Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Wymiana płynu wspomagania kierownicy


Esox
 Share

Recommended Posts

Witam, planuje wymianę płynu wspomagania kierownicy.

Potrzebuje informacji, jakiej firmy będzie dobry - który polecacie ?? Czy należy zwrócić uwagę na jakieś szczególne parametry ???

Czytałem coś o kolorach, jednak ja nie jestem wstanie stwierdzić jaki kolor był u mnie wlany gdyż obecnie jest bardzo zabrudzony.

I ostatnie pytanko, ile go wchodzi do układu ??

 

Moje auto to almera n16 z 2003 z silnikiem 1,5.

 

Z góry serdeczne dzięki za pomocne wskazówki

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

podjedz do sklepu i oni powninni miec jaki olej do czego i do jakiej marki

a dobry olej zalezy od kieszeni

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli chodzi o rady "panów w sklepie" to mam spory dystans... i wolę wcześniej sam nieco się dowiedziec na dany temat, niż polegać na radzie dość często (choć nie zawsze) ludzi którzy mają sprzedawać towary a nie koniecznie się na nich znać.

 

Dlatego jeszcze raz proszę o wskazówki i rady - jaki rodzaj, jaki producent ?.

 

Z góry dzięki za pomocne rady !

Edited by Esox
Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

Kolego, ja w trzecim samochodzie od kiedy doszedłem do wniosku, że płyn we wspomaganiu też powinno się wymieniać, to stosuję Mobil ATF220

Ale z płynami eksploatacyjnymi jest tak samo jak z olejami lub akumulatorami - co osoba, to inna opinia.

Dla uzupelnienia dodaję małą poradę

 

Myślę, że i innym ta informacja się przyda.

Podoba się??? Przyda się??? To poproszę np. o ........dobre słowo za mozolną pracę, lecz ciekawą lekturę. :book:

Pozdrowionka.

Link to comment
Share on other sites

Do układu wspomagania wchodzi Dexron III.

Osobiście od 148tys km nie zmieniałem.

Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

W/g. instrukcji, a-jakże. Ten też jest dobry i nie ma żadnych przeciw wskazań, aby używać do wspomagania, a Dexron III jest bardziej wymagany lecz do skrzyń automatycznych.

Link to comment
Share on other sites

AFT220 spełnia te same normy co Dexron III, więc jest dobrym zamiennikiem..

ja zalałem zamiennikiem Shellowskim

firma na prawdę nie ma znaczenia, jeśli spełnia normy GM Dexron III

Link to comment
Share on other sites

AFT220 spełnia te same normy co Dexron III, więc jest dobrym zamiennikiem..

ja zalałem zamiennikiem Shellowskim

firma na prawdę nie ma znaczenia, jeśli spełnia normy GM Dexron III

dokladnie :wave:
Link to comment
Share on other sites

Samo ATF to skrot okreslajacy przeznaczenie, a nie nazwa handlowa czy typ produktu.

 

Podany przez Ciebie mobil spelnia wymagania/jest zamiennikiem dexron'a II a nie III.

Edited by buladag
Link to comment
Share on other sites

@buladag: owszem, ale dexron II spełnia wymagania wspomagania Almery.. u mnie jest zamiennik Dexron III, bo różnica w cenie wyniosła 4zł, a nie chciałem mieszać dwóch różnych

Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

Ale namieszałem :whistle:

Panowie, nie kłóćcie się. Każdy używa to co chce, pomimo naszych podpowiedzi. To jest tak samo jak z olejami silnikowymi.

Ja bynajmniej po zakupie Tinki, taki płyn wlałem i jest ok - nie narzekam i w każdym sklepie motoryzacyjnym, nie usłyszycie słów -- ŻE NIE WOLNO!!! Te cyferki II lub III, to bardziej odnoszą się do ekologii - czy to euro 3 lub euro 4, niczym więcej.

Zresztą wszystkie płyny powymieniałem, abym wiedział co mam. To samo bym zrobił z rozrządem gdyby był pasek.

