Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jak prawidłowo powinna wyglądać regulacja instalacji LPG ?


Gość gumol79
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zwracam się z pytaniem do osób mających pojęcie w kwestii tytułowej

odnośnie instalacji sekwencyjnej, jak przebiegać powinna regulacja jeśli

objawem jest np zwiększony apetyt na gaz ?

Czy chodzi tylko o podpięcie stacjonarne w warsztacie pod komputer i regulacja czy może

powinno to się odbywać podczas jazdy (z laptopem)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakiś czas temu miałem podobny problem ale oczywiście DINO udzielił mi wiele cennych wskazówek , które to znajdują się poniżej ,dla mnie były pomocne, powodzenia:

 

 

Podstawa to:

- gaz doprowadzany wężykami o jednakowej długości

- zastosowanie odpowiedniej średnicy dysz w wtryskiwaczach

- sprawdzenie szczelności układu dolotowego powietrza i jakości kabli wysokiego napięcia ewentualna wymiana filtra no i kabli, jeśli kopią.

Od tego należy zacząć, aby móc zająć się ustawianiem Staga300.Jeśli sama instalacja wtrysku gazu jest poprawnie wykonana a w/w układy silnika sprawne to przystąp do regulacji staga 300.

A robisz to tak

przed całą zabawą ze stagiem w butli zero gazu (to ważne) jedziesz na stacje i tankujesz 5litrów to według twojego spalania powinno dać ci możliwość przejechania około 50km to dystans, na którym powinieneś zdążyć zestroić sterownik LPG.

Teraz ustawiamy staga:

1. Auto Kalibracja

Przed uruchomieniem silnik ma mieć temperaturę trakcji. Teraz zdejmij klemy z akumulatora na około 5min. Po to, aby komputer samochodu zresetował ewentualne błędy w większości samochodów ten zabieg wystarcza aby zresetować błędy komputera sterującego wtryskiem silnika. Po tym zabiegu odpal ponownie samochód minuta na wolnych obrotach potem jazda z 5 kilometrów wszystko oczywiście na benzynie sterownik staga w pozycji off, czyli centralka w samochodzie zgaszona a niemigająca (automatycznie). Teraz włącz autokalibrację oczywiście na postoju po to aby wiedzieć czy stag nie wykryje za dużych czy za małych dysz wtryskiwacza no i ustawi orientacyjnie swoje parametry. Ważne rób to przy wyłączonych światłach, klimie, nawiewie, i radiu po prostu wszystko ma być off.

2. No teraz sławetna mapa wtrysku

Najważniejszy parametr, od którego zależy jazda i spalanie

Najpierw mapa benzyny

Ważne rób to przy włączonych światłach, nawiewie, i radiu po prostu wszystko ma być on. Tylko klima ma być off.

W zależności, jaki preferujesz styl jazdy tak rób mapę, tzn, jeśli jeździsz z butem, sandałem, kapciach tak masz jeździć przy tworzeniu mapy benzyny ważne wtedy jest to, aby deptać pedał gazu od czasu do czasu do tzw. deski. Jak się wyrysuje linia mapy benzyny to zrób jeszcze z 3-5 km. Ale jadąc jak normalny użytkownik samochodu na długiej nudnej trasie gdzie niema dziur i innych samochodów do wyprzedzania po prostu spokojnie. Zauważ, że mapa benzyny powinna się lekko zmieniać w czasie jazdy spokojnej najprawdopodobniej będzie się prostować. Na zakończenie tworzenia mapy jeszcze raz przez chwilę gaz do dechy no i zjazd na postój teraz wolne obroty i obserwuj mape (linia wyrysowana) jak się zmieni na początku ładnie wyprostuje (około 15-30 sekund na postoju) zaznacz w programie sterownika Blokuj no i masz dobrze zrobioną mapę benzyny. Powinna wyglądać mniej więcej jak twoja na zamieszczonej fotce.

3 A teraz najlepsza zabawa mapa Gazu!

Jedną z ważniejszych rzeczy, którą musisz zrobić to dodać na swojej mapce więcej punktów (te żółte zaznacz którykolwiek i naciśnij insert na klawiaturze spowoduje to dodanie kolejnych punktów) teraz rozmieść je w następujący sposób pierwszy zostaw na razie tak jak się ustawił po autokalibracji.

