wlad69 Opublikowano 22 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2012 witam! to moj pierwszy post dotyczacy p12-wczesniej posiadalem p11.144. tak jak w temacie-przy wolnej jezdzie kierownica minimalnie kreci sie naprzemian prawo-lewo.przy szybkiej jezdzie tego nie ma,nie ma tez bicia na kierownicy.z pewnoscia zbieznosc jest do roboty,bo przednie opony sa nierownomiernie zjechane.ale zbieznosc raczej nie powoduje takich objawow-mial ktos moze podobne?auto bezwypadkowe.200kkm przebiegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmiart Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 sprawdź luzy w zawieszeniu w innym aucie tak mialem jak były spore luzy na sworzniach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 (edytowane) Wg. mnie to któraś przednia opona ma jajo , trzeba wziąść na wyważarkę i zobaczyć, na kręcącym się kole będzie widać Edytowane 26 Stycznia 2012 przez voyager1956 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlad69 Opublikowano 26 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 Wg. mnie to któraś przednia opona ma jajo , trzeba wziąść na wyważarkę i zobaczyć, na kręcącym się kole będzie widać opony sa zjechane dosc znacznie-na dodatek chyba za duze[225/50R17].w/g instrukcji powinny byc 215/50R17-ale pewnie nie ma to znaczenia.. biore jeszcze pod uwage krzywa felge-dawno temu po wyladowaniu w rowie w innym aucie mialem zgieta felge-trzepalo podobnie kierownica ale im wieksza predkosc tym bardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 Czyli już wszystko wiesz - felgi, opony, zawieszenie, zbieżność. Potem będziemy znów radzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2012 opony sa zjechane dosc znacznie-na dodatek chyba za duze[225/50R17].w/g instrukcji powinny byc 215/50R17.... Rozmiar opon jest ok. mialem taki rozmiar przez 2 sezony na tylnej osi i wszystko było ok. Wrzuć kazde kolo na wyważarkę i sprawdz czy masz felgi proste... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniel.prasal Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 A ja dodam od siebie że źle ustawiona zbieżność nie powoduje nierownomiernego zużywania opon. Opony będzie Ci zdzierało po krawędzi wewnętrznej lub zewnętrznej, zależy czy błąd zbieżności jest dodatni czy ujemny, ale na obu oponach równomiernie. A to co piszesz może być spowodowane tym że auto miało kiedyś dzwona i cofnęło się któreś koło. Sprawdź to na geometrii. Ja miałem w starej primerce prawe koło cofnięte o 5mm. I darło mi opone, mimo iż auta nie ściągało na prawo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlad69 Opublikowano 28 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 A ja dodam od siebie że źle ustawiona zbieżność nie powoduje nierownomiernego zużywania opon. Opony będzie Ci zdzierało po krawędzi wewnętrznej lub zewnętrznej, zależy czy błąd zbieżności jest dodatni czy ujemny, ale na obu oponach równomiernie. A to co piszesz może być spowodowane tym że auto miało kiedyś dzwona i cofnęło się któreś koło. Sprawdź to na geometrii. Ja miałem w starej primerce prawe koło cofnięte o 5mm. I darło mi opone, mimo iż auta nie ściągało na prawo. nie za bardzo sie zgodze-mialem w elantrze zla zbieznosc i zbieralo mi gume tylko z jednej opony. a co do dzwona-teoretycznie mozliwe,w praktyce nie bardzo-chyba ze jakis boczny wjazd na kraweznik czy cos podobnego.na pewno jest bezwypadkowy-mam cala historie auta.ale mozliwe ze wlasnie zaliczyl jakis kraweznik-nie jest to mila perspektywa w przyszlym tygodniu po wizycie w warsztacie bede wiedzial... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 (edytowane) Macie tutaj Panowie i Panie coś o geometrii. Myślę, że komuś ta informacja się przyda. Podoba się??? Przyda się??? To poproszę np. o ........dobre słowo za mozolną pracę, lecz ciekawą lekturę. Pozdrowionka. ooooooo ????? dziękuje!!!!!!! Edytowane 2 Lutego 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 (edytowane) nie za bardzo sie zgodze-mialem w elantrze zla zbieznosc i zbieralo mi gume tylko z jednej opony. a co do dzwona-teoretycznie mozliwe,w praktyce nie bardzo-chyba ze jakis boczny wjazd na kraweznik czy cos podobnego.na pewno jest bezwypadkowy-mam cala historie auta.ale mozliwe ze wlasnie