Gość pit_free Opublikowano 12 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 (edytowane) Posiadam Primere 2.0 16V 131 ps z 98 r,zamierzam wtrynić silnik 150 ps z Primery GT albo z 200 SXa.Ktoś może służyć radą jakie potrzebne będą rzeczy do przekładki poza silnikiem,wiązką?Jakie modyfikacje trzeba poczynić żeby wszystko ze sobą współgrało i żeby to jeździło poprawnie?Jakieś sugestie?A może jakieś inne rady,sugestie,pomysły?Moc na poziomie min. 200 ps. Edytowane 12 Listopada 2011 przez pit_free Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 12 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 Przekładka z 200SX to może być straszna rzeźba, wiesz o tym? Nie wiem, czy ktoś to w ogóle robi, przekładanie silnika, który normalnie umieszczony jest wzdłużnie mija się moim zdaniem z celem, za dużo trzeba przerabiać. Natomiast ze zwykłego SR20DE zrobić 200KM na wolnossaku to już gruba kasa. Pod 170KM ludzie uzyskują za to bez większych problemów. Wg mnie masz 2 opcje: 1. Uturbić SR20DE - nie trzebaby nawet silnika zmieniać, ale kasa spora, wg obliczeń ludzi, którzy to robili porządne turbo, całą instalacja z przeróbkami i gratami to jest ok 10 tys. PLN, do ugrania nawet 300KM. 2. Założyć SR20VE - silnik + swap to jakieś 5 tys. PLN, po fajnym strojeniu powinno być 190KM, do tego masz zmienną fazę i mniejsze prawdopodobieństwo usterki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pit_free Opublikowano 12 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 (edytowane) Przekładka z 200SX to może być straszna rzeźba, wiesz o tym? Nie wiem, czy ktoś to w ogóle robi, przekładanie silnika, który normalnie umieszczony jest wzdłużnie mija się moim zdaniem z celem, za dużo trzeba przerabiać. Natomiast ze zwykłego SR20DE zrobić 200KM na wolnossaku to już gruba kasa. Pod 170KM ludzie uzyskują za to bez większych problemów. Wg mnie masz 2 opcje: 1. Uturbić SR20DE - nie trzebaby nawet silnika zmieniać, ale kasa spora, wg obliczeń ludzi, którzy to robili porządne turbo, całą instalacja z przeróbkami i gratami to jest ok 10 tys. PLN, do ugrania nawet 300KM. 2. Założyć SR20VE - silnik + swap to jakieś 5 tys. PLN, po fajnym strojeniu powinno być 190KM, do tego masz zmienną fazę i mniejsze prawdopodobieństwo usterki. A ten silnik SR20VE to ze 100 nx nie jest?Czy z Primery GT?W serii ma bodajże 150 ps tak?Widziałem Primere P12 z takim silnikiem 190 ps ale nie wiem czy to seria.A takiego silnika nigdzie nie mogę znaleźć w dobrym stanie na sprzedaż.Jak ktoś ma to chętnie się dogadam co do sprzedaży A co z SR20DE będzie pasować do SR20VE?Skrzynia będzie pasowała?Bo wiązka chyba nie. A ten silnik SR20VE to ze 100 nx nie jest?Czy z Primery GT?W serii ma bodajże 150 ps tak?Widziałem Primere P12 z takim silnikiem 190 ps ale nie wiem czy to seria.A takiego silnika nigdzie nie mogę znaleźć w dobrym stanie na sprzedaż.Jak ktoś ma to chętnie się dogadam co do sprzedaży A co z SR20DE będzie pasować do SR20VE?Skrzynia będzie pasowała?Bo wiązka chyba nie. A uturbić SR20DE to pewnie żywotność silnika się na tym odbije in minus pewnie Edytowane 12 Listopada 2011 przez pit_free Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrolinex Opublikowano 12 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 SR20VE jest to silnik JDM pochodzący z Primery. Jest on w pełni p&p, chyba oprócz wiązki. Takie projekty powstają coraz częściej i śmigają na seryjnym ECU, wystrojone SMT lub EcuMaster'em. Jest obecnie jedna na sprzedaż z sąsiedniego forum: http://otomoto.pl/nissan-primera-neo-vvl-sr20ve-C21591210.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pit_free Opublikowano 12 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 SR20VE jest to silnik JDM pochodzący z Primery. Jest on w pełni p&p, chyba oprócz wiązki. Takie projekty powstają coraz częściej i śmigają na seryjnym ECU, wystrojone SMT lub EcuMaster'em. Jest obecnie jedna na sprzedaż z sąsiedniego forum: http://otomoto.pl/ni...-C21591210.html Wszystko ładnie pięknie ale ja nie chcę kupować nowej tylko przerobić swoją maszynke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mody19933 Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 Mozesz nabyc taki silnik w japankoremoto w krakowie goscie maja,trzeba przerobic wiazke silnika,zrobic dolocik w oparciu o przepływke fi80 z gt i uzyc ecumastera do zmiennej fazy. 5tysi to mało chyba ze robisz wszystko sam;p http://moto.allegro.pl/silnik-nissan-2-0-16v-sr20-vvl-200sx-sunny-gti-i1932012893.