Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

sosen1

Recommended Posts

Proszę o pomoc

Mam Primerę P11 z 1997r.

Problem pojawił się z uruchomieniem samochodu, a mianowicie nie da się przekręcić kluczyka w stacyjce.

Kierownica jest zablokowana, koła wyprostowane.

Próbowałem już jednocześnie kręcić kierownicą i kluczykiem (zapasowym również) tak jak to zawsze robię, ale to nie pomogło.

Zamarznięta stacyjka też nie jest, bo już walczyłem z suszarką przy ściągniętej osłonie stacyjki, ale również nic to nie dało.

 

Czy ma ktoś pomysł jak odblokować kierownicę i sprawdzić czy przy odblokowanej kierownicy da się przekręcić kluczyk albo po prostu jak się uporać z tą usterką?

 

Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Możesz wykręcić stacyjkę i próbować przekręcić kluczyk na siłe - u mnie pomogło albo spróbuj bez wykręcania tylko w tym przypadku dodatkowo przeszkadza ci blokada.

Link to comment
Share on other sites

Nie odblokujesz kierownicy, bez doblokowania stacyjki.. Sa 2 wyjscia: 1wykrecic stacyjke i sprawdzic czy cos da rade nasmarowac naprawic albo wymiana. I 2 mniej praktyczne mozesz sprobowac uzyc wd40 (tylko nie zaduzo zeby zwarcia nie bylo). Proponuje odkreci stacyjke.

Link to comment
Share on other sites

Ja myślę że twoje klucze zważywszy na wiek ,to po prostu metalowe patyki z wyłachanymi ząbkami Zanim zaczniesz wykręcać stacyjkę to dorób sobie klucz bez immo docięty komputerowo a nie skopiowany. Koszt takiej usługi to około 30 zeta. Co do WD i innych takich to powiem że tylko pogorszysz sprawę. Ja tak kiedyś chciałem przesmarować stacyjkę w kadecie bo ciężko chodziła i skończyło się właśnie na doróbce klucza komputerem, który śmigał w niej bez żadnych oporów.

Nie wiem jak mocowana jest stacyjka u nas, ale obawiam się ,że raczej tak normalnie jej nie wykręcisz, bo zapewne jak w większości aut jedna ze śrub jest rozwiercona (zabezpieczenie przed kradzieżą) i będziesz musiał ciąć blachę mocującą, a nie jest to takie proste zważywszy na dostęp

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Udało się.

 

Odkręciłem stacyjkę przy pomocy dłuta i młotka - łatwo poszło. Po ściągnięciu stacyjki odblokwana została blokada kierownicy. Okazało się, że to stacyjka jest zepsuta. Zaniosłem ją do naprawy ale się nie udało. Musiałem kupić inną ale dostałem namiary na fajnego fachowca, który tak mi ją zrobił, że nie musiałem kodować klucza. Dalej mam ten sam klucz do stacyjki i zamków w drzwiach. Gorąco polecam ten zakład podaję namiary:

 

Zamki, stacyjki samochodowe naprawa i regeneracja, przestrajanie i awaryjne otwieranie

ul. Wojewódzka 5

40-026 Katowice

tel. (32) 251-26-47, kom. 501-33-80-73

 

Jeżeli macie jakieś problemy ze stacyjką gorąco polecam gościa - namiary powyżej.

 

Dzięki wszystkim za udzelone podpowiedzi pozdrawiam NARKA

Link to comment
Share on other sites

napisz jeszcze ile zapłaciłeś za taką usługę.

 

środek WD-40 nie zrobi zwarcia :)

ale wd i inne tego typu specyfiki po dłuższym czasie zacierają zamki, stacyjki, kłódki itd. są specjalne spraye do smarowania zamków.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...