Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nissan Micra K10 GA16DE


wronek89
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

MODEL: Nissan Micra K10 rok prod. 1992, pierwsza rejestracja 1993, w kraju od 12.2005

SILNIK: GA16DE (wtrysk), silnik pochodzi z Sunnego rok prod. 1993, wałki DS, kolektor 73C, zewnętrzna pompa paliwa z Mercedesa, olej Valvoline VR1 10W60, nowy kompletny rozrząd.

UKŁAD DOLOTOWY: seryjna puszka bez doprowadzonego zimnego powietrza, tzw. b. ciepły dolot.

UKŁAD WYDECHOWY: Kolektor 4-2-1, przelot fi50mm, tłumik końcowy przelotowy WM Sport, cały wydech by MdCars.

UKŁAD NAPĘDOWY: seria z Sunnego, półosie robione na wymiar przez Motomax.

UKŁAD HAMULCOWY: pompa, zaciski, klocki seria z Sunnego 1,6.

ZAWIESZENIE: seria K10.

ELEKTRONIKA: cała elektronika z Sunnego.

CAR-AUDIO: brak.

ŚRODEK: kompletne wybebeszenie, z tyłu zostało tylko koło zapasowe, wyleciała podsufitka oraz 'dywan', waga na razie nieznana.

BODY-KIT: seria K10.

MOC: nie mierzone.

OSIĄGI: GTech ok 8,8s do 100km/h.

 

Pokrótce historia autka. Szukając Micry zwracałem uwagę tylko na blachę, dlatego kupiłem egzemplarz garażowany, praktycznie bez rdzy, jedynym jego mankamentem jest wgniot na drzwiach, rdza na lewym kielichu oraz już zrobiony pas przedni. Pojechałem po niego do Międzychodu.

 

Dawce znalazłem w Łodzi, Sunny sedan po dzwonie w prawy błotnik. Podobnież jeździł na o\Mobilu 0W40 i taki olej też był w bagażniku. Silnik grzechotał, kupiłem go ze świadomością, że rozrząd jest do roboty, reszta była bez zarzutu.

 

Całość prac wykonywał Damian z MdCars, który bardzo lubi być pionierem w takich rzeczach (Almerka Mara z kompresorem, a wkrótce coś równie ciekawego). Podziękowania dla wszystkich, którzy pomagali w projekcie, był on moim marzeniem już od dłuższego czasu, duże brawa dla Damiana, który ostro musiał przecierać szlaki w tym temacie.

 

Do zrobienia jest jeszcze mnóstwo. Opony, hamulce, zawieszenie, wygląd przodu i dużo dużo innych rzeczy, na pierwszy ogień jakiś sensowny dolot, przewody, świece itd.

 

ga16de.jpg

 

Dawca:

ga16de1.jpg

ga16de2.jpg

ga16de3.jpg

ga16de4.jpg

 

Cała wiązka potrzebna do odpalenia auta to tylko tyle przewodów ;)

ga16de5.jpg

 

Goły silnik:

ga16de6.jpg

 

Goła Micra :D

ga16de7.jpg

 

Nowy rozrząd:

ga16de8.jpg

 

Nowe półosie oraz stare:

ga16de9.jpg

 

Sanki pod silnikiem:

ga16de10.jpg

 

Wahacze oraz zwrotnice z K11 już na aucie:

ga16de11.jpg

ga16de12.jpg

 

Przerobiona lewa łapa silnika:

ga16de13.jpg

 

Silnik na aucie, zostały pierdółki:

ga16de14.jpg

ga16de15.jpg

ga16de16.jpg

 

Sesja nad bajorkiem:

ga16de17.jpg

ga16de18.jpg

ga16de19.jpg

ga16de20.jpg

ga16de21.jpg

ga16de22.jpg

ga16de23.jpg

ga16de24.jpg

ga16de25.jpg

ga16de26.jpg

ga16de27.jpg

ga16de28.jpg

 

 

Jeszcze raz szacun dla Damiana i polecam MdCars wszystkim B)

pozdro 600

Edytowane przez wronek89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Troche czasu minęło, sporo uprgradów doszło ;)

 

Jeszcze w tamtym roku aku poleciał do tyłu.

imagebrake0003.jpg
imagebrake0004.jpg

 

Wymienione świeczki, przewody, kopułka, palec, założony stożek Fuijta.

szatan001.jpg

 

Na hamowni na zlocie NZ 2012 wypluło:

hamownia.jpg

 

Tak sie gibał na obniżonym MTS

oes.jpg

 

A na koniec sezonu 2012 zroobiłem sobie polereczkę :)

polerka1.jpg
polerka5.jpg
polerka3.jpg
polerka2.jpg
polerka4.jpg
polerka6.jpg

 

 

Jak ktoś tu zagląda to dajcie znać to nadrobie tegoroczny sezon :P

Edytowane przez wronek89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

a co to za frajda szperać po necie, każdy głupi umie :P tutaj wrzucaj co tam nowego się dzieje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A więc przed zlotem 2013 roboty miałem dużo, rozebrałem calutkie podwozie i w kwietniu zabrałem się za konserwancje :)

