając już trochę życia nie zawsze musi spełnić zamierzone cele. Między teorią, a praktyką jest niekiedy przepaść. Bez eksperymentowania nic się nie zrobi. Następny pomysł to już odcięcie samego zawiasu jeśli w ogóle da się go odciąć i ponownie go przyspawać (mile widziane obiecane powyżej zdjęcie) i podgrzanie całego mocowania, a następnie wyciskanie lub wybijanie. Później zregenerowanie całego zawiasu i przyspawanie główki z powrotem ale to już ingerencja w drzwi i lakier.Ja osobiście bym zaczął od pierwszego pomysłu choć wiem, że uzależnione jest to od Twoich możliwości. Zapewne ktoś jeszcze przedstawi swój dobry pomysł "bo co dwie głowy to nie jedna". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mariah Posted September 3, 2016 Share Posted September 3, 2016 Wiertarka z kamieniem do szlifowania w kształcie walca lub dremel ( w zależności czym dysponujesz) i zeszlifuj spaw. Może chwilę to zajmie, ale uważam że najprostsze rozwiązania są najlepsze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
azm-61 Posted September 3, 2016 Share Posted September 3, 2016 Wiertarka z kamieniem do szlifowania w kształcie walca lub dremel ( w zależności czym dysponujesz) i zeszlifuj spaw. Może chwilę to zajmie, ale uważam że najprostsze rozwiązania są najlepsze. Kolego, nie przeczytałeś uważnie o co chodzi autorowi tematu. Jemu nie chodzi o oszlifowanie spawów lecz o wybicie , wyciśnięcie zardzewiałej, zatartej ośki z trudno dostępnego miejsca. Gdyby miało mu chodzić tylko o szlifowanie spawów to raczej by się nas o to nie pytał. Tu cytat z jego wypowiedzi: Osie zawiasów w moim Terrano I przez kogoś bliżej nieokreślonego w przeszłości zostały przyspawane do elementu przykręcanego do nadwozia. Mi w drzwiach kierowcy urwał się górny zawias. Urwał się w sposób dziwny - mianowicie przyspawana oś zawiasu zatarła się w środku tulei przyspawanej do drzwi, po czym po kilkukrotnym otwarciu i zamknięciu tychże - ukręciła się po obu stronach i drzwi wypadły z górnego zawiasu, na szczęście ogranicznik i dolny zawias wytrzymał. Wczoraj w końcu miałem możliwość się tym zająć (wychodzenie stroną pasażera zaczyna mnie irytować pomału ) - udało się odkręcić i zdjąć drzwi bez ściągania błotnika. Jest duża szansa że też da się je bez tego przykręcić... ALE Nosz kufa nie jestem w stanie wybić tego kawałka osi, który zapiekł się w tulei przyspawanej do drzwi. Próbowałem rozwiercać, ale położenie (przyspawanego) elementu uniemożliwia ustawienie wiertarki w osi tulei. Element znajduje się w miejscu niewiarygodnie upierdliwym, z różnych stron miejsce jest ograniczone elementami drzwi, nie sposób nawet jakiegoś ściągacza (a raczej wypychacza) wykminić, bo nie ma jak włożyć. Autor pytania chyba już nie jest zainteresowany naszą pomocą bo miał dodać zdjęcia, a tego nie zrobił. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kincab Posted September 3, 2016 Share Posted September 3, 2016 Jestem po wymianie zawiasów na nowe potrzeba info proszę zadzwonić 609 468 810 Poszło sprawnie koszt tulejek z zawleczkami 110 zł w serwisie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.