Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[WP12] 1.9dci 2003 r.problem z odpaleniem


woj1234
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , wszystkich mam taki problem otwieram auto zamkiem centralnym , potem wkładam kluczyk do stacyjki zapalają się kontrolki a wśród nich ta chyba najgorsza , kontrolka czerwone auto z kluczykiem i nie mogę uruchomić auta, rozrusznik kręci . Po kilku próbach zamykania i otwierania auta centralnym jakoś się udaje odpalić, resztkami akumulatora.Proszę o sensowne rady bo jak udam się do elektronika to sporo zedrze.Jak to może wyglądać cenowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na drugim kluczyku masz to samo to sprawdź akumulator może już padł tobie

 

Raz zostawiłem samochód na awaryjnych i zamknąłem kluczykiem, po pewnym czasie nie mogłem w ogóle otworzyć auta przy pomocy kluczyka tylko fizycznie po zdjęciu zaślepki ale to dopiero był początek, po dostaniu się do środka nie mogłem w ogóle go odpalić, musiałem wyjąć akumulator i naładować go. Jak masz słaby akumulator to mimo otworzenia pilotem auta możesz nie wyłączyć immobilizera (z powodu słabego napięcia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na drugim kluczyku masz to samo to sprawdź akumulator może już padł tobie

 

Raz zostawiłem samochód na awaryjnych i zamknąłem kluczykiem, po pewnym czasie nie mogłem w ogóle otworzyć auta przy pomocy kluczyka tylko fizycznie po zdjęciu zaślepki ale to dopiero był początek, po dostaniu się do środka nie mogłem w ogóle go odpalić, musiałem wyjąć akumulator i naładować go. Jak masz słaby akumulator to mimo otworzenia pilotem auta możesz nie wyłączyć immobilizera (z powodu słabego napięcia).

wczoraj było źle po męczarniach jakoś odpaliło , ale auto nie jeździło z tydzień może więcej, przed chwilą sprawdzałem odpaliło na tym samym kluczyku , na drugim też działa tylko radio na drugim kluczyku rozkodowało się. Czy immobilizer jakby nawalił to droga sprawa i czy podczas jazdy może przestać działać, a tak w ogóle da się go wyłączyć i jakie są tego skutki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na drugim kluczyku masz to samo to sprawdź akumulator może już padł tobie

 

Raz zostawiłem samochód na awaryjnych i zamknąłem kluczykiem, po pewnym czasie nie mogłem w ogóle otworzyć auta przy pomocy kluczyka tylko fizycznie po zdjęciu zaślepki ale to dopiero był początek, po dostaniu się do środka nie mogłem w ogóle go odpalić, musiałem wyjąć akumulator i naładować go. Jak masz słaby akumulator to mimo otworzenia pilotem auta możesz nie wyłączyć immobilizera (z powodu słabego napięcia).

Witaj nic więcej nie doradzisz jak to może wyglądać cenowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

jakbyś był z Wrocławia to mam dobrego elektronika, który za niewielkie pieniądze by rozwikłał ta zagadkę,

na początek spróbuj doładować akumulator, rozłącz klemy i podłacz na noc do prostownika, zobacz jak zachowuje się na naładowanym akumulatorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

jakbyś był z Wrocławia to mam dobrego elektronika, który za niewielkie pieniądze by rozwikłał ta zagadkę,

na początek spróbuj doładować akumulator, rozłącz klemy i podłacz na noc do prostownika, zobacz jak zachowuje się na naładowanym akumulatorze.

dzięki.wiesz może coś na temat świateł otóż lewa lampa świeci około 3cm niżej prawej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz o reflektorach przednich? 3 cm jak to zmierzyłeś?

