Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Olej w automacie


badi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam po dłuuugiej przerwie. 2.0dci automat 4x4...Nissan twierdzi, że oczywiście oleju w automacie się nie wymienia. Jest to moje 4-te auto z automatem, ale pierwsze nowe z salonu i nie bardzo wiem co robić. Zwykle wymieniałem olej w swoich automatach co 60tkm. Teraz się zastanawiam czy nie stracę gwarancji w razie gdyby coś się stało po wymianie. Zastanawiał się ktoś nad tym? Pozdrawiam forumowiczów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automat to CVT?

 





(1)If towing a trailer,using a camper or a car-topcarrier,or driving on rough or muddy roads, inspect CVT fluid deterioration with Consult-III every 90,000 km (54,000 miles), then change CVT fluid NS-2 if necessary. And if Consult-III is not available, change (do not just inspect) CVT fluid NS-2 every 90,000 km (54,000 miles). Using transmission fluid other than Genuine NIS- SAN CVT Fluid NS-2 will damage the CVT, which is not covered by the warranty.

 

Czyli po naszemu: przy jeździe w trudnym warunkach (przyczepa, bagażnik dachowy, teren), przy przebiegu 90kkm, sprawdzić stopień zużycia oleju za pomocą zestawu diagnostycznego consult III. Jeśli brak jest dostępu do diagnostyki consult III - wymienić płyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro Nissan twierdzi, że się nie wymienia, to nie wymieniaj ;)

 

jak chcesz spać spokojnie to możesz jeszcze ich poprosić o pisemne stanowisko w tej sprawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie jak to jest, żaden serwis nie sugeruje wymiany w skrzyni aut., ale jak się sypią to bardzo często okazuje się, że problemem był zużyty olej w automacie. Tam jest miska olejowa i filtr. To olej tak jak w silniku pracuje i poddawany jest różnym warunkom. Dzięki koledze z góry na plik pdf. W sumie pisemne stanowisko Nissana byłoby niegłupie, na wszelki wypadek. Napisałem do Nissana w UK, tam je produkują, ciekawe co napiszą. Dam znać. Dziękuję za zainteresowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja historia z wymianą oleju w automacie.

W moim poprzednim aucie, Ford Mondeo 2.0 TDCi 130 KM, miałem 5 biegowy tiptronic japońskiej firmy JATCO. Według forda w tej skrzyni oleju się nie wymienia, ale tę skrzynię montował w swoich samochodach także między innymi Volvo, w ASO Volvo twierdzili że olej wymienia się w tym modelu skrzyni po 60 tyś km. Ford nie kazał, więc nie wymieniłem. Po zakończeniu gwarancji (4 lata), przy przebiegu 113 tyś km, automat zaczął podszarpywać, w ASO Forda stwierdzili że z niewiadomych dla nich przyczyn automat się skończył i mogą zaproponować nowy z montażem za jedyne 14 000 zł. Podziękowałem i oddałem auto do warsztatu zajmującego się automatami, spuszczany ze skrzyni olej miał ciemną barwę i lekko zalatywał spalenizną. Mechanik stwierdził, że to przez brak zmiany oleju. Do regeneracji poszło sprzęgło, wyczyszczono płytę sterującą itd. Automat zaczął działać jak nowy. Zalano go oryginalnym olejem fordowskim przeznaczonym do tej skrzyni i kazano wymieniać co 40 tyś km. Po naprawie przejechałem autem kolejne 4 lata, auto sprzedałem znajomemu, który nadal chce wypić ze mną piwo, co oznacza że z auta jest zadowolony i z automatem nie ma problemu.

 

Żeby nie było tak, że tylko namawiam na wymianę oleju, to także przestrzegam, że nie zawsze jest fajnie po jego wymianie. Znam dwa przypadki gdzie taka wymiana nie weszła na dobre, pierwszy, do skrzyni z dużym przebiegiem zalano nowy olej i skrzynia się rozsypała, drugi, do skrzyni zalano olej w złej specyfikacji i w tym przypadku taniej wyszło zamontowanie używki z gwarancją niż naprawa starej.

Największym problemem jest znalezienie mechanika który o skrzyniach ma pojęcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że mam kumpla w ASO mercedesa to moge Wam powiedzieć, że w mercedesach nie wymieniano oleju w automacie, a jakieś 2 miesiące temu przyszła dyrektywa, żeby wymieniać co 90 tys.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i właśnie widzimy Panowie, że temat wcale nie jest taki jednoznaczny. Ja z aut z automatem miałem Vectrę B 2,5V6 - zwykły 4 biegowy automat, później Opla Signum z 6 biegowym tiptronikiem i w nim skrzynia szarpała, ale były one ogólnie wadliwe, BMW 530d (2006) i tu skrzynia była bajeczna. W każdym z tych aut zmieniałem olej w skrzyni i wszystko było ok...może z wyjątkiem Signum, którego szybko sprzedałem. Problem polega na tym, że np. w BMW skrzynia ma bardo łatwo lekko wymienialną miskę olejową oraz filtry co w przypadku Qashqaia nie jest tak oczywiste i olej wymienia się w ASO (pytałem w Gdyni) częściowo i bez wymiany filtra. Spuszczają połowę, zalewają połowę i po ok.10 tkm wymieniają tak po raz kolejny. Tak samo było w Oplach. W BMW całość i doradzał mi to autoryzowany serwis BMW mimo tego, że BMW oficjalnie nie nakazuje wymiany oleju a automatach. Dostałem w miedzy czasie informację od Nissan Polska, że skrzynia jest bezobsługowa. Mam podkładkę. Swoją drogą już widziałem masę skrzyń z walniętą skrzynią i olej faktycznie był czarny, a powinien być bordowy bo nowy ma kolor czerwony. Kolega pracuje w warsztacie, który naprawia automaty i twierdzi, że w każdej skrzyni należy zmieniać olej. I kogo tu słuchać? Z doświadczenia ASO często nie ma racji, albo nie chce uznać racji klienta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem kiedys e39 3.0dA - wymiana nie była potrzebna wg serwisu-niemniej w serwisie skrzyń zalecano wymianę - podział był a dwa rodzaje wymian:

