Gość Marta P Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 Witam! Ciekawa jestem czy ktoś może miał podobny problem albo może wiedzieć co to jest...? Otóż mój samochód nagle przestał jezdzić, przy próbie odpalenia pojawia się migająca pomarańczowa kontrolka silnika razem z migającą na żółto kropka, która informuje o rezerwie paliwa, ale paliwo jest w baku. Auto nie chce odpalić, rozrusznik chodzi i nic... Początkowo myślałam, że to moze akumulator padł ale po podłączeniu dalej jest to samo. Czy ktoś ma pomysł co to może być? W poniedziałek auto idzie do mechanika, ale aż się boję co tam się stało. Pół roku temu padł mi zawór recyrkulacji spalin i nie wiem jakim cudem rozprogramowała się elektornika- trochę mnie sklasowali w ASO a teraz to- ale tym razem nie wybieram się do ASO - jeszcze nie wygrałam 6stki w lotka:). To jest nissan p12 z 2003 r w dieslu 1,9 dci Jakby ktoś miał jakąś sugestie to chętnie przeczytam:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 (edytowane) 1.pdf Otwórz ten plik w pdf-ie i poszukaj w lampkach kontrolnych. Opis wskazuje na usterkę systemu sterowania silnikiem, bez kompa diagnostycznego nic nie zrobisz Prawdopodobnie siadł ktoryś z czujników cisnienia paliwa lub brak impulsu z czujnika położenia wału korbowego ( z przodu na dole przy skrzyni biegów) Edytowane 25 Stycznia 2012 przez voyager1956 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arulek Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 Sprawdź filtr paliwa - od tego bym zaczął i chyba skończył na jego wymianie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 (edytowane) Jak pisał kolega wyżej. Filtr może być zawodniony-zabrudzony, nie pisałeś kiedy był wymieniany, może w Twych okolicach są już większe mrozy i parafina w filtrze nie przepuszcza paliwa. Filtr nie jest aż taki drogi i dla świętego spokoju powinno się go wymieniać przed każdą zimą. A jak chcesz więcej lektury o filtrze - co,jak i dlaczego, to daj znać a dam do poczytania. Pozdrowionka. Edytowane 25 Stycznia 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marta P Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 Dzięki, ale filtr był wymieniany pół roku temu... Ja pier...jak sie okaże że to coś z silnikiem, to chyba grubo będzie mnie to kosztowało.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 (edytowane) Marta - piszesz że filtr wymieniony, więc trzymam za słowo. Na forum z różnych Nissanków zebrałem część postów, które dotyczyły usterek z zasilaniem paliwowym w dci i umieściłem w jeden. Co prawda my tu myślimy o paliwie i podzespołach paliwowych, a przyczyna może być inna. Poczytaj najpierw troszke materiał, może będzie konieczny i nie daj się "nabić w butelkę" u mechanika. myślę, że i innym, ta informacja się przyda. Podoba się??? Przyda się??? To poproszę np. o ........uśmiech za mozolną pracę, lecz ciekawą lekturę. Pozdrowionka. Edytowane 26 Stycznia 2012 przez mirekg9 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marta P Opublikowano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2012 Dzieki wielkie za lektorke:) Mam co czytac i mam nadzieje, ze nie nabije sie w butelke:) Pol roku temu auto podczas pracy silnika zaczelo sie przytykac wiec zostawilam go u brata mojego znajomego mechanika. On wlasnie wymienil filtr paliwa i sprawdzil mi wszystkie wtryskiwacze na maszynie, pogrzebal troche w srodku i nie znalazl usterki, po tej wizycie udalam sie do ASO, gdzie uwaga trzymali moje auto 2 tygodnie bo nie mogli zdiagnozowac usterki, az finalnie stwierdzili ze to zawor- po ktorego wymianie juz nic sie nie dzialo do teraz. Auto chodzilo bez zarzutow, az do teraz kiedy to juz nie chce odpalic. Mechanik ma sie nim zajac w ta sobote zobaczymy czy cos znajdzie jezeli cena za naprawe bedzie podejzanie wysoka mam namaiar na jeszcze jednego typa ktory specjalizuje sie w dieslach. W kazdym razie na pewno podziele sie na forum co tam jest grane jak juz cos sie dowiem. A tak na marginesie to juz zaczyna denerwowac mnie ten samochod, jeszcze troche takich akcji, a zaczne sie chyba powaznie zastanawiac nad zmiana:( Chociaz jak dla mnie jezdzi mi sie nim super:) Mam jeszcze jedno pytanie troche z innej beczki. Zniknelo mi gdzies uch holownicze, chce wiec dokupic i w zwiazku z tym mam pytanko czy np. z 2004 roku tez takie ucho bedzie pasowalo czy ma juz inne wymiary? znalazlam ucha na allegro ale nie z 2003 jak moje auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2012 A szrotów koło Ciebie to nie ma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 (edytowane) Ucha powinny pasować bo to ta sama beczka. Droga koleżanko za przyjemności