Gość Rafisnake Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 (edytowane) Witam:) Jako że jest to mój pierwszy post pragnę wszystkich Przywitać A teraz Problem: Otóż Od niedawna jestem "szczęśliwym" Posiadaczem Micry K11 1.3 V16 (97r.) I Mój problem wygląda nastepująco od samego początku kiedy przyjechałem nim do domu zaczęła mi mrugać dioda Check Na początku nie przejmowałem się tym problemem bo sprzedający uprzedził mnie o tym i powiedział że wystarczy wyciągnąć kluczyk poczekać trochę i odpalić go. Wiec tak robiłem wtedy dioda świeciła non stop ale samochód normalnie odpalał a że miły sprzedający powiedział że to jest jakiś błąd w komputerze i poprostu trzeba się z tym troszke pomęczyć to dałem sobie na spokój Ale dziś jak pojeździłem(Oczywiste jak to kobiety uwielbiają to sklepy a moja żona jest właśnie jedną z takich ) i wszystko działało pięknie Odstawiłem Micre na nie całe 10minut przyszedłem i od tego momentu dioda non stop mruga Próbowałem resetować komputer,Odłączać "-" z akumulatora i dalej to samo(aż musiałem przerzucić sie na autobus ) W temacie Micry jestem Bardzo ciemny więc proszę o jakąś rade co można zrobić żeby albo samochód odpalił(ponieważ chcę chociaż go zaparkować pod domem ) Lub żeby ta dioda nie mrugała Co do mechaników nie jestem za bardzo dobrego zdania bo jak ktoś jest z Olsztyna to wie że większość chciała by zarobić(tak jak z wcześniejszym samochodem znikł mi katalizator) Czy są jakieś sposoby na pozbycie sie tego błędu czy jednak muszę sie pogodzić z mechanikami ? Pozdrawiam i czekam na odpowiedź Edytowane 29 Grudnia 2011 przez Rafisnake Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 (edytowane) I to był kolego Twój największy bląd!!!!!!!!!!!!!!! W dzisiejszych czasach i z taką elektroniką nie kupuje sie samochodów z mrugającymi diodami, a tym bardziej z Check. Powinieneś z tym "miłym" sprzedającym udać się do serwisu aby podłączyli samochodzik pod komputer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pewny jestem,że sprzedajacy by odmówił tej diagnostyki, ponieważ tak szybko furki by nie sprzedał, Koszty mogą być rózne - od 2zł do 3 tyś.Wtedy ukarze się kod błędu i wiadomo o co chodzi. Tobie teraz faktycznie zostaje ściągnięcie samochodu do mechanika celem podłączenia pod komputer. Potem wszyscy będziemy mysleć ja Ci pomóc. Przyczyn jest setki i każda inne ma rozwiązanie. Poczytaj na forum i nie tylko w swojej Mikrze, lecz w innych Nissankach również. Jest dużo podobnych przypadków. Ps... jestes nowy, więc, po prawej stronie na górze masz cos takiego jak wyszukiwarka. Piszesz kluczowe słowo i szukasz. Jak nic nie ma, to słowo nastepne. Prócz tego szukaj w forum. Na chwilę obecna pomogę Ci np. takim postem..... http://forum.nissank...przeplywomierz/ dodaję, że to jest tylko przykład. Musisz dużo poczytać. Więc w Sylwestra nie będziesz się nudził. Edytowane 30 Grudnia 2011 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 Mysle ze to bedzie problem z immobilaserem skoro kontrolka mruga . Teraz tak. jesli nasz zlacze diagnostyczne prostokatne na 14 pinowe to zrob tak jak opisane jest w tym linku http://www.nissanklub.pl/index.php/zrob-to-sam/46-inne/81-autodiagnostyka-elektroniki-silnika-sr20-ga16-ga14. Nie patrz na to ze masz inny kod silnika ale autodiagnostyke robi sie tak samo. . Jesli wywali bledy 143., 141 itd to masz problem z immobiliserem. . Kolega z almery mial takie kody bledow i to byl wlasnie problem z immo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 Ale kolega chyba nie miał na