Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Wymiana płynu wspomagania kierownicy


Esox
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, planuje wymianę płynu wspomagania kierownicy.

Potrzebuje informacji, jakiej firmy będzie dobry - który polecacie ?? Czy należy zwrócić uwagę na jakieś szczególne parametry ???

Czytałem coś o kolorach, jednak ja nie jestem wstanie stwierdzić jaki kolor był u mnie wlany gdyż obecnie jest bardzo zabrudzony.

I ostatnie pytanko, ile go wchodzi do układu ??

 

Moje auto to almera n16 z 2003 z silnikiem 1,5.

 

Z góry serdeczne dzięki za pomocne wskazówki

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podjedz do sklepu i oni powninni miec jaki olej do czego i do jakiej marki

a dobry olej zalezy od kieszeni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o rady "panów w sklepie" to mam spory dystans... i wolę wcześniej sam nieco się dowiedziec na dany temat, niż polegać na radzie dość często (choć nie zawsze) ludzi którzy mają sprzedawać towary a nie koniecznie się na nich znać.

 

Dlatego jeszcze raz proszę o wskazówki i rady - jaki rodzaj, jaki producent ?.

 

Z góry dzięki za pomocne rady !

Edytowane przez Esox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, ja w trzecim samochodzie od kiedy doszedłem do wniosku, że płyn we wspomaganiu też powinno się wymieniać, to stosuję Mobil ATF220

Ale z płynami eksploatacyjnymi jest tak samo jak z olejami lub akumulatorami - co osoba, to inna opinia.

Dla uzupelnienia dodaję małą poradę

 

Myślę, że i innym ta informacja się przyda.

Podoba się??? Przyda się??? To poproszę np. o ........dobre słowo za mozolną pracę, lecz ciekawą lekturę. :book:

Pozdrowionka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do układu wspomagania wchodzi Dexron III.

Osobiście od 148tys km nie zmieniałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W/g. instrukcji, a-jakże. Ten też jest dobry i nie ma żadnych przeciw wskazań, aby używać do wspomagania, a Dexron III jest bardziej wymagany lecz do skrzyń automatycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AFT220 spełnia te same normy co Dexron III, więc jest dobrym zamiennikiem..

ja zalałem zamiennikiem Shellowskim

firma na prawdę nie ma znaczenia, jeśli spełnia normy GM Dexron III

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AFT220 spełnia te same normy co Dexron III, więc jest dobrym zamiennikiem..

ja zalałem zamiennikiem Shellowskim

firma na prawdę nie ma znaczenia, jeśli spełnia normy GM Dexron III

dokladnie :wave:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo ATF to skrot okreslajacy przeznaczenie, a nie nazwa handlowa czy typ produktu.

 

Podany przez Ciebie mobil spelnia wymagania/jest zamiennikiem dexron'a II a nie III.

Edytowane przez buladag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@buladag: owszem, ale dexron II spełnia wymagania wspomagania Almery.. u mnie jest zamiennik Dexron III, bo różnica w cenie wyniosła 4zł, a nie chciałem mieszać dwóch różnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale namieszałem :whistle:

Panowie, nie kłóćcie się. Każdy używa to co chce, pomimo naszych podpowiedzi. To jest tak samo jak z olejami silnikowymi.

Ja bynajmniej po zakupie Tinki, taki płyn wlałem i jest ok - nie narzekam i w każdym sklepie motoryzacyjnym, nie usłyszycie słów -- ŻE NIE WOLNO!!! Te cyferki II lub III, to bardziej odnoszą się do ekologii - czy to euro 3 lub euro 4, niczym więcej.

Zresztą wszystkie płyny powymieniałem, abym wiedział co mam. To samo bym zrobił z rozrządem gdyby był pasek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

D III jest nieco rzadszy niż D II

ergo - wspomaganie chodzi lżej, ale jest wyższe ryzyko rozszczelnienia układu

różnice w pracy wspomagania są zaniedbywalne, ale jeśli układ się poci to lepiej zalać D II

a jeśli sie nie poci, a autem często jeździ kobieta* - D III :)

 

*pozdrowienia dla najlepszej z żon ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem olej na Mobil ATF 320 - wszystko chodzi jak należy, dziwne odgłosy zniknęły, a kierownica kręci się praktycznie sama :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzięki wielkie. Ja u siebie już wczoraj wymieniłem, ale wolałem zobaczyć Twoją metodę, żeby porównać czy o niczym nie zapomniałem :) Świetnie napisany tutorial! :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość WALDIZDW

Panowie! Nan problem ze swoim wspomaganiem. Mam silnik 2,2DI od jakiegoś czasu zauważyłem, a raczej poczułem, że podczas kręcenia kierownica mam takie delikatne opory, a następnie jest dobrze i ponownie delikatne opory. Wymieniłem płyn na ORLENOWSKI trochę pomogło, ale nie do końca. Podczas kręcenia kierownica nie słyszę jakichkolwiek zgrzytów. Nie wiem co to może być. Może ktoś z Was miał podobny problem? Napiszcie i pomóżcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio jak ruszam, czasem mam taki efekt jakby wspomaganie łapało z opoznieniem. Później praktycznie nie zauważam tego lekkiego oporu, choc staram się mocno zwracać na to uwagę.

Wymieniłem płyn bo był czarny - dostałem jako zamiennik Castrol ATF TQ III - weszło o dziwo chyba z 0,6 litra. Niesety efekt nie ustąpił jak wyjezdzałem dzis spod domu też lekko stawił mi opór. Pompa cichutko chodzi. Coś jeszcze powinienem sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

=====================================================================================================

 

Głosujemy w konkursie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

http://www.auto-swia...san-klub-polska

 

=====================================================================================================

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Proszę uprzejmnie. :book:attachicon.gifWymiana płynu wspomagania.pdf

Podoba się??? Przyda się??? Więc prosze o plusik "+"

A ja mam małą wątpliwość odnośnie tej instrukcji.

Skoro odłączyliśmy cienką rurkę, zlaliśmy olej, to dlaczego zalewamy nowy olej na zdjętej rurce?

Tak po mojemu, skoro przepływ oleju jest jak na zdjęciu, to jak zalejemy nowy olej do odpowietrzacza, i nie wepniemy wpierw cieńszej rurki do niego, to cały nowy płyn poleci nam do wiadra, tak?

To tak jak zalewać nowy olej do silnika, przy odkręconym korku spustowym...

...ja oczywiście nie zarzucam autorowi, że nie ma racji. Proszę tylko o informacje dlaczego wężyk wpinamy na końcu uzupełniania oleju, a nie po jego spuszczeniu - przed napełnianiem na nowo.

Edytowane przez tix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

Nie do końca chyba zrozumiałeś treść. Gdybyś spuścił całkowicie płyn, to jednocześnie byś zapowietrzył cały układ. W punkcie 6 wyraźnie jest napisane.

Poza tym, wymiana płynu w układzie wspomagania polega prawie identycznie jak wymiana płynu hamulcowego - odkręcasz odpowietrznik a do zbiorniczka wlewasz nowy płyn. Następnie gdy z odpowietrznika zacznie lecieć już czysty i nowy płyn, to go zakręcasz. To jest dalej napisane w punkcie 7 i 8. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...