Światła są ustawione tak że prawy reflektor oświetla bardziej prawe pobocze a lewy jest skierowany do dołu (świecą asymetrycznie)

np. w USA światła masz symetryczne dlatego jak sprowadzasz auto za oceanu w większości aut musisz wymienić lampy na europejskie

Jak masz wątpliwości co do ustawienia świateł to podjedź na stacje diagnostyczna, żeby tobie ustawili

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz i to sam zrobić , po otwarciu maski nad reflektorami jest biała końcówka do klucza sześciokątnego i to jest regulacja reflektorów mechaniczna . Najlepiej się to robi przed drzwiami lub ścianą po ciemku wtedy widać skutki regulacji z tym że sterowanie elektryczne reflektorów ma być w pozycji ZERO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..........dzięki.wiesz może coś na temat świateł otóż lewa lampa świeci około 3cm niżej prawej.........

zawsze lewe świeci niżej i w miarę do środka jezdni. Więc chyba to nie błąd????? Jak pisał poprzednik - sprawdź na murze.

A zanim zaczniesz regulować lampe to sprawdź zamocowanie żarówki. Przypuszczam, że żarówka jest wsadzona dobrze, ale mnie chodzi o jej zabezpieczenie....czyli ten drucik-sprężyna. Może jest założona tylko na jeden zaczep i przekrzywia żarówkę. Ja tak miałem u siebie ale na długim, gdzie jest osobny reflektor. Jeździłem tak rok /lewe długie 10/12 m przed samochodem/ i myślałem że reflektor jest zepsuty, bo regulacja nic nie dawała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radio i ustawienia nawiewów dla każdego kluczyka ustawiasz osobno, taki bajer dla dwóch użytkowników.

 

No wreszcie coś nowego a jak takie programowanie się robi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam powinien pamiętać jakich ustawień używałeś na danym kluczyku, gdy wsiada do samochodu drugi kierowca to ma ustawienia ze swojej ostatniej jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz o reflektorach przednich? 3 cm jak to zmierzyłeś?

Światła są ustawione tak że prawy reflektor oświetla bardziej prawe pobocze a lewy jest skierowany do dołu (świecą asymetrycznie)

np. w USA światła masz symetryczne dlatego jak sprowadzasz auto za oceanu w większości aut musisz wymienić lampy na europejskie

Jak masz wątpliwości co do ustawienia świateł to podjedź na stacje diagnostyczna, żeby tobie ustawili

Witaj ,różnicę zmierzyłem na murze i na diagnostyce regulacja nic nie daje.

Możesz doradzić jaki akumulator jakiej firmy , kwasowy jaka specyfikacja , czy żelowy jaka specyfikacja , proszę konkretnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żelowego nie używaj - powiedział mi mechanik, że alternator daje za duży prąd ładowania i go rozwala, ponieważ żelowy wymaga długiego ładowania małym prądem. Są one dość drogie to wole mu wierzyć.Ja używam taki jaki wpadnie mi w łapki o pojemności 74Ah ( do 1.9 dci). Jeżeli chodzi o lampy to coś tu nie gra, musi być regulacja tymi elementami co podałem bo ja nimi regulowałem u siebie ( mówię o P12 ) ty swojego modelu nie określiłeś), zrób fotkę elementów regulacyjnych lamp to ci powiem czy to te czy nie, podaj czy twoje lampy mają regulacje elektryczną , jak tak to czy działają. Sprawa raczej jest prosta ale zależy od twojego dokładnego opisu .W profilu podałeś NISSAN , może mówimy o innych modelach, ja podaję dane do P12 1.9 dci ,jak mówimy o tych samych to jutro za dnia machnę fotkę tych elementów do regulacji i zobaczymy co z tego wyniknie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żelowego nie używaj - powiedział mi mechanik, że alternator daje za duży prąd ładowania i go rozwala, ponieważ żelowy wymaga długiego ładowania małym prądem. Są one dość drogie to wole mu wierzyć.Ja używam taki jaki wpadnie mi w łapki o pojemności 74Ah ( do 1.9 dci). Jeżeli chodzi o lampy to coś tu nie gra, musi być regulacja tymi elementami co podałem bo ja nimi regulowałem u siebie ( mówię o P12 ) ty swojego modelu nie określiłeś), zrób fotkę elementów regulacyjnych lamp to ci powiem czy to te czy nie, podaj czy twoje lampy mają regulacje elektryczną , jak tak to czy działają. Sprawa raczej jest prosta ale zależy od twojego dokładnego opisu .W profilu podałeś NISSAN , może mówimy o innych modelach, ja podaję dane do P12 1.9 dci ,jak mówimy o tych samych to jutro za dnia machnę fotkę tych elementów do regulacji i zobaczymy co z tego wyniknie

