Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

USZCZELNIACZ KULI PATROL Y61 99R 2.8


ZBYL111

Recommended Posts

Może ktoś podpowie upolowałem patrolka y61 jeszcze z motorem 2.8 i po pół roku lekkiej jazdy (auto ojca) lekki teren rekreacja zaczą puszczać uszczelniacz lewej kuli. Jaki mamontować zestaw ,wdzięczny będe za wszystkie porady co z kulą ciekły metal czy nie ruszać oryginalnej powłoki prosze o rady pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Jak chcesz, żeby było dobrze, to najlepiej zastosować oryginalne uszczelniacze (trzeba zrobić komplet, razem z uszczelniaczem półosi). Kule muszą być gładkie. Jeżeli mają tylko jakiś nalot, to polerowanie, jeżeli są wżery, to poliuretan. Przed montażem trzeba odpowiednio długo odczekać, żeby dobrze stwardniał.

Link to comment
Share on other sites

Wie kolega jakie są koszty takich, zestawów jak długo można jeżdzić z tym ,olej w moście zmieniany ostatnio sprawdzałem jest stan po prostu kula jest tłusta nigdy tego nie robiłem będe wdzięczny za jakieś porady może intrukcja

dzięki pozdrawiam .

Link to comment
Share on other sites

Kule muszą być tłuste, ale nie może z nich cieknąć. Jak leci olej, to znaczy, że puszcza uszczelniacz półosi. Sama zwrotnica jest smarowana smarem, a nie olejem z mostu. Kosztów dokładnie nie pamiętam, ale zależnie od wyboru części wychodzi między 200 a 400 pln na stronę. Ale na razie u Ciebie to wróżenie z fusów. Musiałby obejrzeć ktoś, kto się na tym zna, żeby ocenić, czy w ogóle masz kule do zrobienia.

Link to comment
Share on other sites

Wie kolega jakie są koszty takich, zestawów jak długo można jeżdzić z tym ,olej w moście zmieniany ostatnio sprawdzałem jest stan po prostu kula jest tłusta nigdy tego nie robiłem będe wdzięczny za jakieś porady może intrukcja

dzięki pozdrawiam .

 

Jeśli przeraża cie koszt uszczelniczy, to padniesz martwy gdy "zarżniesz" kulę. Jeśli nie leci nie dotykaj, Jeśli leci i "moczy oponę" zmień, potem będzie tylko drożej. :mellow: Przed wynianą delikatnie przepoleruj kulę drobniutkim papierkim ściernym, wymyj , przepłucz benzyną i ciesz się że tyko tak się skończyło. Potem możesz po "mocniejszym tyraniu" wypłukać karcherem i spryskać kulę smarem miedzianym. Mój patent, po każdej upalance, myję i jak wyschnie pryskam smarem miedzianym. Kule błyszczą sie jak "psu jaja", uszczelniacz nie niszczy sie tak szybko a rdza czy wżery - nie widziałem i zapomniałem o takich dodatkach.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli spod uszczelniacza kuli wycieka olej, to znaczy, że uszczelniacz półosi puszcza olej z mostu. A to zazwyczaj oznacza, że poleciało dolne łożysko sworznia zwrotnicy.

Trzeba wymienić co najmniej: dolne łożysko zwrotnicy, uszczelniacz na półosi, uszczelnienia kuli (uszczelka, zgarniacz). Pozostałe elementy nie lecą ale trzeba się liczyć, że przy wyjmowaniu górnego łożyska zwrotnicy uszkodzi się jego uszczelnienie.

Polecałbym w pierwszej kolejności rozebrać zwrotnicę i zobaczyć, co do wymiany. Części najlepiej kupić w ASO. Są też zestawy naprawcze z firmy Terrain Tamer z tym, że uszczelniacz półosi jest w tych zestawach marny i trzeba dokupić w ASO oryginalny za 80 zł.

 

Link to comment
Share on other sites

Dzieki za porady jak znajde troszke czasu to rozbiore i napisze co było nie tak .

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...