Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Nissan N16 1,8 benzyna 2002r


zicon
 Share

Recommended Posts

Witam dziś przy rozruchu samochodu rano wiadomo mróz jest zapaliła sie lampka silnika no i nie chce zgasnąć ałto chodzi bez żadnych problemów nie znam sie wiec sprawa nie jest prosta pewno bede musiał zachaczyć o serwis jutro ale chciałem was spytać z czym się moge spodziewać

Link to comment
Share on other sites

może, p0300, wypadł zapłon ;) wczoraj kasowałem w tym silniku taki błąd, może coś przymarzło ;)

Link to comment
Share on other sites

poszukaj, było o błędach, może i w Twoim zaskoczy,

Link to comment
Share on other sites

poszukaj, było o błędach, może i w Twoim zaskoczy,

 

Ha ha no to mnie pocieszyłeś no i co jak znajde ale nawet nie wiem gdzie szukać dobra pojadę do serwisu bo tak samo jak byś kazał slepemu jeżdzić tym samochodem dzieki za fatyge kolego

Link to comment
Share on other sites

posłuchaj, wykaż trochę chęci i poszukaj, nikt za Ciebie nie będzie tego robił, może wystarczy wpisać w "szukajce" kasowanie błędów albo coś podobnego,

Link to comment
Share on other sites

zamiast jeździć do serwisu i płacić im za skasowanie błędu (pewnie ponad 50zł) moim zdaniem lepiej jest kupić takie urządzonko http://allegro.pl/elm-327-najnowszy-pl-obd2-euroscan-2012-elm327-cd-i2046894941.html i samemu skasować błąd, a jak się jeszcze raz pojawi to dopiero zacząć naprawiać. interfejs będziesz miał na zawsze i jak kiedyś wyskoczy Ci check to sam sobie sprawdzisz co się dzieje.

Link to comment
Share on other sites

zamiast jeździć do serwisu i płacić im za skasowanie błędu (pewnie ponad 50zł) moim zdaniem lepiej jest kupić takie urządzonko http://allegro.pl/el...2046894941.html i samemu skasować błąd, a jak się jeszcze raz pojawi to dopiero zacząć naprawiać. interfejs będziesz miał na zawsze i jak kiedyś wyskoczy Ci check to sam sobie sprawdzisz co się dzieje.

 

 

Eh kolego na co mi to i tak nie wiem co z tym zrobić ale dzieki wielkie :)

 

No to byłem w serwisie i podłonczyli almerkę pod kompa i diagnoza

CMP SEN /CIRC-B1 (PO340) i

CKP SEN CIRCUIT (PO335)

mechanik coś gadał o łańcuchu od rozrządu ale też mogą czujniki szwamkować tak mi powiedział nie wiem czy mówił prawde bo ja zielony w temacie :)

koszt wymiany łańcucha 1500zł robocizna z towarem

proszę o rade w sumię czy poczekać bo mogło coś przymarznąć

dzieki z góry

Link to comment
Share on other sites

Eh kolego na co mi to i tak nie wiem co z tym zrobić ale dzieki wielkie :)

 

No to byłem w serwisie i podłonczyli almerkę pod kompa i diagnoza

CMP SEN /CIRC-B1 (PO340) i

CKP SEN CIRCUIT (PO335)

mechanik coś gadał o łańcuchu od rozrządu ale też mogą czujniki szwamkować tak mi powiedział nie wiem czy mówił prawde bo ja zielony w temacie :)

koszt wymiany łańcucha 1500zł robocizna z towarem

proszę o rade w sumię czy poczekać bo mogło coś przymarznąć

dzieki z góry

Szkoda, że mechanik nie zweryfikował tego czy to łąńcuch rozciagniety czy tylko któryś z czujników

Najprawdopodobniej miał słabego kompa diagnostycznego, który odczytuje i kasuje błedy.

Ja miałem podobnie ale podjechałem do mechanika, który miał kompa dzięki któremu mógł sprawdzić sygnały (punkt A i B) z czujników polożenia wałka rozrządu i wału korbowego. Odchyłka jest maksymalnie 15% a u mnie było 90% - wniosek rozciagnięty łańcuch rozrządu.

Co do kosztów to troche przesadził Twój mechanik - podał kwote z kołami rozrządu chyba, z doświadczenia wymienia się (wystarczy bo reszta jest ok.) tylko łańcuch i napinacz hydrauliczny koszt ja zapłaciłem 700 pln z robocizna

Link to comment
Share on other sites

Szkoda, że mechanik nie zweryfikował tego czy to łąńcuch rozciagniety czy tylko któryś z czujników

Najprawdopodobniej miał słabego kompa diagnostycznego, który odczytuje i kasuje błedy.

Ja miałem podobnie ale podjechałem do mechanika, który miał kompa dzięki któremu mógł sprawdzić sygnały (punkt A i B) z czujników polożenia wałka rozrządu i wału korbowego. Odchyłka jest maksymalnie 15% a u mnie było 90% - wniosek rozciagnięty łańcuch rozrządu.

Co do kosztów to troche przesadził Twój mechanik - podał kwote z kołami rozrządu chyba, z doświadczenia wymienia się (wystarczy bo reszta jest ok.) tylko łańcuch i napinacz hydrauliczny koszt ja zapłaciłem 700 pln z robocizna

 

 

Dzieki ze napisałeś mechanik mówił że najpierw wymienia czujniki jezdrze 2 tygodnie i patrzymy jak nie wyskoczy błąd to wymieni tyko te czujniki

a jak błędy sie pojawą to trzeba wymienić łańcuch

W sumie mam swojego mechanika co pewno by mi zrobił za połowe,ale nie wiem czy do niego jechać czy właśnie do serwisu

Link to comment
Share on other sites

Jedz do znajomego mechanika, w ASO wymienia caly silnik :)

najlepiej tak jak mówisz moze podmienić czujniki na nowe i sprawdzisz czy dalej wywala błedy,

ale tak jak pisalem rozciagniecie lancucha można odrazu zweryfikowac majac odpowiedni sprzet diagnostyczny.

