Gość casablanca Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Witam, dziś rano po odpaleniu swojego Mavericka pojawił się problem a mianowicie nie wchodzily żadne biegi oprócz 1 oraz wstecznego ale dzialo sie tak tylko na włączonym silniku, przy wyłączonym wszystko było ok biegi wchodziły normalnie. Doszedłem do wniosku że chodzi o sprzęgło, popatrzyłem pierwsze na zbiorniczek i jak się okazało płynu jest grubo poniżej minimum, kupiłem na stacji benz DOT 4, zalałem zbiorniczek na max i wziąłem się za odpowietrzanie i tu jest problem bo wygląda na to że na całej długości przewodu są 3 odpowietrzniki (kalamitki) pierwszy przy samej pompce koło zbiorniczka, drugi po drugiej stronie komory silnika który wychodzi z jakiegoś metalowego urządzenia w kształcie jakiegoś rozdzielacza? I ostatni przy samej skrzyni umiejscowiony na samym dole obudowy tego tłoczyska co popycha blaszke co wchodzi do skrzyni, popuszaczałem tego na dole celem odpowietrzania ale idzie tylko sam płyn (moze dlatego że kalamitka umieszczona jest na dole tej obudówki), próbowałem odkręcić tego drugiego koło tego urządzenia które wymieniłem wyżej a nie wiem czym jest ale nie da się tej kalamitki odkręcić, jedyny który się dał odpowietrzyć to ten przy samym zbiorniczku na pompce i tu jest problem bo ilekroć go odpowietrzam to zawsze pluje na przemian wodą i powietrzem. Ogólnie sprawa się poprawiła bo biegi wchodzą ciężko ale wchodzą, problem jest nadal ze sprzęgłem bo do połowy leci luźno, później dopiero czuć opór na pedale a po wrzuceniu biegu wraca baaardzo powoli. Czy macie jakiś pomysł co z tym zrobić? Szkoda mi kasy na mechanika bo chyba coś źle robie z tym odpowietrzaniem, powiedzcie mi jak robić to poprawnie i na których odpowietrznikach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 no ewidentnie nie odpowietrzony układ skoro wpada łatwo na poczatku, to coś po drodze sie tłumikm nazywa, trzeba niestety poodkręcać liczac na to że sie nie urwie, oczywiście napewno znajdzie sie jakiś magik który powie ze nie potrzeba tego ruszac i że bez sensu że tam jest odpowietrznik alr to proponuje jechać wtedy gdzie indziej, jeśłi sam nie dasz rady, proponuje narazie watkę i wd40 do okoła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość casablanca Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 no ewidentnie nie odpowietrzony układ skoro wpada łatwo na poczatku, to coś po drodze sie tłumikm nazywa, trzeba niestety poodkręcać liczac na to że sie nie urwie, oczywiście napewno znajdzie sie jakiś magik który powie ze nie potrzeba tego ruszac i że bez sensu że tam jest odpowietrznik alr to proponuje jechać wtedy gdzie indziej, jeśłi sam nie dasz rady, proponuje narazie watkę i wd40 do okoła Czyli sprobować tą kalamitkę odpowietrrzającą na tym tłumiku odkręcić za wszelką cenę? Czyli domniemam że układ jest zapowietrzony na odcinku od zbiorniczka po tłumik? Mam jeszcze 3 pytania: Dlaczego gdy odpowietrzam przy samym zbiorniczku to cały czas dmucha powietrzem i płynem na zmiane (przy odkręconym wieczku) tak jak by się nie dało odpowietrzyć. 2. Czy ta kalamitka przy samym tłoczysku pod skrzynią jest odpowietrznikiem? Bo bez przerwy leje się nią olej przy próbie odpowietrzania? Czy mam dobry system odpowietrzania (odkręcam korek wlewu płynu, leje do max, kumpel wciska sprzęgło do ziemi ja popuszczam kalamitkę aż ciśnienie przestanie wypychać płyn i powietrze, pompuje sprzęgło i kolejny raz i tak z 10 razy aż zejdzie całe powietrze) P.S. Za co odpowiedzialny jest ten tłumik sprzęgła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 (edytowane) pierwsze łatwe pytanie? czy zaglądałeś do instrukcji serwisowej? tam napewno wszystko jest opisane włacznie zkolejnością i techniką odpowietrzania, według mnie odpowietrzasz źle, nie tędy droga, stara dobra metoda to wężyk przezorczysty i naczynie z płynem, podłaczasz węzyk do odpowietrznika, i wkładasz a drugi koniec do pojemnika tak żeby był zanużony, odkręcasz odpowietrznik troche i pompujesz aż cały wężyk wypełni sie płynem i znikną w nim bąbelki. wtedy konczysz tak że wciskasz pedał i dokręcasz odpowietrznik, stara metoda z sam naprawiam 126p ale nie znam bardziej wiarygodnej. oczywiście koniecznie ciagle kontrolować trzeba poziom w zbiorniczku, chyba ze podczepisz tak żeby sam zbiorniczek zasysał płyn z butelki. odpowietrznik a kalamitka to co innego, może leci poprostu stary brudny płyn hamulcowy bo nie sądzę aby była tam kalamitka (która służy do wciskana smaru). tłumik służy po to aby sprzęgło wolniej wracało - w sposób kontolowany - troche spokojniej (IMO) u