MANIEKJ1802 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 jak jest rozkładana moc przy włącz. 4x4. ? pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 tył LSD, przód mech. różnicowy; między osiami brak dyfra, a więc na logikę jeśli wszystkie koła mają przyczepność to moc powinna się rozkładać po połowie na tył i przód; jeśli jedno z przodu straci przyczepność to drugie nie ciągnie w ogóle czyli sam tył; jeśli jedno z tylnych zerwie to ciągnie przód +drugie tylne( ale z ograniczoną przez LSD mocą); trzecia opcja: tzw. wykrzyż- teoretycznie jedno przyczepne tylne koło powinno sobie poradzić; jeszcze jeden wariant, w którym dajmy na to tył kręci w błocie ale przód już ma przyczepność i powinien całość wyciągnąć; i wreszcie tzw. MAY DAY tudzież HILFE !!! kiedy "wszystko się kręci" a metrów nie przybywa......i tutaj przydaje się doładowane konto i sprawna bateria w komórce ewentualnie miejscowy ranczer na papaju ..........chyba, że to na jego polu utknąłeś.... .Teoretycznie mniej więcej tak to wygląda, a może ktoś bardziej doświadczony skoryguje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MANIEKJ1802 Opublikowano 31 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 No właśnie napędy są sprawne tylko jeszcze nie widziałem żeby przód kręcił po włączeniu np. 4H czy to śnieg czy błoto. stąd te moje pytanie bo myślałem że po włączeni 4x4 wszystkie koła kręcą tak samo .A jaka jest różnica między 4H a 4L.? sorki za te pytania ale jestem świeży w temacie 4X4 a zaszczepiła mi się jazda po bezdrożach...........NISSAN T 1 91r. benz.2,4. pozdrowionka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zakula81 Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 No właśnie napędy są sprawne tylko jeszcze nie widziałem żeby przód kręcił po włączeniu np. 4H czy to śnieg czy błoto. stąd te moje pytanie bo myślałem że po włączeni 4x4 wszystkie koła kręcą tak samo .A jaka jest różnica między 4H a 4L.? sorki za te pytania ale jestem świeży w temacie 4X4 a zaszczepiła mi się jazda po bezdrożach...........NISSAN T 1 91r. benz.2,4. pozdrowionka. skoro na 4H przód nie kręci to napędy nie są sprawne. Jeśli kupiłeś niedawno autko i nie jestes w temacie to sprawdź jakie masz sprzęgiełka napedu. Może masz manuale i musisz je załączyć na 4x4. Jeśli masz automaty to może przestały oddychać. Najlepiej postaw auto na kołkach i załącz 4h. Lub ruszaj powoli, a kolega niech na czworaka obserwuje. Jeśli wał przedni się kręci, a koła nie ciągną to może: sprzęgiełka, jedna z półosi, most któreś z tych nie żyje (najlepszy patent jest z kołkami) 4H inaczej mówiąc inaczej szybkie terenowe. Przełożenie do lekkiego terenu. 4L wysokie obroty, mała prędkość wysoki moment obrotowy. Stosujesz w ciężkim terenie. Obsługa napędów bardzo dobrze opisana na forum niejednokrotnie. Użyj "szukajki". 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MANIEKJ1802 Opublikowano 31 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 DZIĘKI . sprzęgiełka automaty są i możliwe że któreś nie działa bo ostatnio słyszałem jak by coś tam delikatnie grzechotało. wał się kręci i czuć że przód ciągnie(jak się lekko zakopałem) ale możliwe że tylko na jedną stronę. Przy zmianie krzyżaków na tylnym wale jak wał był zdjęty włączyłem napędy i próbowałem ruszać i ciągnął samym przodem . Czyli kołki zostają i będzie widać które padło........w razie zgonu jednego sprzęgiełka co radzicie kupić jeden automat czy wymienić oba na manualne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 to dziwne ze próbuje ciągnąc samym przodem jak jedno sprzęgło nie działa .. ja bym wstawił ręczne, chociaż ludzie głupio sie patrzą jak czasem na światłach wybiegam z kabiny i kręcę, no cóz mam ze 3km przez las i 30 po asfalcie więc wole sobie odłaczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zakula81 Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 DZIĘKI . sprzęgiełka automaty są i możliwe że któreś nie działa bo ostatnio słyszałem jak by coś tam delikatnie grzechotało. wał się kręci i czuć że przód ciągnie(jak się lekko zakopałem) ale możliwe że tylko na jedną stronę. Przy zmianie krzyżaków na tylnym wale jak wał był zdjęty włączyłem napędy i próbowałem ruszać i ciągnął samym przodem . Czyli kołki zostają i będzie widać które padło........w razie zgonu jednego sprzęgiełka co radzicie kupić jeden automat czy wymienić oba na manualne? to zalezy jak i gdzie bedziesz smigal autem. Automat to wygoda jak jezdzisz cywilnie. Manual mocniejszy i nie musisz cofac za kazdym razem dla rozłączenia przodu. No i zalezy od kasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 