Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P12 2.2dCI szarpie dymi gasnie


Gość BobekPmi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem nowy na forum i proszę o wyrozumiałość

Mam primere P12 2.2 dci z 2002r którą nabyłem nie dawno i jest kilka problemów

1.Przy mocnym depnięciu w gaz dymi na czrno

2.Na zimnym silnku auto przygasa tak jak by nie dostawało paliwa,robi tak do momentu aż się nie rozgrzeje

3.Podczas normalnej jazdy w zakresie 2-3tyś szarpie slinkikeim czy to na trasie czy w mieście

4.NIekiedy na zimnym silniku nie chce przyjmować gazu jest strasznie mułowaty i dymi nie miłośiernie

5.Na 6 biegu przy 140km/h nie chce przyspieszać

Czytałem porady i nie znalazłem zadnej konkretnej odpowiedzi,

-układ dolotowy został sprawdzony nie było w nim oleju w takim stopniu by budziło to nie pokój

-olej filtry zostały powymieniane -syf nie miłośierny

-przepływomierz został wyczyszczony -był strasznie zabrudzony

dodam że nie świeci się zaden błąd na desce rozdzielczej

-auto odpala za pierwszym razem

ma ktoś jakieś propozycje bo mi ręce już opady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy dymieniu obstawiałbym zbyt wysokie ciśnienie na listwie - do regulacji komputerem na stacji diagnostycznej

ponoć w 2,2dCi puszcza też o-ring zaworu SVC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wszystko to co pisałeś, jest naprawdę powymieniane, to teraz ja bym Ci proponował podjechac do Centrum Boscha, na dokładne pomiary np. wtrysków i sprawdzenie ciśnienia jakie daje pompa. Czasami pompa potrzebuje nowych ustawień, czyli kalibracji.

Jeśli jakiś warsztat inny niż Bosch, zaproponuje Ci wymianę czujnika na listwie lub zaworu SCV, to nie wymieniaj bo wpadniesz w koszta a efekt może być marny.

Pozdrowionka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki wielkie :) dam znać co i jak

 

Witam byłem właśnie na komputerze i pokazało że czujnik temperatury paliwa pokazuje -40stopi i powiedzieli mi też że może być zapchany filtr paliwa ten w zbiorniku co jest.Mam pytanie gdzie się znajduje ten czujnik temperatury paliwa i czy faktycznie jest ten filtr w tym zbiorniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jak wymieniłeś filtr paliwa tą "beczkę " to zobacz w zbiorniku -podnieś tylne siedzenie i pod nim na 4 śrubach jest wgląd do zbiornika - pamiętaj aby póżniej pozostawić w takim samym położeniu dekiel i poziom czujnika rezerwy. W miom 2,2 Di z 2002r też przerywał różne cuda się działy - przyczyna popękany wąż paliwa od filtra do wtrysku - mialem tak 2 razy . Wymieniłem i wszystko wróciło do normy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzałem do tego zbiornika i żadnego filtra nie znalazłem posprawdzałem węże i są całe jedynie pozostaje ten czujnik temperatury paliwa dodam że samochód stał w ogrzewanym garażu i tylko raz stracił obroty więc moje pytanie gdzie jest ten czujnik i gdzie go kupie bo na allegro nic nie moge znaleść :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki filtr paliwa zastosowałes?? jezeli ciełes koszty i kupiłes filtron to od razu go wymien. Kiedy miałem filtron i odpalałem to obroty skakały, co chwile potrafił zgasnąc nawet jak tylko delikatnie pusciłem noge z gazu podczas jazdy. Do tego podczas jazdy w trasie bardzo szarpał. Zatankowałem paliwo na Orlenie na drugi dzien miałem koszmar a powodem był ten wspaniały filtr paliwa który nazywał sie filtron.Wymieniłem filtr paliwa i samochód chodzi idealnie.

 

Jeszcze jedna sprawa może masz wode w zbiorniku, polecam podłaczyc sprężone powietrze do przewodu który idzie do zbiornika i go przedmuchać ja tak zrobiłem .

