Gość Mufin Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 Witam wszystkich! Od pewnego czasu poruszam się Almerką n16 1.8 2001. Poprzednio 6 lat i ponad 120k km suniaczem n14 1.4 16V + LPG. Moje obserwacje: Sunny: dokładniej poskładany, mniej plastików tłucze, lepsze silniki, 325kkm przebiegu i nie brał oleju. Almera: ładniejsza, zrywniejsza, słabiutko poskładana, tuczą plastiki, silnik zaledwie 158k km i już zjada olej, blacha leci jak w sunnym. Temat tytułowy: Po przesiadce z sunnego do almerki wydaje mi się ze w tej drugiej ciężko chodzą biegi. Ciężko upolować wsteczny, zdecydowanie energiczniej muszę potraktować dźwignię jak w sunnym. Od czasu przymrozków słyszę skrzynie podczas ruszania rano, jest takie charakterystyczne ciche miauczenie (rozpędzające się) którego czestotliowść rozpędza się wraz z prędkością auta. Gdy auto jest już nagrzane niechciany efekt znika. Podczas wymiany oleju w silniku mechanik zaproponował zmianę oleju w skrzyni biegów, lecz śruba w skrzyni od poziomu była tak zastana że nie potrafił jej odkrecić, za-psikał ją czymś tam i powiedział że następnym razem wymienimy olej. Moje pytania do was: 1. Jaki jest oryginalny olej w skrzyni? 2. Wymienia się olej w skrzyni czy tylko dolewa do poziomu? 3. Dostępny jest na rynku oryginał/zamiennik który można lać do tej skrzyni? 4. Wymienia się olej w skrzyni w tych autach ?? Bart wymienił w FORD-zie i były same problemy. 4. A może olać problem w myśl zasady ASO : "TEN TYP TAK MA" Auto pochodzi z pewnej ręki z PL i ma przebieg 158kkm, proszę darować sobie insynuacje przebiegu na poziomie >300kkm. Pozdrawiam Serdecznie Mufin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość thk Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 (edytowane) AD 1) instrukcja mówi "Oryginalny olej przekładniowy NISSAN XZ lub ekwiwalent" dla 1.5 był to „Genuine Nissan Gear Oil XZ API GL-4 SAE 75W-80” gdzie zamiennik dopuszczany to syntetyczny, API GL-4, 75W-90, porównać zawsze możesz m.in. w wyszukiwarkach online i np. VALVOLINE zaleca do Ciebie DuraBlend GL-4 75W-80, zgadzało by się; AD 2) wymienia, np. co 30 000 km, patrz instrukcja do auta ew. miniFAQ; AD 3) tak, praktycznie każdego większego producenta, patrz wyszukiwarki w temacie „[N16] Nissan Almera II - miniFAQ - podstawy - przeczytaj zanim zapytasz”; AD 4) patrz pytanie/odpowiedz 2; AD 4`) porównanie mam tylko z 1.5 i „mój typ tak nie ma” ogólnie w tym wypadku ciekawszy wydaje się sam „stan” skrzyni; Edytowane 13 Listopada 2011 przez thk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 To ja dodam od siebie, żeby czasami nikomu nie przyszło do głowy zalewać skrzynię olejem o specyfikacji GL-5. To, że nowszy i lepszy, nie znaczy, że można go lać z pozytywnym skutkiem. GL-5 jest olejem do skrzyń przystosowanych do takiego oleju, ma całą masę środków polepszających i czyszczących. Mosiężne elementy skrzyni tego nie wytrzymają. Zalecane GL-4 - taki lać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mufin Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 (edytowane) tkt co masz na myśli : "ogólnie w tym wypadku ciekawszy wydaje się sam „stan” skrzyni " 1. ile oleju wchodzi do skrzynki?? 2. skrzynia w n16 1.8 to skrzynia Renault? Edytowane 13 Listopada 2011 przez Mufin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość thk Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 w moim przypadku (1.5) całkowita pojemność to ~3 litry, ale wiadomo, że „wszystko” nie zleci, więc w praktyce przy wymianie weszło około 2,82 litra (półlitrowe buteleczki więc relatywnie łatwo i w miarę dokładnie można było „wyznaczyć”), bardzo ogólnie mówiąc, zlewasz stary, wlewasz nowy aż jego poziom dojdzie do samego „korka” wlewu; p.s z tego co podpowiadają „wyszukiwarki oleju” to u Ciebie też 3 litry; „stan” skrzyni: często przy pierwszych „sygnałach” z skrzyni, użytkownicy niejako przypominają sobie, że i tu należy kiedyś wymienić olej, niestety czasami albo to nie wina przepracowanego oleju, albo jest już po prostu za późno i mamy do czynienia z pierwszymi oznakami zużycia (i tu mnogość wersji), to tak ogólnie, żeby nie powiedzieć bardzo ogólnie (temat skrzyń