Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Znikający olej


Gość aniagal
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w czerwcu wymieniłam olej w silniku, weszło 3.6 l jak w instrukcji i było ok. Niestety kilka dni temu sprawdziłam , a na bagnecie jest poniżej minimum. Samochód był sprawdzany-nigdzie nie ma wycieku... Czy to możliwe żeby przez 3 miesiące, po zrobieniu około 4000 km była taka utrata oleju? Dlaczego? Słyszałam, że olej biorą głównie Primerki 1.8 , a to jest 2.0. Może mieliście z tym doczynienia. A, kontrolka oleju się nie pali. Pozdrawiam AG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję zrobić mały test: 2 osoby, rozgrzany silnik, pierwsza trzyma auto na postoju przez kilka, kilkanaście sekund na obrotach w okolicy 6 tys. albo i więcej, a druga obserwuje co się wydobywa z rury wydechowej. Jak kopci na niebiesko to wiadomo, pali olej.

A tak w ogóle to jaki przebieg ma auto i na jakim oleju jeździsz? Rozumiem, że stan sprawdzasz na równym, płaskim i nie pochylonym terenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Licznik 112000, olej Mobil 1 full syntetyk. Teren równy. Wczoraj dolałam 1 litr i jest bliżej max.

Przy jakim stanie poziomu oleju powinna zapalić się kontrolka, czy dopiero jak się zatrze silnik?

Edytowane przez aniagal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Licznik 112000, olej Mobil 1 full syntetyk. Teren równy. Wczoraj dolałam 1 litr i jest bliżej max.

Przy jakim stanie poziomu oleju powinna zapalić się kontrolka, czy dopiero jak się zatrze silnik?

 

 

Jak masz "full synthetic" to nadszedł najwyższy czas na "semi synthetic" czyli pół syntetyk.

 

Ps: Mam silnik 1.8 i od wymiany oleju do ponownej wymiany przejeżdzam 15000km i nic nie muszę dolewac - przebieg 135000km. Ale lubię miec stan pod max na bagnecie i dlatego dolewam ok.0,5l ze wzgledu na małą pojemnośc miski olejowej w sumie 3 litry podczas wymiany. Wydaje mi się że to branie oleju bierze się stąd że jeśli ktoś kręci silnik do czerwonego pola wtedy mogą cylindry i pierscienie tłoków nadmiernie zużywac się. Jeśli się jeździ normalnie bez nadmiernej brawury jest wszystko OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moja 1.8 -licznikowe 210.000 ,bierze i wlasnie zakupilem valwoline 10w40 za niedlugo wymiana, zobacze czy bedzie brac mniej;nie za bardzo wierze w to ze sie cos zmieni ale....Zobaczumy pozyjemy -dam znac co jest wart ten olej.Ja dolewam,bo coz mozna innego po za remontem (+-4patole)Narazie analiza spalin w normie(bo na gazie)wiec jeszcze posmigam i dam w prezecie corce a sam sie przymierzam do 350Z.Czekam na wiesci ze stanow,juz czas miec przyjemnosc z jerzdzenia i sprawic sobie cos...co odierzdza szubciej niz migniecie fotoradaru.. hehehehe!!!Poprzednia primera p10 zagazowana 340.000km nie brala ani kropli,poszla do ludzi bo zmienilem klimat i brak klimy byl dokuczliwy,jeszcze wczesniej sentra 1.6 150.tys km niente...Cos popsuli technicznie jak z francuzami zaczeli wspolpracowac,ale za to lepsza jakosc reszty ale...??????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

?jak kolega radził, 6000 obrotów przez kilkanaście sekund-nic nie ma żadnego dymu, przez chwilkę biała chmureczka ale to podobno woda zrury. Na pewno nie niebieski. Mam wrażenie, że przy wymianie może nie wlali tyle ile powinni, jeśli nie to nikt nie ma pomyslu. NA pewno nie ma wycieku. Teraz zobaczymy za jakiś czas, olej wlewano przy mnie. Pozdrawiam AG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jezdze na valvoline maxlife 10W40 i nadal bierze, takze olej nie wyeliminuje jego brania - jedynym lekarstwemjest wymiana pierscieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

nie podałeś w jakim to jest silniku. Jeżeli 1.9dci to mogło puścić uszczelnienie turbiny lub silnik ma przedmuchy.Zdejm rurę ssącą od filtra powietrza w którą wchodzi przewód z odmy - jeżeli od wewnątrz jest rura sucha to przedmuchów nie ma - następnie zdejm rurę tłoczącą przed przepustnicą tu już powinna być mokra - jeżeli tak jest to szukaj turbiny - ale zanim zaczniesz szukać poradź się innych - jeżdżenie ze znikającym olejem jest niebezpieczne dla silnika , możesz go zatrzeć jak turbina wessa olej. Dobrze obejrzyj silnik czy nie ma innych wycieków. Jeżeli twoja diagnoza wskaże jednak że turbina to zmień olej na mineralny u mnie pomogło ( np. elf turbo 15/W40). Powiadom nas jak rozwiązałeś problem

 

Olej może też znikać przez uszczelniacze wału z przodu lub od strony skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...