Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Słaba moc ogrzewania


birkin
 Share

Recommended Posts

Mam problem z ogrzewaniem w moim aucie, gdyż zaczęło słabo grzać. Wcześniej jak nastawiłem na maksymalną temperaturę to było gorąco jak w piekarniku, teraz przy nastawionych 32 st. jest tylko "ciepłowato" tzn. ogólnie nie jest zimno ale w ręce już marznę. Co może być tego przyczyną? Temperaturę silnik łapie i trzyma na normalnym poziomie.

A dzisiaj z rana nie działał w ogóle nawiw, tzn. jak chciałem zmienić siłę lub kierunek nawiwu to tylko na wyswietlaczu się zmieniało ale z nawiwów nic nie wiało. Dopiero po jakichś 500 metrach zaczęło to funkcjonować.

czy te dwie rzeczy mają coś ze sobą wspólnego?

Edited by birkin
Link to comment
Share on other sites

A te sterowanie nagrzewnicy w jaki moge sposób sprawdzić?

Co do spalania to nie sprawdzałem, gdyż tylko dwa razy przejechałem trasę po około 50 km.

 

EDIT:

 

Poczytałem trochę o nieszczelnej nagrzewnicy i musze przyznać, że jej objawy trochę pasuja do mojej sytuacji. Zaczęło mi trochę ubywać płynu chłodniczego i od strony pasażera w czasie jazdy jest mocniej zaparowana szyba (niby przy fotelu pasażera pojaia sie wyciek z nagrzewnicy).

 

Zapomniałem wcześniej napisać, że jak jadę w trasie około 80-100 km/h to jest chłodno w aucie a gdy jeżdże w mieście to jest trochę cieplej.

Edited by birkin
Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

Mogło popuścić na opasce i cieknie płyn do wnętrza, lub uszkodzona nagrzewnica. Sprawdź czy nie naleciało do filtra przeciwpyłkowego.

Zawsze możesz przysłonić trochę chłodnice na trasę i do większych prędkości. Wiadomo - większa prędkość, więc mocniejszy nadmuch zimnego powietrza na silnik.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź czy nie naleciało do filtra przeciwpyłkowego.

 

Przed chwilą sprawdziłem ten filtr i nie ma na nim śladu płynu. Ogólnie jak auto stoi w miejscu to leci ciepłe powietrze tak, że na najwyższym biegu przy nadmuchu na szybę po jakimś czasie nawet robi się goraco w rękę ale już podczas jazdy jest tylko ciepło.

A ten problem z ogrzewaniem zrobił się w czasie tych największych tegorocznych mrozów więc może to one spowodowały jakieś problemy?

Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

Jeśli jest tak jak piszesz, to pozostje tylko to, że podczas jazdy lodowate powietrze z zewnątrz szybko studzi przewody z płynem. Dolej płynu i zasłoń przód.Płyn może też nie jest w pełni wartościowy, tzn. dawno nie zmieniany.

Edited by mirekg9
Link to comment
Share on other sites

a jak ze spalaniem? masz iększe? Czy takie same?

 

Dzisiaj zauważyłem, że jest ciut większe spalanie wedłóg wskazań komputera o jakieś 0,3 - 0,4 litra. Jutro sprawdze jeszcze raz. Skoro pytałeś się o spalanie to co to ma współnego z moim problemem?

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj zauważyłem, że jest ciut większe spalanie wedłóg wskazań komputera o jakieś 0,3 - 0,4 litra. Jutro sprawdze jeszcze raz. Skoro pytałeś się o spalanie to co to ma współnego z moim problemem?

wieksze spalanie - problem z termostatem

Link to comment
Share on other sites

A o ile jest wieksze spalanie przy uszkodzonym termostacie mimo, że temperaturę łapie i trzyma normalnie? Dzisiaj podczas pomiaru spalania samochód przez jakieś 4 minuty stał na luzie a potem trochę stał w korku gdzie zazwyczaj go nie było. Także jutro może bedzie trochę dokładniejszy pomiar.

Link to comment
Share on other sites

Jakbys miał walniety termostat to wieksze spalanie dawno byś zauważył juz :)

raczej masz problem z nagrzewnicą...