Edytowane przez dandii240
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak dzwoniłem do serwisu nissana w Poznaniu i mi powiedzieli że nie ma w zbiorniku filtra paliwa dowiedziałem się jeszcze że owy czujnik temperatury znajduje się w okolicy filtra paliwa w komorze silnika a teraz najlepsze jak spytałem o koszt tego czujnika to usłyszałem odpowiedz "jeśli to jest ten co ja widzę to 40 złotych". W tym tygodniu pojadę do serwisu i zobaczę co wykombinują,faktycznie jest założony filtron przed zmianom też taki był o dziwo pojazd zrobił jakieś 300km i przestał dymić,najgorzej jest jak auto stoi na dworze przez 8 godzin zapala i gaśnie a w garażu nie ma większych problemów,no i podczas jazdy poszarpie czasami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób potem i daj na forum fotkę z miejscem usytuowania tego czujnika. Często jest tak, że ktoś się pyta o jakiś czujnik, lecz odpowiedzi są różne a fotek brak. A czujniczków w tym silniku troszkę jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury jak pokazuje -40 stopni to znaczy , że jest przerwa na czujniku lub przewodzie bo komp. odczytuje oporność nieskończoną i na tej podstawie silnik dostaje za dużą dawkę paliwa .Ja bym leciał po wszystkich przewodach do wiązki głównej włącznie bo tam najczęsciej przewody pękają a czujnik powinien być przy pompie ( mam 1.9dci - więc nie wiem jak to jest w 2.2 dci) o przewodach przy wtryskach też nie zapomnij.Czekam na twoją odpowiedż.

Edytowane przez voyager1956
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

voyager - Ale teraz podpowiedz, którą pompe masz na myśli, bo w jednej to jest np. zawór SCV. Pytam, bo mnie tez może się to przydać na zaś. Wiosną chcę dobrać się do wszystkich czujników i je poprzeczyszczać i przydało by się wiedzieć, co jest co?!?!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozwiązałeś już swój problem? co chodzi o palenie to te silniki już mają to do siebie że na niskich temperaturach ciężko im zapalić. tym sie nie przejmuj. to jest fabryczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

magik - śmieszy mnie taka wypowieź, że ....co chodzi o palenie to te silniki już mają..., .....ten typ tak ma....., z tym trzeba żyć...., itd, itp.

Najpierw trzeba zadać sobie podstawowe pytanie, ---- CO ZROBIŁEM DLA SWOJEJ NYSKI PRZED ZIMĄ ????????

- co z akumulatorem;

- jak z rozrusznikiem;

- jaki olej;

- co z filtrami;

- czy przeczyszczone wtryski lub pompowtryskiwacze;

- lepsze paliwo;

- potem np. uszlachetniacze......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BobekPmi

Witam z autem wylądowałem w Poznaniu w serwisie Nissana po owy czujnik temperatury i co się okazało nie ma czegoś takiego <zong> ale panowie mnie uświadomi że jest czujnik ciśnienia w pompie ciśnieniowej (wtryskowjej). Ale żeby to sprawdzić do należało by się podłączyć pod komputer i to zrobiliśmy koszt 160pln i co się okazało d*pa auto czyste jak łza nie ma nic każdemu mina opadła,mechanik na tym serwisie mówi że się musi przejechać to wsiedliśmy w samochód i pojechaliśmy i w końcu zaczoł szarpać dymić i do tego jeszcze głośne klekotanie doszło,to w takim razie wrotki do serwisu i pod kompa i co? nic czyściutko, na serwisie przegazówka ,dalej nic aż w końcu znowu to zrobił i komputer to złapał i pokazało że EGR się nie rusza a wszystko wyczyszczone było,do domu powrót z bananem od ucha do ucha zabrałem się za EGR wyczyściłem ale mówię dla świętego spokoju gnoja zaślepię i to zrobiłem poskręcałem ładnie do kupy wszystko chce odpalić i co d*pa rozrusznik się zawiesił to co dalej po busa po linke i jechane zaciągneliśmy odpalił i co BEZ POPRAWY

Pan na serwisie pózniej powiedział że to pompa ciśnieniowa i to jej wina co Wy na to bo mi ręce z tym samochodem opadły

Filtry zmienione z filtrona na Boscha i Manna,olej Castrol 10w40

 

Z tego co zauważyłem to na auto ma na pewno wpływ temperatury ponieważ jak auto stoi w ciepłym garażu to zrobi to tylko raz (nie chce przyjmować gazu,dymi na czarno,i faluje na obrotach w przedziale 800-2000 obrotów) z kolei jak postoi na dworze 8godzin to jest nie do ujechania ciągle to robi do momentu jak się nie rozgrzeje troszeczkę.

Z tego co się mu poprawiło to przestał dymić podczas przyspieszania na czarno jak sprawa wygląda przy prędkości przekraczającej 140km/h nie wiem warunki na drodze na to nie pozwalają

Odnośnie wspomnianej pompy ciśnieniowej to jak już to bym ją stawiał na ostatnim miejscu a świadczy o tym choćby nawet to że nie są zauważalne spadki ciśnienia,czy też jego duże skoki momentami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam,

odswiezam temat,

mialem podobny problem jak wyzej opisywany po probach regeneracji wtryskow, wymianach filtrow paliwa, powietrza oraz przeplywomierza dalej nic ale

okozało sie ze byl walniety czujnik w pompie paliwa jak narazie dobrze jezdzi i nabralnawet mocy :) moze komus pomoc te info:)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...