Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Olej w automacie


badi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

Kiedy należy wymienić olej? Gdy jest on mocno brunatny i sprawia wrażenie mętnego. Gdy jego zapach jest podejrzanie dziwny. Oraz gdy wg instrukcji serwisowej producenta skrzyni zbliża się przebieg wymagający wymiany oleju.

 No tak ale w ASO dostałem informację, że się nie wymienia. W książce serwisowej też nic konkretnego nie piszą. Więc pozostaje jedynie pojechać do serwisu, który specjalizuje się tylko w naprawie automatów i u nich to wymienić. Wcześniej widziałem, że ktoś umieścił informacje z instrukcji o wymianie co 90 tys.

 

Orientuje się ktoś może gdzie jest miarka oleju w skrzyni CVT ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, na przeglądzie w ASO przy 60 tyś poprosiłem o wymianę oleju w automacie, Po odbiorze samochodu dowiedziałem się, że mam wymienioną rurę turbo z przezroczystej na czarną pewnie żeby nie było widać oleju rzygającego z turbiny, oraz mam zmieniony program w silniku. Zapodano mi mniej Nm, aby panewki wytrzymywały do 100 tyś. Pan z Aso poinformował mnie, że jestem do przodu i nie muszę wymieniać oleju w skrzyni. Jednak jak się uparłem (pewnie byłem tym upierdliwym klientem) dowiedziałem się, że wymiana oleju powoduje utratę gwarancji na skrzynię biegów.

Moje spostrzeżenia są takie, że przeliczone jest wszystko do 100-150tyś, a później płać. Serwis od skrzyń ewidentnie powie, że wina jest twoja bo nie był wymieniany olej. Najgorzej wygląda sprawa silnika ponieważ chciałem zrobić sobie chipa przy automacie brakuje mi trochę kucy, ale obracająca panewka nie daje mi spać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co udało mi się ustalić to Nissan zamontował skrzynię Jatco CVT2M (JF011E, Nissan: RE0F10A). Nissan zaleca olej NS-2 (999MP-NS200P). Co do wymiany to producent zaleca kontrolę pogorszenia płynu co 60tyś km zarejestrowaną przez komputer skrzyni korzystając z Consulta. Jeśli serwis nie ma możliwości sprawdzić informacji poprzez interfejs Consult-III, należy olej wymienić.

 

Oleju wchodzi od 8.3 do 9.5 w zależności od wersji skrzyni:

1XF6C, 1XF9C, 1XF9E - 8.3L (2WD)

1XF6D, 1XF9D - 8.5L (2WD)

1XF6E, 1XF4A - 9.3L (AWD)

1XF7A, 1XF4B - 9.5L (AWD)

Skrzynia posiada filtr oleju oraz jednorazową uszczelkę miski olejowej którą należy wymienić przy zmianie filtra.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za informację, podjąłem decyzję i wymieniam ten olej metodą statyczną na oryginalny i na 50-60 tys km będę miał spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. Posiadam QQ J10 z 2008 roku 2.0 Benzyna ze skrzynią CVT z przebiegiem 93 500 km. (2 właściciel)

Nie wymieniłem i nie wymieniam oleju. Pytałem wszędzie i zdania są rózne.

Ja trzymam się zdania że jeżeli ASO mówi że się nie wymienia to nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, na przeglądzie w ASO przy 60 tyś poprosiłem o wymianę oleju w automacie, Po odbiorze samochodu dowiedziałem się, że mam wymienioną rurę turbo z przezroczystej na czarną pewnie żeby nie było widać oleju rzygającego z turbiny, oraz mam zmieniony program w silniku. Zapodano mi mniej Nm, aby panewki wytrzymywały do 100 tyś. Pan z Aso poinformował mnie, że jestem do przodu i nie muszę wymieniać oleju w skrzyni. Jednak jak się uparłem (pewnie byłem tym upierdliwym klientem) dowiedziałem się, że wymiana oleju powoduje utratę gwarancji na skrzynię biegów.

Moje spostrzeżenia są takie, że przeliczone jest wszystko do 100-150tyś, a później płać. Serwis od skrzyń ewidentnie powie, że wina jest twoja bo nie był wymieniany olej. Najgorzej wygląda sprawa silnika ponieważ chciałem zrobić sobie chipa przy automacie brakuje mi trochę kucy, ale obracająca panewka nie daje mi spać.

W karcie przeglądowej-wkładka do książki serwisowej jest napisane przy przeglądzie na 90tys inspekcja stanu oleju, a w razie potrzeby wymiana. 

Doradca widze, że nawet nie wytłumaczył do końca przebiegu akcji serwisowych. Wymiana przewodu dolotowego w silnikach J10 dCI jest spowodowana parceniem starych przewodów, czyli utraca mocy, check engine, cały silnik zachlapany olejem,więc jeśli tej akcji nie mieliście wykonanej to warto podjechać i sprawdzić czy auto podlega pod akcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Posiadam QQ J10 z 2008 roku 2.0 Benzyna ze skrzynią CVT z przebiegiem 93 500 km. (2 właściciel)

Nie wymieniłem i nie wymieniam oleju. Pytałem wszędzie i zdania są rózne.