1. pełny [cala zawartosc oleju wraz z filtrem]

2. cześciowy [chyba 70% oleju + filtry]

 

skrzynia bezawaryjnie[byc moze dzieki wlasie wymianom] chodzila do 400 tys i chodzi dalej [auto zostalo w rodzinie]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś Vectrę C z automatem japońskiego producenta AISIN (montowaną także m.in. w Volvo). Opel nie przewidywał wymiamny oleju w tej skrzyni, producent skrzyni owszem. Skutek często był taki, że przez okres gwarancji w zasadzie nie było możliwości wymiany oleju bez utraty gwarancji, a po jej upływie padała skrzynia (w moim przypadku w aucie trzyletnim). Koszt nowej skrzyni w Oplu... 36 tyś zł.

Radzę więc znaleźć dobry serwis automatów (niestety, w Polsce jest ich tylko kilka - ja polecam ASB Długołęka koło Wrocławia) i tam zapytać o wymianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem kiedyś Mitsubishi Coltem z automatem. Pomimo zapisów w instrukcji wymieniałem olej co 60 kkm. Tak podpowiedział serwis.

A z drugiej strony, jaki w tym może mieć interes producent samochodów aby ich produkty były długowieczne. Wystarczy, że wytrzymają okres gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie może nie byłoby głupim pomysłem, aby skontaktować się z producentem automatu w QQ? Czy ktoś wie gdzie je składają? Nissan Polska pewnie nie ma pojęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Słuchajcie odświeżam temat. Jak dotąd nie dowiedziałem się kto jest producentem skrzyń automatycznych dla Qashqaia. Czy są tu jacyś użytkownicy tej skrzyni, którzy już wymieniali olej lub mają powyżej 60tkm i zastanawiają się nad zmianą? Mam jeszcze trochę czasu do tych 60tkm, ale na pewno stuknie przed końcem gwarancji więc zaczynam temat wałkować. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja jestem po wymianie oleju w CVT .. zrobilem to profilaktyczne, bo autko ma dopiero 44tys km, wiec nie bylo takiej potrzeby .. Wlasnie nabylem je jako uzywane, a ze negocjacje przy zakupie uplywaly nam przyjemnie :icecream:, wiec poprosilem rowniez o wymiane oleju w skrzyni,.. troche to trwalo ( kilka dni).. okazalo sie, ze autoryzowany serwis nie posiadal takowego plynu i musial sciagac dla mnie extra,, caly lancuszek zaleznosci, ale w koncu dzis odebralem,.. pierwsze wrazenia z jazdy wiecej niz bardzo pozytywne,. mam na mysli skrzynie jak i pojazd jako taki :thumbsup: :thumbsup: ... moja piekniejsza polowka powinna byc zadowolona, bo to autko dla niej :D .. lada chwila czeka mnie dluga trasa z Hiszpanii do Polski, wiec bedzie okazja aby przyjrzec sie calej reszcie ..

 

pzdr :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

CVT to inna skrzynia, ale powiedz mi czy zmieniłeś olej w ASO czy w warsztacie zajmującym się automatami? Czy został wymieniony filtr? Czy wymieniłeś cały olej czy tylko część? Pozdrawiam świątecznie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej wraz z filtrem wymieniany byl w autoryzowanym serwisie Nissana.. wymiana tzw. dynamiczna, czyli zalanie nowym olejem, przejazdzaka, powrot do serwisu i ponowna wymiana,.. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość zbysio1973

Witam

Producent skrzyń to chyba Japonia. Musiałem szukać czujników, które ktoś sobie zaadoptował podczas postoju po kolizji. Servis firmowy to nieprawdopodobna przygoda. Wracając do skrzyni producentem czujników jest Mitsubishi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

No i skoczyło mi na zegarku 60 tysięcy kilometrów, więc teoretycznie powinienem wymienić olej w automacie. Niech się wypowiedzą użytkownicy QQ z tą skrzynią i powiedzą co robią? Wymieniają, czy nie? Koszt samej wymiany jest niski bo to raptem 150pln w serwisie. Olej to inna sprawa. Doradzi ktoś? Boję się, że jeśli nie wymienię to będę żałował w późniejszym czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że to nie jest skrzynia CVT, a zwykły tiptronic 6 biegowy. Chyba, że używa się tego samego oleju w co wątpię. Olej jakoś znajdę. Czyli kolega wymieniał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie wymieniałem, bo w życiu nie jeździłem automatem

 

jednak mam styczność z ludźmi, którzy serwisują własne auta z automatem i każdy z nich olej zmienia

 

ja zmieniam także w każdej manualnej skrzyni, średnio co ok. 60 tysięcy kilometrów i jest dobrze

 

nikt mi nie wmówi, że oleju w skrzyni się nie zmienia (obojętnie jakiej) - ci, którzy tak twierdzą to najczęściej żyją potem z jej napraw czy wymian na nowe/używane

zobaczcie jak wygląda przepracowany w skrzyni olej po 100 kkm

 

nawet jeśli nie robi się drogiej wymiany dynamicznej to warto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...