mysli kontrolki immo, lecz kontrolki silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 Tak . Chodzi o kontrolke check silnika. Mysle ze bedzie tak samo jak w primerze ze mrugajaca kontrolka check sygnalizuje nam awarie systemu immobilisera Nats. NAtomiast jesli wystapi jednoczesnie awaria systemu nats i sterowania silnikiem check bedzie swiecil stale.Rowniez w instrukcji obslugi primery pisze ze jesli po przekreceniu kluczyka do pozycji ON check blyska oznacza awarie systemu Nats. Chyba ze w micrze jest dodatkowa kontroka o ktorej nie wiem (oprocz tej migajacej diody na podszybiu ) . Tak jako ciekowostke dla Ciebie to w dieslu p11 2.0 TD kontrolka check sie zaswieci jak bedzie woda w filtrze paliwa. Moze w innych dieslach tez tak jest. Sprawdzic moze co mu tam wymiga. Ale tez w sumie mozesz miec racje z ta kontrolka od immo bo w primerze z silnikiem 1,8 i 2,0 awarie immo sygnalizuje ciagle swiecenie diody kontrolnej po przekreceniu kluczyka do pozycji ON. Teraz doczytalem . Ale i tak musi sprawdzic. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walti Opublikowano 9 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2012 Witam !!! Kolego krzysiek 1958, podpowiadasz jak odczytać kody błyskowe, ale to nie ten typ silnika !!! Kolega ma problem z Micrą k11 - tylko Consult może się tu przydać. Wciskając tam spinacz nic nie osiągniesz!! Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sebachelm Opublikowano 16 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2012 Witan!! Posiadam ten sam problem w aucie ten sam rok i ten sam silnik czyli 1.3 benzynka powiem jedno wsiadam do auta kontrolka mruga wyciagam kluczyk wkladam odpalam i kluczyk razem ze stacyjka lekko w gore i kontrolka znika nie wiem jak dlugo jeszcze da rade tak jezdzic ale narazie jest ok mi zaczelo sie walic wszystko po wymianie spalonego bezpiecznika od swiatla lewego (swiatlo mijania ) nie mowie ze to napewno jest powod tego ale tez podejrzewam ze mam syf w filtrze paliwa zdazylo mi sie wyjezdzic juz paliwo do zera pare razy ale tez podejrzewam ze to jest imobilajzer NATS probowalem juz nawet palic jak z drugiego kluczyka i to samo jest ale jak narazie ciesze sie ze jezdze dla informacji robie naprawde sporo kilometrow Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 16 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2012 Immo, jedna ze swoich podzespołów ma na kolumnie kierowniczej. Przypuszczam, że tam Ci coś nie styka, jeśli piszesz że ruszsz stacyjka i jest poprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sebachelm Opublikowano 18 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2012 wazne ze jedzie dalej jak narazie bede sie martwic jak nie bedzie palic wtedy bede szukac czegos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rafisnake Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 ok nie odpisywałem tyle czasu więc podsumuje wszystko w jednym poscie Po mojej usterce (j.w) zmagałem się z tym checkiem około godziny... gdy podłączyłem aku samochód odpalił drugim kluczykiem... puźniej przeskoczyłem na wcześniejszy bo nie było żadnych problemów... aż do felernej nocy(3 dni temu) Aku rozładował mi się doszczętnie... gdy po nocy ładowania podłączyłem akumulator,samochód zaczął normalnie chodzić lecz po przejechaniu ok. 5km i zgaszeniu go znowu zaczął mrugać check.... lecz teraz już nie pomaga drugi kluczyk... szukałem na internecie i znalazłem jak sprawdzić te kody. Pokazało mi 141 i 143 więc po postach wyżej widze że jest to problem z immo. Po "resecie"(tzn trzymać kabelek dłużej niż 2 sec) check swieci ale i tak samochód nie chce sie odpalić.Kiedy przekręce stacyjke znowu mruga. Wie ktoś jak można to naprawić?? lub co zrobić żeby samochód odpalał ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Ja bym na początek rozebrał obudowę kolumny kierownicy i zobaczył jak się przy stacyjce sprawy mają. Jeśli autko ma NATS, to może być luźna stacyjka i jakiś styk nie pozwala załączyć zapłonu. Swego czasu, fakt że w aucie mniej skomplikowanym, bo była to Skoda Felicia miałem mega problem z IMMO, taki nie w kluczyku, tylko na pastylce przy kluczykach (stare dzieje). Auto nie zapalało, albo gasło podczas jazdy. Po dwugodzinnej walce z elektryką, udało mi się ten IMMO wtedy całkiem odpiąć i nie sprawiało mi to nigdy więcej problemu. Zaglądnij pod plastiki od kolumny kierownicy. Może wtyczka któraś luźna... Może się kabel któryś przeciera... W zasadzie nie wiem jak tu się to może skończyć, ale może da się zewrzeć przewody od IMMO i będzie odpalał zawsze, bo zawsze będzie miał IMMO wyłaczone. Ale to tylko propozycja moja, nie pewna porada jak naprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rafisnake Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 hmm Doszedłem stacyjki.wszystkie kable są dobrze podłączone nie zauważyłem żeby któryś kabelek był luźny.dla pewności przekreciłem kluczykiem i poruszałem kablami ale dalej to samo. Doszedłem także do tego głównego immobilazera co jest pomiedzy nogami kierowcy a pasażera tam też wszystko ok(Odrazu moge powiedzieć że nie wyciągałem tego "Pudełka") czy może to być wina tego że jest za niska temperatura?(bo przecież w olsztynie minusowe temperatury skaczą aż do -30 Stopni)no i czy pomysł kolegi z góry by pomógł?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bolo1005 Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 (edytowane) Rafisnake mozesz powiedziec jak odczytac a potem sprawdzic te kody bledow, masz jakas intrukcje albo link ? dzieki z gory Edytowane 3 Lutego 2012 przez bolo1005 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rafisnake Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 instrukcji moze i nie znajde ale mogę tobie powiedzieć jak to zrobić Jeżeli wiesz gdzie masz kostkę diagnostyczną to. Podepnij kabelkiem lub nawet jakimś drucikiem 1 i drugie wejście po lewej na dole na ok. 2 Sec.(oczywiście przy przekręconej stacyjce na zapłon) I wtedy patrz na pomarańczową diodę Check Pierw ona będzie mrugać co 0,9Sec potem będzie przerwa ok. 2sec i znowu będzie mrugać co 0,3Sec U mnie było 14 mrugnięć 0,9 i 1 mrugnięcie 0,3 i potem pokazało znowu 14 0,9 i 3 0,3. z tego co mi wiadomo ale nie jestem dokładnie pewien 5 mrugnięć przerwa i znowu 5 mrugnięć(55) to brak błędów A teraz jeżeli będziesz chciał usunąć błędy wsadź znowu Drucik na powyżej 2 sec. wtedy jak wyciagniesz check powinien świecić co oznacza że zresetowałeś oprogramowanie. Ponownie pytam sie czy jest możliwość wyłączenia immo? Wiem już że da się to ominąć Lecz czy ktoś wie jak ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 Ratuje Cię chyba tylko elektryk. Nie wiem który to rocznik Mikry, ale to co słyszałem, to immo ma trzy podzespoły które tworzą całość. Stacyjka, moduł komfortu i ECM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal007s Opublikowano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2013 i jak kolega rozwiazal ten problem? mam ten sam blad 141 i 146, nadal mruga check engine:/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.