Drugi punkt (wolne obroty) ustawiasz w następujący sposób

Przełącz na benzynę niebieski punkt wskaże ci czas pracy wtryskiwacza na wolnych obrotach ustaw swój drugi punkt tak, aby pionowa linia przecinała go w samym środku to jest twój czas pracy wtryskiwaczy gazu na wolnych obrotach resztę punktów rozmieść od siebie, co 1,5ms (dla ułatwienia na podziałce czas wtrysku jedna kreska to 0,25ms).

Teraz pozostaje ustalić mnożnik dla wolnych obrotów a robi się to tak silnik pracuje na benzynie zobacz po prawej stronie, jakie czasy mają wtryski dla benzyny teraz zaznacz punkt 2 swojej mapy przełącz na gaz i porównaj czasy dla gazu, jeśli się różnią a na pewno to strzałkami na klawiaturze podnieś albo opuść punkt tak, aby czasy wtrysku benzyny i gazu były takie same w ten sposób ustala się mnożnik.

Po ustaleniu mnożnika dla punktu 2 wszystkie pozostałe punkty oprócz ostatniego ustaw tak samo strzałkami góra duł.

Ważne jest, aby lamda czy silnik pracuje na gazie czy na benzynie idealnie falowała góra duł.

No chyba, że jednak jest nie podpięta, (bo większość gaziarzy uważa, że to niepotrzebne- kompletna bzdura sterownikowi jest niepotrzebne, ale nam do kalibracji bardzo!)

I to wszystko, co możesz zrobić samemu teraz poproś kogoś, kto siądzie za kółkiem twojego autka a ty laptop na kolanka i do roboty i najważniejsze zapomnij, co do tej pory wiesz na temat mapy wtrysku i jej graficznego przedstawienia za pomocą dwóch linii nigdy się nie pokryją na stałe to tylko chwilowe przebiegi Mapy te mają zobrazować czy czasy wtrysku pokrywają się w jakimś nieznacznym stopniu szkoda czsu …

No to w drogę

Wolne obroty (punkt 2)masz ustawione teraz kolejne punkty twojej mapy.

Rozpędź auto do jakiś 80 km/h na 4 biegu i zacznij wstępna kalibracje posłużymy się tu dopasowaniem mapy gazu do istniejącej już mapy wtrysku benzyny zaznacz kolejne punkty swojej mapy i przesuwaj je w górę lub w dół nie na boki (punkty mają pozostać rozmieszczone od siebie, co 1,5ms oprócz pierwszego i ostatniego).

Po wstępnej kalibracji powinieneś mieć dopasowanie mapy gazu i benzyny to oznacza wstępną kalibrację zakończoną

Teraz dostrajanie

Najbardziej żmudne zadanie dobrze robić w godzinach wieczornych, kiedy natężenie ruch jest małe i na drodze prostej i równej. Twój kierowca mysi wykazać się wyczuciem a więc niebieski punkt, który porusza się po naszej mapie wtrysku w zależności od obciążeń, ustawiamy, go np. pomiędzy punktami 2 i 3 naszej mapy sprawdzamy, przez co najmniej 15sekund czas otwarcia wtryskiwaczy na benzynie teraz przełączamy na gaz i punktem trzecim poprzez przesuwanie go w górę lub duł (nie na boki) tak, aby czasy otwarcia wtrysku były takie same jak na benzynie (lambda pracuje falowo góra duł) i tak wykonujemy korekty wszystkich punktów na naszej mapie.

Pozostaje jeszcze punkt pierwszy i ostatni ustawia się je tak, aby utrzymać linie jak najbardziej zbliżoną do prostej.

Na koniec regulacji jedziemy spokojnie do czasy aż stag zasygnalizuje koniec gazu wtedy przełączmy się na PB jedziemy na stację tankujemy 10litrów gazu i test spalania mamy rozpoczęty jedziemy do zasygnalizowania braku paliwa przez stag przełączamy na PB i ponownie na stacje znów 10l i tak az do spalenia 30l gazu wtedy mamy dobrą średnią spalania (ilość litów podzielić przez kilometry razy 100 i mamy wynik)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wow, i to jest profesjonalna odpowiedź. Dzięki markusjk oraz Dino :)

Tak na marginesie to chyba takich zakładów gazowniczych wykonujących taką regulację pkt po pktcie

jak na lekarstwo, lepiej szybko spławić delikwenta i skasować piniądze :)

Więc jak chcesz mieć dobrze to zrób to sam! (tylko co z gwarancją wtedy? Czy STAG nie rejestruje wpięć?)

