Gość sylwcia Opublikowano 21 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2012 Witam, Od paru dni , czasami zapala się kontrolka check-engine, silnik zaczyna nierowno chodzic i traci moc. Proszę o pomoc, z góry dziekuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 21 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2012 dobrze by było odczytać jaki błąd się pojawia, może któryś z czujników pada (wałka albo wału) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziki-toy Opublikowano 23 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2012 Witam, Dziś miałem coś podobnego. Na chwilę starcił moc, nierówno pracował i zapalił się check. Zwolniłem i przed zatrzymaniem wyszystko było OK. Otworzyłem maskę i nic nie było widać, ani słychać. Zgasiłem zapłon i odpaliłem spowrotem. Wydaje mi się, że może to być cewka lub śweca i nie pali na jeden gar. Znajomy mi powiedział, że u niego też coś takiego się dzieje w Oplu Astrze, a jeździ na gazie. Podobno traci załon jak zaleje cylinder, po wyłączeniu zapłonu i ponownym odpaleniu jest OK. Ps: Niestety ja nie mam zagazowanego, jedynie PB95. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 23 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2012 (edytowane) Witam, Dziś miałem coś podobnego. Na chwilę starcił moc, nierówno pracował i zapalił się check. Zwolniłem i przed zatrzymaniem wyszystko było OK. Otworzyłem maskę i nic nie było widać, ani słychać. Zgasiłem zapłon i odpaliłem spowrotem. Wydaje mi się, że może to być cewka lub śweca i nie pali na jeden gar. Znajomy mi powiedział, że u niego też coś takiego się dzieje w Oplu Astrze, a jeździ na gazie. Podobno traci załon jak zaleje cylinder, po wyłączeniu zapłonu i ponownym odpaleniu jest OK. Ps: Niestety ja nie mam zagazowanego, jedynie PB95. Pada tobie któryś z czujników położenia (wałka lub wału) albo któraś cewka, sprawdz jaki wyskakuje tobie błąd metodą błyskową (mimo ze nie pali się check engine) - zrobisz to w pare sekund na parkingu ps. ja mialem podobne objawy w krotkim okresie czasu miałem uszkodzoną cewke, czujnik a potem okazalo sie ze i łańcuch rozciagnięty Edytowane 23 Stycznia 2012 przez Oskar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziki-toy Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 Witam, Dziś byłem na kompie i kontroli silnika z osprzętem i błąd to: P0430 "Sprawność katalizatora (rząd 2) - za niskie". A więc podczas jazdy z podpiętym OBDII objawy nie chciały się ukazać. Jedyne co to sczytywane napięcie z "rzędu 2 - czujnik 2" waha się w granicy od 0,39V do 0,6V, a powinien się trzymać przy 0,6V-0,65V i tak się trzyma "rząd 1 - czujnik 2". Według mechanika to możliwy jest ten katalizator, lecz przy tych odczytach silnik nie powinno się jeszcze tak dziwnie zachowywać (opinia mechanika). Wymiana tego dwu-rzędowego katalizatora to mega drogi interes. Jednak mi powiedział żebym jeździł i jak zacznie się dławić żebym z tymi objawami podjechał to się podepnie i sprawdzi co jest rzeczywistą przyczyną, bo być może przyczyna tkwi gdzie indziej. PS: Rozrząd jest OK nie rozciągnięty, cewki też OK i czujniki wału, wałka też OK. Mieliście może taki kod błędu i jaki może być prawdziwy powód?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebek Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 Witam.Mam ten sam kod błędu i cały czas świeci się check.Przyczyną może być katalizator z tym że ja jeżdżę cały czas na gazie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziki-toy Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 (edytowane) Wczoraj wymieniłem świece irydowe na standardowe które wcześniej wymieniłem po przebiegu 7 tys km i teraz ciągle chodzi jak ciągnik. Nawet po przegazowaniu chodzi jak traktor. Jutro wybieram się poraz 3 na odczyt bledu i diagnozę. Poprzednimi razy nigdy nie chciały się ujawnić objawy nierównej pracy silnika. Teraz jest to non stop. Macie może myśl co to będzie? Katalizator czy co innego? Edytowane 29 Stycznia 2012 przez dziki-toy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sylwcia Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Już rozwiązałem ten problem. wina była w cewce na świecy. po wymianie wszystko jest ok. a błąd był P0300. koszt : używana cewka 100 zł a nowa koło 300zł, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Ok ze po kłopocie ale drogo zapłaciłaś za tą cewkę używaną, ja kupiłem na miejscu za 70, na allegro dostaniesz za 30 pln Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sylwcia Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 no ja dostałem jeszcze na nią gwarancje od sprzedającego na 2 mies Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 ok najważniejsze ze po kłopocie, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.