Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Koniec automatycznej skrzyni?


Guest maciek001
 Share

Recommended Posts

Guest maciek001

Witajcie,

 

Moja zona jeżdzi Primerą z automatyczna skrzynia biegów. Do nastania mrozów wszystko było wzorowo, naprawde byłem zaskoczony płynnoscia przerzucania biegów. Niestety kilka dni temu przez pierwsze 5 km jazdy auto jechało z predkościa ok. 40 km na godzinę i wysokimi obrotami silnika. Nie chciało wrzucic na wyśzy bieg. Potem sytuacja poprawiła się i przez kilka dni było ok. Dzisiaj znowu ta sama historia, zona pedzi 40 wyprzedzaja ja autobusy i skutery a silnik meczy sie na wysokich obrotach. Wyższe biegi nie chca wskoczyć. Zapomniałem jej powiedzieć, zeby sprawdziła czy "tiptronic" działa.

 

Dane do śledztwa:

 

autko ma na liczniku ok 190 tys. km. Pochodzi ze Szwajcarii ok 50 tys. km przejechało w Polsce, z czego ok 20 przez nas.

Sytuacja wystapiła w czasie najsilniejszych mrozów, mimo,że dzisiaj tylko - 13 znowu pojawił się ten problem. Olej w skrzyni biegów jest. Sprzedawca zapewniał, że wymienił olej w skrzyni biegów ale na ATF Dextron 3.

 

Tak więc jestem troche podłamany, nie wiem czy to mróz, czy też wina nieoryginalnego oleju spowodowała, że auto zaczyna szwankować. Niestety musze się chyba liczyc z jakąś naprawą i to hmmm co najgorsze kosztowną. Z uwagi, na fakt, że moja zona może jeżdzic tylko autoamtem nie wchodzą w gre przekładki manuala :(

 

Prosba do Was, mieliście jakieś podobne przypadki? coś podpowiecie? macie jakich sprawdzonych i zaufanych fachowców znających się na diagnozie i naprawie skrzyń automatycznych ( najchętniej w okolicach trasy Warszawa - Lublin). Może kilka słow otuchy? ;)

 

Dziękuje i pozdrawiam

 

Maciek

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

Ja mam podobnie z brakiem wyższych biegów podczas porannej jazdy w minusowych temperaturach tej zimy. Obwiniam za to zgęstniały olej w skrzyni, który jednak musi się troszkę zagrzać. Myślę, że w twoim wypadku będzie podobnie.

Link to comment
Share on other sites

Standardowy problem ze skrzynią CVT - prawdopodobnie siada silniczek krokowy skrzyni biegów - poszukaj o tym na forum, było nieraz.

Powinien też się pojawić błąd numer P1777 P1778.

Poza tym ta skrzynia nie ma biegów - to jest CVT. Objaw tej awarii jest taki że jest zablokowana na pozycji zerowej (najniższej).

Link to comment
Share on other sites

Guest maciek001

Hej,

 

Autko kupiłem w grudniu 2010, więc ubiegła zima była także bardzo sroga i tego problemu nie było. W instrukcji napisane jest, że zima moga wystapić problemy ale z "tiptronicem" do czasu rozgrzania silnika. Wyczytałem przed chwilą jakąś poradę w necie dla nas :) Rozgrzać autko w pozycji N, potem przed ruszeniem przerzucić na D z wciśniętym hamulcem i w zalezności od mrozu poczekać z minute lub dwie. Dopiero wtedy ruszyć. Taki zabieg ma na celu uruchomienie i "rozruszanie" skrzyni a także jej przesmarowanie.

Troche mnie pocieszyłeś :)

Na jakim oleju w skrzyni jeżdzisz, wymieniałes go już ?

Link to comment
Share on other sites

Nie nie wymieniałem, ale nie wiem czy to będzie olej także w twoim wypadku, chociaż mi też w tamtym roku ładnie przerzucał. Ja mam starego automata (4 biegi). Poczekaj do wiekszych temperatur albo wsadź go do ciepłego na noc i wtedy zobaczysz jak się zachowuje.

Link to comment
Share on other sites

Mam czasem tak samo przy mrozach powyzej -20 stopni. Po przejechaniu krotkiego odcinka wszystko wraca do normy. Najwidoczniej olej gestnieje na tyle ze skrzynia przelacza się jakby w tryb DS. A olej mam wymieniony na NS-1 z serwisu i przed wymiana tez miałem takie objawy. U mnie auto stoi pod blokiem wiec przy duzych mrozach dobrze je przewiewa:)

 

PZDR

Link to comment
Share on other sites

Guest maciek001

Hej,

 

Co do oleju to ja nic nie wlewałem.... autko kupiłem żonie w grudniu 2010 r. Poprzednik powiedział mi, że olej w skrzyni automatycznej wymienił na Dextron i tyle. Chciałem wymienic olej i w serwisie w Lublinie powiedzieli mi ponad 2 tys zł!!! (jakas dynamiczna wymina, póżniej podpięcie pod komputer i ustawianie czegoś)Troche więc ochłonąłem, tak czy inaczej rozważam w dlaszym ciągu wymianę oleju. Tak jak większośc stoje przed dylematem bo w instrukcji piszą, że może być Dextron a na masce naklejka "Only fliud cvt" etc. W ubiegłym roku moja żona sie nie skarżyła, że jej silnik wyje i się meczy :) Fakt, że jeżdziła okazjonalnie a w tym roku codziennie.