się niestety płaci. Mnie też się super jeździ primką no ale jak coś padnie to nieźle boli, najwięcej bólu finansowego jest przy wysprzęgliku centralnym lub kole dwu masowym, czego Ci nie życzę, resztę idzie przeżyć.Zrobiłem swoją około 200 000 km i z układem paliwowym nie miałem kłopotu Może z innej beczki. Oprócz primki 19.dci mam toyotę yaris verso 1.4d4d na olej napędowy dla jasności. problem od dwóch dni miał się tak: mróz 15 stopni samochód odpala i po jakimś czasie gaśnie , pompuję popmką paliwa ( ciężko chodzi , potem puszcza ) , samochód odpala i znowu po jakmś czasie gaśnie. Zapala się różowa lampka sinika i włos na glowie do góry idzie. W pierwszy dzięń jakoś udało się, że zaczął chodzić, na drugi dzień dalej minus 15 stopni i polka od nowa. Problem rozwiązał się tak - wymiana filtra paliwa ( rudy osad w środku ,filtr brudny ) po uruchomieniu i przepompowaniu paliwa różowa lampka zgasła i jest OK. ( co oznacza że ciśnienie na listwie jest dobre ). Analogicznie Marto do twojej usterki wiadomo, że nie będziesz tego robić wskazuje to na problemy z ciśnieniem paliwa na listwie bo paliwo gdzieś po drodze nie ma dobrego przepływu a więc pomimo że filtr był wymieniany pół roku temu to nie świadczy że nie jest przypchany bo brud zamarza i nie przepuszcza dobrze paliwa ( tankujemy paliwo i nie widzimy co lejemy a wystarczy że w zbiorniku CPN-u będzie końcówka paliwa i zaciąga brunatny syf , który robi złą swoją robotę w układzie paliwowym). Jeden z kolegów na forum pół osprzętu wymienił a okazało się że pompa paliwa poszła do czyszczenia taka była zabrudzona . Więc ja jako coś tam przy samochodzie umiejącym zrobić zrobiłbym tak: - wymienił filtr paliwa - sprawdził czy paliwo po filtrze dochodzi do pompy paliwa ( używając gumowej pompki przy filtrze paliwa ) - jeżeli dochodzi to odłączyłbym przewód wychodzący z pompy i sprawdził czy z pompy wychodzi paliwo - jeżeli wychodzi bez problemu to sprawdzam czujnik ciśnienia paliwa na listwie(trudności z dostaniem go bo wolą całą listwę wcisnąć) - sprawdzam czujnik położenia wału ( z przodu po otwarciu maski na dole między przewodami wodnymi ) . rozpinam wtyczkę wyjmuję czujnik i go sprawdzam - sprawdzam przewody od tego czujnika aż do wejscia w wiązkę główną ( lubi się czasami przerwać z przegrzania od silnika) - jak się sprawdza immobilajzer to nie wiem ale też odcina zasilanie do pompy Wszystko wskazuje na problemy z ciśnieniem paliwa. Ponieważ samochód twój jest już u mechanika to jak zakończy naprawę sukcesem to ładnie prosimy o podzielenie się wiadomością co było przyczyną .Pozdrawiam - Edytowane 28 Stycznia 2012 przez voyager1956 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dandii240 Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 Filtr paliwa do wymiany, mam primere tylko 2.2. Przyszły mrozy i samochód dostał swira,nawet miałem problemy z odpalaniem a co dopiero jechac. Kiedy filtr wymieniłem wszystko chodzi idealnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marta P Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 Witam Panowie! Chcialam sie podzielic moja usterka bo juz wiem co to jest. Po wizycie u elektryka i podlaczeniu do kompa nie wyszedl zaden blad, auto wiec pojechalo do brata mechanika mojego znajomego, ktory juz wstepnie pogrzebal troche w srodku i niestety jest to rozrzad, ktory przeskoczyl o pare zebow, do tego sa do wymiany jakies 2 zawory i co dalej to sie okaze jak juz go rozbierze tyle ile musi. Zastanawiam sie tylko jak to sie moglo stac i dlaczego. Ogolnie rozrzad i pompa wody byly wymieniane 3 lata temu. Plus jest tego taki, ze bede musiala zaplacic za czesci, a za robocizne skasuje mnie po znajomosci. Niestety narazie musze czekac bo ma inna robote. Co do ucha to te z allegro nie pasuje, gwint jest za duzy, a koles upiera sie, ze to ucho z 2003 roku ale nie pasuje... jakis dupek- w kazdym razie szukam innego ucha teraz. Tak ogolnie to doszlam do wniosku, ze chyba pora zmienic auto w tym roku na nowsze, czy ktos ma jakies doswiadczenia z mazda, jakie one sa? Myslalam o 3 lub 6 w sedanie, wizualnie bardzo mi sie podobaja:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość glo Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 (edytowane) Oby nie 2.0 diesel. Poczytaj forum Mazdy, a wszystkiego się dowiesz. Edytowane 8 Lutego 2012 przez glo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 10 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 Ucho to może nie pasować bo gniazdo jest zardzewiałe trzeba to gwintownikiem osiemnastką przegwintować i wejdzie jak w masło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.