regulacja jest, model to nissan primera 1.9dci 120koni z 2003 kombi mechanik mi regulował śrubką mówił, że to nic nie dawało , elektryczne działa ,ale też nie równo podnosi, mechanik mówił,ze przy lampie było coś zerwane , ale podniósł lampę na maksa do góry i nic,różnica nadal jest około 2 cm. Czy może być ,że silniczek regulacji może być źle wyregulowany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj ,różnicę zmierzyłem na murze i na diagnostyce regulacja nic nie daje.

Możesz doradzić jaki akumulator jakiej firmy , kwasowy jaka specyfikacja , czy żelowy jaka specyfikacja , proszę konkretnie.

Co do akumulatora to ja mam Yuasa 60ah 540a ale mam benzynę, nie baw się z żadne żelowe tylko kup normalny (dobierz z katalogu jaki jest przewidziany do twojego silnika) co do firmy to zależy ile chcesz wydać, na pewno nie kupuj "no name"

regulacja jest, model to nissan primera 1.9dci 120koni z 2003 kombi mechanik mi regulował śrubką mówił, że to nic nie dawało , elektryczne działa ,ale też nie równo podnosi, mechanik mówił,ze przy lampie było coś zerwane , ale podniósł lampę na maksa do góry i nic,różnica nadal jest około 2 cm. Czy może być ,że silniczek regulacji może być źle wyregulowany.

są dwa wyjścia: mechanik nie zawsze ma pojęcie nt. elektroniki w aucie, pojedz do elektromechanika albo jak tobie nie przeszkadza to odpuść temat i jeździj z tym jak jest.

Czasami nie warto zawracać sobie glowy drobnymi rzeczami, najważniejsze że świeci i nie oślepia innych.

 

Wszystko zależy od tego jak tobie na tym zależy i to przeszkadza, ja nie miałem takiego problemu ponieważ mam xenony i autopoziomowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 1.9dci katalog zaleca od 74 do 77 Ah i prąd rozruchu 680 - 780 A

polecam Varta / Bosch / Panasonic / Yuasa

i uważałbym na wysyłke, wątpie żeby poczta lub zwykly kurier nie rzucali paczką, a o oberwanie celi nie jest trudno

U nas w sklepie staramy się unikać wysyłki akumulatorów.

Dodatkowo przy przy dłuższym składowaniu powinno się taki akumulator doładowywać, niewiele sklepów i hurtowni to wykonuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do akumulatora to ja mam Yuasa 60ah 540a ale mam benzynę, nie baw się z żadne żelowe tylko kup normalny (dobierz z katalogu jaki jest przewidziany do twojego silnika) co do firmy to zależy ile chcesz wydać, na pewno nie kupuj "no name"

 

są dwa wyjścia: mechanik nie zawsze ma pojęcie nt. elektroniki w aucie, pojedz do elektromechanika albo jak tobie nie przeszkadza to odpuść temat i jeździj z tym jak jest.

Czasami nie warto zawracać sobie glowy drobnymi rzeczami, najważniejsze że świeci i nie oślepia innych.

 

Wszystko zależy od tego jak tobie na tym zależy i to przeszkadza, ja nie miałem takiego problemu ponieważ mam xenony i autopoziomowanie

trochę mi to przeszkadza bo za krótko świeci około 15m,a akumulator to jakiś bosch, czy centra może jakiś inny.