Ja trzymam się zdania że jeżeli ASO mówi że się nie wymienia to nie.

 

Mi również w serwisie mówili, że się nie wymienia. Osobiście zdecydowałem, że mimo takiej informacji wymienię olej. Zrobiłem specjalnie zdjęcie jak wyglądał olej zlany ze skrzyni:

 

https://drive.google.com/file/d/0B8o40KwlGZR1ZTVRWXEzYmZ1X3VyX21WMmVRQWJDd19aTWI4/edit?usp=sharing

 

Uważam, że warto poświęcić pieniądze na tą wymianę i mieć spokój przed długi czas, naprawa CVT nie należy do tanich.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem specjalnie zdjęcie jak wyglądał olej zlany ze skrzyni

 

Kolor w twoim przypadku rzeczywiście nieciekawy.

U mnie sprawdzam w miarę na bieżąco poziom oleju w CVT szabelką. Kolor oleju na szabelce jest taki sam jak kolor oleju kujawskiego :-). Przeźroczysty, czysty. lepki.... Można by pomyśleć że wczoraj wymieniany i dlatego m.in. nie wymieniam i nie szukam na siłę wydatków. Gdybym na szbelce kolor miał tak ciemny jak ty być może też bym się zastanowił nad wymianą. Ale.....

 

tak trochę z innej beczki. Wiele osób piszę że w skrzyniach (ogólnie) olej się wymienia jak w każdej ruchomej mechanicznej części...

 

Miałem 3 samochody w życiu i w żadnym nigdy nie wymieniałem oleju w skrzyni (manulanej) a samochody jeżdżą do dzisiaj. Jeden FORD z 1987 roku czy Toyota z 1999 roku. Mam w rodzinie też automaty Lexus z CVT i tam też nikt nigdy nie wymieniał oleju i samochody jeżdżą lata. Gdyby nie internet to nigdy bym nie pomyślał o wymienie oleju w skrzyni biegów. Człowiek jednak czyta i się nakręca, a że chce dobrze dla swojego samochodu więc i jemu się udziela panika....

 

Wymianie oleju w skrzyni nie mówię nie bo różne są przypadki ale z własnego doświadczenia wydaje mi się to trochę naciągane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jestem posiadaczem Nissana Qashqai 2 dci z 6 biegowym automatem na razie z małym przebiegiem i zastanawiam się w jaki sposób wymienia się olej w skrzyni biegów , która nie posiada korka spustowego, a wszystkie otwory inspekcyjne znajdują się na bocznych płaszczyznach obudowy, nie posiada chłodnicy oleju ( chłodzona jest płynem chłodzącym silnika). Może faktycznie jest bezobsługowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam. Nie chcę zakładać nowego tematu ponieważ z tym tematem w jakims stopniu jest powiązany....

 

 

Wymieniałem ostatnio opony z zimowych na letnie i korzystając z okazji że koła są ściągnięte rzuciłem okiem co tam słychać pod spodem...

 

Zauważyłem ciemną śrubę (najprawdopodobniej od skrzyni biegów) która mnie zaniepokoiła. Zrobiłem zdjęcie. Śruba ta jest sucha. Pod palcem nie czuć wilgoci. Wygląda jak by kiedyś coś się wylało i wypaliło z czasem. Palec oczywiście jest brudny ale suchy. Myślę że może was zapytam co to może lub mogło być i czy zapomnieć o tym a może trzeba coś działać...

 

Oczywiście auto chodzi idealnie, wszystko gra, olej jest.....

 

Jakieś pomysły?

post-75311-0-54615400-1427219648_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam. Nie chcę zakładać nowego tematu ponieważ z tym tematem w jakims stopniu jest powiązany....

 

 

Wymieniałem ostatnio opony z zimowych na letnie i korzystając z okazji że koła są ściągnięte rzuciłem okiem co tam słychać pod spodem...

 

Zauważyłem ciemną śrubę (najprawdopodobniej od skrzyni biegów) która mnie zaniepokoiła. Zrobiłem zdjęcie. Śruba ta jest sucha. Pod palcem nie czuć wilgoci. Wygląda jak by kiedyś coś się wylało i wypaliło z czasem. Palec oczywiście jest brudny ale suchy. Myślę że może was zapytam co to może lub mogło być i czy zapomnieć o tym a może trzeba coś działać...

 

Oczywiście auto chodzi idealnie, wszystko gra, olej jest.....

 

Jakieś pomysły?