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomijając oczywiste błedy jakie kolaga wysmarował to napewno miał dobre chęci np przed strojeniem gazu trzeba owszem mieć np zresetowane Ecu a Potem pośmigać troszkę na PB by Sonda dostroiła mapę PB w Ecu jak autko sie wystroi to dopiero możemy odpalić Auto kalibracje na Wolnych obrotach ważne że musi być gorący widać na sondzie czy działa ,,,potem ustawianie w drodze czasami mozna już oszukiwać i opierać się na wcześniejszych ustawieniach np jak zmienamy dysze czy zwiększamy ciśnienie

 

ecu resetuje się 24 h chyba

 

 

.......Przełącz na benzynę niebieski punkt wskaże ci czas pracy wtryskiwacza na wolnych obrotach ustaw swój drugi punkt tak, aby pionowa linia przecinała go w samym środku to jest twój czas pracy wtryskiwaczy gazu na wolnych obrotach resztę punktów rozmieść od siebie, co 1,5ms (dla ułatwienia na podziałce czas wtrysku jedna kreska to 0,25ms).

Teraz pozostaje ustalić mnożnik dla wolnych obrotów a robi się to tak silnik pracuje na benzynie zobacz po prawej stronie, jakie czasy mają wtryski dla benzyny teraz zaznacz punkt 2 swojej mapy przełącz na gaz i porównaj czasy dla gazu, jeśli się różnią a na pewno to strzałkami na klawiaturze podnieś albo opuść punkt tak, aby czasy wtrysku benzyny i gazu były takie same w ten sposób ustala się mnożnik.

Po ustaleniu mnożnika dla punktu 2 wszystkie pozostałe punkty oprócz ostatniego ustaw tak samo strzałkami góra duł.

Ważne jest, aby lamda czy silnik pracuje na gazie czy na benzynie idealnie falowała góra duł .

To jest niestety bzdura ,,,,,

 

wolne obroty ustawia stag przez naciśniecie klawisza auto kalibracji to raz

czasy wtrysku PB i LPG dla wolnych nigdy nie będą takie same

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomijając oczywiste błedy jakie kolaga wysmarował to napewno miał dobre chęci np przed strojeniem gazu trzeba owszem mieć np zresetowane Ecu a Potem pośmigać troszkę na PB by Sonda dostroiła mapę PB w Ecu jak autko sie wystroi to dopiero możemy odpalić Auto kalibracje na Wolnych obrotach ważne że musi być gorący widać na sondzie czy działa ,,,potem ustawianie w drodze czasami mozna już oszukiwać i opierać się na wcześniejszych ustawieniach np jak zmienamy dysze czy zwiększamy ciśnienie

 

ecu resetuje się 24 h chyba

 

 

 

To jest niestety bzdura ,,,,,

 

wolne obroty ustawia stag przez naciśniecie klawisza auto kalibracji to raz

czasy wtrysku PB i LPG dla wolnych nigdy nie będą takie same

 

@Tofu co TY wypisujesz??? po autokalibracji masz zebrany mnożnik i wtedy należy nim należy dostroić wolne obroty, jeszcze nigdy mi się nie zdażyło aby po autokalibracji nie trzeba było korygować mnożnika przy wolnych, do tego nei chodzi o czasy PB i LPG takie same, tylko o czas PB taki sam przy przełączaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy to jest bzdura DINO ale autorem tego postu jesteś ty , ja tylko pozwoliłem sobie przekazać całą treść w niezmienionej postaci naszemu koledze gumol aha dla sprawdzenia dołączam link

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/73214-wp11144-prosba-o-ocene-map-primera-18-16v/page__st__300

 

dziękuje ,pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy to jest bzdura

 

myślę, że jak @Tofu jeszcze raz na spokojnie przeanalizuje tekst to będzie gitt, bo pewnie chodzi o ten fragment:

 

Teraz pozostaje ustalić mnożnik dla wolnych obrotów a robi się to tak silnik pracuje na benzynie zobacz po prawej stronie, jakie czasy mają wtryski dla benzyny teraz zaznacz punkt 2 swojej mapy przełącz na gaz i porównaj czasy dla gazu, jeśli się różnią a na pewno to strzałkami na klawiaturze podnieś albo opuść punkt tak, aby czasy wtrysku benzyny i gazu były takie same w ten sposób ustala się mnożnik.

 

 

a dokładnie o wytłuszczony, i tu nei ma nigdzie napisane, że czasy PB i LPG mają być takie same ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...