Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

200sx S14a by Chester


Gość _chester_

Rekomendowane odpowiedzi

Gość _chester_

Witajcie !!!

Jest to nissan 200sx s14a w wersji Racing który jest w moim posiadaniu od blisko 5lat i jest już moim drugim Racingiem wink.gif.

 

Auto stroiłem dwa lata temu, jest to jedyny uliczny SX poruszający się po naszych drogach bezawaryjnie generując moc blisko 400KM na seryjnym silniku wink.gif.

 

 

SILNIK: Sr20det

O 2 stopnie zimniejsze świece irydowe NGK

Turbina GT2871r wydechowy AR86 + przewody w oplocie

Rozwiercona przepustnica

Filtra paliwa z Nissana 300zx z32

Inne kółko przepustnicy

 

ELEKTRONIKA:

Solenoid z 1.8T (n75)

Przepływomierz 300zx z32 TT

Ecumaster (głównie jako EBC)

Nistune Type 4

 

UKŁAD DOLOTOWY:

Duży Filtr stożkowy Simota

Orurowanie 2.5 & 2.75” wraz z IC zamontowanym w zderzaku

Bov Blitz

UKŁAD WYDECHOWY:

Rurowy kolektor wydechowy

3” na dwóch tłumikach przelotowych

DP 3"

 

UKŁAD PALIWOWY:

Pompa paliwa Walbro 255h

Wtryski Nismo 555ccm

 

ZAWIESZENIE:

Sprężyny Eibach pro -35mm

Amortyzatory Bilstein B6 i Koni Sport

Rozpórka przednich kielichów CUSCO

Rozpórka tylnych kielichów TEIN

Regulowane wahacze tylnego zawieszenia

 

KOŁA:

Aluminiowe felgi 8x18” Oz Ultraleggera Matt Graphite Silver

Złote nakrętki D1 spec

 

Na 1/4 Mili: Białe OZ Ultraleggera 9x17" z Oponami R888 255/40

Na tor: Czarne OZ Superturismo 8x18" i 9x18" z oponami Federal 245/40

 

OPONY:

Przód- Toyo T1R 225/40

Tył- Pirelli P0 Rosso 255/35

 

UKŁAD HAMULCOWY:

Przód- Komplet z nissana 350z/Skyline R34 GTR

Brembo 4tłoczkowe aluminiowe zaciski z tarczą 324mm

Tył-Seryjne zaciski 2 tłoczkowe z tarcza 260mm

 

WNĘTRZE:

-słupek ze wskaźnikami 60mm:

+wskaźnik doładowania Greddy (czarny)

+wskaźnik EGT Greddy (czarny)

-Turbo timer HKS

 

ZEWNĄTRZ:

-przyciemnione klosze lamp oraz postojówek

-oklejone lampy

-białe kierunki przednie Apex

-białe kierunki boczne Apex

-logo Silvia na masce

-Spoiler Kouki na klapie bagażnika

-Przerobiony przedni zderzak

 

AUDIO:

Radio Pionier 2din ze sterowaniem w kierownicy

 

Czas na 1.4 mili na oficjalnych zadowach 12.81s (problemy ze ślizgającym się sprzęgłem).

Wg Racelogic czas to 12.5s.

 

 

ZDJĘCIA:

 

7.jpg

19.jpg

1-1.jpg

2-1.jpg

3-1.jpg

s4.jpg

 

 

Dzień do pierwszym strojeniu auto odwiedziło hamownię z racji Dyno Day.

Doładowanie 1.3 bara:

200SX.jpg

0.9 bara:

200SX2.jpg

 

Program był bardzo zachowawczy i krył pewne rezerwy mocy, dzięki czemu został poprawiony. Hamownia drogowa Ecumastera również wskazywała poprawę.

Szacowana moc to 380KM i 500NM.

