vincenzo92 Opublikowano 4 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2011 Witam moja almera(n16) ostatnio zgłosiła problem że kończy jej się katalizator pan mechanik powiedział żeby usunąć że to żaden problem jednak zastanawiam się nad tym teraz czy się na to decydować. Bo z tego co wiem za katalizatorem znajduje się II sonda do spalin czy coś takiego i pytanie czy ona przypadkiem nie ma jakiegoś wpływu na regulacje mieszanki podawanej dla silnika. Powiedziane było ze tą sonde się zaślepia czy jakoś tak ale czy to nie będzie miało negatywnych konsekwencji w ilości spalanego paliwa. Pomóżcie bo za niedługo musze coś z tym zrobić już 2 raz mi się check engine z tym samym problemem zaświecił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 4 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2011 to jest sonda kontrolna, nie ma wpływu na mieszankę, załóż tulejkę i powinno być gitt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 4 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2011 tylko nie zapomnij katalizator zabrać po wycięciu, zresztą poinformuj mechanika o swoim zamiarze przed wycięciem, to może mu przejcie ochota na cięcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vincenzo92 Opublikowano 5 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 Tak tak wiem że metale w nim zawarte są drogie czyli jesteście pewni że nie wpłynie to na wydajność silnika czy ilość spalanej mieszanki więc chyba zdecyduje sie na jego usunięcie. Tylko czytałem jeszcze ze wyrzuca się wnętrze katalizatora i w to miejsce daje się rurkę oraz że można po prostu wyciąć katalizator i wspawać rurkę która metoda jest lepsza według was? strasznie mnie to stresuje to całe wycinanie i chce sie upewnić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wega67 Opublikowano 5 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 Tak tak wiem że metale w nim zawarte są drogie czyli jesteście pewni że nie wpłynie to na wydajność silnika czy ilość spalanej mieszanki więc chyba zdecyduje sie na jego usunięcie. Tylko czytałem jeszcze ze wyrzuca się wnętrze katalizatora i w to miejsce daje się rurkę oraz że można po prostu wyciąć katalizator i wspawać rurkę która metoda jest lepsza według was? strasznie mnie to stresuje to całe wycinanie i chce sie upewnić I szukaj sobie lewego badania technicznego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 5 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 I szukaj sobie lewego badania technicznego a to dlaczego??, rzadko kiedy sprawdzają spaliny, poza tym ja nie miałem i były gitt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wega67 Opublikowano 5 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 Zależy gdzie się trafi, mi sprawdzili i nie przeszedł... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vincenzo92 Opublikowano 6 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 z badaniem nie ma problemu u siebie pieczątke mam nawet bez jeżdżenia na stacje kontroli ale nie odpowiedzieliście na to czy cały kat wymontować czy w jego środek wstawić rurke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 6 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 jeżeli chodzi o dźwięk, to każdym wariancie ci się zmieni po wyjęciu kata, ponoć najlepiej zamiast niego sprawdza się dodatkowy przelotowy tłumik środkowy. Rurka może zamienić twoja almerę w starego poloneza czy dużego fiata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vincenzo92 Opublikowano 6 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 a gdzie takie cudo dostane i czy są to duże koszta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wega67 Opublikowano 6 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 a gdzie takie cudo dostane i czy są to duże koszta? A nie lepiej wstawić strumienice ? po wycięciu kata poleci Ci środkowy tłumik, będzie trzeba jakiś przelotowy zamontować, bo zaczną komory w nim brzęczeć po jakimś czasie. Ogólnie brak kata nie jest taki fajny, wiem po swoim doświadczeniu, bez tulei wywala Check Engine, tłumik padnie środkowy, nie wiem jak tylny bo mam przelotowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vincenzo92 Opublikowano 6 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 tuleja jest konieczna to na pewno ale tak czy inaczej z katem już mi wywala błąd a nie bardzo mam ochotę ciągle jeździć z lampka check engine. Pozbycie sie tego jest raczej konieczne tylko jakie rozwiązanie wybrać żeby było najlepiej może lepiej jednak nie ruszać tego kata i jedynie dać tuleje na sondę żeby nie zgłaszała problemu. Czytałem także że można na wycięciu kata stracić trochę mocy co nie bardzo mnie cieszy przy i tak nie dużych już osiągach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wega67 Opublikowano 6 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 Ja po wywaleniu kata odczułem lepsze wkręcanie na obroty, też mam 1,5 benzynkę ogólnie więcej plusów widzę niż minusów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vincenzo92 Opublikowano 7 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 sam wcześniej napisałeś że brak kata nie jest taki fajny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wega67 Opublikowano 7 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 sam wcześniej napisałeś że brak kata nie jest taki fajny bo w praktyce są później problemy, ja wstawiłem sobie wydech przelot, tuleje i śmigam już dobry rok na tym zestawie, na początku byłem trochę zniesmaczony rozwaleniem pierwszego i drugiego tłumika przez brak kata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vincenzo92 Opublikowano 8 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2011 a ile kosztuje taki zestawik który przy braku katalizatora nie sprawia już problemów i czy jego montaż jest czaso i pieniądzochłonny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wega67 Opublikowano 8 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2011 a ile kosztuje taki zestawik który przy braku katalizatora nie sprawia już problemów i czy jego montaż jest czaso i pieniądzochłonny ja dałem na allegro 60zł za tuleje do wkręcenia sondy za katalizatorem. Wkręcasz sondę w tuleje i tyle jakieś 5 min roboty i już nie wyskakuje Check Engine Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
retros Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 (edytowane) podepnę się pod temat - jaka maksymalnie może być długość tuleji na tą drugą sondę - pytam bo zamówiłem o długości 5 cm a nie mam kanału by sprawdzić czy taka 5centymetrowa podejdzie pozdr Edytowane 10 Kwietnia 2014 przez retros Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.