Gość aniagal Opublikowano 14 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 Witam, w czerwcu wymieniłam olej w silniku, weszło 3.6 l jak w instrukcji i było ok. Niestety kilka dni temu sprawdziłam , a na bagnecie jest poniżej minimum. Samochód był sprawdzany-nigdzie nie ma wycieku... Czy to możliwe żeby przez 3 miesiące, po zrobieniu około 4000 km była taka utrata oleju? Dlaczego? Słyszałam, że olej biorą głównie Primerki 1.8 , a to jest 2.0. Może mieliście z tym doczynienia. A, kontrolka oleju się nie pali. Pozdrawiam AG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kinio_lodz Opublikowano 14 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 moja 2,0 też ma ten problem - wydaje mi się że branie oleju nie dotyczy tylko 1,8... niestety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
słonik Opublikowano 14 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 Zmień olej na valvoline półsyntetyk maxlife i będzie ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotro29 Opublikowano 14 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 Witam Ania a ile oleju dolałaś od poniżej minimum do odpowiedniego stanu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 14 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 Proponuję zrobić mały test: 2 osoby, rozgrzany silnik, pierwsza trzyma auto na postoju przez kilka, kilkanaście sekund na obrotach w okolicy 6 tys. albo i więcej, a druga obserwuje co się wydobywa z rury wydechowej. Jak kopci na niebiesko to wiadomo, pali olej. A tak w ogóle to jaki przebieg ma auto i na jakim oleju jeździsz? Rozumiem, że stan sprawdzasz na równym, płaskim i nie pochylonym terenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jolo Opublikowano 14 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 moja 1.8 nic a nic nie bierze :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość aniagal Opublikowano 15 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 (edytowane) Licznik 112000, olej Mobil 1 full syntetyk. Teren równy. Wczoraj dolałam 1 litr i jest bliżej max. Przy jakim stanie poziomu oleju powinna zapalić się kontrolka, czy dopiero jak się zatrze silnik? Edytowane 15 Września 2011 przez aniagal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziki-toy Opublikowano 15 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 Licznik 112000, olej Mobil 1 full syntetyk. Teren równy. Wczoraj dolałam 1 litr i jest bliżej max. Przy jakim stanie poziomu oleju powinna zapalić się kontrolka, czy dopiero jak się zatrze silnik? Jak masz "full synthetic" to nadszedł najwyższy czas na "semi synthetic" czyli pół syntetyk. Ps: Mam silnik 1.8 i od wymiany oleju do ponownej wymiany przejeżdzam 15000km i nic nie muszę dolewac - przebieg 135000km. Ale lubię miec stan pod max na bagnecie i dlatego dolewam ok.0,5l ze wzgledu na małą pojemnośc miski olejowej w sumie 3 litry podczas wymiany. Wydaje mi się że to branie oleju bierze się stąd że jeśli ktoś kręci silnik do czerwonego pola wtedy mogą cylindry i pierscienie tłoków nadmiernie zużywac się. Jeśli się jeździ normalnie bez nadmiernej brawury jest wszystko OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabel Opublikowano 16 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2011 A moja 1.8 -licznikowe 210.000 ,bierze i wlasnie zakupilem valwoline 10w40 za niedlugo wymiana, zobacze czy bedzie brac mniej;nie za bardzo wierze w to ze sie cos zmieni ale....Zobaczumy pozyjemy -dam znac co jest wart ten olej.Ja dolewam,bo coz mozna innego po za remontem (+-4patole)Narazie analiza spalin w normie(bo na gazie)wiec jeszcze posmigam i dam w prezecie corce a sam sie przymierzam do 350Z.Czekam na wiesci ze stanow,juz czas miec przyjemnosc z jerzdzenia i sprawic sobie cos...co odierzdza szubciej niz migniecie fotoradaru.. hehehehe!!!Poprzednia primera p10 zagazowana 340.000km nie brala ani kropli,poszla do ludzi bo zmienilem klimat i brak klimy byl dokuczliwy,jeszcze wczesniej sentra 1.6 150.tys km niente...Cos popsuli technicznie jak z francuzami zaczeli wspolpracowac,ale za to lepsza jakosc reszty ale...?????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość aniagal Opublikowano 18 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 ?jak kolega radził, 6000 obrotów przez kilkanaście sekund-nic nie ma żadnego dymu, przez chwilkę biała chmureczka ale to podobno woda zrury. Na pewno nie niebieski. Mam wrażenie, że przy wymianie może nie wlali tyle ile powinni, jeśli nie to nikt nie ma pomyslu. NA pewno nie ma wycieku. Teraz zobaczymy za jakiś czas, olej wlewano przy mnie. Pozdrawiam AG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość glo Opublikowano 20 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 Niestety 2.0 cierpią na chroniczne zużywanie oleju. Może pomóc mały remont silnika. Ja natomiast zmieniłem olej na 10w40 GM (jeden z tańszych) i dalej jeżdzę nie przejmując się tym zbytnio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kargul Opublikowano 22 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2011 potwierdzam 2.0 bierze olej - przy tych przebiegach tańszym rozwiązaniem jest zmiana na 10W40 i dolewanie - przynajmniej tańszy olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krajesiak Opublikowano 25 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2011 Ja jezdze na valvoline maxlife 10W40 i nadal bierze, takze olej nie wyeliminuje jego brania - jedynym lekarstwemjest wymiana pierscieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 7 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 nie podałeś w jakim to jest silniku. Jeżeli 1.9dci to mogło puścić uszczelnienie turbiny lub silnik ma przedmuchy.Zdejm rurę ssącą od filtra powietrza w którą wchodzi przewód z odmy - jeżeli od wewnątrz jest rura sucha to przedmuchów nie ma - następnie zdejm rurę tłoczącą przed przepustnicą tu już powinna być mokra - jeżeli tak jest to szukaj turbiny - ale zanim zaczniesz szukać poradź się innych - jeżdżenie ze znikającym olejem jest niebezpieczne dla silnika , możesz go zatrzeć jak turbina wessa olej. Dobrze obejrzyj silnik czy nie ma innych wycieków. Jeżeli twoja diagnoza wskaże jednak że turbina to zmień olej na mineralny u mnie pomogło ( np. elf turbo 15/W40). Powiadom nas jak rozwiązałeś problem Olej może też znikać przez uszczelniacze wału z przodu lub od strony skrzyni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.