Guest kazakoff Posted September 6, 2011 Share Posted September 6, 2011 Witam, Powoli ogarnalem sie po zakupie mojej 2,2 Di, ale chce o nia zadbac, zeby mi dlugo sluzyla. Czytajac wiele watkow natknalem sie na opinie, co mozna spokojnie wywalic modyfikowac w tym modelu zeby chodzil jeszcze lepiej? Katalizator, chlodniczka oleju, zaslepienie EGR? Czy cos jeszcze? Czy ingerencja w te elementy jest calkowicie bezpieczna dla silnika? Jesli tak, to po co to madre glowy stworzyly? ;] Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mario632 Posted September 6, 2011 Share Posted September 6, 2011 (edited) Witam, Powoli ogarnalem sie po zakupie mojej 2,2 Di, ale chce o nia zadbac, zeby mi dlugo sluzyla. Czytajac wiele watkow natknalem sie na opinie, co mozna spokojnie wywalic modyfikowac w tym modelu zeby chodzil jeszcze lepiej? Katalizator, chlodniczka oleju, zaslepienie EGR? Czy cos jeszcze? Czy ingerencja w te elementy jest calkowicie bezpieczna dla silnika? Jesli tak, to po co to madre glowy stworzyly? ;] Pozdrawiam EKOLOGIA Ja zaslepilem EGR i wywalilem kata. Poza zapachem starego jelcza czasem jak stane za zapalonym autem minusow nie zauwazyłem:) Edited September 6, 2011 by mario632 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonsao Posted September 6, 2011 Share Posted September 6, 2011 Pierwszo słysze o wywaleniu chłodniczki oleju.Co to daje??Mógłbyś cos opisać na ten temat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kazakoff Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 Ktos w jakims temacie pisal ze usunal chlodniczke oleju, ale nie moge teraz tego zlokalizowac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qadrat Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 Chłodnicy oleju nie radzę usuwać. Akurat EGR i katalizator to tylko ekologia, tak chłodnica oleju do działu ekologii nie należy. Nie po to rzesza skośnookich inżynierków projektowała chłodniczkę, żeby potem jednak okazała się zbędna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonsao Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 OK!!Ale co by miało dać wywalenie tej chlodniczki oleju??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasio_ciaputek Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 OK!!Ale co by miało dać wywalenie tej chlodniczki oleju??? tak na zdrowy rozsądek chłodnica chłodzi, więc jak wywalisz to nie chłodzi. Dobrze myślę? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonsao Posted September 8, 2011 Share Posted September 8, 2011 tak na zdrowy rozsądek chłodnica chłodzi, więc jak wywalisz to nie chłodzi. Dobrze myślę? No to tyle to i ja wiem.Ale czy wywalenie tej chlodniczki spowoduje przyrost mocy?(nie sądze).A może zmniejszy zużycie paliwa?(też nie sądze).Więc pozostaje pytanie co zyskam po usunieciu chłodniczki oleju?(prócz nie wielkiego zmniejszenia masy pojazdu) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qadrat Posted September 8, 2011 Share Posted September 8, 2011 Na przykładzie mojego byłego motocykla (XJ600) mogę tylko napisać tyle: tam chłodnica oleju miała 6cm wysokości. Często ciekły połączenia z przewodami olejowymi, trzeba było przerabiać na uszczelnienia z grubszej miedzi. Ale wystarczyło, że motocykl poleciał na bok i lekko wystająca chłodnica była do wymiany. W związku z tym, że duża nie była - to za dużo nie dawała, niektórzy ją wywalali i robili połączenie przewód-przewód. W Almerze takich problemów nie ma. Spalanie się nie zmniejszy, moc nie wzrośnie. Jedynie to masa spadnie, może o kilogram... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasio_ciaputek Posted September 8, 2011 Share Posted September 8, 2011 Jedynie to masa spadnie, może o kilogram... i przestanie chłodzić Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rastaman81 Posted September 8, 2011 Share Posted September 8, 2011 ta chłodnica podobno jest strasznie awaryjna po prostu a można bez niej jeździć spokojnie. wywala sie po prostu po to żeby uniknąć awarii gdzieś na drodze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kazakoff Posted September 9, 2011 Share Posted September 9, 2011 Jaka blaszka jest najodpowiedniejsza do zaslepienia EGR? Czy moze lepiej wcisnac monete? Czy generalnie EGR tez sie czysci? Jesli tak to czym? Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek22 Posted September 9, 2011 Share Posted September 9, 2011 mozna czyscic ale blaszka to najlepiej jakas aluminiowa lub inna odporna na rdze. nie musi byc jakas zaroodporna bo po zatkaniu nie bedzie tam duzej tmp. ok 40-50 stopni co do monety nie jestem przekonany czy bedzie dobrze uszczelniała. ja mam blaszke gdy troche pojerzdze to moge dotknac rury egr bez poparzen mozesz smiało usunac wkaład katalizatora i sprzedac te resztki po kat sprawdzic czy nie jest zaoliwiona przepływaka jak tak to poczysc jakims srodkiem do gaznikow uwazajac bo mozna łatwo uszkodzic i mam pytanie czy ktos modyfikował dolot, bo jak widac w almach powietrze nie jest pobierane z najchłodniejszego miejsca, widac to czasem w upalny dzien kiedy stoji sie na swiatłach chce sie ruszyc a auto zamulone i brakuje mu tchu dopiero puzniej zaczyna jechac a w nocy to jak nie ten silnik zywe az chce sie nacisac na gaz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.