biegów i niewielu magików którzy je dobrze naprawią/zregenerują to już inna bajka), z osobistych doświadczeń (m.in. na kilku innych autach): było i tak, że po wymianie oleju było dużo lepiej, i było i tak, że skrzynie i tak czekał remont; summa summarum: nie wiesz kiedy wymieniany, wymień na dobry, a sytuacje w których „po wymianie oleju się posypało” można by stosować do wszystkiego i nic nie wymieniać; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mufin Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 (edytowane) Na dniach wymienię olej na VALVOLINE DURABLEND 75W/80 GL-4 i opisze rezultaty lub ich brak Edytowane 13 Listopada 2011 przez Mufin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pgeca Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 U mnie wymiana oleju w skrzyni biegów dała bardzo dużo. Poprzedni właściciel mojej almery przesadził z ilością oleju (nie wiem jak było z jego jakością). Finał był taki że w gorące dni nie udawało mi się wrzucić wstecznego. Po wymianie problemy znikły jak za dotknięciem magicznej różdżki. Tak jak pisali poprzednicy ... najważniejsze to wlać olej dokładnie o takich parametrach jaki jest wymagany. No i nie za dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anazar Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 Od czasu przymrozków słyszę skrzynie podczas ruszania rano, jest takie charakterystyczne ciche miauczenie (rozpędzające się) którego czestotliowść rozpędza się wraz z prędkością auta. Gdy auto jest już nagrzane niechciany efekt znika. Zaczeło się podobnie. Z tygodnia na tydzień jest coraz głośniej. Po zmianie oleju (równo 3l.) ... żadnej poprawy. Podejżewam łożysko tego wałka co w sprzęgło wchodzi. Nie pamiętam fachowej nazwy tego wału :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mufin Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 (edytowane) Witam, Olej wymieniony na Mobil Mobilube 1 SHC 75W-90. Na opakowaniu jest niby GL-5 lecz mechanik przekonywał że można taki lać i tak zresztą podpowiada wyszukiwarka Mobila. Efekty: 1. Znikło rozpędzające się miauczenie, 2. Pierwsze 2km biegi chodziły ciężko, 3. Czuć wyraźną poprawę podczas wkładania wstecznego, 4. Czekam na mrozy ... oby nie było jak w Fordzie brata gdzie na mrozie rano musiał najpierw pomachać dźwignią aby znaleźć jedynkę 4' Taka ciekawostka: stary olej miał normalną jasną barwę, na wymianie oleju w silniku olej jest zawsze czarny. Dzięki za pomoc! Pozdrawiam! Edytowane 17 Listopada 2011 przez Mufin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pgeca Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Czyli widzisz miałeś problem podobny do mojego. Ja olej wymieniłem na Texaco Multigear S 75W-90 (spełnia normy jakościowe GL4 i GL5). Mam nadzieję, że pozytywne efekty utrzymają się u Ciebie dłużej. PS. U mnie za to znów do wymiany tylna poduszka pod silnikiem :/ ... niestety po niecałych 40 tys km zamiennik wymiękł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Witam, Olej wymieniony na Mobil Mobilube 1 SHC 75W-90. Na opakowaniu jest niby GL-5 lecz mechanik przekonywał że można taki lać i tak zresztą podpowiada wyszukiwarka Mobila. Strzeż nas panie przed takimi "mechanikami"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anazar Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 na Mobil Mobilube 1 SHC 75W-90. Na tym oleju jest raczej podwójne oznaczenie GL-4 oraz GL-5 więc teoretycznie gdy oba oznaczenia występują jednocześnie, to można je bezpiecznie stosować. Wielu pisało, że należy unikać tych, które mają wyłącznie oznaczenie GL-5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzechalm Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 a czy ktos moze wie czy do 2.2 dCi stosuje sie taki sam olej do skrzyni?? 6-biegowa jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
csm Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 3 litry 75W-90 GL-4 lub GL-4/GL-5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matiz121 Opublikowano 29 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2014 do 1,8 2002 rok wchodzi 3 litry oleju przekładniowego tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.