Qadrat Posted September 2, 2011 Share Posted September 2, 2011 Według instrukcji, producent do N15 każe zalewać olej 80W90 klasy GL-4. To jest minerał... Zmieniał może ktoś kiedyś olej w skrzyni i może się podzielić informacją, co zalał? Bo z tego, co mi wiadomo - skrzynia zalana minerałem w mrozy będzie chodzić jak w maśle, a nawet czasami może być niemożliwe wrzucenie biegu... Do mojego drugiego auta (nie Nissan) producent każe zalewać 75W90 klasy GL-4. To już jest półsyntetyk, lepiej. Wiem też, że nie wolno wlewać oleju klasy GL-5 do skrzyń, gdzie jest przewidziane GL-4. Tutaj obszerniejszy artykuł: www.omnibus-gh.pl/plik.php?id=346 I teraz już sam nie wiem, co zalać. Z jednej strony skoro instrukcja zaleca minerał 80W90 GL-4, a na takim oleju zimą będzie tragedia... Z drugiej strony - wg mnie najlepszym wyborem by było zalać skrzynię półsyntetykiem 75W90 GL4 - ale nie wiem, czy wszystko będzie ok... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulisses Posted September 2, 2011 Share Posted September 2, 2011 Powinien być 75W-90 pełen syntetyk. Polecam Castrola TAX-F. A czemu chcesz zmieniać olej w skrzyni? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qadrat Posted September 2, 2011 Author Share Posted September 2, 2011 Na liczniku 210tys. km a olej od nowości nie ruszany. Książka zaleca wymianę co 60tys. km. W klasie GL-4 (a taka powinna być) nie występuje pełen syntetyk 75W90, jedynie półsyntetyk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulisses Posted September 3, 2011 Share Posted September 3, 2011 Jaka książka? Service manual czy instrukcja obsługi bo jak to drugie to odpuść sobie - jest dużo błędów. A właśnie 75w90 gl 4 to powinien być pełen syntetyk -> http://www.google.com/search?q=gl4+75w90&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a#hl=en&client=firefox-a&hs=fQL&rls=org.mozilla:pl:official&sa=X&ei=SrpiTuGkD4KHhQfY98GdCg&ved=0CBwQvwUoAQ&q=gl4+75w90+synthetic&spell=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.&fp=bdc9b0269213fa8f&biw=1366&bih=583 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest thk Posted September 4, 2011 Share Posted September 4, 2011 instrukcja obsługi mówi o: 75W-90 lub 80W-90 / API GL-4 jako najbardziej "uniwersalnych"; powyżej wspomniano i polecono Castrol Manual TAF-X 75W-90 GL 4-5 (aktualna nazwa to: Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 GL-4+), jak już zauważono uprzednio jest to w pełni syntetyczny olej przekładniowy, od niedawna (około roku czasu) mam go u siebie zalanego w N16, problemów przy ostatniej zimie nie było (a mroziło i do i powyżej -20), tyle od siebie ew. nieco więcej o olejach do skrzyń napisałem w miniFAQ; pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qadrat Posted September 4, 2011 Author Share Posted September 4, 2011 Jaka książka? Service manual czy instrukcja obsługi bo jak to drugie to odpuść sobie - jest dużo błędów. W serwisówce "Sam naprawiam" jest również masa błędów, a najbardziej rażący to sposób ustawienia znaków na kole od pompy wtryskowej... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulisses Posted September 4, 2011 Share Posted September 4, 2011 Sam naprawiam to nie service manual - chodziło mi o oryginał (po angielsku) wg którego pracują ASO Nissana. Ale to już OT, co nie zmienia faktu, że najlepszy olej do skrzyń manualnych w większości nissanów to 75W90 GL4 pełen syntetyk. KONIEC.KROPKA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grucha jr Posted September 4, 2011 Share Posted September 4, 2011 Ja ostatnio przy okazji wymiany łożysk w skrzyni zalałem Valvoline Durablend 75W90 GL-4. Weszło prawie 3 litry, koszt 99zł Jest to chyba półsyntetyk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasio_ciaputek Posted September 5, 2011 Share Posted September 5, 2011 Kiedyś wyczytałem, że ze względu na mosiężne synchronizatory należy zalewać skrzynkę olejem syntetycznym (N16). Z drugiej jednak strony w N16 skrzynia jest do remontu średnio co 150000 km więc co daje zalanie syntetyka do takiej skrzyni oprócz tego, że na mrozie lepiej biegi wchodzą? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Grzech Posted September 6, 2011 Share Posted September 6, 2011 Z drugiej jednak strony w N16 skrzynia jest do remontu średnio co 150000 km Skąd takie info? Chyba na torze, jak się nie schodzi z czerwonego pola:) Prawie 250k/km mam nawinięte i sprzęgło, skrzynia i wiele innych elementów, które wg podobnych informacji powinno już od 100tys nie żyć u mnie ma się dobrze. A pod moją nogą alma czasem nie ma lekko:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Werewolf Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 Witam, również przymierzam się do zmiany oleju w skrzynce na 75w90. Mam 140 tys przebiegu, olej nie zmieniany nigdy. Skusiło mnie bo czasem jedynkę ciężko wbić oraz wsteczny. Jedynka raz na 10/20 razy wchodzi do połowy i muszę wybić i poprawić. Podobnie ze wstecznym. Nie wiem dlaczego tak się dzieje i czy pomoże wymiana oleju. Może coś doradzicie?? Skrzynia chodzi ładnie, po prostu mnie to irytuje, bo jestem pedantem sprzętowym A ten olej do skrzyni to wlać półsyntetyk czy syntetyk?? Co tam może być oryginalnie zalane? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qadrat Posted September 7, 2011 Author Share Posted September 7, 2011 Kontaktowałem się z byłym pracownikiem ASO Nissana. Ponoć fabryka zalewała do N15 olej 75W80. A co do jedynki i wstecznego - te skrzynie tak mają. Wystarczy puścić sprzęgło i wcisnąć jeszcze raz. Czasami jedynka i wsteczny wchodzą dość specyficznie. W Vitarze mam to samo, też ten sam układ biegów w skrzyni. W Baleno też identycznie było Jak będziesz zmieniał, pamiętaj, by nie wlać oleju o klasie GL-5. Możliwa korozja chemiczna metali kolorowych w skrzyni, GL-5 posiadają w cholerę więcej dodatków ulepszających niż GL-4. Z tego, co się zorientowałem, najbardziej odpowiedni byłby CASTROL SYNTRANS TRANSAXLE 75W90 o klasie GL-4+. Pełny syntetyk, nie mylić z olejami "syntetycznymi" opisanych jako "na bazie syntetycznej". Na PW mogę dać namiary na osobę, która sprzedaje pewny, niepodrabiany olej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasio_ciaputek Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 (edited) Jedynka raz na 10/20 razy wchodzi do połowy i muszę wybić i poprawić. Podobnie ze wstecznym. Przy jedynce to kwestia zużytego synchronizatora a przy wstecznym przyczyną jest jego brak. Nie przejmowałbym się za bardzo tym małym problemem. Skąd takie info? Z Siedlec od Pana Dmowskiego który te skrzynie robi codziennie i tu z forum od różnych Forumowiczów. Prawie 250k/km mam nawinięte i sprzęgło, skrzynia i wiele innych elementów, które wg podobnych informacji powinno już od 100tys nie żyć Gratuluję bezawaryjności. U mnie fabryczne sprzęgło wymienione przy 190 tyś a mechanizm różnicowy przy 185 tyś. Jak będziesz zmieniał, pamiętaj, by nie wlać oleju o klasie GL-5. Możliwa korozja chemiczna metali kolorowych w skrzyni, GL-5 posiadają w cholerę więcej dodatków ulepszających niż GL-4. O, Kolega trafił w sedno, o to chodziło z tymi synchronizatorami mosiężnymi właśnie. Edited September 7, 2011 by jasio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tusiek Posted January 25, 2012 Share Posted January 25, 2012 a ile by kosztowałą wymiana łożysk w skrzyni do GTI?? bo mi warczy na głównym wałku w skrzyni łożysko... opłąca się to wogóle?? bo nie ukrywam że mam juz na oku inna skrzynie za bagatela 550 zł a co do oleju to ja zakupie ten CASTROL SYNTRANS TRANSAXLE 75W90 GL-4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest matt28 Posted February 1, 2012 Share Posted February 1, 2012 Jak będziesz zmieniał, pamiętaj, by nie wlać oleju o klasie GL-5. Możliwa korozja chemiczna metali kolorowych w skrzyni, GL-5 posiadają w cholerę więcej dodatków ulepszających niż GL-4. Dokładnie. Osobiście kupiłem Elf Tranself 75W/80, GL-4, lecz z tego co wyczytałem na innych forach, dobry tez jest Fuchs, Valvoline, Castrol. Weszły niecałe 3 litry. Po wymianie (po 110 000 km) skrzynia odzyskała elastyczność, skoczyły się problemy z biegiem wstecznym. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.