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrolinex Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 Bez przesady. Na tej aukcji podana cena dotyczy silnika wraz z osprzętem, czyli wiązką i ECU. Sam silnik można nabyć już od 3000zł + koszta transportu. Koszt EcuMater'a Det3 to ok. 600zł + strojenie. Do tego dochodzą koszta oleji, filtrów itp. Moim zdaniem spokojnie w 5 tys. można się zamknąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pit_free Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 Bez przesady. Na tej aukcji podana cena dotyczy silnika wraz z osprzętem, czyli wiązką i ECU. Sam silnik można nabyć już od 3000zł + koszta transportu. Koszt EcuMater'a Det3 to ok. 600zł + strojenie. Do tego dochodzą koszta oleji, filtrów itp. Moim zdaniem spokojnie w 5 tys. można się zamknąć. Ale to jest seryjny silnik prawda?Podatny jest ten silnik na tuning? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 VE przerobili na VE-T czyli z turbinką SEryjnie były takie w japońskich terenowkach 280KM na forum widziałem P11,144 też coś koło tego ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pit_free Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 VE przerobili na VE-T czyli z turbinką SEryjnie były takie w japońskich terenowkach 280KM na forum widziałem P11,144 też coś koło tego ... Jeśli jest przerobiony to ile idzie z niego wycisnąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sznurówka23 Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 (edytowane) Nie za bardzo rozumiesz co to modyfikacje. Jest dużo projektów spójrz w google i popatrz co ludzie robią, kurde to tak jak by siąść i wyczarować Ci głupie dane, a tak na prawdę to na serio musisz się dobrze finansowo czuć jeśli pytasz ile można wykręcić z silnika... Edytowane 15 Listopada 2011 przez sznurówka23 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pit_free Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 Nie za bardzo rozumiesz co to modyfikacje. Jest dużo projektów spójrz w google i popatrz co ludzie robią, kurde to tak jak by siąść i wyczarować Ci głupie dane, a tak na prawdę to na serio musisz się dobrze finansowo czuć jeśli pytasz ile można wykręcić z silnika... To było pytanie z serii ciekawostek.A tak na poważnie to Ty chyba nie czytałeś całego postu.Finanse tu nie grają pierwszych skrzypiec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mody19933 Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 patrolinex w 5tysiach nie do końca silnik kosztuje 3650 i jest bez wiazek sam z osprzetem dowiadywałem sie ,strojenie tez troche wyniesie , razy 2 olej +inne płyny robota za przełożenie silnika i przystosowanie aby miał te 190km czyli przepływka mocowanie aparatu zapłonowego rury wodne wiazka silnika i inne szczegoły ,wiec lepiej zawyzyc budzet zeby starczylo .Vvl to najlepsza opcja jesli chcesz miec żwawybezawaryjny prawie nowy silnik o małym przebiegu ,chyba ze chcesz isc w grubsze mody to turbo albo dety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sznurówka23 Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 No zdaje mi się że w takim razie trzeba się ograniczyć do wydechu dolotu i innych paru modyfikacji które nie będą za dużo kosztowały. Niestety w Polsce jeszcze nie anglia bo jednak prajsy są inaczej przeliczane w stosunku co do zarobków i oczywiście dostępność nie ta. W każdym razie powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 Ori wiązka do VE nie jest potrzebna, mało, nie za bardzo jest jak zastosowac oryginalną, bo w JPN te auta wychodziły z automatami i z tym głównie są problemy (był silnik jakiś czas temu na allegro za 3,2k właśnie bez kompa, a za 3,6k z kompem). Czytałem, że ktoś przełożył z ori kompem i nie za bardzo chciało to banglać, skończyło się na kompie od SR20DE + EcuMaster. mody19933 wypisał fajnie co trzeba, w każdym razie te 5 tys. może braknąć, lepiej się za wczasu nastawić na większe koszty, żeby robota nie stanęła z braku środków. Z ciekawostek, w katalogu IC jest ten silnik pod WP11, ale w sumie nie patrzyłem co tam za części do niego mają... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pit_free Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 Ori wiązka do VE nie jest potrzebna, mało, nie za bardzo jest jak zastosowac oryginalną, bo w JPN te auta wychodziły z automatami i z tym głównie są problemy (był silnik jakiś czas temu na allegro za 3,2k właśnie bez kompa, a za 3,6k z kompem). Czytałem, że ktoś przełożył z ori kompem i nie za bardzo chciało to banglać, skończyło się na kompie od SR20DE + EcuMaster. mody19933 wypisał fajnie co trzeba, w każdym razie te 5 tys. może braknąć, lepiej się za wczasu nastawić na większe koszty, żeby robota nie stanęła z braku środków. Z ciekawostek, w katalogu IC jest ten silnik pod WP11, ale w sumie nie patrzyłem co tam za części do niego mają... Ori z kompem?A