zaliczyl jakis kraweznik-nie jest to mila perspektywa w przyszlym tygodniu po wizycie w warsztacie bede wiedzial... krzywa felga, mam to co roku to jak załoze alufelgi 17 cali, musze je prostowac bo jest mocne bicie co do ustawionej złej zbieżności to nie zawsze bierze dwie opony ale to rzadkość A ja dodam od siebie że źle ustawiona zbieżność nie powoduje nierownomiernego zużywania opon. Opony będzie Ci zdzierało po krawędzi wewnętrznej lub zewnętrznej, zależy czy błąd zbieżności jest dodatni czy ujemny, ale na obu oponach równomiernie. A to co piszesz może być spowodowane tym że auto miało kiedyś dzwona i cofnęło się któreś koło. Sprawdź to na geometrii. Ja miałem w starej primerce prawe koło cofnięte o 5mm. I darło mi opone, mimo iż auta nie ściągało na prawo. jak bierze opony od wewnątrz to masz rozbieżność a jak od zewnątrz to zbieżność Edytowane 28 Stycznia 2012 przez Oskar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlad69 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 wczoraj wreszcie mialem chwile czasu i pojezdzilem primera.teraz jestem raczej pewien ze nie jest to spowodowane ani oponami ani felgami.auto po gwaltownym skrecie w lewo probuje jak gdyby zaciesnic skret[odczucie jak gdyby kolo zewnetrzne chcialo bardziej skrecic] a po wyjsciu z zakretu przez chwile sciaga go w lewo.chyba jakis spory luz jest .podobnie popuszczeniu kierownicy i mocnym zahamowaniu nasila sie skrecanie kierownicy. wiec to na pewno sprawa zawieszenia.w zwiazku z tym pytanie-czy w p12 el.zawieszenia sa wymienne czy trzeba wymieniac np.caly wachacz bo jest luz w mocowaniu?nie znam sie na tym,a nie chcialbym fundowac sobie kompletnego zawieszenia niepotrzebnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 sa wymienne ale nie wiem czy wszystkie tuleje na pewno mozna kupic osobno n tuleje tyle wahacza dolnego - takie aluminiowe bede to wymienial na lato Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Wahacz mozesz kupić cały lub poszczególne jego elementy - sworzeń, tuleja mała, tuleja - poduszka (tutaj mozesz kupić sam wkład poduszki) Ja ostatnio wymieniałem całe wahacze dolne ponieważ miałem wywalone wszystko, koszt tulei, sworzni plus robocizna był nie wiele mniejszy od nowego wahacza tak wiec kupiłem cale nowe wahacze, poprzednie wytrzymały mi ok 90 tys. km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Ten objaw który opisujesz......auto po gwaltownym skrecie w lewo probuje jak gdyby zaciesnic skret[odczucie jak gdyby kolo zewnetrzne chcialo bardziej skrecic] a po wyjsciu z zakretu przez chwile sciaga go w lewo....... to na 100% tuleje wahacza. Prócz tego, przy większej prędkości powinieneś mieć wrażenie że samochód "pływa" po jezdni. Przerabiałem to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlad69 Opublikowano 2 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Ten objaw który opisujesz......auto po gwaltownym skrecie w lewo probuje jak gdyby zaciesnic skret[odczucie jak gdyby kolo zewnetrzne chcialo bardziej skrecic] a po wyjsciu z zakretu przez chwile sciaga go w lewo....... to na 100% tuleje wahacza. Prócz tego, przy większej prędkości powinieneś mieć wrażenie że samochód "pływa" po jezdni. Przerabiałem to. dokladnie tak jak mowisz-przy wiekszej predkosci kierownica przestaje wariowac,ale auto nie jest caly czas stabilne-trzeba byc skoncentrowanym na jezdzie. dokladnie tak jak mowisz-przy wiekszej predkosci kierownica przestaje wariowac,ale auto nie jest caly czas stabilne-trzeba byc skoncentrowanym na jezdzie. moze komus sie przyda w przyszlosci-przyczyna byly zuzyte drazki kierownicze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 No to nas wszystkich chyba bardzo zaskoczyłeś!!!!!!! Końcówki drążków to słychać jak walą, bo w tym przypadku to nie można powiedzieć że pukały, jeśli takie były kręcenia kierownicy. A Ty nic nie słyszałeś? na żadnej dziurce, torach,???