 

Bak, wahacze, belka jeszcze przed piaskowaniem i malownaiem.
remont1.jpg
remont2.jpg
Podłoga przed nałożeniem konserwancji ;)
remont3.jpg
 remont4.jpg
 remont5.jpg
Jak widać przewody wymagały natychmiastowej interwencji  :cool:
remont6.jpg

 


1. wyczyszczona ruda
2. na pozostałości korreador na bazie kwasu fosforowego
3. 2 warstwy podkładu na rdze urekor śnieżki
4. zgrzewy wypełnione gumą do spawów
5. a na wszystko poszedł valvoline bodysafe
6. w profile zamknięte valvoline tectyl ml

konserwacja1.jpg
konserwacja2.jpg
konserwacja3.jpg

 

Czas naglił, ale pogoda zaczęła się poprawiać więc postępy było widać.

 

Założone przewody hamulcowe tył oraz paliwowe. Zamontowany bak, strasznie trudna sprawa w pojedynke  :mrgreen:


Zacząłem również składać zawiechę (wszystko piasek i proszek), na razie wstępnie wszystko skręcone na nowych śrubeczkach 10,9 :)

zawi1.jpg
zawi2.jpg
zawi3.jpg
zawi4.jpg
zawi6.jpg
zawi5.jpg

 

Kilka fotek gotowego tyłu:
gotow1.jpg
gotow2.jpg
gotow3.jpg
gotow4.jpg
gotow7.jpg
Dołożyłem korektory na tyle od Corsy C, bo przy hamowaniu blokowało ciągle tył. Dzięki Pawel18PL Wleciały równiez przewody w oplocie od przewodystalowe.pl
gotow5.jpg
Dłuższe szpilki od razu wpadły również tak na 'zaś'
gotow6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

]MODEL: [/b]Nissan Micra K10 rok prod. 1992, pierwsza rejestracja 1993, w kraju od 12.2005
[b]SILNIK:[/b] GA16DE (wtrysk), silnik pochodzi z Sunnego rok prod. 1993, wałki DS, kolektor 73C, zewnętrzna pompa paliwa z Mercedesa 2.3, olej Motul 300V 15W50, nowy kompletny rozrząd.
[b]UKŁAD DOLOTOWY:[/b] stożek Fujita z druciarskim doprowadzeniem zimnego powietrza.
[b]UKŁAD WYDECHOWY:[/b] Kolektor 4-2-1, przelot fi50mm, tłumik końcowy przelotowy WM Sport.
[b]UKŁAD NAPĘDOWY:[/b] seria z Sunnego, półosie robione na wymiar przez Motomax (niedokładnie z resztą :-?) .
[b]UKŁAD HAMULCOWY:[/b] pompa, zaciski, klocki seria z Sunnego 1,6, przewody w oplocie, nowe przewody miedziane, z tyłu korektory hamowania z Corsy C.
[b]ZAWIESZENIE:[/b] przód: gwint z Golfa 3 Bilstein/H&R, regulowana rozpórka, komplet poliuretanów, tył: stała rozpórka, komplet poliuretanów, sprężyny MTS-35 dodatkowqo obniżone i utwardzone przez kowala, amortyzatory Sachs gazowe.
[b]ELEKTRONIKA:[/b] cała elektronika z Sunnego.
[b]CAR-AUDIO:[/b] brak.
[bRODEK:[/b] kompletne wybebeszenie, jedyne co zostało to koło zapasowe, boczki z przodu, kokpit i dwa fotele z K10 Super S, kierownica chińczyk prawie jak Momo - nieco mniejsza i dużo wygodniejsza od standardowej, akumulator w tylnym prawym rogu auta (nowa Centra 40Ah).
[b]WAGA:[/b] ok. 760kg. (może być nieaktualna)
[b]BODY-KIT:[/b] seria K10.
[b]MOC:[/b] 110KM/154Nm (wykres poniżej).
[b]OSIĄGI:[/b] GTech ok 7,55s do 100km/h. 16,4s fotokomórki (Zlot 2012), 16,01s fotokomórki Zlot 2013...

[img]http://gardener.jupe.pl/micra/ga16de.jpg[/img]
[img]http://gardener.jupe.pl/micra/hamownia.jpg[/img]

Dawca:
[img]http://gardener.jupe.pl/micra/ga16de1.jpg[/img]
[img]http://gardener.jupe.pl/micra/ga16de2.jpg[/img]
[img]http://gardener.jupe.pl/micra/ga16de3.jpg[/img]
[img]http://gardener.jupe.pl/micra/ga16de4.jpg[/img]

Cała wiązka potrzebna do odpalenia auta to tylko tyle przewodów ;)
[img]http://gardener.jupe.pl/micra/ga16de5.jpg[/img]

Goły silnik:
[img]http://gardener.jupe.pl/micra/ga16de6.jpg[/img]