mnie nie ma odpiwtrzenia przy samej pompie, chyba ze przegapiłem, serwisówki nissana są naprawdę bardzo dobre, rozłozyłem i złożyłem w/g niej dokładnie cały samochód, warto tam zajrzeć przed robota Edytowane 3 Lutego 2012 przez hugh_h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Moze to cos CI pomoze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość casablanca Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 (edytowane) Odnośnie tego zdjęcia to co to jest? Ja czegoś takiego w swoim nie mam chyba, jeżeli tak to gdzie to jest? Idąc za przewodem od zbiorniczka do skrzyni biegów to mam tylko co napisałem powyżej. Czyli co mam podłączyć wężyk pod odpowietrznik, popuścić odpowietrzniki pompować do czasu aż zejdą wszystkie bombelki i będzie leciał sam płyn? Później zakręcić i pompowac pedał aż stwardnieje? P.S. Chętnie bym zaglądnął do instrukcji serwisowej ale nie posiadam takowej Edytowane 3 Lutego 2012 przez casablanca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 jak przestaną leciec bable to naciskasz pedał i trzymasz wciśnięty i przy wciśniętym zakręcasz - koniec=gotowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość casablanca Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 (edytowane) jak przestaną leciec bable to naciskasz pedał i trzymasz wciśnięty i przy wciśniętym zakręcasz - koniec=gotowe Czyli jutro jakimś cudem musze odkręcić odpowietrznik przy tłumiku (marniuchnno to mi się widzi), założyć tam wężyk odkręcić odpowietrznik, i kumpel niech pompuje a ja kontroluje czy wylatują bąble i na bierząco dolewam płynu żeby zaś powietrza nie zassał. Zacznie lecieć czysty płyn, kumpel naciska sprzęgło do końca, ja zakręcam odpowietrzniki ściągam wężyk. Czy da się odpowietrzyć jakoś układ na odcinku tłumik-skrzynia biegów, przy samej dźwigni sprzęgła przy skrzyni biegów jest odpowietrznik skierowany ku dołowi ale nim cały czas leci płyn, nawet nie widać bąbelków? Czy tam po prostu się nie zapowietrza? Odpowietrznik przy pompce wygląda tak jak na tym zdjęciu http://img.archiwuma...o.pl/?683417396 znajduje się po lewej stronie od zbiorniczka w górnej części, dalej jest tylko wąż do skrzyni biegów, czy po odpowietrzeniu na tłumiku, tutaj też trzeba bedzie odpowietrzyc? Odpowietrznik przy skrzyni to odpowietrznik przy wysprzęgliku http://www.motoneo.pl/img/161/mid/pjc127.jpg ten srebrny na tym zdjęciu, przy jego odkręceniu cały czas leje płyn 0 bąblów. Edytowane 3 Lutego 2012 przez casablanca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 (edytowane) to moze tak widzę ze masz internet .... to serisówkę tez masz wszystko wyjaśni bąbelki mają to do siebie że zbierają się na górze, odpowietrzniki generalnie są od góry ale tu jak widac im nie wyszło. bąble mogąbyć własnie przy odpowietrznikach skierowanych do góry i dopiero jak odkręcisz go to wylecą, pozatym płyn sam z siebie nie znika cośmusiało się z nim stać ... może poszukaj śladow wycieków, może wysprzęglik jakimś cudem sie wysunął bardziej i poziom zniknął np łapa sprzęgła się zgieła ? Edytowane 3 Lutego 2012 przez hugh_h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość casablanca Opublikowano 4 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 Czyli jutro jakimś cudem musze odkręcić odpowietrznik przy tłumiku (marniuchnno to mi się widzi), założyć tam wężyk odkręcić odpowietrznik, i kumpel niech pompuje a ja kontroluje czy wylatują bąble i na bierząco dolewam płynu żeby zaś powietrza nie zassał. Zacznie lecieć czysty płyn, kumpel naciska sprzęgło do końca, ja zakręcam odpowietrzniki ściągam wężyk. Czy da się odpowietrzyć jakoś układ na odcinku tłumik-skrzynia biegów, przy samej dźwigni sprzęgła przy skrzyni biegów jest odpowietrznik skierowany ku dołowi ale nim cały czas leci płyn, nawet nie widać bąbelków? Czy tam po prostu się nie zapowietrza? Odpowietrznik przy pompce wygląda tak jak na tym zdjęciu http://img.archiwuma...o.pl/?683417396 znajduje się po lewej stronie od zbiorniczka w górnej części, dalej jest tylko wąż do skrzyni biegów, czy po odpowietrzeniu na tłumiku, tutaj też trzeba bedzie odpowietrzyc? Odpowietrznik przy skrzyni to odpowietrznik przy wysprzęgliku http://www.motoneo.p.../mid/pjc127.jpg ten srebrny na tym zdjęciu, przy jego odkręceniu cały czas leje płyn 0 bąblów. Wiem już wszystko dlaczego płyn uciekał i się zapowietrzał, Guma która uszczelnia tłoczysko sprzęgła w pompce koło zbiorniczka zestarzała się i przy cofnięciu pedału był wytłaczany płyn przez szczelinę a przy naciśnięciu wtłaczało się powietrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.