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlad69 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 No to nas wszystkich chyba bardzo zaskoczyłeś!!!!!!! Końcówki drążków to słychać jak walą, bo w tym przypadku to nie można powiedzieć że pukały, jeśli takie były kręcenia kierownicy. A Ty nic nie słyszałeś? na żadnej dziurce, torach,???? ale ja P12 mam dopiero 2 tygodnie-przez ten czas zrobilem moze 100km[z czego wiekszosc to 2 pasmowka] bo jezdzilem jeszcze starym autem .dopiero teraz po sprzedazy zainteresowalem sie nowym nabytkiem wymienilem koncowki,2 opony ,zrobilem zbieznosc i teraz autko jest a tak przy okazji wyszlo male OT z mojej strony-czasem zaswieca mi sie kontrolka-ludzik.nie ma takiej w instrukcji obslugi.od czego ona jest? Ten objaw który opisujesz......auto po gwaltownym skrecie w lewo probuje jak gdyby zaciesnic skret[odczucie jak gdyby kolo zewnetrzne chcialo bardziej skrecic] a po wyjsciu z zakretu przez chwile sciaga go w lewo....... to na 100% tuleje wahacza. Prócz tego, przy większej prędkości powinieneś mieć wrażenie że samochód "pływa" po jezdni. Przerabiałem to. po kilku miesiacach wychodzi na to ze miales czesciowo racje. faktycznie bedac w polsce wymienilem tuleje wachacza oraz drazek stabilizatora. auto jest teraz bez luzow,ma geometrie,proste felgi[wymienilem 3!] i wywazone kola. i znowu wystepuje to naprzemienne krecenie kierownicy... nie mam juz pomyslow co zrobic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 A nikt nie pisze o łożyskach. Może jedno już smar wypluło i się zapieka, a na skręconych kołach będzie to dawać się we znaki. Poza tym, to od siebie dodam - jak się dzieje magia z zawieszeniem z przodu, to mnie uczono, że robi się wszystko od razu, wymienia się to co potencjalnie problematyczne, ustawia porządnie zbieżność i geometrię, i jest spokój na długo. A nie takie, wymienisz dziś tuleje, i na zbieżność, za dwa miesiące sworznie albo końcówki, i znów zbieżność... i płacisz co chwilę kasę, za to że ktoś pokręci 3x nakrętką i laser mu pokaże że już jest dobrze. P.S. Mi przy hamowaniu ze 120 (albo z większej prędkości) walić kierownicą potrafi, ale to ewidentnie wina krzywych tarcz hamulcowych). Oprócz bicia kierownicą przy hamowaniu, autko prowadzi się idealnie, nie pływa po drodze (chyba że koleiny spore), tak więc póki co - jeżdżę tak jak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pilot9314 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 A w którym miejscu ta kontrolka jest ? Bo mi się taka kojarzy tylko z niezapiętymi pasami ,ew. z poduszką powietrzną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 A ten ludzik to jest od niezapiętych pasów... a Ty coś miałeś z pasami ostatnio, co nie...??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlad69 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 A nikt nie pisze o łożyskach. Może jedno już smar wypluło i się zapieka, a na skręconych kołach będzie to dawać się we znaki. lozyska sprawdzone-sa OK. A w którym miejscu ta kontrolka jest ? Bo mi się taka kojarzy tylko z niezapiętymi pasami ,ew. z poduszką powietrzną kontrolka jest od blokady rodzicielskiej tylnych drzwi. A ten ludzik to jest od niezapiętych pasów... a Ty coś miałeś z pasami ostatnio, co nie...??? nie,ludzik sygnalizuje zablokowane tylne drzwi od wewnatrz. pasy sie uzdrowily-wystarczylo podniesc do gory siedzisko kierowcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 A który masz rok tej P12? A jak się załącza tą blokadę rodzicielską? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pilot9314 Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 kontrolka jest od blokady rodzicielskiej tylnych drzwi. Lol to chyba masz P12 po lifcie bo ja takiej kontrolki nie mam zamek sie zamyka takim kikutem...To też chyba wiele wyjaśnia co do mojego problemu zamka po wymianie go na młodszy model...Czy od tej blokady jest jakiś guzik ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlad69 Opublikowano 28 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 Lol to chyba masz P12 po lifcie bo ja takiej kontrolki nie mam zamek sie zamyka takim kikutem...To też chyba wiele wyjaśnia co do mojego problemu zamka po wymianie go na młodszy model...Czy od tej blokady jest jakiś guzik ? tak,obok guzikow od elektrycznych szyb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 29 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 tak,obok guzikow od elektrycznych szyb. Właśnie rozwiązałeś zagwozdkę Pilota z jego zamkiem w tylnych drzwiach w P12 :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.