Witam. Jak na moje oko, zwykła sprawa eksploatacyjna, zabrudzenie i tyle. Dał bym spokój. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość airzocho

Mój przypadek wymiany oleju w automacie CVT (benzyna 2.0 l) został wymuszony awarią chłodnicy tego oleju. Chłodnica rozszczelniła się 9 miesięcy po końcu gwarancji i musiałem wymieniać całą chłodnicę (za 2760 zł.) oraz olej. Mam nadzieję, iż ta wymiana nie spowoduje awarii skrzyni. Doszedłem do wniosku, iż Nissan to jednak kiepska marka. Wyciek oleju nastąpił w trakcie jazdy i szczęście, iż jechałem krótki odcinek. Wyciek zauważyłem na postoju. Ciekawe, że tej klasy samochód nie ma żadnej kontrolki - wskaźnika spadku ciśnienia oleju w skrzyni biegów. Gdybym jechał dłuższy odcinek to pewnie zniszczyłbym skrzynię. Próbowałem reklamować awarię do Nissana Polska, ale mnie olali. Odpisali w uproszczeniu, iż po gwarancji to ich samochód ma prawo się rozsypać. W wakacje wybieram się na południe Europy i mam duszę na ramieniu czy dojadę i wrócę. Poprzednio jeździłem 10 lat seatem Toledo i nic się nie psuło. W Qashqai'u stale coś się dzieje.

U mnie dokładnie to samo (7 miesięcy po upływie gwarancji). Czy ktoś wie, w którym miejscu wlewa się olej do skrzyni i w jaki sposób sprawdzić jego prawidłowy stan?

 

Odpowiem sam sobie, będzie dla potomnych :)

Mimo, iż niby w CVT oleju sie nie wymienia to skrzynia wyposażona jest w bagnet do kontroli poziomu oleju (między silnikiem a skrzynią z małą czarną zatyczką, żeby wyjąć trzeba śrubokrętem wcisnąć zapadkę).

 

Mimo, iż serwis orzekł, że skrzynia i chłodnica jest do wymiany (ze skrzyni wydobywały się głośne metaliczne odgłosy) i podliczył mnie na 40.000zł to chłodnicę pospawałem (150zl) a po złałożeniu chłodnicy skrzynię zalałem olejem Motul CVT (20zł/litr).

Hałas ze skrzyni ucichł prawie natychmiast. Po przejechaniu 100km skrzynia chodzi jak malina. Zamknąłem się ze wszystkim w 300zł ( do skrzyni weszły 3l oleju).

Dodam, że olej, który wypływał ze skrzyni był czarny i wyglądał na zużyty. Przebieg 84.000 km.

Edytowane przez airzocho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Ponieważ nie zadowolało mnie rozwiązanie wymiany oleju w Jatco 613 propnowane tutaj http://www.espacepl....hp?f=27&t=14055

a więc statyczna wymiana gdzie zejdzie 2 lub 3 litrów przepracowanego oleju na 7,5 litra całej objętości szukałem innego rozwiązania.

I tutaj podziękowania dla podforum X-trail'a gdzie przez przypadek natknąłem sie na wątek o automatach :)

 

Tak więc umówiłem się na dynamiczną wymianę oleju:

najpierw jazda próbna z mechanikiem - kilka pytań związanych ze skrzynią i już za chwilę auto na podnośniku przygotowywane jest do procedury wymiany oleju.

A sama wymiana oleju tą metodą jest możliwa dzięki specjalnemu adapterowi który jest wpinany zamiast wymiennika olej - płyn chłodniczy i następuje odpalenie "piekielnej machiny" :P

Na początek filtrowanie wstępne starego oleju, o dziwo kolor jeszcze nie czarny lecz ciemnobrązowy bez zapachu przepalenia, przy przebiegu 102k chyba nieżle.

Dalej następuje przepompowanie przez skrzynię 10 litrów świeżego oleju i tu kończy pracę maszyna. Fachowiec sprawdza poziom oleju, składa wszystko do kupy i jedziemy na jazdę testową.

 

Subiektywnie: skrzynia pracuje ciszej.

Obiektywnie: przełączanie biegów płynniejsze, w niektórych warunkach jazdy zmiana przełożeń zauważalna tylko po wskazówce obrotomierza.

 

Czy warto ? -  pytanie nie na miejscu, to oczywiasta oczywistość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , jakim olejem zalana została skrzynia i koszt tej przyjemności.............?

Edytowane przez arczi13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

automat został zalany tym olejem : Ravenol ATF type J2/S

koszt niewspółmierny do wartości  skrzyni - 650 pln

 

Pozdrawiam

Wielkie dzięki , zamierzam też wymienić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Panowie doradzicie...

Jestem po wymianie oleju w skrzyni automatycznej w 2.0 dci 150KM w QQ. Wymiana miała miejsce w ASO Nissana, jestem z niej średnio zadowolony ponieważ metodą statyczną wymieniono ~2,5 litra oleju (czyli 1/3 całej pojemności).

Nie wiem co mam teraz zrobić, taka wymiana to w mojej ocenie lipa bo większość oleju nadal nie została wymieniona. Nie dawało mi to spokoju więc zadzwoniłem do Nissana, udało mi się wynegocjować że w cenie dzisiejszej wymiany mogę przyjechać kolejny raz i ponownie wymienią olej - pomysł jest taki aby przeprowadzić "płukankę" tj. zlać ponownie stary olej, zalać świeży olej, dać silnikowi trochę popracować tak aby olej się wymieszał i następnie powtórzyć tę operację z raz lub dwa.

Logicznie rozumując po przeprowadzeniu takiej płukanki, w skrzyni będzie więcej świeżego oleju niż jest teraz, więc ma to chyba sens... Co o tym myślicie?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...