Link to comment
Share on other sites

Problem z nawiewem to sterowanie nagrzewnicą, znajduje sie przy pedale gazu po prawej stronie ( biała kostka) trzeba ją wyjąći dwie śruby mocujące moduł sterujący ( z opisu wynika, że kończy się tyrystor wykonawczy). Na allegro lub na szrocie chcą około 100 zł. Gdyby zaciął się termostat silnik nie nabierał by temperatury bo przepuszczał by od razu płyn w duży obieg. Jeżeli ucieka płyn z nagrzewnicy to na szybie jest zaparowane na tłusto i w kabinie śmierdzi płynem.Jeżeli to zwykłe zaparowanie to należy sprawdzić drożność przewodów powietrznych przed filtrem przeciwpyłkowym ( może coś przytkało wlot powietrza) oraz sprawdż działanie silniczków wykonawczych sterujące zapadkami nawiewu. Jeżeli opisane próby nic nie poprawią to sprawdż czy przewody wodne twardnieją jak silnik się nagrzeje , jeżeli tak to u mechanika trzeba sprawdzić w płynie zawartość dwutlenku węgla - zapobiega to zbędnemu ściąganiu głowicy, jeżeli go tam nie ma to szukasz nieszczelności nagrzewnicy, włóż rękę pod spód gdzie jest nagrzewnica i jak cieknie to będzie mokro, jak jest sucho a płynu dalej ubywa a w samochodzie płynem nie zalatuje to będzie uszczelka pod głowicą ale w tym punkcie to skonsultuj już się z mechanikiem.Powodzenia i czekamy na wynik twoich poszukiwań

Edited by voyager1956
Link to comment
Share on other sites

Mam problem z ogrzewaniem w moim aucie, gdyż zaczęło słabo grzać. Wcześniej jak nastawiłem na maksymalną temperaturę to było gorąco jak w piekarniku, teraz przy nastawionych 32 st. jest tylko "ciepłowato" tzn. ogólnie nie jest zimno ale w ręce już marznę. Co może być tego przyczyną? Temperaturę silnik łapie i trzyma na normalnym poziomie.

 

Powiem ci tak mialem tak ze nagrzewał sie ho ho ho niewiem ile, odpowietrzylem termostat i po przejechaniu 500m juz zaczyna grzac;)

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj spalanie było w normie. Kolega mi sprawdzał ten problem i powiedział, że termostat jest sprawny, przewody idące do nagrzewnicy miały prawidłową temperaturę natomiast te wychodzace z nagrzewnicy już miały mniejszą niż powinny. Zasugerował mi, żebym wymienił płyn chłodniczy i przepłukał cały układ chłodzenia. Czy ktoś może się z tym zgodzić?.

 

EDIT:

Co do zaparowanych na tłusto szyb to zdarzało się wcześniej, że był na przedmiej szybie tłusty nalot ale płynem nie śmierdziało.

A co do dostania się do silniczków sterujących zapadkami nawiewu to z której strony się do nich dostać, od strony pulpitu czy od góry deski rozdzielczej?

Edited by birkin
Link to comment
Share on other sites

Od strony schowka, a nagrzewnicę trzeba przepłukać i wtedy sprawdzić czy grzeje

 

Ale trrzeba się tam dostać od góry deski rozdzielczej czy od dołu, czyli rozebrać cały przedni pulpit?

Link to comment
Share on other sites

Wyjmij schowek, nagrzewnicy, nie trzeba wyciągać ,wystarczy węże podłączyć przez złączkę do kranu i przepłukać nagrzewnicę

Link to comment
Share on other sites

Wyjmij schowek, nagrzewnicy, nie trzeba wyciągać ,wystarczy węże podłączyć przez złączkę do kranu i przepłukać nagrzewnicę

 

Czyli mam postepować tak jak przy wymianie filtra przeciwpyłkowego i zdemontować schowek? Jak wymieniałem filtr to tam oprócz nieco schowanego wiatraka to niczego innego nie było widać. A tak poza tym to ta nagrzewnica jest zamontowana w okolicach schowka czy gdzieś pod maską, bo już się pogubiłem a musze przyznać, że jestem zielony jeśli chodzi o naprawę auta.