to ja poproszę jeden głos na "manualne"...i zanim kupisz DOKŁADNIE policz ilość frezów na wieloklinie przegubu, powinno być 27 , choć u mnie było 28 bo ktoś założył od D22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 (edytowane) ja jestem za manualnymi mimo zabawy z nimi, po prostu lubię wiedzieć co i jak a tu przekręcisz i ma działać. jak coś ma sterowanie automatyczne albo elektroniczne nie daj boże to masakra teraz mi wcięło kontrolkę od 4x4 ale wajcha jest tam gdzie trzeba i wiem że działa 4x4 a to kwestia kabelka:) jakby to się właczało przyciskiem i jeszcze sterowane przez kompa to się zastanawiaj czy się włączyło wyłączyło działa czy nie ... Edytowane 1 Lutego 2012 przez hugh_h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 hugh, jakieś czary odprawiasz czy co?! u mnie też właśnie kontrolka padła...może coś weselszego napiszesz, a opinię o różnego rodzaju "udogodnieniach" jak najbardziej popieram, przy tych obecnych cyberautach to tylko różdżkarz pomoże, hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 haha to zerknij od spodu na reduktor i jak coś to od razu zaizoluj przewód jak nie masz czasu podczepić bo dyndający wywala bezpiecznik od deski rozdzielczej odnośnie cyberaut ... z życia znajomego świeciły sie kontrolki od absy i poduchy ... oj pani epod kompa trzeba podpiąć tylko aso da rade... w aso popieli zczytali błędy skasowali ile trzeba.... panie ale my nie wie my co one oznaczają...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MANIEKJ1802 Opublikowano 3 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 A macie może jakieś znajomości czy ;linki żeby taniej załatwić sprzęgiełka he he. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zakula81 Opublikowano 4 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 A macie może jakieś znajomości czy ;linki żeby taniej załatwić sprzęgiełka he he. miałem manuale AVM HP sprzedałem kilka dni temu. Mam jak chcesz automaty ale już jedną sztukę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 4 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 wymieniałem ze dwa miechy temu, coś koło 5 stów, AVM-y oczywiście, taniej to na chińszczyznę możesz trafić, a skoro masz jeździć wyczynowo to sprzęgi muszą być "first class" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MANIEKJ1802 Opublikowano 4 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 ZAKULA a jaka cena za te sprzęgiełko cie interesuje ? narazie jednak działają oba ale nie jestem pewny czy jedno zawiechy nie łapie bo delikatnie trzonkiem od młotka potraktowałem ( oczywiście z wyczuciem )i wszystko ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zakula81 Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 (edytowane) ZAKULA a jaka cena za te sprzęgiełko cie interesuje ? narazie jednak działają oba ale nie jestem pewny czy jedno zawiechy nie łapie bo delikatnie trzonkiem od młotka potraktowałem ( oczywiście z wyczuciem )i wszystko ok. 150 po znajomości:) wysyłka gratis 150 po znajomości:) wysyłka gratis ale jak coś to pisz na priv lub dzwoń 605 342 457 nie zaśmiecajmy tego tematu innymi wątkami Edytowane 5 Lutego 2012 przez zakula81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akara Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 Mnie się wydaje, że nie zrozumieliście kolegi. Przedni most niema blokady!!! Jak jedno koło dostaje poślizgu to drugie będzie stało bo taka jest zasada działania mechanizmu różnicowego nieblokowanego. Moim zdaniem sprzęgiełka są ok. ale nie zaszkodzi ich sprawdzić. W przypadku tylnego mostu z blokadą będą się kręciły oba koła właśnie dlatego, że jest ta blokada. Pozdrawiam!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 10 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 A pytanie bylo czy po zapięciu 4x4 sila jest rozkaładna po równo czy np 40 na 60 na korzyść tyłu. Wie ktos jak to jest? Czy jak zapne 4x4 to mam 50 na 50 czy jakos inaczej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prowokator Opublikowano 10 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 A pytanie bylo czy po zapięciu 4x4 sila jest rozkaładna po równo czy np 40 na 60 na korzyść tyłu. Wie ktos jak to jest? Czy jak zapne 4x4 to mam 50 na 50 czy jakos inaczej? 50-50 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 10 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 to może tak obrazowo przód z tyłem jest napędzany tak jakby tym samym wałem i już Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 10 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 Podziękował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.