Moj akurat ma i od razu powiedzial, że lancuch.

Po wyjeciu łańcucha okazało się, że jest dłuższy o 1,5 ogniwa w stosunku do nowego

Edited by Oskar
Link to comment
Share on other sites

Jedz do znajomego mechanika, w ASO wymienia caly silnik :)

najlepiej tak jak mówisz moze podmienić czujniki na nowe i sprawdzisz czy dalej wywala błedy,

ale tak jak pisalem rozciagniecie lancucha można odrazu zweryfikowac majac odpowiedni sprzet diagnostyczny.

Moj akurat ma i od razu powiedzial, że lancuch.

 

 

 

tak pewno zrobie jak sie to pojawi błąd, chyba że pojadę gdzie indziej na diagnozę jeszcze

a orientujesz sie ile takie czujniki uczynia tak z ciekawości ale nie kaz mi szukać bo ja nawet nie wiem czego :)

Link to comment
Share on other sites

Czujnik położenia wałka rozrządu i czujnik położenia wału korbowego one są takie same koszt ok. 150 pln szt. na allegro.

Tak więc lepiej zdiagnozować niż wydać ok 300 pln + robocizna i okaże sie jednak, że to nie czujniki tylko lańcuch

Link to comment
Share on other sites

Czujnik położenia wałka rozrządu i czujnik położenia wału korbowego one są takie same koszt ok. 150 pln szt. na allegro.

Tak więc lepiej zdiagnozować niż wydać ok 300 pln + robocizna i okaże sie jednak, że to nie czujniki tylko lańcuch

 

 

 

To coś wiem a jak pojadę do lepszego serwisu z lepszym sprzętem do diagnozy to stwierdzi że np czujniki są walniete,czy też mi powie że sa 2 opcje ?

dziękki ci kolego za fatyge

Link to comment
Share on other sites

Błąd czujników (dwóch naraz lub jednego) wyskakuje w przypadku gdy masz:

1. Padnięty z którys czujników połozenia wałka lub wału

2. Rozciagnięty łańcuch

 

Błędy możesz sam odczytać metodą błyskową na zworkę lub bez zworki (na forum masz opisane jak to zrobić) i nie bedzie Ciebie to nic kosztowało ale bez podpięcia kompa nie stwierdzisz czy to łańcuch czy tylko same czujniki.

Link to comment
Share on other sites

Błąd czujników (dwóch naraz lub jednego) wyskakuje w przypadku gdy masz:

1. Padnięty z którys czujników połozenia wałka lub wału

2. Rozciagnięty łańcuch

 

Błędy możesz sam odczytać metodą błyskową na zworkę lub bez zworki (na forum masz opisane jak to zrobić) i nie bedzie Ciebie to nic kosztowało ale bez podpięcia kompa nie stwierdzisz czy to łańcuch czy tylko same czujniki.

 

 

Czytałem o tym to nie dla mnie. Oskar za diagnozę i wykasowanie zapłaciłem 35zł nie bede jakiś zwarć robił bo znając moje zdolności puszczę z dymem ten samochód :)

Link to comment
Share on other sites

ok :) zalezy kto ma jakie zdolnosści ja u siebie sprawdzam metodą bez zworki tylko kluczyk - zaplon i pedał gazu :)

Link to comment
Share on other sites

ok :) zalezy kto ma jakie zdolnosści ja u siebie sprawdzam metodą bez zworki tylko kluczyk - zaplon i pedał gazu :)

 

 

No ten sposób jest prostrzy ale chłopaki piszą że w dużo przypadkach nie skuteczny ale wiesz spróbuje co mi tam jak się coś pokarze smile.png

jeszcze raz wielkie dzięki pozdro .

Link to comment
Share on other sites

błędy masz już odczytane, teraz musisz tylko usunąć przyczynę ich występowania

 

wyświetlenie kodów usterek Bez zwory

 

1. Pedał gazu puszczony

2. Włącz zapłon (nie uruchamiaj silnika)

3. Poczekaj 3 sek.

4. Wciągu kolejnych 5 sek. pięć razy naciśnij pedał gazu do oporu.

5. Odczekaj 7 sek.

6. Wciśnij do oporu i przytrzymaj pedał gazu. Po około 10· sek. kontrolka "Check Engine" zacznie świecić.

7. Zwolnij pedał gazu. 4-cyfrowe kody usterek zostanie wyświetlony poprzez kontrolkę "Check Engiine"

Link to comment
Share on other sites

Jedz do znajomego mechanika, w ASO wymienia caly silnik :)

najlepiej tak jak mówisz moze podmienić czujniki na nowe i sprawdzisz czy dalej wywala błedy,

ale tak jak pisalem rozciagniecie lancucha można odrazu zweryfikowac majac odpowiedni sprzet diagnostyczny.

Moj akurat ma i od razu powiedzial, że lancuch.

Po wyjeciu łańcucha okazało się, że jest dłuższy o 1,5 ogniwa w stosunku do nowego

Witam Oskar, czy możesz powiedzieć po jakim przebiegu silnika tak wyciągnął się łańcuch?

Link to comment
Share on other sites

195 tys

 

wyskakiwał mi caly czas błąd czujnika położenia wału korbowego

Link to comment
Share on other sites

u mnie bierze ok 1 litra na 15 tys. km

 

 

no to prawie wcale bo mój 1 litr na 1000km :) ale pytałem w serwisie te silniki mają jakąś wade coś tam mi o pierścieniach mówił

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...