Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

N16 - po remoncie silnika wciąż problem z ogrzewaniem - przegrzanie silnika


monik
 Share

Recommended Posts

witam ponownie.

kilka tygodni temu zakładałam wątek o problemie z ogrzewaniem itd:

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/81256-n16-wyciekajacy-plyn-chlodniczy-brak-ogrzewania/

 

zakładam nowy ponieważ obawiam się, że na tamten nikt już nie wejdzie, a problem jest nadal i to poważniejszy.

tak jak pisałam, w piątek auto zostało odebrane, lżejsza jestem o ponad 2tys, upg, cylindry - wymienione na nowe, uszczenienie na zaworach poprawione. kilka dni wcześniej wymieniony termostat na nowy, przepłukana nagrzewnica (wszystko z nią w porządku), pompa też jest ok.

po odebraniu z autem było ok. grzało na niskich obrotach itd.

wczoraj już pojawił się problem z ogrzewaniem. na niskich obrotach lodowaty podmuch, na wyższych trochę ciepły. dziś rano po przejechaniu ok 4km auto było nadal lodowate, a po chwili strzałka temperaturty silnika doszła do czerwonego pola. no to schłodziłam silnik i jakoś się dokulałam do rodziców żeby auto tam zostawić.

płyn był w zbiorniku wyrównawczym, chłodnicy nie otwierałam bo samochód był rozgrzany, a nie miałam czasu czekać bo spieszyłam się do pracy. mechanik powiedział, że on już nie wie c o z tym dalej robić, dopiero po moim telefonie (wcześniej dzwonił mąż i był zbyt grzeczny) powiedział, że podjedzie zobaczyć co się dzieje.

szlag mnie trafia, że zgłosiłam się do mechanika z wyciekającym płynem chłodniczym, problemem z ogrzewaniem, ten rozebrał mi silnik, skasowała pieniądze i jedna wielka doooopa. wybaczcie słownictwo, ale gotuje się we mnie.

maciej jeszcze jakieś inne pomysły w czym może być problem?

Link to comment
Share on other sites

ponawiam, pytanie, jak jest wpięty reduktor od gazu, daj jakieś zdjęcie

Link to comment
Share on other sites

ponawiam, pytanie, jak jest wpięty reduktor od gazu, daj jakieś zdjęcie

nie mam jak zrobić zdjęcia, jak mechanik nie zabierze dziś samochodu to postaram się zrobić jej jutro rano.

nie wiem czy to ma znaczenie czy nie, ale od przez weekend jeździłam na benzynie, dziś też...

Link to comment
Share on other sites

z tego co piszesz to pęknięty mógłby być tłok który można wymienić co do cylindra czyli tulei nie ma szans ,,,

co do luzów na tłokach to też jakiś tego nie widzę

i nie wierzę że jeśli chodziło o tuleje to co zrobił ,,,

 

jak dla mnie jakieś naciągactwo było ... niech Ci pokaże ten pęknięty co kolwiek to było ,,,

 

ja bym dokładnie sprawdził reduktor czy nie jest strzelony ,,

Link to comment
Share on other sites

mąż wlał do chłodnicy litr płynu czyli po prostu płyn chłodnicę opuścił. zawiózł samochód do mechanika niech robi to w ramach gwarancji. silnik się nie grzał, ale ogrzewania nie było.

dodatkowo układ z pewnością jest zapowietrzony (tak na moją babską logikę) ponieważ, pomimo braku płynu w chłodnicy, w zbironiku wyrównawczym było go powyżej max'a. tyle, że powietrze jakoś tam się dostaje czyli mechanik spartolił robotę :( .

Link to comment
Share on other sites

zbiornik wyrównawczy, może być pełny a i tak nie zassa bo ten układ napełnia się przez chłodnicę albo węże, może mechanior nie zalał albo czegoś nei dokręcił i płyn poszedł

Link to comment
Share on other sites

CHYBA udało się znaleźc winowajcę. chodzi o przewody przy parowniku. ponoć straciły swoją elastyczność i to one puszczały. cóż, zobaczymy. jutro pszczoła do odbioru.

Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

monik - dopisz w profilu jaki silnik. Nie każdy będzie wracał do Twoich innych tematów i pierwszego postu.

Edited by mirekg9
Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

Tofu - i jak to niby ma działać? Nie to że bym się śmiał - broń boże, tylko tak z ludzkiej ciekawości, bo pierwszy raz o takim czymś słyszałem.

Link to comment
Share on other sites

stosowane od lat ,,,

wkłądasz kawałek w litere C z dziurą i był przelot zbiorniczek chłodnica i lejesz płyn po full silnikowi jest wtedy łatwiej zasysać ze zbiorniczka płyn ,,,zawsze tak odpowietrzam kila razy dolewam płynu i ok ,,,a i wbrew opinią to jak rozgrzejecie auto na maxa i zgasicie zobaczcie na pozom będzie ponad MAX !!!! na drugi dzień bedzie w normalym poziomie i na zgaszonym silniku płyn sobie wróci

 

stosowane w

Primera P10 sR20

Primera W10 CD20

100 NX SR20

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Dopiszę się w temacie odgrzebując go trochę. Mam ten sam problem co koleżanka miała. Wizyty u dwóch mechaników wrocławskich dały ten sam efekt wstępny: uszczelka pod głowicą do wymiany. Ale słuchajcie jakie były wyjaśnienia:

 

Majster 1: Poszła uszczelka pod głowicą, tworzą się pęcherzyki powietrza i pompa nie ma siły pchać płynu. Trzeba wymienić i splanować głowicę

Majster 2: To na pewno uszczelka, zapowietrzył się układ chłodniczy i dlatego górny gumowy wąż od chłodnicy jest gorący a dolny chłodny.

 

Zwłaszcza rozbawiło mnie to drugie. Obaj wycenili sprawę między 1.5 a 2 tysie i w tym było planowanie głowicy itd. Żaden z panów nie sprawdził ciśnienia w chłodnicy opisywanym przez Was manometrem. Żaden z nich nie sprawdził jak wygląda sprawa nagrzewnicy. Za to ja to zrobiłem i wygląda na to, że uszczelka pod głowicą jest ok a po prostu nagrzewnica jest zapchana bo jeden przewód jest gorący a drugi zimny. Anyway, koledzy chcieli sobie zarobić i przy okazji rozebrać mi pół auta :devil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...