Tak czy inaczej gdy mrozy zelżały auto jezdzi normalnie. W czasie najniższych temperatur zasugerowałem jej aby, przed ruszeniem wrzuciła na D i poczekała ze 30 sekund. Tak robiła ale nie wiem czy to dobry pomysł bo po wrzuceniu autko szarpnęło a potem silnik pracował pod znacznym obciążeniem a ż mi go było szkoda ;). Ale skrzynia po tym zabiegu prezrzucała aż miło.

 

Pozdrawiam

 

Maciek

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
Guest Zattara

Standardowy problem ze skrzynią CVT - prawdopodobnie siada silniczek krokowy skrzyni biegów - poszukaj o tym na forum, było nieraz.

Powinien też się pojawić błąd numer P1777 P1778.

Poza tym ta skrzynia nie ma biegów - to jest CVT. Objaw tej awarii jest taki że jest zablokowana na pozycji zerowej (najniższej).

 

Czy odczytywanie tych kodów przebiega tak jak odczytywanie kodów silnika czy jest jakaś specjalna procedura? Chodzi mi o metodę na spinacz.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Zattara

Drugi raz pojawił się u mnie ten sam objaw. Skrzynia blokuje się w pozycji zerowej. Po ponownym uruchomieniu silnika problem znika. Odczytałem kody metodą na spinacz i za każdym razem wychodził kod 0325 czyli czujnik spalania stukowego. Innych błędów nie było. Co ciekawe, przy odczytywaniu kodów testerem Vscan żadnych kodów nie było. Czym to może być spowodowane? Kończy się silniczek krokowy w skrzyni? Może być tak, że błędy tego silniczka nie wyskoczą? Czy może czujnik spalania stukowego ma taki wpływ na skrzynię?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

olej w skrzyni CVT musi być NS-1 albo jego odpowiednik( tak jest napisane w instrukcji), jedynym znanym mi odpowiednikiem jest RAVENOL w szarej- srebrnej butelce (w złotej jest to odpowiednikiem NS-2). Co ważne wszystkie ATF'y maja kolor czerwony i są gęste, a NS-1 i Ravenol maja kolor żółty i są dużo rzadsze, NS-1 w serwisie kosztuje cos koło 700 zl za 5 litrów, a za Ravenol 200zl chyba płaciłem rok temu na allegro, także jeżeli ktoś ma zalany ATF to niech jak najszybciej zmienia bo podobno można zepsuć skrzynie, należy tez pamiętać o filtrze, koszt cos koło 100zl. Wymiana dynamiczna w Polsce podobno nie jest robiona, tzn mówią ze wymieniają dynamicznie a wymieniają i tak statycznie bo nie maja sprzętu, chyba ze cos się zmieniło, wymianę statyczna może sobie zrobić każdy, na dobra sprawę nawet na podnośniku, chociaż filtr wyjmuje się dużo łatwiej z kanału  :P komputer natomiast jest potrzebny tylko do wykasowania/ustawienia w komputerze ze olej w skrzyni był wymieniany, także na dobra sprawę wystarczy kartka papieru i jakiś długopis zamiast komputera :) to chyba wszystko, jak cos źle napisałem proszę mnie poprawiać

 

edit

 

małe sprostowanie RAVENOL wprowadził zmiany w kolorach butelek i NS-1 jest w złotej teraz, link do strony producenta http://www.ravenol.pl/plyny-atf-do-przekladni-automatycznych/25-ravenol-fluid-cvt.html

Edited by wiktorbel
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

 

Witajcie,

Mam problem ze skrzynią CVT Primera 2000r.

Mieszkam w Anglii i stad problem, w serwisie Nissana od razu zaznaczyli że w tak starym aucie naprawa skrzyni będzie bardzo kosztowna.

Po awarii silniczka krokowego, objawy tylko jedynka i następnie kontrolka Engine check, kupiłem takowy w Midparts, dodatkowo Ravenol CVT Fluid, miejscowi polscy mechanicy wymienili wszystko wczoraj ale...

Niestety biegi są jakby w połowie, po przełączeniu dźwigni w "manual" pokazuje tylko D3, wczoraj raz mignęło mi D4, ale manualne przełączanie nic nie daje.

 

Dziś podjechalem do nich ale po podłączeniu do komputera, nadal nic nie pokazuje, że są jakoweś błędy.

Czy macie może jakieś sugestie, co z tym fantem mogę zrobić?

 

Pozdrawiam,

Wiesiek

Link to comment
Share on other sites

A przy jakiej prędkości próbowałeś wbić D4? 

Bo generalnie to sterownik skrzyni nie pozwala wrzucać wyższych przełożeń przy zbyt niskiej prędkości? W trybie manualnym sam "redukuje" na niższe w przypadku gdy zmniejsza się prędkość.

Link to comment
Share on other sites

A przy jakiej prędkości próbowałeś wbić D4?

Bo generalnie to sterownik skrzyni nie pozwala wrzucać wyższych przełożeń przy zbyt niskiej prędkości? W trybie manualnym sam "redukuje" na niższe w przypadku gdy zmniejsza się prędkość.

Cóż, po odbiciu do ok. 120 km/h i ok 6000 obrotów, zrezygnowałem by mi silnik nie odleciał.

Link to comment
Share on other sites

A w trybie automatycznym działa normalnie? i tylko w trybie manualnym jest problem? 

 

Czy ogólnie jest problem? 

 

Jakie dokładnie błędy wcześniej wyskoczyły? - jakie numery błędów? 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...