Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jaki akumulator


Gość tomaszgow
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Fabryka kładła tam Panasonica 80Ah - u mnie wytrzymał przez 13 lat i nie wystąpiło nigdy jakiekolwiek niedoładowanie :) I bądź tu mądry, komu wierzyć, jeśli chcesz się trzymać wszelkiej maści katalogów :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomijając koszt większej baterii to dla mnie tekst że nie doładuje do do 100% to też jakaś bzdura ,,,,

 

skoro na logikę jak mamy nabity jeden i drugi na 100% to odpalenie i światła i trasa lusterka zużyją ileś tam ampero godziń ,,,to taka sama ilośc zniknie z obu i alternator doładuje ile może czyli tą samą wartośc do obydwu na następny dzień przy odpalaniu mamy w większą pojemność do odpalania ,,,co do alternatorów to one generują duże prądy

 

67 A max P10 i inne ... max obroty ,,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem taki oto tekścik..........

 

Strony poradnika będą sukcesywnie rozwijane. Na razie przyjęliśmy formę FAQ - odpowiedzi na często pojawiające się pytania. W dziale z linkami znajdą Państwo odnośniki do działów porad “Centry” i “Varty” (tu jednak tylko w językach angielskim i niemieckim). Prosimy również zajrzeć na stronę Forum. Tam także można zadać pytania, które nie znalazły się w tym dziale, a ze względów organizacyjnych łatwiej nam odpowiadać na pojawiające się problemy właśnie tam.


  1. Czy można stosować akumulator o znacznie większej pojemności niż zaleca producent, jeśli wymiarami się zmieści?
    Generalnie można, tylko trzeba zastanowić się - po co. Producent obliczył jaka pojemność będzie optymalna do konkretnego modelu i nawet jeśli oszczędnościowo wyposażył auto w mniejszy (choć wystarczający) akumulator, to ze względów ekonomicznych sensowne będzie zastosowanie akumulatora co najwyżej o jeden stopień większy niż fabryczny (np. zamiast 45 Ah - 50 Ah).
     
    Jeżeli z akumulatorem nie mamy żadnych problemów, to zastosowanie dużo większego akumulatora nie pociągnie żadnych negatywnych skutków (oprócz jego wyższej ceny w momencie zakupu). Wręcz przeciwnie - większy akumulator na srogim mrozie zapewni większy zapas pojemności i ułatwi rozruch. Jeśli natomiast z akumulatorem miewamy kłopoty, to znaczy że mamy ujemny bilans energetyczny w samochodzie (zakładając oczywiście, że mamy sprawną instalację elektryczną i sam akumulator) i większa pojemność akumulatora problemu nie rozwiąże. Bilans elektrycznego w aucie, zależy od wielu czynników: czy jeździmy na światłach, czy auto jest użytkowane na krótkich odcinkach czy w trasie (jak często następuje rozruch silnika), od temperatur (czy auto jest garażowane lub czy są duże mrozy), czy w aucie są dodatkowe urządzenia popierające znaczne ilości energii (system audio, elektryczne wspomaganie kierownicy, elektryczne sterowanie szybami, lusterkami, szyberdachem, fotelami, ogrzewanie lusterek, foteli itd.). W przypadku, gdy prądu brakuje nie uciekniemy od doładowywania akumulatora zewnętrzną ładowarką. Większy akumulator teoretycznie mógłby wydłużyć okresy pomiędzy kolejnymi ładowaniami, ale istnieje ryzyko, że będzie on ciągle niedoładowany. Taki stan grozi zasiarczeniem akumulatora - straci on część pojemności.
    Jeśli ktoś musi mieć większy akumulator właśnie ze względu na np.: prądożerny zestaw audio to musi zadbać o systematyczne doładowywanie akumulatora, aby ten miał szansę służyć jak najdłużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomaszgow

Dzięki Qadrat już myślałem że dokonałem złego wyboru,zwłaszcza że kupiłem aku u jednego z najlepszych sprzedawcy,specjalizującego się sprzedażą akumulatorów.Pozdrawiam.

 

Firma ta ma reklame na naszej stronie na samej górze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to coś z sensem do mnie przemawia ,,,, co do centry futury to mam mieszane uczucia zielone oczko znika i już go nie zobaczycie ,,, a jedną już wymieniałem na gwarancji dostałem nową ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie oryginalnie z fabryki siedział 48Ah 390A, teraz juz mam juz 3 akumulator 60Ah 540A w miedzyczasie był 54A 470A

i kazdy wytrzymuje max 3 lata (3 zimy mam problem z odpaleniem przy duzych mrozach - pada bateria)

mimo, że kazdy następny kupuje mocniejszy róznicy nie widzę podczas użytkowania bo kazdy z nich starcza na podobny okres

Edytowane przez Oskar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Witaj

Czy z akumulatorem z Varty miałeś problem?

Pozdrawiam

u mnie stoi Futura 722 (75Ah / 720A) za 410zł, ale powiedzieli, że nie ma sensu do starego auta z małą ilościa elektroniki i polecają FIAMM za 350zł (też 75 / 720)

nie wiem co o tym mysleć, bo w życiu FIAMMa nie miałem

Panowie pytanie centra future czy varta Silver dynamicznie?

Autko diesel 2.2 di

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.

To że alternator nie doładuję akumulatora to są bajki ze starej daty.

Ja osobiście mam 75Ah 750A.

Tak na chłopski rozum jak alternator nie doładuję akumulatora jak ma 80A?

To nie są czasy prądnic.

W seicento mam 90A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...