Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana rozrządu Nissan Primera P11


Senarius
 Share

Recommended Posts

Witam, jestem zmuszony do wymiany rozrządu w moim Nissanie Primera P11. Czy moglibyście mi drodzy użytkownicy przybliżyć czas, na jaki musiałbym zostawić mój samochód u mechanika? Ile godzin robocznych zajmie wymiana kompletnego rozrządu bez pompy wodnej?

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Na poczatek to napisz jaki silnik a model auta jest mniej wazny. Pompa wodna jest napedzana paskiem wielorowkowym wiec nie ma sie do rozrzadu wogole.Zapewne wymiana rozrzadu to kwestia kilku godz pozostawienia auta w warsztacie

Link to comment
Share on other sites

A co to za problem dla mechanika? Oby tylko odrazu wzial sie do roboty a nie powiedzial ze jak cos tam skonczy to sie tym zajmie i kwestia paru godz napewno nie dluzej

Link to comment
Share on other sites

Dość sprawny w 3godz 30min powinien dać rade ze wszystkim, ale znając życie śruba na wale ciężko pójdzie itd. itp. 5 godz. lekko bez stresu o ile nic poważnego się nie urodzi.

Link to comment
Share on other sites

Pompa wodna jest napedzana paskiem wielorowkowym wiec nie ma sie do rozrzadu wogole.

 

Kolego pompę wodną jest więcej niż wskazane wymienić razem z paskiem rozrządu. Niektórzy mechanicy wręcz nie chcą wymieniać tylko samego rozrządu.

 

Co do czasu robocizny, ja bym się wcześniej umówił, zostawił samochód i najpóźniej na drugi dzień odebrał :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

rozrząd wymieniłem sobie sam (pasek, rolka prowadząca i napinacz), tobie też bym to radził. Będziesz wiedział przynajmniej co wymieniłeś. jeżeli chodzi o czas to około 5 godz.

trochę chęci i dobrych kluczy i można zdziałać cuda.

Link to comment
Share on other sites

Sory że wtrącę ale na pewno pasek bo chyba łąńcuch jest w tych silnikach chyba że się mylę?

Link to comment
Share on other sites

Nie wymieniałem bo kupiłem auto z wymienionym rozrządem ale z serwisówki wiem że łańcuch

Link to comment
Share on other sites

serwisowka podaje ze u nas w dieselkach jest pasek na rorzadzie , a takze jest pasek na pompie wtryskowej.

 

Popatrz na plik ecem pdf serwisowki od strony 131.

 

dawid . musisz tez zwrocic uwage na to ze mogles kupic auto z wymienionym rozrzadem (bo tak bylo napisane w ogloszeniu) . Tylko tak jest ze mogli wymienic same paski a rolek juz nie bo to koszt . ale jesli jestes pewny ze masz wymieniony caly to OK.

Link to comment
Share on other sites

z dwojga złego lepiej tak, niż byś miał wymieniać rozrząd i kupił łańcuch, a wtedy niespodzianka :)

Link to comment
Share on other sites

No to sprowadziłeś mnie na ziemie, jak byś wiedział gość od którego kupiłem auto mówił że nie zmieniał rolek bo były ok ale że to mój pierwszy disel to za bardzo nie wnikałem i byłem pewny że jest łańcuch. Teraz to pasowało by zmienić najlepiej kpl rozrząd bo zrobiłem autem ponad 30 k/km

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

no to zmieniaj i to prędko. Bo jak pieprznie to koszty trzeba w tysiącach liczyć.

Link to comment
Share on other sites

spokojnie silnik pracuje dobrze muszę się zastanowić jaki kupić ? Chyba na forum coś było.

poszukam chyba że jakiś polecacie?

 

Czy można domowym sposobem sprawdzić rozrząd ?

W sumie silnik chodzi dobrze, równo, odpala na dotyk tylko jak jest zimny to trochę tyrkocze przez jakieś 2 minuty.