Żelowego nie używaj - powiedział mi mechanik, że alternator daje za duży prąd ładowania i go rozwala, ponieważ żelowy wymaga długiego ładowania małym prądem. Są one dość drogie to wole mu wierzyć.Ja używam taki jaki wpadnie mi w łapki o pojemności 74Ah ( do 1.9 dci). Jeżeli chodzi o lampy to coś tu nie gra, musi być regulacja tymi elementami co podałem bo ja nimi regulowałem u siebie ( mówię o P12 ) ty swojego modelu nie określiłeś), zrób fotkę elementów regulacyjnych lamp to ci powiem czy to te czy nie, podaj czy twoje lampy mają regulacje elektryczną , jak tak to czy działają. Sprawa raczej jest prosta ale zależy od twojego dokładnego opisu .W profilu podałeś NISSAN , może mówimy o innych modelach, ja podaję dane do P12 1.9 dci ,jak mówimy o tych samych to jutro za dnia machnę fotkę tych elementów do regulacji i zobaczymy co z tego wyniknie

miałeś wrzucić fotki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę mi to przeszkadza bo za krótko świeci około 15m,a akumulator to jakiś bosch, czy centra może jakiś inny.

akumulator masz słaby, ze już chcesz wymieniać?

Co do akumulatora to tak jak koledzy piszą do w 1.9dci katalog zaleca od 74 do 77 Ah i prąd rozruchu 680 - 780 A,

co do marki to musisz sam wybrać, bosh, centra lub Yuasa, którykolwiek z nich wybierzesz będzie ok. patrz po prostu, który będzie najtańszy i tyle

 

Co do lampy i problemów, to podjedz do innego warsztatu,

w ASO powiedzą tobie, że musisz całość wymienić tak więc nie masz co tam jechac

Edytowane przez Oskar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akumulator masz słaby, ze już chcesz wymieniać?

Co do akumulatora to tak jak koledzy piszą do w 1.9dci katalog zaleca od 74 do 77 Ah i prąd rozruchu 680 - 780 A,

co do marki to musisz sam wybrać, bosh, centra lub Yuasa, którykolwiek z nich wybierzesz będzie ok. patrz po prostu, który będzie najtańszy i tyle

 

Co do lampy i problemów, to podjedz do innego warsztatu,

w ASO powiedzą tobie, że musisz całość wymienić tak więc nie masz co tam jechać

dzięki,byłem dzisiaj na kompie ponieważ czasami zapala mi się czerwona kontrolka silnika na dole koło obrotomierza na dole po prawej stronie , auto słabnie wprowadza się w tryb awaryjny do 3000 obrotów kontrolka zgaśnie dopiero po ponownym uruchomieniu silnika i jest ok. Wyszło , że coś jest w tym momencie kiedy zapali się ta kontrolka nie tak z ciśnieniem paliwa jest chyba za małe jakiś zawór puszcza , co może być przyczyną
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regulacja jest, model to nissan primera 1.9dci 120koni z 2003 kombi mechanik mi regulował śrubką mówił, że to nic nie dawało , elektryczne działa ,ale też nie równo podnosi, mechanik mówił,ze przy lampie było coś zerwane , ale podniósł lampę na maksa do góry i nic,różnica nadal jest około 2 cm. Czy może być ,że silniczek regulacji może być źle wyregulowany.

 

Do regulacji świateł powinny być dwa pokrętła. Jedno do pionu a drugie do poziomu.

Reguluje się np. imbusem - śrubka /tak to nazwijmy/ zakączona jest zębatką, która zazębia się z drugą poziomą zębatką która umocowana jest na metalowym trzpieniu który wchodzi do lampy. Często bywa tak, że trzpień się zapiecze, a przy mocnej próbie kręcenia regulacji, zębatka może pęknąć lub obracać się na trzpieniu - lecz czpień nadal stoi!!!

Ja osobiście mam taki przypadek w lewej lampie, lecz w regulacji poziomej - czyli oświetlenie do osi jezdni. Musiałem zdemontować lampę i środkiem przeciw rdzy rozruszać trzpień. Teraz mam problem bo lampa sama na nierównościach podczas jazdy się przesuwa. Muszę na wiosnę dobrym klejem zespolić metal z plastikiem.

Tak jest u mnie, ale to nie znaczy że u Ciebie też tak ma być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...