bardziej po ludzku to jak to będzie? Panowie zima idzie więc będzie trochę czasu na przeróbki i modyfikacje.Narazie to jest zbieranie pomysłów i szukanie części.No i szukanie odpowiedniej osoby co by się tego podjeła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 (edytowane) Znaczy, jakbyś szukał, to nie daj się naciągnąć na silnik z komputerem, bo i tak nie wykorzystasz Edit: poczytaj sobie o Rudej tak w ogóle: http://www.coobcio.pl/?p=469 Edytowane 16 Listopada 2011 przez maius Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pit_free Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 Znaczy, jakbyś szukał, to nie daj się naciągnąć na silnik z komputerem, bo i tak nie wykorzystasz I to mi się podoba.Rzeczowa odpowiedź. Może przedstawisz swoją propozycje jak Ty byś zaczął od przerabiania auta w moim przypadku?Jakieś sugestie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mody19933 Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 Skontaktuj sie z Coobciem on Ci odpowie na wszystkie pytania i powie jak wyglada to cenowo,tylko do niego sie ciezko dodzwonic to nie odpuszczaj nr tel masz na jego stronie;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pit_free Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 już z nim wstępnie pisałem ale potem kontakt się urwał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrolinex Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 patrolinex w 5tysiach nie do końca silnik kosztuje 3650 i jest bez wiazek sam z osprzetem dowiadywałem sie ,strojenie tez troche wyniesie , razy 2 olej +inne płyny robota za przełożenie silnika i przystosowanie aby miał te 190km czyli przepływka mocowanie aparatu zapłonowego rury wodne wiazka silnika i inne szczegoły ,wiec lepiej zawyzyc budzet zeby starczylo .Vvl to najlepsza opcja jesli chcesz miec żwawybezawaryjny prawie nowy silnik o małym przebiegu ,chyba ze chcesz isc w grubsze mody to turbo albo dety Mówisz o cenie jaka jest w PL. Tak jak pisałem wyżej na ebay'u VE można wyrwać już za niecałe 3k + shipping: http://www.ebay.com/itm/USED-SR20VE-VVL-TYPE-2-0-LITER-JAPANESE-ENGINE-JDM-/250891331024?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item3a6a49e5d0 W kwestii kosztów, to owszem są większe jeśli ktoś swapuje mając np. GA pod maską. Ale jak u kolegi już siedzi SR20 i to na szerokiej przepływce, to część kosztów odpada (skrzynia, półosie, zwrotnice itp.), większość zresztą jest p&p. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mody19933 Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Najprawdopodobniej ja bede sie podejmował własnie swapu z ga na vvl wiec to sa koszta ok 9tysiecy tak jak mowisz dochodzi tam duzo wiecej rzeczy;p http://www.racingforum.pl/SPRZEDAM-SR20VE-SWAP-STROJENIE-t79044.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neptune Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 Jeżeli kasa nie jest główną przeszkodą to zabawa w modowanie jest zaje**** funem Pierw zadaj sobie pytanie, w którą stronę chcesz iść. Modzenie SR20DE- czasochłonne, wieloelementowe wchodzenie w silnik i grzebanie przy nim. Próg opłacalności koło 190 koni. Trzeba rozebrać silnik, wejść w głowicę, kosztowne wałki, porting elementów. Do tego standardy kolektor wydechowy, wydech, dolot, strojenie. Trzeba się trochę znać na sprawie i najlepiej robić to z zamiłowania TURBO- super elastyczność 250-280 koni i 350 nm z bezpiecznym doładowaniem 0,6-0,8bara, pełen ciąg już od 3-4 tys/obr i w zasadzie jesteś panem ulicy:D Możesz się mierzyć naprawdę z mocnymi furami. Możesz to robić na bazie swojego silnika. Spalanie większe jak w serii z racji wykorzystywania mocy ale banan na twarzy przy każdym wciśnięciu gazu Konieczne mocniejsze sprzęgło. VVL- zdrowy nowy silnik pasujący do obecnej budy, ma w serii bez wydechu coś pod 180 km, do tego tak jak koledzy pisali przerobić wiązkę zrobić wydech 2,5" dobry dolot wystroić i coś pod 200 km będzie. Znacznie gorsza elastyczność niż turbo jednak do wyścigów fajne auto bo kręci się na wysokie obroty np. 8-8,5 tys. Konieczne mocniejsze sprzęgło. VVL +Turbo- najlepsza i najmocniejsza z możliwych dróg. Auto raczej już nie na ulicę. Można osiągnąć super cyferki ale trzeba to jeszcze przełożyć na asfalt a to kolejne tysiące. Konieczne wiele mocniejsze sprzęgło Jak już zdecydujesz to wtedy szukaj odpowiednich tematów, projektów a zrozumiesz z czym to się je. Ja modziłem swoją Primę od podstaw przez stożki, wałki, wydechy i takie tam ale jak chcesz mieć konkreta a nie bawić się z kilka koni dające części dzięsiętne do setki wybierz coś z powyższych. W razie co pisz, pomożemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.