Czy w taką pogodę jaka jest teraz za oknem to można przepłukać nagrzewnicę, bo mi kolega mówił, że płukanie całego układu chłodzenia lepiej zostawić na wiosnę. I czy płukać to zimną czy ciepłą wodą no i czy po odłączeniu wężyków od nagrzewnicy nie poleci mi żadna ciesz do samochodu?

 

EDIT:

 

Czy ktoś z was mógłby mi kro ko proku wyjaśnić jak należy dostać się do tej nagrzewnicy i ja przepłukać? Z której strony zacząć płukanie i czy potem trzeba odpowietrzyć ukłąd chłodzniea (jeśli tak to w jaki sposóB)? Będę wdzięczny za wszelka pomoc.

Edited by birkin
Link to comment
Share on other sites

Ciężko kolego do rzeczy się zabierasz , jak nie masz warunków to nie ruszaj lub poproś o pomoc mechanika a jak masz możliwość to trzeba płynu z układu upuścić , z tyłu silnika odłączyć przewody nagrzewnicy zrobić z rurek łączki jeden koniec pod kran drugi wyprowadzić na zewnątrz i odkręcić kran ( wymontowywać nie radzę ) , jak jest w nagrzewnicy syf to wyleci , potem to złożyć dolać płynu nie zakrywająć zbiorniczka wyrównawczego i uruchomić silnik , wciągnie trochę płynu to go uzupełnić , niech pochodzi aż płyn się zagrzeje i w tym temacie po sprawie, silniczki zastawek nadmuchu to sprawdzaj przy zdjętym schowku i przełaczając tryby nawiewu szukaj, które działają ( po lewej stronie schowka ) dojdziesz po wtyczkach. Jak tak długo do rzeczy się bierzesz to wiosna cię zastanie

 

Jak nie wiesz jak wyglądają silniczki wykonawcze nagrzewnicy to zobacz na allegro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam ponownie. W końcu udało mi się przepłukać układ chłodzenia i wymienić płyn. Niestety to nie rozwiązało problemu (no, może troszkę) ale zauważyłem inną przypadłość związaną z mocą ogrzewania. Mianowicie jest tak,że jak ustawię temperaturę na 32 st. to leci gorące powietrze w każdym trybie nawiewu (czy to tryb szyba-nogi; przód-nogi czy też sam przód) ale jak zmniejszam temperaturę to przy 28-29 st. słychać jakby coś się przełączało w środku deski rozdzielczej (tak jakby nawet za zegrami od środka) i przy ustawionych 25 st leci już tylko leciutko ciepłe powietrze a przy 23-24 nawet można powiedzieć, że lekko chłodne. Dzieje sie tak na każdym trybie nawiewu.

Nie ma czegoś takiego jak "powolne" spadanie temperatury czyli w takiej kolejności: gorące-"gorącawe"-ciepłe-"ciepłowate"-chłodne. Jest większy przeskok, coś w stylu: gorące-od razu ciepłe-od razu chłodne.

Może ktoś wie o co tu chodzi?

Link to comment
Share on other sites

To co słychać spod deski rozdzielczej to pracujące silniczki wykonawcze zastawek powietrza , jednak jedna z nich nie pracuje i musisz znaleźć która , a jak jest u Ciebie z trzymaniem temperatury silnika ( jeżeli nie dobija do nominalnej to wskazuje na nieszczelny termostat, jeżeli utrzymuje to sterowanie zastawkami powietrza )- w zasadzie już wiosna ale do zimy zdążysz znaleźć przyczynę, Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Kliknij dwa razy w pokrętło temperatury to wejdziesz w menu climatronika.

Na eekranie bedziesz miał narysowane jakimi guzikami możesz ręcznie regulować dowolność nawiewu i jego kierunki.

Automat to automat nie myśli tylko działa.

Zawsze istnieje możliwość, że bawisz się w różnych warunkach pogodowych i z tąd te anomalie.

Również możesz rozkręć całą deskę i jak bedziez miał bebechy na wierzchu to wtedy pobawić się nawiewami. Rozkręcanie 1,5h skręcanie 20min (1raz). (tylko po co?)

Czy przy całej zabawie z nawewami masz włączony A/C może to byc przyczyna zimnych nadmuchów.

Może ciegło od nagrzewnicy jest przytarte i działa skokowo??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...