Gość nie wymienił rolek bo stwierdził że są dobre a ja wiem że on jest mechanikiem.

Nie wiem czy jeździć tak i czekać aż coś pieprznie cz wymieniać (trochę duży koszt) ?

Link to comment
Share on other sites

Ale nie wiem czy się za to brać skoro pasek jest wymieniony a gość twierdził że rolki są dobre.

Może nie chciał wymieniać rolek bo były w dobrym stanie i oryginały ?

?

 

Kolego Nowak co byś zrobił na mim miejscu ?

Link to comment
Share on other sites

Kolego Dawid nie wiem jak u Ciebie z tym rozrządem ale ja kiedyś miałem P10 w dieslu, którą sprowadziłem sobie sam.

Auto miało przebieg 168 tyś km. i pierwszą rzeczą po sprowadzeniu była wymiana rozrządu. I co? mechanik zmienił tylko paski bo stwierdził że rolki są w świetnym stanie. Na tym rozrządzie zrobiłem wiele tyś km. Ja jednak WIEDZIAŁEM że nie trzeba było wymieniać rolek bo to robił mechanik mi jako właścicielowi i brał za to odpowiedzialność.Ty masz zapewnienie sprzedawcy. Dopiero przy następnej wymianie wymieniłem wszystko.

Link to comment
Share on other sites

Dawid . Musisz decyzje podjac sam. Nikt tu nie napisze konkretnie co masz zrobic. Moze tak byc jak napisal kolega wyzej ze wytrzyma . Ale moze tak byc ze nie wytrzyma . ja bylem swiadkiem gdzie bylo napisane ze rozrzad wymieniony a okazalo sie ze tylko psaki i kolega tylko dlatego uratowal samochod ze jak tylko przyjechal od goscia wstawil go na kanal i rozebral rozrzad .Okazalo sie ze niedlugo by sie rozlecialy rolki . Moze jednak zaryzykuj jak sie nic nie dzieje (tak do 20 tys km jeszcze ). bardziej jednak niepokaja mnie te stuki te dwuminutowe . To moga stukac popychacze . Olej kiedy wymieniany i mam nadzieje ze niemineralny.

Link to comment
Share on other sites

Półsyntetyk mobil 10W40.

Ojej i filtry wymieniam zawsze na jesień czyli świeży, ostatnio jak wyczytałem na forum to dolałem na max.

Wiem że gość który mi sprzedał auto jest mechanikiem i ściągną go dla siebie (w lipcu), ja kupiłem auto w październiku więc wydaje mi się że zmienił rozrząd jak dla siebie bo na pytanie dla czego sprzedaje auto odpowiedział że musi go sprzedać bo potrzebuje pieniędzy.

Ale do końca to nie mam pewności.

Link to comment
Share on other sites

Ja pisałem że byłem pewny tych rolek dlatego nie wymieniałem. Gdybym nie był pewny dałbym dobremu mechanikowi do sprawdzenia albo wymienił komplet i jeździł spokojnie. Tych kilka stów jest mniej warte niż święty spokój, pewność jazdy /przynajmniej w tym względzie/ i dobry silnik który masz :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Decyzję podjąłem i na dniach wymieniam kpl rozrząd.

Postaram się też nagrać filmik z tymi stukami.

 

 

Chyba trochę słabo słychać na filmie.

 

Jeszcze jest taki dźwięk jak by coś ocierało.

Może to rolka napinacza?

Ale jak się rozgrzeje to chodzi ok.

 

Rozrząd wymieniony, silnik pracuje dobrze ale okazało się że był przestawiony o 1 ząb i na pasku nie było przeskoku czyli źle złożony, no cóż auto kupiłem od "mechanika" ale ...I najważniejsze że komp. teraz nie wyrzuca błędu (87). Najgorsze jest to że niestety muszę wymienić końcówki wtrysków:(

A te stuki to szklanki ale to duży koszt, zresztą można z tym spokojnie jeździć.

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...