 

Więcej o aucie przeczytać można było w magazynie GT, Japan Trends, na innych forach, zobaczyć w OPT bądź na stronie www.200sx.cba.pl

 

Auto strojone było przez Chester Ecu-Tune.PL. Na koncie mam ponad 40 strojeń samych Nissanów 200sx oraz dodatkowo aut innych marek które bezawaryjnie poruszają się po naszych drogach generując prawidłową moc ;). Zapraszam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Troszkę byłem zabiegany i brakowało czasu na wszystko. Przedstawiam jednak kolejne auto które mnie odwiedziło i udało się je wyleczyć :).

 

Jako pierwsze auto przedstawię Nissana 200sx s14 Z-edition, którego właścicielem jest Jacek.

Modyfikacje w aucie Jacka to typowy Stage 3 czyli:

 

-Turbo Gt2871r

-Wtryski 550

-Wydech 3"

-Przepływomierz Z32

-FMIC

 

Auto zostało wystrojone przez kogoś innego, jednak Jacek nie był zadowolony z tego jak jeździł Nissan. Specjaliści doradzali mu remont silnika itp. Jacek jednak postanowił mi zaufać i zdecydował się na montaż Nistune ze strojeniem. Auto w końcu zaczęło konkretnie podawać i cieszyć właściciela na tyle mocno że długo widniał banan na jego buzi :).

 

Tutaj prowizoryczne porównanie wykresów tego co było jak przyjechałem i jak wyjeżdżałem od Jacka:

Przed:

przed.jpg

Po:

87981199.jpg

Tutaj porównanie jak jeździło przed i po:

 

Przy pierwszym podejściu udało się ugrać ~360KM i 450Nm

 

 

Jacek był tak zadowolony, że postanowił iść za ciosem i ponownie wzmocnić Nissana. Zdecydował się na zakup wałków 264, większej przepustnicy, skrzyni biegów z Nissana 350z i zakucie silnika.

 

Po strojeniu auta zawitaliśmy od razu na hamowni Dominika w Ecu-Performance, aby nakreśliła nam prawdziwe kreski i zweryfikowała nasze odczucia drogowe, które konkretnie wskazywały że jest moc :).

Auto do 7tyś obrotów na 6tym biegu napędzało się naprawdę szybko i bez najmniejszych problemów :). Do tego EGT przy chłoście na biegach 1-6 dochodziło max do 870stopni.

 

 

Niestety nie udało nam się określić ostatecznych parametrów gdyż na hamowni zaczęło się ślizgać sprzęgło i tylko to powstrzymało nas od uzyskania lepszych wyników. Chociaż szkoda, ponieważ na ulicy auto radziło sobie bez problemów.

 

Nie było jednak wyjścia i zmuszeni byliśmy zmniejszyliśmy doładowanie do 1.2 bara (1.4 w peaku)

200sx1.jpg

Mimo tak niedużego doładowania udało się ugrać 411KM i 540Nm.

 

Kilka zdjęć pacjenta:

2a.jpg

1a-1.jpg

4a.jpg

6a.jpg

7a.jpg

5a.jpg

 

Filmik 0- ~300kmh:

Hamownia:

 

Znając właściciela auta niebawem będziemy walczyć dalej :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cudne auta..

szkoda, że tak trudno dostępne w sensownym stanie (mając inne wymagające hobby i małe dziecko nie mogę spędzać większości dnia w warsztacie ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 7 miesięcy temu...
Gość _chester_

Niestety jak zwykle brakuje czasu aby na forum pochwalić się wszystkim co fajne.

 

W czarnym Nissanie Jacka pod maską w zeszłym seoznie zagościło nowe Turbo i kilka dodatkowych modyfikacji :).

Autko podaje bardzo przyjemnie :icecream:

 

6.jpg

5.jpg

 

Filmik podczas strojenia:

 

Kilka dni temu czarnuch został wyprowadzony na wiosenny spacerek co zostało uwiecznione :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...