Link to comment
Share on other sites

D III jest nieco rzadszy niż D II

ergo - wspomaganie chodzi lżej, ale jest wyższe ryzyko rozszczelnienia układu

różnice w pracy wspomagania są zaniedbywalne, ale jeśli układ się poci to lepiej zalać D II

a jeśli sie nie poci, a autem często jeździ kobieta* - D III :)

 

*pozdrowienia dla najlepszej z żon ;)

Link to comment
Share on other sites

Wymieniłem olej na Mobil ATF 320 - wszystko chodzi jak należy, dziwne odgłosy zniknęły, a kierownica kręci się praktycznie sama :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Dzięki wielkie. Ja u siebie już wczoraj wymieniłem, ale wolałem zobaczyć Twoją metodę, żeby porównać czy o niczym nie zapomniałem :) Świetnie napisany tutorial! :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest WALDIZDW

Panowie! Nan problem ze swoim wspomaganiem. Mam silnik 2,2DI od jakiegoś czasu zauważyłem, a raczej poczułem, że podczas kręcenia kierownica mam takie delikatne opory, a następnie jest dobrze i ponownie delikatne opory. Wymieniłem płyn na ORLENOWSKI trochę pomogło, ale nie do końca. Podczas kręcenia kierownica nie słyszę jakichkolwiek zgrzytów. Nie wiem co to może być. Może ktoś z Was miał podobny problem? Napiszcie i pomóżcie

Link to comment
Share on other sites

Ostatnio jak ruszam, czasem mam taki efekt jakby wspomaganie łapało z opoznieniem. Później praktycznie nie zauważam tego lekkiego oporu, choc staram się mocno zwracać na to uwagę.

Wymieniłem płyn bo był czarny - dostałem jako zamiennik Castrol ATF TQ III - weszło o dziwo chyba z 0,6 litra. Niesety efekt nie ustąpił jak wyjezdzałem dzis spod domu też lekko stawił mi opór. Pompa cichutko chodzi. Coś jeszcze powinienem sprawdzić?

Link to comment
Share on other sites

=====================================================================================================

 

Głosujemy w konkursie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

http://www.auto-swia...san-klub-polska

 

=====================================================================================================

Link to comment
Share on other sites

No dobra zajrzałem pod maskę i slizga mi sie jeden z pasków. Dostęp beznadziejny, z dołu da się dojść lepiej?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Proszę uprzejmnie. :book:attachicon.gifWymiana płynu wspomagania.pdf

Podoba się??? Przyda się??? Więc prosze o plusik "+"

A ja mam małą wątpliwość odnośnie tej instrukcji.

Skoro odłączyliśmy cienką rurkę, zlaliśmy olej, to dlaczego zalewamy nowy olej na zdjętej rurce?

Tak po mojemu, skoro przepływ oleju jest jak na zdjęciu, to jak zalejemy nowy olej do odpowietrzacza, i nie wepniemy wpierw cieńszej rurki do niego, to cały nowy płyn poleci nam do wiadra, tak?

To tak jak zalewać nowy olej do silnika, przy odkręconym korku spustowym...

...ja oczywiście nie zarzucam autorowi, że nie ma racji. Proszę tylko o informacje dlaczego wężyk wpinamy na końcu uzupełniania oleju, a nie po jego spuszczeniu - przed napełnianiem na nowo.

Edited by tix
Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

Nie do końca chyba zrozumiałeś treść. Gdybyś spuścił całkowicie płyn, to jednocześnie byś zapowietrzył cały układ. W punkcie 6 wyraźnie jest napisane.

Poza tym, wymiana płynu w układzie wspomagania polega prawie identycznie jak wymiana płynu hamulcowego - odkręcasz odpowietrznik a do zbiorniczka wlewasz nowy płyn. Następnie gdy z odpowietrznika zacznie lecieć już czysty i nowy płyn, to go zakręcasz. To jest dalej napisane w punkcie 7 i 8. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...