Guest Maxjack77 Posted September 5, 2011 Share Posted September 5, 2011 Witam Mam problem z przegrzewjącym sie silnikiem. Wymieniłem termostat ale nadal przy temperaturze powietrza okolo 30 stopni i zwiększonym obciażeniu (np.: podjazd pod górke) temperatura silnika wzrasta, co prawda nie dochodzi do czerwonego pola ale jest niebezpiecznie blisko. Poradzcie co to jeszcze moze być ??? Mechanik twierdzi ze widział jak pompa wody jak by "ślizgała" czy to mozlwe by to pompa wody nie nadążyła z wymianą wody ?? Nissan Primera combi P11 2.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted September 5, 2011 Share Posted September 5, 2011 mam to samo, raczej normalny objaw w takich warunkach pogodowych, a z drugiej strony to ciekawe jak to mechanik widział, że ślizga się pompa wody stroboskop w oku Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysiek1958 Posted September 6, 2011 Share Posted September 6, 2011 Moze mu chodzilo o to ze pasek sie slizga . To bardziej prwdopodobne. Nie zobaczy czy pompa wodna sie slizga ale czy cieknie tak. Jeszcze profilaktycznie sprawdzilbym czy jest dobrze zalozony przewod na tym czujniku jednopinowym od temp. na wskazniku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maxjack77 Posted September 6, 2011 Share Posted September 6, 2011 No tak mówił o pasku i podobno moze to wpływać na obieg wody (pompa nie wyrania z chłodzeniem) Zdziwiłem dziś znajomego jak powiedzialem ze w korku temperatura sie stabilizuje a nie rośnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted September 6, 2011 Share Posted September 6, 2011 czyli pompa daje radę, a jak by pasek był za luźny to by piszczał podczas kręcenia kierą, bo jest na tym samym co wspomaganie Link to comment Share on other sites More sharing options...
jswistow Posted September 6, 2011 Share Posted September 6, 2011 przyczyn może być wiele,z tego co opisujesz problem występuje tylko podczas obciążenia silnika,rozumiem że termostat masz sprawny i wentylatory również,sprawdź czy oby przypadkiem chłodnica z zewnątrz nie była mocno zasyfiona,(brak przepływu powietrza będzie skutkować niewystarczającym chłodzeniem)może również być zakamieniona w środku,można spróbować by było ją przepłukać jakąś płukanką,wreszcie źle ustawiony zapłon bądź kąt wtrysku( nie wiem czy masz ZI czy ZS) też może mieć wpływ na wzrost temperatury silnika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.