Goła Micra :D
[img]http://gardener.jupe.pl/micra/ga16de7.jpg[/img]

Nowy rozrząd:
[img]http://gardener.jupe.pl/micra/ga16de8.jpg[/img]

Nowe półosie oraz stare:
[img]http://gardener.jupe.pl/micra/ga16de9.jpg[/img]

Sanki pod silnikiem:
[img]http://gardener.jupe.pl/micra/ga16de10.jpg[/img]

Wahacze oraz zwrotnice z K11 już na aucie:
[img]http://gardener.jupe.pl/micra/ga16de11.jpg[/img]
[img]http://gardener.jupe.pl/micra/ga16de12.jpg[/img]

Przerobiona lewa łapa silnika:
[img]http://gardener.jupe.pl/micra/ga16de13.jpg[/img]

Silnik na aucie, zostały pierdółki:
[img]http://gardener.jupe.pl/micra/ga16de14.jpg[/img]
[img]http://gardener.jupe.pl/micra/ga16de15.jpg[/img]
[img]http://gardener.jupe.pl/micra/ga16de16.jpg[/img]

Sesja nad bajorkiem (wrzesień 2011):
[img]http://gardener.jupe.pl/micra/ga16de17.jpg[/img]
[img]http://gardener.jupe.pl/micra/ga16de18.jpg[/img]
[img]http://gardener.jupe.pl/micra/ga16de19.jpg[/img]
[img]http://gardener.jupe.pl/micra/ga16de20.jpg[/img]
[img]http://gardener.jupe.pl/micra/ga16de21.jpg[/img]
[img]http://gardener.jupe.pl/micra/ga16de22.jpg[/img]
[img]http://gardener.jupe.pl/micra/ga16de25.jpg[/img]
[img]http://gardener.jupe.pl/micra/ga16de26.jpg[/img]
[img]http://gardener.jupe.pl/micra/ga16de28.jpg[/img]
ga16de28.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MODEL: Nissan Micra K10 rok prod. 1992, pierwsza rejestracja 1993, w kraju od 12.2005
SILNIK: GA16DE (wtrysk), silnik pochodzi z Sunnego rok prod. 1993, wałki DS, kolektor 73C, zewnętrzna pompa paliwa z Mercedesa 2.3, nowe przewody paliwowe, elastyczne w oplocie, olej Motul 300V 15W50, nowy kompletny rozrząd.
UKŁAD DOLOTOWY: stożek Fujita z druciarskim doprowadzeniem zimnego powietrza.
UKŁAD WYDECHOWY: Kolektor 4-2-1, przelot fi50mm, tłumik  końcowy przelotowy WM Sport.
UKŁAD NAPĘDOWY: seria z Sunnego, półosie robione na wymiar przez Motomax (niedokładnie z resztą  :-?) .
UKŁAD HAMULCOWY: pompa, zaciski, klocki seria z Sunnego 1,6, przewody w oplocie, nowe przewody miedziane, z tyłu korektory hamowania z Corsy C.
ZAWIESZENIE: przód: gwint z Golfa 3 Bilstein/H&R, regulowana rozpórka, komplet poliuretanów, tył: stała rozpórka, komplet poliuretanów, sprężyny MTS-35 dodatkowqo obniżone i utwardzone przez kowala, amortyzatory Sachs gazowe.
ELEKTRONIKA: cała elektronika z Sunnego.
CAR-AUDIO: brak.
ŚRODEK: kompletne wybebeszenie, jedyne co zostało to koło zapasowe, boczki z przodu, kokpit i dwa fotele z K10 Super S, kierownica chińczyk prawie jak Momo - nieco mniejsza i dużo wygodniejsza od standardowej, akumulator w tylnym prawym rogu auta (nowa Centra 40Ah).
WAGA: ok. 760kg. (może być nieaktualna)
BODY-KIT: seria K10.
MOC: 110KM/154Nm (wykres poniżej).
OSIĄGI: GTech ok 7,55s do 100km/h. 16,4s fotokomórki (Zlot 2012), 16,01s fotokomórki Zlot 2013...

ga16de.jpg
hamownia.jpg

Dawca:
ga16de1.jpg
ga16de2.jpg
ga16de3.jpg
ga16de4.jpg

Cała wiązka potrzebna do odpalenia auta to tylko tyle przewodów ;)
ga16de5.jpg

Goły silnik:
ga16de6.jpg

Goła Micra :D
ga16de7.jpg

Nowy rozrząd:
ga16de8.jpg

Nowe półosie oraz stare:
ga16de9.jpg

Sanki pod silnikiem:
ga16de10.jpg

Wahacze oraz zwrotnice z K11 już na aucie:
ga16de11.jpg
ga16de12.jpg

Przerobiona lewa łapa silnika:
ga16de13.jpg

Silnik na aucie, zostały pierdółki:
ga16de14.jpg
ga16de15.jpg
ga16de16.jpg
 



ilu moderatorów muszę prosic o wstawienie poprzedniego posta zamiast pierwszego?

Edytowane przez wronek89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...